לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2912029,120 עוקבים אודות עסקים

פורום צרכנות

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צרכנות

x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי כתיבה בפורום            בכתיבתכם חובה לשמור על כללי חוק הוצאת לשון הרע /הוצאת דיבה. על החוק ומשמעויותיו :he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99_%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2

 

על מנת לשמור על סביבה וירטואלית נעימה לכולנו, אנא שמרו על הכללים הבאים:

1. כתבו הודעות ושאלות  בנושאים הקשורים בנושא הפורום בלבד.

2. הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים,

3. פרסום מסחרי אסור.

4. הפניה לבלוגים או תוכן בקישורים באתרים אסורה. (למי שיש מה לכתוב, יש לכתוב בהודעות בפורום עצמו ).

 

הקפידו על דיון תרבותי ושמירה כללי חוק הוצאת לשון הרע / הוצאת דיבה ,  והימנעו משימוש בשפה לא הולמת.

           אין להשתמש במילים כמו:

           הזהרו מ....

          שקרנים. נוכלים. גנבים, מנוולים . וכד'.   יש לתאר את המקרה עצמו ללא כל הדבקת תוויות מילים כמו שצויינו .

הודעות שלא תעמודנה בכללים אלו תימחקנה על ידי מנהל  הפורום.

המשך >>

לצפיה ב-'התניית אחריות בהתקנה בתשלום'
התניית אחריות בהתקנה בתשלום
<< ההודעה הנוכחית
15/07/2019 | 19:06
44
272
הי, קניתי באינטרנט מדיח כלים. בתחתית דף המכירה מצוין כי "אחריות לשנה ע"י *** מותנה בהתקנה דרך השירות בתשלום."
לאחר הרכישה התקשר אלי נציג מהחנות ואמר שהתקנה עולה 150 ₪ וללא ההתקנה בתשלום אין אחריות. לאחר מכן שלח לי מייל עם התנאי הנ"ל.
אני יודע שעל מוצרי חשמל גדולים יש אחריות למשך שנה על פי חוק, ושקיימת חובה להציג מחיר סופי ללקוח. החנות למעשה דורשת ממני תשלום נוסף עבור האחריות. האם הדבר חוקי?
צרכנות >>
לצפיה ב-'זה לא חוקי'
זה לא חוקי
15/07/2019 | 19:16
43
122
אבל אז האחריות היא על המכשיר בלבד ולא על ההתקנה, ויש סיכוי טוב (או רע) שבמידה ותהיה תקלה הטכנאי שלו ידביק אותה להתקנה.
לאחר מעשה - אם זה היה רשום על דף המכירה - חבל שלא בררת בעניין זה לפני הקניה.
צרכנות >>
לצפיה ב-'אפשר הפניה ללשון חוק או תקנה שהדבר לא חוקי?'
אפשר הפניה ללשון חוק או תקנה שהדבר לא חוקי?
15/07/2019 | 20:07
42
35
לצפיה ב-'חוק הגנת הצרכן 17א 17ב לעניין המחיר הכולל'
חוק הגנת הצרכן 17א 17ב לעניין המחיר הכולל
15/07/2019 | 21:21
27
79
עוסק המציע, המציג או המוכר טובין לצרכן יציג על גביהם או על גבי אריזתם את מחירם הכולל
בפרק זה, "המחיר הכולל" - מחיר הכולל את סך כל התשלומים בעבור נכס או שירות ואת סך כל המסים החלים עליהם או על מכירתם והנגבים על ידי עוסק
 
ולעניין האחריות
תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006
  "תקופת האחריות" – תקופה של שנה מיום מסירת הטובין לצרכן, בכפוף להוראות תקנה 5.
צרכנות >>
לצפיה ב-'בציטוטים שהבאת לא כתוב שאסור לגבות על התקנה.'
בציטוטים שהבאת לא כתוב שאסור לגבות על התקנה.
16/07/2019 | 04:32
26
89
למשל, כשאתה קונה מזגן, קנית מוצר. לא קנית שירות התקנה.
פה השואל רכש מדיח. קיבל מדיח. הוא שילם את כל המיסים וכל התשלומים עבור המדיח והמחיר שפורסם בחנות הוא המחיר שנגבה על-ידי העוסק.
 
הציטוט של עניין האחריות לא מדויק.
במידה ויש צורך בהתקנה, אחריות מתחילה ממועד ההתקנה בכפוף לכך שהצרכן לא עשה שימוש במוצר ואולי עוד סייג שאני לא זוכר בע"פ.
 
מנהל הפורום בריזלי!!!!
כתבת שזה לא חוקי.
אמנם אתה שוטר. אבל גם על שוטרים אני לא סומך מכיוון שהם בהחלט לא מכירים את החוקים (מניסיון של התקלות במספר שוטרים).
תוכל בבקשה להפנות את גולשי הפורום למקור על בסיסו כתבת שהדבר לא חוקי?
צרכנות >>
לצפיה ב-'כשאתה קונה מזגן, חלק מהמחיר זה אחריות לשנה. אסור'
כשאתה קונה מזגן, חלק מהמחיר זה אחריות לשנה. אסור
16/07/2019 | 04:45
1
68
לקחת ממך עוד כסף כדי שתוכל לקבל את האחריות.
זו המשמעות של "המחיר הכולל".
כלומר, אם נלקח עוד כסף, זה אומר שהאחריות לא כלולה המחיר הכולל. סתירה
צרכנות >>
לצפיה ב-'כמובן שאינני עורך דין או משפטן'
כמובן שאינני עורך דין או משפטן
16/07/2019 | 06:45
55
אבל גם הם עלולים לטעות.
ט.ל.ח
צרכנות >>
לצפיה ב-'על ההתקנה על ידם מותר לגבות. אבל...'
על ההתקנה על ידם מותר לגבות. אבל...
16/07/2019 | 05:21
3
74
... לא ניתן להתנות האחריות על המכשיר בכך.


