חלב צמחי שופרסל

רוני1955

Active member
לך למקורות עד הסוף.

"שניצל" זו מילה בגרמנית, והמשמעות שלה היא לא נתח בשר. (ככה לפחות לפי ויקיפדיה).
 
כמה צפוי

בתגובות שכתבתי לפני התגובה האומללה של אדון יחיאל הייתי לגמרי מנומסת ועניינית. יחיאל, כששאל שאלה שכח לציין שהוא לא מחפש תשובה אלא רק כזאת שתמצא חן בעיניו. כלומר, יודע את התשובה אבל בכל זאת שואל. איך אני אמורה לדעת שבן אדם ששואל שאלה לא מצפה באמת לתשובה?
אבל זה עוד מילא, מה שמעניין פה שתגובה כמו של יחיאל (רפי שכל, אני טמבל אם אני לא מקבל..וכו') זאת תשובה לגמרי מנומסת ועניינית. ולכן אני אמורה להגיב בהתאם.
"בחרתי" בדרך הזאת בלי קשר ל"נושא" כי אין פה באמת דיון, אלא בהתאם לדרך שהיצור העלוב מעליי החליט להגיב.
לא מפתיע אותי שבחרת להתעלם מהתגובה המתלהמת שלו. כל אחד בוחר להסתכל רק על מה שמתאים לו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כבר עניתי לך על זה. ההסבר שגוי ולא עולה בקנה אחד עם המציאות.

 

SicTransit

Active member
אכן, צפוי

כמו שאמרתי כבר פעם אחת ללא הועיל, אני אומר שוב: יחיאל לא אמר על אף אחד שהוא רפה שכל. הוא אמר שמהעמדה שלך נובע כביכול שאלה שקונים משקאות דמויי חלב הם רפי שכל כי עצם מתן השם "חלב" היה מבלבל אותם (אם זה משנה משהו אני חושב שהוא טועה בזה, מתוך התעלמות מחשיבותם של מסרים סאב-תודעתיים). לא מצאתי בהודעה שלו שום דבר מתלהם, שכן אם אדם אומר על עצמו שאת מציגה אותו כאילו הוא טמבל זאת אינה התלהמות.

מי שקפץ עם "שיאי טמטום" ושאר מחמאות היית את. אילו היתה בך טיפה יושרה היית מתנצלת על ההודעות המתלהמות שלך, אבל ברור שתופי המלחמה שאת מנהלת יגרמו לך להמשיך לתקוף, ומן הסתם גם אני אצא מהדיאלוג הזה כשאני זומבי ששובר שיאי טמטום חדשים.
 

jen711

New member
השאלה האמיתית היא מתי סוף סוף תבוא רגולציה שתפסיק שימוש בשם

חלב למוצר שהוא לא חלב.
 
מה השאלה? זה ככה כבר מ-1953

שאז יצא החוק שאוסר על שיווק חלב צמחי בשם "חלב", כדי למנוע תחרות עם מוצרי החלב מהחי, המסובסדים ולשמור על פערי המחירים המטורפים ביניהם.
ישראל למעשה היא המדינה היחידה שבה אסור על פי החוק לקרוא לחלב הצמחי חלב. במדינות אחרות יש שימוש בשם הזה ולכן גם המחירים בהתאם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו באמת, מה הקשר בין השם לבין המחיר? המחיר של התחליפים גבוה

גם כי הם לא מסובסדים וגם כי זה שוק קטן יותר של אנשים עם מודעות תזונתית גבוהה (או רגישים ללקטוז שאין להם ברירה...
) והם מוכנים לשלם יותר. גם לחמים מיוחדים (קמח מלא, שיפון, מחמצת וכו') עולים הרבה הרבה יותר, אף שהשם שלהם הוא "לחם" בדיוק באותה המידה.
&nbsp
כמו כן טענתך ש"ישראל למעשה היא המדינה היחידה שבה אסור על פי החוק לקרוא לחלב הצמחי חלב" אינה נכונה; גם באיחוד האירופי השם milk שמור לחלב בלבד (של נקבות יונקים).
In other countries, there are sometimes legal impediments to the equivalents of the name "soy milk". For example, in the European Union, "'Milk' means exclusively the normal mammary secretion obtained from one or more milkings without either addition thereto or extraction therefrom".[4] Often, only cow's milk is allowed to be named "milk" on its packaging, and any other milks must state the name of the respective animal: "goat milk" or "sheep milk". In such jurisdictions, the manufacturers of plant milks typically label their products the equivalent of "soy beverage" or "soy drink".
https://en.wikipedia.org/wiki/Soy_milk#Names
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן אין קשר בין השם למחיר. קראת את הכתבה במלואה?

