שלום, מה עושים עם ארון שקניתי ויש לו ריח כימי לא נעים?

שלום, מה עושים עם ארון שקניתי ויש לו ריח כימי לא נעים?

קיבלתי את הארון לפני כחודשיים כבר ולמרות שניסיתי לאוורר הריח חוזר, במיוחד כשאני סוגרת את התריסים.. עדיין לא עברתי דירה לכן עוד לא היה מצב שסגרתי חלונות וגם דלת, לא רוה לחשוב מה יהיה במצב כזה.
קניתי עוד ספה אצל המוכר הזה וגם שם היו בעיות וחגם בקשר לארון היו דברים שלא כפי שהזמנתי, חלק הוא מוכן לתקן, בינתיים הכל נסחב חודשיים. הבעיה היא שבקשר לריח לא ברור איך אפשר להוכיח שיש משהו לא תקין, זאת לא תקלה מהסוג שניתן להוכיח. המוכר וגם בעל המפעל טוענים שאין שום ריח, ברור, למה שיודו שיש משהו..
זה ארון בחדר של הילד ואני מש לא מוכנה שהוא ינשום משהו לא נעים וייתכן גם לא בריא ,ממש ריח כימי שמרגישים בחדר. אפשר לקבל חוו"ד נייטרלית על תקינות הארון? מה לעשות?
 
לא צריך להוכיח

מספיק שאת מתלוננת. בנאדם לא מחליף ארונות בשביל הכיף. אם הוא לא מוכן תתבעי בתביעות קטנות. פעם צבעו לי ארון והריח נשאר חודשים אחרי זה, וזה באמת לא בריא.
 
ותבעת? ויצא מזה משהו? אין לי יותר מדי אמון בבמי"ש בעניין זה

בנוסף, הם אמורים השבוע להחליף לי בארון את המסגרת לאלומיניום, כי זה משה שאמור היה להיות וסיפקו לי בלי, אני תוהה אם זה לא משחק נגדי שכאילו אני מספיכמה לכזה ארון.
המוכר כן הסכים לקחת את הארון אבל בלי להחזיר לי את ההובלה (300 ש"ח) ועוד רצה 300 נוספים על פירוק, ז"א בשביל להיפטר מהארון המסריח הייתי צריכה לשלם 600 ש"ח אז לא הסכמתי לכזאת חוצפה. מה גם שבתמורה לזה הוא לא רצה לתקן לי דברים אחרים בספה שהבטיח לעשות וגם זה לא התאים לי. בקיצור, רק בעיות אני רואה מהקניה הזו. מעניין אם היה לך ניסיון בתביעה מסוג זה ואיך שופטים מתייחסים..
 
אבל.. למה? אם הם מספקים מוצר פגום למה בעצם אני אמורה לשלם?

זה יוצא שבעצם אשלם 600 ש"ח על כלום, חוץ משריטה ענקית בדלת כניסה שהם עשו לי ולך תוכיח.. זה פשוט לא הוגן. אם זה מה שהשופט יפסוק אז אין שום טעם לפנות לתביעות קטנות..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שופטים בתביעות קטנות, ממה ששמעתי, בד"כ משועממים/אדישים

ושואפים לתקתק עניינים, כלומר לחתור לפשרה ולסגור את העניין. אל תצפי לצדק או לאמפתיה... זה הימור.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה לא רק בתביעות קטנות

זה בכל מערכת המשפטית (אפילו את שרה נתניהו השופט שלח להתפשר).
והשופטים לא אוהבים לפסוק מחשש שיטעו וזה רובץ על מצפונם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לדעתי הסיכוי היחיד הוא לנסות להפעיל עליו לחץ יח"ץ

כלומר לפרסם ברשתות החברתיות (להיזהר בניסוחים ולהקפיד להיצמד לעובדות, בלי "מחמאות" מיותרות) / לפנות למדורי צרכנות בתקשורת (למשל "יהיה בסדר" בגל"צ, אם כי זה פחות התחום שלהם, נדמה לי). כל דבר שילחיץ אותו ויגרום לו לקבל אחריות ולנסות לפתור את הבעיה לשביעות רצונך.
 

Quaqe9

New member
לצערנו לרוב המוצרים שמיוצרים היום יש את זה

עשינו מטבח חדש וגם לו יש ריח מאוד חזק
 
למעלה