לא מצאתי איסור מפורש על גביית תשלום על התקנה.  יחד עם זאת, ולדעתי, אם היבואן *אוסר* על הפעלת המכשיר אם לא הוא המתקין,  המחיר היה חייב לכלול את עלות ההתקנה.
צרכנות >>
לצפיה ב-'יצרן יכול להתנות אחריות בהתקנה על ידי גורם מוסמך מטעמו'
יצרן יכול להתנות אחריות בהתקנה על ידי גורם מוסמך מטעמו
16/07/2019 | 16:54
2
54
באמת חבל לתת לעובדות לבלבל את מנהל הפורום שהשתתק כמו דג.
הוא לא חייב לאף אחד דבר אבל ברגע שקבע קביעה ראוי שיצהיר על מה הוא מתבסס.
זה יפה שיש פה דוברים של בריזלי, מגנים בחירוף נפש ואף יפלו עבורו על החרב.
אבל. הבחור כתב משהו? שיעמוד מאחורי כתיבתו!
למנהל פורום יש אחריות רבה יותר על היוצא ממקלדתו. ובחייאת, אל תכתבו שהוא מביע את דעתו כמו כל גולש אחר. למעמדו יש השפעה על "מומחיותו" בעיני אחרים.
 
לא רואה כל סיבה שאחרים יבואו להגנתו.
הוא אדם עצמאי, דעתן - חתיכת דעתן כפי שמופיע במקומות אחרים - והוא איש בוגר. שיעמוד מאחורי המילה שלו ולא יתחבא מאחורי דוברים ולא ראוי להתחמק ולהגיב רק מה שנח לו.
 
4.       (א)  דרש יצרן כתנאי להפעלת טובין ביצוע התקנה על ידו, תכלול האחריות שנתן לטובין גם אחריות להתקנה ובלבד שההתקנה בוצעה על ידי היצרן או מי מטעמו.
           (ב)  דרש יצרן כתנאי להפעלת טובין מתן הדרכה או ביצוע התקנה, יבצע את ההתקנה או ייתן את ההדרכה בבית הצרכן עד תום שבוע ימים מיום מסירת הטובין לצרכן.
           (ג)   הוסכם בין הצדדים כי הצרכן יודיע ליצרן על המועד לביצוע ההתקנה או מתן ההדרכה, יבצע היצרן את ההתקנה או ייתן את ההדרכה בבית הצרכן עד תום שבעה ימים מיום דרישת הצרכן, ובלבד שהתקופה שחלפה מיום מסירת הטובין לצרכן ועד יום דרישת הצרכן לא תעלה על שנה, זולת אם הוסכם בין הצדדים על תקופה ארוכה יותר.
צרכנות >>
לצפיה ב-'שאלה. אם מישהו כתב משהו בפורום והגיבו לו, הוא חייב להגיב'
שאלה. אם מישהו כתב משהו בפורום והגיבו לו, הוא חייב להגיב
17/07/2019 | 08:02
32
תוך 5 דקות?
צרכנות >>
לצפיה ב-'יצרן יכול להתנות אחריות בהתקנה או הדרכה או מה שהוא רוצה. אבל'
יצרן יכול להתנות אחריות בהתקנה או הדרכה או מה שהוא רוצה. אבל
17/07/2019 | 08:06
29
אבל המחיר צריך לכלול את כל התוספות
צרכנות >>
לצפיה ב-'למה היבואניות נטפלות להתקנה במדיח כלים? זה מאוד מוזר'
למה היבואניות נטפלות להתקנה במדיח כלים? זה מאוד מוזר
16/07/2019 | 07:15
4
86
סך הכל תוחבים צינור ניקוז למקום המתאים, וגם מבריגים את הצינור לברז. ממלאים מלח בכמות קילו ואחר כך שופכים מים עד שהם גולשים מהפתח. מה כבר יכול לקרות מזה? אם יש נזילה קטנה מההברגה מבריגים מחדש יותר חזק ואולי עם סרט טפלון לבן.
נראה שבאמת הגיע הזמן לחקיקה חדשה ומאוד מאוד ברורה בנושא: רק מזגנים, מייבש כביסה גז וכיריים גז בלבד חובה להתקין בצורה מורשית.
כל מוצר לבן אחר לא צריך התניות ביזאריות לגבי אחריות. מי שרוצה שירות הדרכה והתקנה שיגיד למוכר אני רוצה את זה, והמוכר יגיד לו כמה הדבר עולה ויקבל מידי הקונה את התשלום (ולא המתקין ולא השירות, צריך לשלול מהם את המעורבות של הגביה). בכל מקרה אחר כולנו נוכל להתקין לבד בבית כמו בגרמניה, צרפת, אנגליה וכו' תסתכלו באמזון שלהן. יש שם מאות ואלפי ביקורות של קונים למוצרים לבנים שפשוט צילמו את העובדה שהתקינו לבד בבית ופירקו בעצמם את האריזה.... למה גם לא אצלנו??
 