"הוועדה בחנה את תקן חלב הסויה בעולם ומצאה שיש מדינות המאשרות לקרוא למוצר חלב ואחרות שבהן הדבר אסור. בעקבות כך החליטה הוועדה להיצמד לחקיקה האירופית האוסרת על כינוי משקאות אלה בשם חלב, ובכך למעשה בלמה את הגעת המוצרים לישראל."

&nbsp
אז לפי הכתבה אין משקאות סויה מיובאים על המדפים בישראל? רגע, בעצם יש... ואין באירופה? ודאי שיש... נראה לך שאותן חברות מוותרות על השוק באירופה? לא, הן פשוט לא כותבות "חלב" על האריזה. כך בדיוק עושים גם בישראל, ויש כאן משקאות סויה מיובאים על המדפים (עובדה). הרי בלאו הכי צריך להתאים אותה לשוק המקומי, אז מה הבעיה? (ואגב, עוד לא קראתי הודאה שלך בטעות על כך ש"ישראל היא המדינה היחידה").
&nbsp
רגע, ולפי הכתבה היינס לא משווקת קטשופ בישראל? לא, הוא נמכר בישראל, פשוט בשם אחר, ואולי זה מעצבן את היצרן, אבל לצרכנים לא אכפת והם קונים אותו בדיוק את אותו בקבוק מוכר מאותו מדף (אני יכולה להעיד, יש לי בקבוק במקרר) ולמרות השם השונה מחירו "רגיל" לחלוטין לעומת המתחרים (אולי לא הכי זול, אבל זו בחירה של החברה/יבואן/חנות כיצד לתמחר אותו).
&nbsp
אז שוב, מה הקשר בין השם למחיר?
 
נו טוב, אם גם כשמאכילים בכפית

ומביאים כתבה זה לא עוזר אולי הזונדה תעזור.
&nbsp
ציטוט מהכתבה (כן, קראתי במלואה):
&nbsp
"תקן אחר אוסר את הופעת המלה "חלב" על אריזות מוצרים שאינם מכילים חלב יונקים. קביעה זו עוצרת יבוא תחליפי חלב מהצומח שנכתב עליהם חלב סויה, חלב אורז או חלב שקדים. משקאות חלב צמחי אלה מכונים ברחבי העולם חלב, ונמכרים במחירים נמוכים מאלו הנגבים מהצרכנים הישראלים, שהתרגלו לשלם 20–10 שקל לליטר."
&nbsp
לא המצאתי שום דבר . גם לא כלכליסט. גם אם בוחרים להתעלם מהעובדות, הן עדיין עובדות.
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם המשפט הזה לא תומך בטענה שלך. יש כאן שתי עובדות נפרדות

א. יש מדינות שבהם המוצרים האלה נקראים "חלב סויה" ולא "משקה סויה" (ויש מדינות שלא, לא רק בישראל. מותר לך להודות בטעות, את יודעת)
ב. יש מדינות שבהן חלב סויה זול בישראל. זה נכון להרבה מוצרים אחרים, גם, את יודעת. יוקר המחיה וזה.
&nbsp
אבל לא ברור מה הקשר בין א ל-ב. האם בכל המדינות שבהן קוראים למשקה סויה "חלב סויה" המחיר שלו זהה למחיר חלב פרה? זה מה שטענת ולא הבאת לכך סימוכין. אני, לעומת זאת, הבאתי סימוכין לכך שזה לא המצב.
&nbsp
את באמת מאמינה שאם רק תופיע המילה "חלב" על משקאות הסויה בישראל מחירם ירד פתאום והם יימכרו במחיר של חלב מסובסד?
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בואי נפריך גם את "במדינות... יש שימוש בשם ולכן המחיר בהתאם"

בארה"ב משתמשים בשם Soy milk והפלא ופלא, הוא עדיין יקר יותר:
A price check on FreshDirect.com shows that half a gallon of soy milk costs $3.99 to $4.29, compared to $2.39 to $2.49 for half a gallon of regular fat-free and reduced-fat milk.
https://www.forbes.com/sites/jennag...hy-choices-that-are-costing-you/#1cb6af2f24e2
Forbes: The 'Healthy' Choices That Are Costing You
 
למעלה