קושיות בנושא ביטול עסקה

k-don

Well-known member
עסקה של שירותי תיירות (גם במכר מרחוק וגם בבית העסק)

סוכנויות הנסיעות/חברות התעופה לוקחות 5% או 100 ש"ח לכל אדם. לא מצאתי תימוכין לכך בחוק.
כלומר, אם אני קניתי 5 כרטיסי טיסה, אז אני הצרכן, ולכן אצטרך לשלם גג 100 ש"ח על ביטול כל הכרטיסים יחדיו.

חוק הגנת הצרכן
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm
תקנות הגנת הצרכן ביטול עסקה
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
 

k-don

Well-known member
בהסבר של גלובס, אליקים רובינשטיין מנסה לאזן בין העוסק לצרכן

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000964962

אני חושב שהוא לא מפעיל ראש מספיק גדול.
הוא יכול להחליט גם לשנות את ה 5% ל 10% או לבטל בכלל את חוק הגנת הצרכן כי זה יותר איזון. הוא הרי היה שופט עליון, אז הוא זה שיודע לאזן, החוק לא יודע
 

k-don

Well-known member
ביטול עסקת שרות בחברת הוט (טלויזיה/טריפל או אינטרנט)

בסיכום העסקה מופיעה הפסקה הבאה:

במקרה שבו הלקוח יבחר לסיים את ההתקשרות עד 14 יום מקבלת מסמך זה, יחוייב בדמי ביטול בסך %5 מסכום העסקה, ובכל מקרה לא יעלה החיוב מעל 100 .₪ אם הותקן ציוד לצורך השירות, יחוייב גם בדמי התקנה בסך של 100 ,₪ וכן בתמורה היחסית עבור השירותים שסופקו בפועל עד למועד הביטול.

כיוון שעסקת קבלת שרות היא ללא התחייבות (כלומר ניתן בכל רגע לבטל את העסקה ללא קנסות) אז לא ברור לי למה אצטרך לשלם 5% או 100 ש"ח מהעסקה (אולי מבחינתי העסקה היא לחודש ולא לשנה?)להבנתי התנאי הזה לא תקף.
 

k-don

Well-known member
אגב, גם בנקסט טיוי מופיע הסעיף הזה, אבל שם נאמר לי ש"בגלל

שחודש ראשון אתה מקבל בחינם" אז אין קנס/דמי ביטול
 

k-don

Well-known member
דוגמא - עשיתי מנוי טלפוני עם התחייבות למעריב.

מעריב לא שלחו לי סיכום עסקה כמתחייב בחוק הגנת הצרכן. (לפני תחילת קבלת השרות)
גם בעל פה הם לא פירטו את משמעות ההתחייבות.
בפועל קיבלתי מתנה ומחיר חודשי נמוך יותר.
שיטת הקנס שלהם היא: באם ברצונך להפסיק מנוי באמצע עליך להחזיר את שווי ההטבה ובנוסף את ההנחה החודשית על המנוי לעומת מחיר רגיל נוכחי של המנוי (ללא התחייבות) .
להבנתי, יש לי אפשרות בכל רגע (עד 14 יום מקבלת מסמך סיכום העסקה שלא קיבלתי) לבטל את העסקה עם דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם.
מה דעתכם?
חוק הגנת הצרכן סעיף 14ג (ג) (2)
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif8
להבנתי
 

k-don

Well-known member
המשך/עדכון התוכן

מעריב לא שלחו לי סיכום עסקה כמתחייב בחוק הגנת הצרכן. (לפני תחילת קבלת השרות).
הדוגמא היא לא ספציפית למעריב והיא מערבבת בין חוזה שקיבלתי במנטה לבין סיכום עסקה שלא קיבלתי במעריב.
גם בעל פה הם לא פירטו את משמעות ההתחייבות.
בפועל קיבלתי מתנה ומחיר חודשי נמוך יותר.
בהסכם מבחינתם אתה נמצא בהסכם לשנה, אבל הם יכולים לעדכן את מחיר המנוי ללא התחייבות בכל רגע ואז בהתאם לשנות את המחיר בהתחייבות ובנוסף סתם כך לשנות את המחיר בהתחייבות. (וזה לא משחרר אותך מההתחייבות).
שיטת הקנס שלהם היא: באם ברצונך להפסיק מנוי באמצע עליך להחזיר את שווי ההטבה (השווי לא ידוע) ובנוסף את ההנחה החודשית על המנוי לעומת מחיר רגיל עתידי של המנוי (ללא התחייבות) .
התקרה לדמי ביטול היא המשכת המנוי עד סוף התקופה.
להבנתי, יש לי אפשרות בכל רגע (עד 14 יום מקבלת מסמך סיכום העסקה שלא קיבלתי) לבטל את העסקה עם דמי ביטול של 5% או 100 ש"ח הנמוך מביניהם.
מה דעתכם?
חוק הגנת הצרכן סעיף 14ג (ג) (2)
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif8
דוגמא קיצונית:
עשיתי מנוי שנתי במחיר חודשי של 80 ש"ח לחודש.
מחיר העיתון ללא התחייבות הוא 100 ש"ח לחודש.
קיבלתי מתנה בשווי 60 ש"ח
לאחר 5 חודשים ביקשתי לבטל את המנוי.
לפי ההסכם שלא קיבלתי עליי לשלם דמי ביטול של 5*20 +60=160 ש"ח.
כיוון שלא קיבלתי הסכם, דמי הביטול שעליי לשלם הם 48 ש"ח.
עכשיו הם החליטו להעלות את מחיר המנוי החופשי ל 130 ש"ח ואת מחיר המנוי ל 85 ש"ח.
לשיטתם דמי הביטול שלי עלו עכשיו ל 5*50 + 60=310 ש"ח.
הגיוני? חוקי?
 
למעלה