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'לא רק מדיח. כי אז אפשר למכור לך מוצרים מיותרים'
לא רק מדיח. כי אז אפשר למכור לך מוצרים מיותרים
16/07/2019 | 07:46
56
כמו ביטוח ל 6 שנים עם מלא סייגים/חורים,
או מגן נגד ברקים/הפסקת חשמל במחיר מפולפל כאשר לפעמים מגן כזה כבר קיים במכשיר
או מגן נגד אבנית
או חומר "מומלץ" לשימוש (טבליות הדחה/אבקת כביסה ...) במחיר מופקע (ומהווה פרסומת למוצר לעתיד).
 
 
עושים את זה גם במקררים ובטלויזיות ובעוד דברים.
שוב, כי אפשר לדחוף לך שרותים נוספים (התקנת הטלויזיה על הקיר לדוגמא)
צרכנות >>
לצפיה ב-'ועובדה.. עובדה שהתקנת כיריים על גז כרוכה בתשלום (בסדר גודל '
ועובדה.. עובדה שהתקנת כיריים על גז כרוכה בתשלום (בסדר גודל
17/07/2019 | 07:55
2
34
של 150 ש"ח להתקנה) וההתקנה הזו היא חובה
 
גיסתי רכשה מייבש. היא התעקשה על התקנה והדרכה בביתה, כאשר היבואן הודיע לה,
שהפעלת מייבש היא אקט פשוט מאד ועל כן, ביקור טכנאי ייחשב כקריאת סרק,
שיש לשלם תמורתה. היא המשיכה להתעקש, ושילמה עבור ביקור הטכנאי.
 
ואגב, כשאני קניתי מייבש ואף מדיח, שני המכשירים הגיעו עם פגימה בדופן צדדי.
זה מוזר, כי המכשיר הלוא ארוז בקלקרים וניילונים, ולא נראתה פגיעה באריזה.
אבל לאחר שהטכנאי פירק את המכשיר מאריזתו, הוא קבע שיש להחליף את הדפנות, 
ונציג מטעם היבואן הגיע עם דפנות חדשות והחליפן ללא כל וויכוח או תשלום.
 
אז... לפחות במקרים שהיבואן מתנה את הפעלת המכשיר בביקור של טכנאי, נראה 
שזה כדאי. ונכון: במקרים רבים, הטכנאי מנצל את המצב, ובמעמד ההתקנה, הוא
מציע גם הרחבת אחריות, מכירת פילטר למים על בסיס סיליפוס, מכירת מגנט
שמולבש על צינור המים ולקינוח, גם מכשיר הגנה מנחשולי מתח וברקים [לפחות
בחלק מהמכונות, רשום שמתקן כזה מובנה בכלל במכונה עצמה, ככה שאין כל
צורך ב"כפילות"]...
 
נכון שבמקרים מאד מסויימים, יבואן קובע שהביקור יהיה כרוך בתשלום, ונראה לי 
שזה בכלל "קטע ישראלי" לשמו, אבל אין לי כל אסמכתא שזה אכן כך.
 
עובדה, שרכשתי כיריים חשמליים  בעלות של פחות מ-1,200 ש"ח, והטכנאי שהגיע
להתקין אותם מטעם היבואן, לא גבה ממני ולו שקל אחד. ומכיוון שהכירה מגיעה
ללא כבל, הוא הביא עמו כבל עם תקע (שהתאים לשקע שהותקן בביתי), הוא חיבר
את הכבל והפעיל את הכירה. רק כשנוכח שהכל "טוב", הוא הלך לדרכו.
ואגב, כשכירה מגיעה ללא כבל ותקע, לא כל אדם מן השורה יידע כיצד לחבר את הכבל
ובכלל, חיבור חשמלי כרוך בהתקנה של חשמלאי מוסמך. אז איני משוכנע, שהטכנאי 
שהגיע לביתי הוא אכן חשמלאי מוסמך, אבל שמחתי שההתקנה הזו לא "נפלה עלי". 
שגיאה מצידי עלולה להיות כרוכה בסכנת התחשמלות או בפגיעה בכירה, ואם הטכנאי
ביצע זאת, זה כבר תחת אחריות היבואן. קאפיש?
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'פגימות בדפנות צד הן משהו שקורה אחת לכמה אלפים של מקרים'
פגימות בדפנות צד הן משהו שקורה אחת לכמה אלפים של מקרים
17/07/2019 | 17:56
1
46
ואגב, למה לא ביקשת להחליף את כל המייבש והמדיח? הם עשויים להתקלקל לך הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב אם קיבלו מכה מאוד חזקה במהלך ההובלה. אצלנו מכונת כביסה הוחלפה באחרת חדשה לחלוטין כאשר המתקין ראה שיש דופן שנפגמה.
 
