הסכם בעל פה שמוכחש ע"י איש המכירות

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
היה לי אגב מקרה דומה. רכשנו פינת ישיבה שניתנה עליה אחריות
ל-3 שנים. אחרי שנתיים הופיעו תולעי עץ. פניתי לסוחר, שטען, כי בקומה ראשונה,
החיפושיות שמטילות את ביצי התולעים נכנסות חופשי מהדלת ולכן אין אחריות שכזו
למי שגר בקומת קרקע...
שלחתי אליו קונה, וזה ביקש אחריות בכתב שכוללת גם נזקי תולעים לטווח של 3
שנים בקומת קרקע.
הוא זכה לקבל הצהרה כזו... [ורק שיבצע את ההזמנה].
הוא ביצע, ואני פניתי שוב למוכר. זה השיב, שמה שניתן ללקוח אחד, אינו תופס
לגבי לקוח אחר, וטרק לי את הפון בפנים.
כתבתי כתבה במקומון, תחת הכותרת "פינת התולעת".
האיש התעצבן עלי והודיע לי באמצעות עוכר דינו, שהוא מתכוון לתבוע אותי ע"ס
200,000 ש"ח בשל הכפשת שמו והוצאת לשון הרע.
השבתי לעוכר הדין, שאמת דיברתי ומסמך בידי.
נציגת בעל העסק התקשרה אלי, והציעה שהם יקחו את פינת הישיבה לטיפול, וישיבו אותה
נקייה מתולעים, וזאת בתנאי שאפרסם כתבת התנצלות מטעמי.
כתבת התנצלות לא פרסמתי, אבל כן כתבתי כתבת הבהרה, שלאחר דין ודברים,
בית העסק נעתר לבקשתי וטיפל ברהיטים לשביעות רצוני. אז.. הכל הסתדר. אבל
במקרה שלי זו לא הייתה רשת, אלא חנות יבואן. אולי יש הבדל ואולי לא.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא

יש לו חוזה שהוא רשאי להשתמש במזון עד חודש ובמידה ולא הוריד את הנילון הוא רשאי להחליפו באחר והם לא מתכחשים לזה.
לטענתו הוא הוריד את הניילון באישור המוכרן והמוכרן טוען שלא אישר.
מקרה זה לא קשור לחוק הגנת הצרכן
כשאדם קונה בחנות כזאת הוא מודע לכך שיתכן והמזרן היה בשימוש אצל לקוחות קודמים אבל הוא לא התלכלך כי היה עטוף
 

dude101

New member
אני סקרן להבין אם מבעד לכל האגרסיות מסתתרת עצה רלוונטית

 
הסכם בעל פה שמוכחש ע"י איש המכירות

שלום רב,
אנסה לקצר - רכשנו מזרון מחברת נייט סליפ בעלות של כ- 8,000 ש"ח, איש המכירות כדי לסגור את העסקה היקרה, הרגיע אותנו שכדי שנוכל לנסות את המזרון לתקופה של 30 יום, נוכל להוריד את אריזת הניילון בצורה מסודרת ולשמור בצד וזאת בניגוד להסכם הכתוב שבו כתוב שהורדת האריזה מבטלת את הזכות להחליף. הוא ציין שלא ניתן לשנות את החוזה, אך שאנחנו נסמוך עליו כי יש לו מספיק סמכות לקבל גם מזרון שנפתח מאריזתו. הוא ציין מפורשות שאם נחליף את המזרון, זה ללא עלויות ואם נבטל העלויות יהיו ואני מצטט "כמה מאות שקלים" כך שהנזק לא יהיה גדול.
איש המכירות נראה אמין וסמכנו על מילתו. הטעות שלי היא שלא הקלטתי את השיחה ולא התעקשתי שישנה את החוזה הכתוב.
קיבלנו מזרון קשה מאוד שעשה לנו כאבי גב, גם אני וגם אשתי לא יכולנו לישון על המזרון.
עוד לפני שעברו שבועיים, הגענו לאיש המכירות וביקשנו לבטל את העסקה מכיוון שלא מצאנו מזרון אחר רך בחברה. איש המכירות הפך את עורו והכחיש שסגר איתנו דברים בעל פה ובמילים אחרות אמר מה שלא כתוב לא קיים.
עכשיו כדי לבטל את העסקה הם מבקשים 2500 ש"ח כדי לקבל בחזרה את המזרון ולבטל את העסקה .
כנראה עד שיענו אנחנו נשלם להם את הסכום כדי לבטל את העסקה ולרכוש מזרון אחר.
אשמח לדעת האם יש לי קייס, משהו שאני יכול לעשות כדי לבטל הגזרה ואת הקנס הכה גבוה?
 

