דרך איזה גוף להתחיל בקשת פיצוי על אי הגעת אנשי שירות

toffi77

New member
דרך איזה גוף להתחיל בקשת פיצוי על אי הגעת אנשי שירות

רכשתי טלויזיה חדשה ויש לי 2 סיפורים ארוכים של אי הגעת המוביל בזמן + מוצר רטוב, וגם אי הגעת המתקין בכלל למרות שהתקשר אליי ואמר לי שמגיע.

אני רוצה לדרוש את הפיצוי משני החברות האלו.
דרך איזה גוף להתחיל את התהליך:
- אמון הציבור
- המועצה הישראלית לצרכנות
?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יוו.. רק עכשיו אתה חוזר ומגיב? חשבתי שכבר החליפו לך את הרטוב
ההוא. מה נסגר? התייבש? הותקן? עובד? לא עובד? מה? ספר!!!
אז ככה.
1. המועצה לצרכנות עזרה לי במידה סבירה באירוע שהיה לי לא מזמן; לפחות בקטע של איחור באספקה שהייתה מותנית גם בהתקנה באותו מעמד (דבר שלא
היה אצלך: אצלך המתקין אינו כלול במעמד ההובלה ויש הבדל).
2. במקרה שלי, הם לא התערבו בקטעים שלטענתם "שייכים לתביעה אזרחית"
וניתן מן הסתם לבצעם בבית המשפט לתביעות קטנות. עדיין לא הגעתי לזה.
3. די בהפתעה וממש ברגע זה, קיבלתי מהם דוא"ל, שהם עדיין הפנו תלונה נוספת שלי ליבואן. ברור שאיני יודע (עדיין) מה יעלה בגורלה של אותה תלונה, אבל בוא ונקווה לטוב... משום מה, הם עיכבו את העברת תלונתי האחרונה בחודש תמים,
אבל זה לא לעניינינו.
4. לו אני במקומך, הייתי פונה כבר מזמן לישפאר, ומודיע להם שהמוצר הגיע רטוב,
ומרגע זה אני מבקש את התערבותם בעניין, גם אם הם לא היו הגוף שעמד מאחורי המשלוח
וגם אם ההתקנה אינה ממש תחת אחריותם אלא תחת אחריותו של גוף אחר
(אלקטרוניקס פרו).
ישפאר הוא היבואן, ועל כן, הוא כן אמור לעמוד מאחורי "בריאותו" של המוצר החדש.
5. אני בכלל מתפלא שהסכמת לקבל מוצר אלקטרוני רגיש שאריזתו נרטבה, אבל
כתבתי על זה כבר בעבר, ואתה לא התייחסת. נראה שעבר זמנו.. בטל קורבנו (או שלא).
בכל מקרה ולצערי הרב, כל פיגור בהמשך הטיפול לא יהיה לטובתך.
אתה רכשת מכשיר ממש מוצלח, ולי אישית כואב הלב להיווכח שלא זכית לקבל
את היחס המגיע לך ולמוצר.
6. לא שאני יודע מהיכן רכשת (חנות פיזית או אתר אינטרנט), אבל אם זה מחנות,
אני גם מתפלא שלא התלוננת אצלם ומיד, כשהמכשיר הגיע באיחור ורטוב ליעדו.
7. אתה רשאי גם לפנות אלי לפרטי. אני מנהל כאן את פורום אודיו וקולנוע ביתי, ועל כן,
כל הנושא הזה די קרוב לליבי. או שלחלופין, תבקר בפורום ההוא ותתקבל בברכה.
משה
 

toffi77

New member
המוצר הוחלף בחדש

מיד באותו היום פניתי למוכר בחנות שממנו קניתי והוא דאג שיחליפו לי למוצר חדש.
גם עם המוביל שהביא את המוצר החדש ולקח את הישן היה סיפור קטן אבל הוא בטל ב-60 לעומת הסיפורים האלו...
&nbsp
השאלה עכשיו היא איך לגשת לעניין בקשת הפיצויי שמגיע לי לפי חוק - אם לא נעשה את זה לא יהיה להם שום סיבה לשנות את דרכם.
כרגע 2 החברות מתנערות מאחריות :
- חברת "סלע לוגיסטיקה LogisTeam" טוענת שהם הודיעו כבר בבקר על עיקוב של המוביל בדרך אליי (9 בבקר של יום ההובלה) ושהם איחרו בפחות מ-3 שעות ממה שהם שלחו לי ערב לפני (איחור של 2:50) - אז הם טוענים שהם בסדר.
- חברת "מיניליין\סמליין" טוענים שלמתקין היה תקלה ברכב וזאת הסיבה שלא הגיע ולכן כנראה לא מגיע לי פיצוי בגלל שזה בגלל תקלה ברכב שלא תלויה בהם (אבל כל הסיפור הזה לא הגיוני כיוון שהמתקין שהיה אמור להגיע בין 2-4 התקשר אליי רק ב17:35 להגיד לי שהוא מאחר בגלל עומס עבודות ושהוא מגיע אליי עוד 45 דקות. אז היה לו דרך ליצור איתי קשר, ובנוסף, אם הודיע לי שהוא מגיע אז כנראה שלפחות עד השעה הזאת לא הייתה שום תקלה ברכב, אז כבר מראש הוא מאחר ביותר משעתיים, וגם לזה הוא בעצם לא הגיע.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
טוב. אז קודם כל אני שמח ומברך אותך על כך שעמדת על שלך ולפחות
הרטוב ההוא הוחלף. מה ייעשה בו? זה כבר לא מעיינינו לברר.