 
 
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'לגבי המדיח, הוא כבר כבן 20 ולא ראיתי שיש בעיה בעקבות הדופן.'
לגבי המדיח, הוא כבר כבן 20 ולא ראיתי שיש בעיה בעקבות הדופן.
17/07/2019 | 18:06
20
מה שכן, חולדה אכלה לי את כל החוטים והתיקון הזה עלה לי ביוקר רב. 
אבל זה לא באשמת הדופן...
לגבי המייבש... הוא חדש בביתי ונראה שכעת דווקא כן אזדקק לטכנאי. לדעתי, ללא כל קשר לדופן.
כשאיש המקצוע יגיע, נדע במה מדובר.
צרכנות >>
לצפיה ב-'מה זאת הפנייה האגרסיבית הזאת ?? '
מה זאת הפנייה האגרסיבית הזאת ??
16/07/2019 | 07:52
13
92
אף אחד לא חייב לך דבר, מר לא סומך !
צרכנות >>
לצפיה ב-'לצערי אני מצטרף לדעתה של מנסה ומתנסה. לא מתאים לפורום להתנסח'
לצערי אני מצטרף לדעתה של מנסה ומתנסה. לא מתאים לפורום להתנסח
16/07/2019 | 08:13
12
72
בצורה כזו.
צרכנות >>
לצפיה ב-'זה בידיו לגמרי'
זה בידיו לגמרי
16/07/2019 | 08:31
11
67
אני לא רואה שום טעם/תרומה/היגיון
לתת לכוכביות להשתתף בפורום זה (למעט יחיאל והיה עוד איזה כוכב שנעלם בגלקסיה)
 
ולדעתי עליו לחסום אותם ולו בגלל שהאפשרות מנוצלת להעלבה וסגירת חשבונות אישיים, לא רק עם מנהל הפורום אלא עם עוד משתמשים.
כי לרוב הכוכביות מנוצלות רע פה
 
ו *יחיאל ודומיו יטרחו להרשם ויהיו כמשתמשים רגילים מן המניין.
לי אישית אין עניין בכל הכוכביות הללו, זה כמו הד נסתר/רעש רקע.
 
אולי מצד שני, מה ההגיון כן לתת להם במה פה?
צרכנות >>
לצפיה ב-'יש הגיון בכוכביות אם אנשים רוצים לשאול שאלות בצורה אנונימית.'
יש הגיון בכוכביות אם אנשים רוצים לשאול שאלות בצורה אנונימית.
16/07/2019 | 08:52
48
אולי היה צריך לדוגמא לאפשר לכוכביות רק לפתוח שרשורים בלי להגיב עליהם.
תסתכל לדוגמא בפורום כמו משכנתאות ומחזור. אנשים לא רוצים לחשוף משכורות ונכסים שלהם לכל  העולם, אבל הם כן  רוצים לקבל סיוע בהחלטה.
אותו דבר, אנשים שנתקלו בעוולה צרכנית, ייתכן שלהחשף שסידרו אותם יגרום להם למבוכה.
מצד שני זה פתח להמנעות מתביעות לשון הרע.
 
אני לדוגמא, לא משתמש בשם האמיתי שלי אלא בדמות דמיונית. עדיין אפשר לעקוב בדיוק מה אני כותב ובאילו נושאים אני מתעניין (בגלל שאני מזוהה)
צרכנות >>
לצפיה ב-'אין לי שום עניין להרשם לתפוז'
אין לי שום עניין להרשם לתפוז
16/07/2019 | 10:28
9
58
אם מנהל הפורום מעוניין בתגובות שלי ושכמותי הוא צריך להשאיר את הפורום פתוח.
סוד קטן - לא באמת קוראים לי יחיאל וגם אייתי נרשם לא הייתי נרשם בשמי האמיתי
צרכנות >>
לצפיה ב-'מה שמזכיר לי'
מה שמזכיר לי
16/07/2019 | 14:08
83
שתי זקנות משחקות רמי, אומרת אחת לשניה "לא נעים לי, אנחנו משחקות כבר 30 שנה ושכחתי את שמך, תוכלי לומר לי מהו?"
השניה חושבת רגע ועונה: "מתי את צריכה את התשובה ?"
צרכנות >>
לצפיה ב-'אתה לא חייב להרשם לתפוז'
אתה לא חייב להרשם לתפוז
16/07/2019 | 15:03
7
75
אתה נהנה מההפקר.
כמוך, יש ממש ממש בודדים, אם בכלל
כי "יוזר" בסוף רוצה לכתוב את הודעותיו כיוזר ולא כחולף עם הרוח
אתה סתם מטריח את עצמך בכל פעם ליצור את הכוכבית (האמת אין לי מושג איך זה עובד)
 
וזה לא סוד שאתה לא יחיאל כי זה לא באמת מעניין/משנה
לכן גם אם תהיה כמשתמש רשום כיחיאל בלי כוכבית, אתה עדיין אותו יוזר המזוהה כ*יחיאל המזדמן
 
מה הבעיה פשוט להרשם? מי שרוצה לכתוב שיטרח להרשם, אחרת, זה סתם מלא ספאם
יצא לי סלוגן
צרכנות >>
לצפיה ב-'לא רוצה להרשם גם בגלל פגיעה בפרטיות וגם סירבול מיותר'
לא רוצה להרשם גם בגלל פגיעה בפרטיות וגם סירבול מיותר
16/07/2019 | 16:41
6
61
לא רוצה לתת לתפוז כתובת מייל אמיתית שלי. מערכת האבטחה של תפוז עלובה.
כשפתחתי שם משתמש קבוע עם תיבת דואר זמנית היתה פריצה בתפוז, התיבה ננעלה והנהלת תפוז לא הצליחה לשחרר לי אותה.
אחרי כן פתחתי עוד פעם שם משתמש בתפוז עם תיבה זמנית, מנהל פורום חסם את היוזר שלי בטעות במקום של מישהו אחר, לא הצליח להסיר את החסימה, הנהלת הפורומים לא הצליחה לעזור לו אלא בריסט ליוזר שלי שכמובן שלח את הססמה החדשה לתיבת דואר שאין לי מושג מהי ואבד גם שם המשתמש הזה.
פתחתי שם משתמש שלישי וגם איתו היו ניסים ונפלאות.
 