SicTransit

Active member
קייס?

אם אתה מאמין שתצליח לשכנע את השופט בדבר ההבטחה של איש המכירות יש לך קייס. הוא יטען, מן הסתם, שלא הבטיח שום דבר כזה ולכל היותר לא הבנת מה הוא כן הבטיח, ויציע שוב להחליף את המזרן (אין להם שום מזרן רך? משונה).
&nbsp
אני לא עורך דין אבל לדעתי הסיכויים שלך קלושים. בכל אופן, איום בתביעה לא יכול להזיק, אולי הוא ישכנע את החברה להסתפק בפחות מ 2500 ש"ח (שלטענתם ודאי אינם "קנס" אלא כיסוי העלות כי כביכול הם כבר לא ימכרו את המזרן הזה כחדש).
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מה שאתה יכול לעשות לגבי עיסקה זו ולגבי העתיד

יש כאן מצב של מילה כנגד מילה ומצבך נחות כי כספך אצלהם.
לגבי עיסקה זו - התקשר להנהלת החברה, קיימת אפשרות שהדיבורים האלה הם יזמה פרטית שלו כדי לקבל בונוס גבוה יותר וההנהלה לא מעודדת מעשים כאלה ואז עשויים ללכת לקראתך
במידה ולא יעזור נסה לעניין בזה אחת מתכניות הצרכנות בטלביזיה, סביר שאם יצטברו אצלהם תלונות רבות על רשת או חנות מסוימת הם יטפלו בעניין ואולי תצמח לך טובה מזה.

ולגבי העתיד - חוזה מדפס שום איש מכירות לא ישנה כי זה עלול לעלות לו במשרתו - אך במידה והאיש אומר דברים שאינם בחוזה או בניגוד לחוזה ויש להם השפעה על החלטתך לקנות - דרוש ממנו שיכתוב זאת בכתב ידו ובחתימתו על החוזה או יעל נייר שניתן לשדכו לחוזה - אם לא יסכים אל תתיחס לדברים בשיקולי הקניה - ויתרה מזאת - חשוב האם אתה מוכן לקנות במקום שלא מוכן לכבד הבטחות, לא צריך לזרוק למוכרן עלבונות בפנים אלא לשאול "עלייך אני סומך אבל אם כשאבוא אתה לא תהיה כאן - נסיעה לטיול, מחלה, תאונה - ברצוני להבטיח שהבטחתך תכובד ע"י המחליף,
ואשר לסכומי כסף - אין דבר כזה "כמה מאות, או "לא הרבה" - צריך סכום מדויק או סכום מירבי או מרווח של מינימום - מכסימום.
 
סתם נכנסת להסחות דעת

איש המכירות לא רלוונטי. האריזה לא רלוונטית. לפי תקנות הגנת הצרכן מוצר שאו שהוא פגום או שאין בו את האכויות הנדרשות בלה בלה בלה, אפשר להחזיר אותו. זהו. תודה שלום.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא בטוח

שהמזרן פגום או שאין בו האיכויות הנדרשות
לא כל מזרן מתאים לכל אדם ולכן ניתנת אפשרות להחליף.
התברר לו לאחר מספר ימין שקשיות המזרן לא מתאימה לו - הבעיה היא שבחוזה היה כתוב שלא זכאי להחליף אם מוריד את הנילון (והשאלה אם את היית מוכנה לשלם מחיר מלא, ומחיר הקטלוגי של המזרנים גבוה ומופקע ודי קשה להשוות כי מזרן דומה נקרא בשם שונה בחנות אחרת - עבור מזרן שאחרים כבר ישנו עליו)
ועכשיו המוכרן חוזר מהתחייבותו.
ואגב - קשה לי להאמין שאין בחנות מזרן רך יותר - בד,כ יש בחנויות מזרנים מדרגות קושי רבות.
 