לגבי האיחור במועד האספקה? יש חוקים ואנשים כבר נתנו כאן קישורים לרוב
בנוגע לכך. איני המומחה בתחום, אבל אתה בהחלט מוזמן לברר מה קורה במידה של
עיכוב באספקה שאינה כרוכה בהתקנה הטכנית.
די סביר בעיניי שמי שהגיב בנושאים אלה בעבר יעשה זאת שוב וברצון.

ולגבי האיחור בהתקנה (או אי ההגעה להתקנה)? שיעזבו את סיפורי הפוגי או הסבתא.
החוק קובע שאין לאחר מעבר לפרק זמן הקבוע בחוק ואיחור כרוך ב-2 שלבי קנס,
שעולה ככל שגדל האיחור.
ואת מי זה מעניין, האם הייתה תקלה ברכב, או שהטכנאי מצא לעצמו סטוץ בדרך?
מבחינתך הוא איחר ואתה לא קיבלת על כך התארה מראש.
איחור במועד הגעה הוא כאשר מודיעים לך מראש טווח של זמנים שלא ממומש,
או כאשר המתקין מודיע לך שיגיע תוך X זמן והוא לא עומד בכך.
הסיבות? גם אם הגיע עב"ם והמתקין נחטף? שיסבירו את זה במשפט. אתה לא זכית
לקבל את השירות בזמן, וזו בטוח לא הבעיה שלך.
 

k-don

Well-known member
שינוי במועד ההובלה צריך להיעשות עד 20:00 ביום הקודם

אחרת זה לא פוטר אותם מתשלום של 300/600 ש"ח.
מה שכן יש חריג של כוח עליון בחוק
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כח עליון זה דבר שלא ניתן לצפות לו

תקלה ברכב זה לא כח עליון, זה בהחלט דבר צפוי - ובשביל דברים מסוג זה לא נקבעת שעה מדויקת אלא חלון זמן של שעתיים,
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חוק הטכנאים המורחב הנותן פיצוי גם על איחור בהובלה ובהתקנה

נכנס לתוקף לפני למעלה משנה.
החוק אומר שעל איחור בין שעתיים לשלוש מגיע פיצוי 300 ש"ח ועל איחור של 3 שעות ומעלה 600 ש"ח
כלומר אם סיכמו איתך בי 8 ל 10 והגיעו בין 12 ל 13 מגיע לך 300 ש"ח ואם הגיעו אחרי 13 מגיע לך 600
כלומר גם המוביל וגם המתקין חייבים בפיצוי.
במידה ולא רוצים הודע להם בכתב שבמידה ותוך שבועיים אינך מקבל את הכסף תגיש תביעה נגדם.
אם לא ישלמו הגש תביעה לתביעות קטנות, בית המשפט יהיה הקרוב למקום מגורייך, גם אם בניירות שלהם כתוב אחרת.
קשה לי להאמין שהגופים שהזכרת יסייעו לך מכיוון שאת חוק הגנת הצרכן אוכף הצרכן ולא המדינה - אלא אם אחת החברות האלה רשומה באמון הציבור - שאז כדאי להתלונן גם באמון הציבור)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן מר ברזילי. אבל נדמה לי, שהחוק עדיין לא תופס כשמדובר "רק"
בהובלה "נטו". הוא כן תופס, כאשר המוביל הוא גם המתקין, מה שלא קרה במקרה של
ידידנו המתלונן פה. אצלו, ההתקנה מתבצעת במעמד אחר, ולא ברגע של קבלת המוצר.
נראה שבמקרה שלו אפילו טוב שכך, שכן, אילו המתקין היה נוגע באריזה הרטובה,
די סביר בעיניי שלא היו מחליפים לו את המוצר.
לכן, הוא דווקא היה אמור למנוע את ההתקנה, אילו הייתה מתבצעת במעמד בהובלה...
בכל מקרה, הכתובת שהייתי פונה אליה היא כמובן המועצה לצרכנות, ובמידה שהם
לא יעזרו, הייתי פונה לבית המשפט לתביעות קטנות.
השאלה ה"קטנה" היא "רק", האם המתלונן יכול להוכיח שהיו איחורים.
האם יש תיעוד לתלונתו ו/או, האם הוא העיר בתעודת המשלוח שעליה חתם
ושאמור להיות לו עותק ממנה, שהמוביל או המתקין התאחרו ובכמה זמן.
יתכן שתלונות שהוא ניסה ללבן טלפונית לא תהיינה מתועדות, אלא אם הוא טרח
והקליט אותן... אבל לכל השדים והרוחות... מי חושב בכלל להקלט שיחות שכאלה?
אתה כועס. אתה מלא רגשות עזים נגד ה"מערכת", ואת העיקר אתה שוכח.
 

puptits

New member
תופס גם תופס

בעבר אפילו עניתי וקישרתי לך שזה תופס במקרה שלך של האיחור בשולחן
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/66/184301896/אנשים_וחברה/צרכנות
&nbsp
סעיף 6 (ה)
לשם הובלה של טובין שהעוסק מכר – גם אם העוסק אינו מוביל בעצמו את הטובין אלא
באמצעות מוביל מטעמו. נכנס לתוקף ביום 19/2/1.
 
למעלה