סידרתי שבכל פעם שאני כותב הודעה הדפדפן שלי מכניס אוטומטית יוזר זמני "יחיאל" ואני מסודר. יש לי טירחה נוספת ב"קליק" על "אני לא רובוט" - לא נורא. הכי פשוט, הכי קל.
 
פעם אם וכאשר הנהלת תפוז תחליט לשפר את האתר לרמה נסבלת אני אשקול להשתמש בשם משתמש קבוע.
צרכנות >>
לצפיה ב-'בנקודת הבלגן של תפוז אתה צודק. כל פעם יש הפתעות חדשות.'
בנקודת הבלגן של תפוז אתה צודק. כל פעם יש הפתעות חדשות.
16/07/2019 | 16:48
3
44
בכל מקרה אפשר להשתמש במייל פיקטיבי עם auto forward 
צרכנות >>
לצפיה ב-'יותר פשוט לעשות קליק אחד והשם "יחיאל" מופיע ואני סוגר עניין'
יותר פשוט לעשות קליק אחד והשם "יחיאל" מופיע ואני סוגר עניין
16/07/2019 | 17:55
2
43
צר לי אם יש אי נוחות מסויימת בפורום בגלל ההעדפה שלי אבל עם מה שתפוז מספק זהו הפתרון שלי
צרכנות >>
לצפיה ב-'ואין לך בעיה לראות מי הגיב לך? או לחפש פוסטים אחרונים שלך?'
ואין לך בעיה לראות מי הגיב לך? או לחפש פוסטים אחרונים שלך?
17/07/2019 | 08:03
1
31
או למישהו אחר לחפש את  מה שכתבת?
אתה מקבל התראות או מסרים ל *יחיאל?
אי אפשר לחסום את *יחיאל?
אפשר להגדיר שישלחו לך מייל ל *יחיאל על כל תגובה?
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'גם שהיה לי כינוי קבוע לא רציתי לקבל התראות בתיבת הדואר שלי'
גם שהיה לי כינוי קבוע לא רציתי לקבל התראות בתיבת הדואר שלי
17/07/2019 | 12:38
27
הכוונה להתראות מ"תפוז",
אני לא מעוניין במסרים, אני מעדיף שהכל יתנהל בפורום. אגב אם אני לא טועה מנהל הפורום ברזילי כתב שתיבת המסרים שלו לא עובדת אז בטח שאין לי אינטרס להשתמש במכשיר לא אמין.
אין לי מושג אם אפשר לחסום ניק זמני, אם מנהל של איזשהו פורום לא רוצה שאני אשתתף בפורום הוא פשוט יכול להגיד ואני אכבד את בקשתו. עד היום לא קרה לי שמנהל פורום ביקש שלא אשתתף בפורום, החסימה היחידה שדיברתי עליה לניק הקבוע היתה בטעות וכמו שאמרתי המערכת של טפוז לא הצליחה לתקן את הטעות.
אני לא חושב שאני כותה דברים כל כך חשובים שיש צורך לחזור להסטוריה ולמצוא אותם. היה דיון, הסתיים, עוברים הלאה
צרכנות >>
לצפיה ב-'וואלה זכאי'
וואלה זכאי
16/07/2019 | 18:31
1
43
ולא שהיית אשם בעיניי
ואם זה מה שעברת עם תפוז ומצאת פתרון באמת יעיל וקל, באמת אשרייך
וכמו שכתבתי, לא אתה ככוכבית בעיה
הבעיה היא באפשרות הטכנית הנותנת למזדמנים להטריל
צרכנות >>
לצפיה ב-'אני מודע לכך שקל יותר להטריל עם משתמש מזדמן'
אני מודע לכך שקל יותר להטריל עם משתמש מזדמן
17/07/2019 | 14:00
31
זה המחיר
צרכנות >>
לצפיה ב-'כתבתי שלא חוקי לגבות סכום נוסף עבור האחריות'
כתבתי שלא חוקי לגבות סכום נוסף עבור האחריות
16/07/2019 | 20:13
44
וזה בהתאם  לחוק הגנת הצרכן המחייב לכלול במחיר המוצר את כל התשלומים ההכרחיים ועל חובתו לתת אחריות
לא כתבתי בשום מקום שלא חוקי לגבות כסף עבור התקנה או להתנות מתן אחריות בהתקנה ע"י מתקין מוסמך
ואם אינך מבין (וזה קורה, יש כאלה המבינים לאט יותר) כדאי שתשאל שוב בלי להתלהם
שיהיה לך יום נעים
וליתר דברייך
1. איני שוטר
2.  שוטר לא חייב להכיר את כל החוקים אלא רק את אלה שעוסק בהם  וגם זה רק באופן כללי - אפילו מעורך דין שלומד את החוק לפחות 3 שנים + שנה סטאז' נדרש כדי לעבור את בחינות הלשכה לדעת רק 60% מהחומר שנבחן עליו.
צרכנות >>
לצפיה ב-'בבקשה'
בבקשה
16/07/2019 | 20:01
13
69
למרות סגנונך החצוף אסביר לך לאט מה לא חוקי כאן
לפי תקנות הגנת הצרכן אחריות ושרות לאחר מכירה התשס"ו 2005 - חובה על מוכר לתת אחריות על מוצר חשמלי  שמכירו מעל 150 ש,ח, לפי הכרותי את השוק מחיר של מדיח כלים גבוה מהסכום הנקוב.
 