אפשר לחיות עם עניין הניילון אבל אני חייבת לומר

שהתירוץ שבכל פעם שולפים של האם את\ה הייתם מוכנים.... בכלל לא רלוונטי. המוכר לא חושב על מה טוב ללקוח, אלא רק מתוך אינטרס כספי שלו. הלקוח לא צריך לחשוב על מה כלכלי לבית העסק. זה לא העניין שלי או של כל אחד, כלקוחות איך עסק מחשב את חשבונותיו. והמחשבה שהחשבון הכלכלי של העסק שמוטל על כתפיי כלקוח צריך לגרוע מזוכוייתי הצרכניות הוא מוטעה מיסודו.
 

dude101

New member
אז מה את מציעה?

שפותח השרשור ילך לחנות וידרוש החזר כספי עקב פגם, וכשהחנות תסביר לי שמבחינה חוקית וחוזית הם לא מחוייבים להחזיר לו כלום, עליו להסביר להם שהוא לא צריך לחשוב מה כלכלי לבית העסק?
באמת תודה ושלום...
 
תאוות הבצע הישראלית לא יודעת גבולות

המסחר בישראל כזה מטומטם. אנחנו, הלקוחות מטומטמים, אבל הסוחרים עוד יותר. אין שום מחשבה קדימה. מאד אופייני למזרח התיכון.
מוכר מזרונים מוכר מזרונים או ניילון? למה שלא יהיה כמו בארה"ב. שם אפשר להחזיר מזרון גם בלי חוק צרכני שמחייב את המוכר לקבל אותו, מפני שזה פאקינג כדאי למוכר לקבל חזרה את המזרון ואו לתת החזר כספי או להחליף. החובה היחידה היא להחיר את המזרון במצב שבו קיבלת אותו איך עושים את זה? בעיה של הלקוח. או שצריך להיות גאון. כאילו שהיו מספרים לך שמישהו ישן על המזרון הזה כבר פעם . אבל בארץ הגאונות המתקדמת ישראל לא מוכרים מזרון, מוכרים ניילון. אהבלים.
 

dude101

New member
אבל מה הקשר?

בפראפרזה על מה שאמרת - סחתיין על הנאום, אני אפילו מסכים עם חלק ממנו (החלק שהצלחתי להבין מבעד לאגרסיות. זה לא הרבה), אבל אין קשר בין זה למה ששאלתי.
בהתחלה נראה שניסית לעזור לפתוח השרשור ופסקת באופן נחרץ שאפשר להחזיר את המוצר. ועכשיו את מוציאה עצבים על כל המזרח התיכון. אני מנסה להבין אם בתוך כל הפקעת-עצבים-בצורת-הודעה שלך באמת יש עצה שיכולה לעזור לאדם שנקלע לבעיה. זה הכל.
 
מה נסגר עם הישראלים?

נו, זה שאתה חושב שאני צריכה לייעץ, זה בסדר, זה טוב, זה נחמד. זה לא מחייב אותי בשום צורה.
בוא נבהיר משהו, זה פורום, אינטרנטי. אפשר גם להביע דעה. לשם הבעת דעה. לפעמים.
 
ורק כדי להסביר, לאט, ממש לאט הפעם

אם צריך הדגשות אני אדגיש. כשמוצר פגום או אין בו את האיכויות הנדרשות ורוצים להחזיר אותו- עניין האריזה כבר לא רלוונטי. פתיחת הניילון כשלעצמו לא אומרת הרעה במצב המוצר. בדיוק כמו שבאמריקה האמריקאים הגאונים מצאו דרך לשמור על המזרונים שלהם גם בלי ניילון אני בטוחה שבאומת הסטארט אפ ישראל גם אפשר לחשוב על דרך. המוכרים פה ניתלים בעניין הניילון כי הם לא מבינים בעסקים ולא מבינים מה טוב להם. זה לא אומר שחייבים לרוץ איתם.
 

dude101

New member
זה פורום אינטרנטי? והנה אני חשבתי שזה מופע בלט

תודה על ההבהרה.
&nbsp
אני לא חושב מה את צריכה או לא צריכה לעשות (למרות שכן הייתי מציע רגיעון או ספא או משהו). רק ניסיתי להבין אם את סתם נובחת את דעתך, או שאת נובחת עצה.
פשוט כשאנשים נובחים במקום לדבר, זה מקשה על ההבנה. לפחות על ההבנה שלי. אולי זה כי אני ישראלי. אני בטוח שאמריקאים מבינים אותך הרבה יותר טוב כשאת מדברת ככה.
 
למעלה