מה שלא חוקי הוא שכדברייך (ולא בדקתי אם הם אמת אבל אני מתייחס אליהם ככאלה כל עוד לא הוכח אחרת)  - החנות דורשת ממך תשלום נוסף עבור האחריות - חנות לא רשאית לדרוש תשלום נוסף עבור אחריות - דרישה כזאת היא בלתי חוקית לגבי שנת האחריות הראשונה.
חנות רשאית לדרוש ממך תשלום נוסף עבור ההתקנה  אם היא מפרטת זאת בדף המכירה , חנות גם רשאית להתנות מתן אחריות בהתקנה ע"י מתקין מוסמךכשמדובר במוצרים שבהם  התקנה לא תקינה עלולה לגרום לסכנה בטיחותית או נזק למכשיר.
אני מקווה שהפעם, לאחר הסבר מפורט יותר הצלחת להבין, בבדרך כלל חברי הפורום לא נזקקים להסבר יסודי כזה ולתומי חשבתי שגם האורחים לא - ואני מתנצל על טעותי.
ובנוסף - אם תשובותי או תשובות כל אחד מחברי הפורום - שמבחינת חשיבות ואמינות יש להתייחס אליהן בדיוק כמו לתשובותי - אינן לרוחך, חבל על העצבים שלך ואתה מוזמן לפנות ישירות למועצה לצרכנות, למשרד התמ"ת ו/או לעורך דין הבקיא בתחום - כאן זה פורום חפשי שמטרתו דיון ויעוץ בלבד, אין לאיש מחבריו שום אחריות על טיב תשובותיו ועצותיו ועל התוצאות שנגרמות מקבלתן
פורום זה אינו פורום מקצועי והתשובות הניתנות בו אינן באחריות איש ובפרט לא באחריות מנהל הפורום שהוא סדרן בלבדמבחינת סמכויותיו.
צרכנות >>
לצפיה ב-'אולי כדאי לשים disclaimer כזה גם בהודעה הקבועה מהנהלת הפורום'
אולי כדאי לשים disclaimer כזה גם בהודעה הקבועה מהנהלת הפורום
16/07/2019 | 22:30
16
לצפיה ב-'יש בעיה בהגדרת החוק,היום ואתמול במסגרת סמינר לענין גזי קרור'
יש בעיה בהגדרת החוק,היום ואתמול במסגרת סמינר לענין גזי קרור
18/07/2019 | 00:36
11
59
דליקים עלה הנושא של מתן אחריות החברות על מזגנים עם הגז הדליק והתניית האחריות בהתקנה של מתקין בעל תעודה והסמכה ותעודות כאלו יהיו בקרוב .
וישנה בעיה בהגדרת החוק ובנקודה של סכנה בטיחותית שם הנושא תופס.
במצב הקיים עכשיו חובת מתן אחריות הייתה קימת בכל מקרה גם אם אדם התקין בעצמו את המזגן.
צרכנות >>
לצפיה ב-'מתערבבים כאן שני דברים'
מתערבבים כאן שני דברים
18/07/2019 | 09:16
10
38
במזגן - בטוח, במכונה לשטיפת כלים - אולי..
אחריות על המוצר - חובה לתת - אך כשנכנס עניין ההתקנה - עלול להסתבך - לך תדע ותוכיח אם התקלה היא כתוצאה מהתקנה או פגם במוצר, ספק המוצר עלול ,למשוך" לכיוון שהתקלה באה מהתקנה לא תקינה והצרכן בבעיה כי גם אם הצדק איתו יצטרך להשקיע הרבה כסף, זמן ועצבים, ולכן גם בגלל חשיבות הידע ומקצועיות וגם כדי  לא להיכנס למקומות שאם תהיה בעיה יהיה קשה לצאת מהם - לטעמי, לפחות מבחינה צרכנית, כשבזמן הקניה עולה שאלה כזאת - להסתייע במתקין מקצועי ומוסמך
צרכנות >>
לצפיה ב-'לפי ההיגיון שלך האם כאשר שירות אומר אין צורך למייבש בהתקנה'
לפי ההיגיון שלך האם כאשר שירות אומר אין צורך למייבש בהתקנה
18/07/2019 | 16:11
9
35
אלא להיפך זה נכנס לתשלום ביקור סרק, וכאשר המייבש יתקלקל בהמשך השנה הראשונה, אין לו כל שום זכות להתחמק מתיקון עם הטענה שההתקנה לא בוצעה על ידו?
צרכנות >>
לצפיה ב-'לא'
לא
18/07/2019 | 19:02
8
51
מוצרים שהספק דורש התקנה בידי מתקין מקצועי  והדבר לא בוצע יש לצרכן סיכון שנותן האחריות ינסה להטיל את אשמת התקלה לא על פגם ביצור אלא על התקנה לא תקינה - ואז הצרכן עלול להיקלע לבעיות שיגרמו לו עגמת נפש ויגזלו ממנו זמן וכסף
אז לא כדאי להסתבך.
מה עוד שבמידה ונדרשת התקנה מקצועית יש לכך סיבה
בסופו של דבר הצרכן יחליט איך לנהוג
צרכנות >>
לצפיה ב-'הסבר לגבי התקנת מזגן ואחריות, עד עתה התחום היה פרוץ וכל אחד '
הסבר לגבי התקנת מזגן ואחריות, עד עתה התחום היה פרוץ וכל אחד
19/07/2019 | 06:35
7
62
עם מברג ומפתח שבדי יכול להתקין מזגן , בעבר בגז 22 לא הייתה כל בעיה ,עם הגז העכשוי ה 410 יש בעיה עם לחצים גבוהים יותר וביצוע ואקום למערכת עם השלמת עבודת הצנרת שאי ביצוע הואקום גורם לנזק פנימי במזגן לא בטווח מידי אלא כשנה שנה וחצי לאחר ההתקנה ולפעמים יותר או פחות תלוי בלחות שהייתה ביום ההתקנה שגורם לשמן להפוך לאמולסיה .
בשנה הבאה נכנס לשימוש גז חדש ה 32 שהוא גז דליק ,ישראל כרגיל נזכרה להתארגן מאוחר ואנחנו על זמן ארכה שקיבלנו.
המקצוע יעבור רישוי ב 3 מדרגים כשלקבל רשיון מתאים יצטרך הטכנאי להוכיח לימודים בעבר ונסיון ולעבור קורס 34 שעות לגזים החדשים .
מי שירצה להכנס למקצוע או שהוא ללא לימודים קורס למדרג ראשון  כ320 שעות למדרג שני כ 420 שעות וכו'.
וכאן בסמינר עלה הנושא של אחרות החברות מול התקנה מאחר וגם מדובר על סכנת חיים,יש בדיקה מעמיקה של משרד העבודה לענין אחריות החברות האם ניתן להתנות את האחריות בהתקנת בעל רשיון או שחוקי הגנת הצרכן קודמים לכך.
צרכנות >>
לצפיה ב-'ואשאל אותך שאלה קצת לא שייכת ברשותך. '
ואשאל אותך שאלה קצת לא שייכת ברשותך.
19/07/2019 | 08:11
6
24
דיברת על "מברג ושבדי". האם כל אדם שמחזיק מברג, שבדי וסט טורקס [כיום מרבית
היצרנים סוגרים את המכשירים שלהם בברגי טורקס = אלן כוכב], רשאי להתעסק עם
מכונת כביסה, מקרר, מדיח, תנור אפייה, מייבש או כירה חשמלית? והלוא התעסקות
בכל אלה, כרוכה בניתוק וחיבור של אביזרים חשמליים. וכשאתה רוכש שקע או
אפילו תקע, על אריזתם רשום ש"יותקן אך ורק בידי חשמלאי מוסמך". אז מה נהיה כאן? 
כל מכשיר "לבן" הוא מכשיר שהמארז המתכתי שלו חייב שיהיה מוארק כראוי. 
האם כל ה"טכנאים" הוסמכו לבדוק, שמא לא נפגע חיבור ההארקה, והשימוש במכשיר 
יהפוך להיות מסוכן מאד, לאחר שהם יסתלקו מבית הלקוח, ויותירו בו שסי לא מוארק?
והלוא מנהל פורום זה בכבודו ובעצמו המליץ פעם לנתק את חיבור ההארקה, כדי 
שניתן יהיה לחמם גוף חימום בטוסטר-אובן, כדי להיפטר מהלחות שנצברה בגוף
החימום,
ע"מ שלא יקפיץ שוב את הפחת. איני פוסל את השיטה כמובן, וסביר שטכנאים יעשו זאת, 
אם בבית הלקוח ואם במעבדה. אבל יש הבדל בין שעושה זאת אדם מיומן, לבין שיעשה
זאת אדם ש"רק קרא" את המלצתו של האדון המנהל, ואז, הוא אולי ייגע בגוף המכשיר
ויחטוף...
אז היכן מסתיים החוק והיכן מתחיל הפיקוח על האיש שנשלח ע"י היבואן, כדי שיטפל
במכשיר - ללא הסמכה ורישיון של חשמלאי מוסמך, מעבר לידע ולניסיון שיש לו בטיפול
במכשיר שהוא בא לתקן? 
 
והנה, רק אתמול ראינו בתכנית "יצאת צדיק", כיצד הגיע אדם המכנה את עצמו
"קבלן בניין"... אז אותו קבלן לא היה רשום באיגוד הקבלנים והוא גם הגיע ללא מהנדס,
על אף העובדה שהוא התחייב לבוא עם מהנדס. הוא חפר מתחת לבית, מבלי שקיבל
את האישורים המתאימים, אלא שאז, בעלת הבית חשדה שמשהו לא תקין שם והביאה
מהנדס מטעמה. המהנדס אישר את המשך החפירה, אבל אז התמוטטה הרצפה. 
ומה הסתבר? שגם האיש שהציג עצמו כמהנדס, לא היה מהנדס. הוא רק אמר
"מספר רישיון" בעל 4 ספרות, כשמספר הרישיון מורכב בעצם מ-5 ספרות. הלקוחה
לא בקשה שיציג בפניה את תעודת המהנדס שלו, והוא מצידו כלל לא היה מהנדס.
כעת.... ה"משטרה", שנתבקשה לחקור בנושא, מנסה לנפנף את המתלוננת, כי היא
לא דרשה שתוצג בפניה תעודת מהנדס, אלא הסתפקה רק ב"אמירה" בע"פ שהאיש
הוא אכן מהנדס מוסמך. 
נו בטח. למשטרה יהיה נוח הרבה יותר, להותיר את העניין הפלילי הזה לטיפול בית המשפט 
האזרחי, כשחוקריה הנאמנים יישארו מחוץ לתמונה. כי למה לעבוד קשה, אם אפשר 
להתחמק? יופי של חוק. יופי של פיקוח ויופי של תוצאות. 
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'כל המדינה הזו פרטצ' אחד גדול'
כל המדינה הזו פרטצ' אחד גדול
19/07/2019 | 08:49
5
51
רוב אנשי השרות בחברות עוברים הכשרה ובמסגרת חשמלאי מסויג או חשמלאי שרות והם מוסמכים לבדוק את הציוד .
למדבירים לא אותו סיפור ? הוציאו תקנות ורשיונות כי זה סכנת חיים וכבר ראינו מה קרה אבל זה עוזר ?? יש הרבה שעובדים ללא רישוי
כנל מוסכים כנל חשמלאים וגם טכנאי גז.
ויהיו גם מתקיני מזגנים שיעבדו ללא ההכשרה אין לנו ספק בכך אבל ברגע שידע הצרכן שאם הוא משלם לאחד כזה 100 או 200 שח פחות ואין לו אחריות בכלל והוא בסכנת חיים אנו מקווים שזה יזיז משהו .
עוד דבר חשוב מאד .במסגרת הסמינר הוצגו לנו נתונים שמחייבים חישוב נפח החדר מול כמות הגז במזגן על מנת שלא תהיה סיבה לפיצוץ אז מי יחשב את זה ?? אותו מוכר עגבניות במרכול שלבסטה שלו צמודים משטחי מזגנים או אותו מתקין לא מוסמך ?? .
נציגי משרד העבודה בסמינר אמרו שיש בנושא האחריות הבסיסית מול התקנה בידי לא מוסמך בעיה והם מנסים לעורר את הנוגעים בדבר.
כשאני כותב אנו אני מתכוון לגוף שאני חבר ועד בו והוא התאחדות קבלני מיזוג האויר בישראל שהינו הגוף היציג המוכר.
צרכנות >>
לצפיה ב-'ואם למישהו יש איזה מסמך או הפניה '
ואם למישהו יש איזה מסמך או הפניה
19/07/2019 | 08:52
29
לאיזה אתר שיש בו התייחסות לענין של החרגה בנושא אחריות יצרן מול התקנה לא מוסמגת אשמח לקבל ולהעביר למי שצריך
צרכנות >>
לצפיה ב-'מה שהכי מטריד אותי'
מה שהכי מטריד אותי
19/07/2019 | 10:06
25
זה שאחרי פיצוץ אחד או שניים איזה ח"כ חכם יעביר חוק שמזגן צריך לעבור ביקורת בטיחות כל כמה שנים בדומה לתנור גז, ויוסיף עוד בלבול מוח והוצאה כספית על מיליוני אזרחים, הכל כמובן לטובת הציבור.
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'* דווקא המדביר שגרם למותם של הילדים בי-ם היה מדביר מוסמך...'
* דווקא המדביר שגרם למותם של הילדים בי-ם היה מדביר מוסמך...
19/07/2019 | 10:58
2
23
הוא פשוט התרשל. 
** לא מעט מוסכים מביאים מכונאי מוסמך אחת ל... כדי ש"יחתום" להם על העבודות
שהם מבצעים. 
*** מצא חן בעיניי ה'בסטיונר של העגבניות במרכול'. אבל עובדה... מקררי שארפ נמכרים
במחירים הזולים ביותר דווקא במרכולים. אז... "כלב" מי שלא קונה שם.
ובקיצור.. כל השוק פרוץ.
צרכנות >>
לצפיה ב-'לא צוחק בענין העגבניות, בקינג סטור הרשת של המגזר מוכרים'
לא צוחק בענין העגבניות, בקינג סטור הרשת של המגזר מוכרים
19/07/2019 | 16:22
1
33
מזגנים של האייר 1 כ"ס ב 999 ש"ח למי שקונה ב 200 ש"ח ממוצרי החנות והמזגנים על משטחים ליד העגבניות.
ברשת אושר עד מזגן  1 כ"ס של מולר (לא ידוע מהיכן הביאו את השם)ב 899 ש"ח גם המשטחים שלהם באותו איזור של הירקות.
צרכנות >>
לצפיה ב-'(לא ידוע מהיכן הביאו את השם)? יש מותג כזה. אולי מדבקה. יש גם'
(לא ידוע מהיכן הביאו את השם)? יש מותג כזה. אולי מדבקה. יש גם
19/07/2019 | 17:32
20
טלוויזיות שנושאות את השם הזה ולא מאתמול. אז... תן כבוד... 
צרכנות >>

הודעות אחרונות

14:22 | 17.08.19 מנסה ומתנסה
13:34 | 17.08.19 מנסה ומתנסה
18:15 | 16.08.19 אורחים בפורום
14:20 | 16.08.19 אורחים בפורום
18:43 | 14.08.19 selenelee86
08:00 | 14.08.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