חלב צמחי שופרסל

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בהחלט רלוונטי

שניצל היה ידוע כמוצר בשרי שעשוי מבשר בקר - עד שמישהו החליט לחסוך והתחיל לקרוא שניצל למוצר מחזה עוף ועכשיו מישהו החליט לייצר שניצל תירס - וכיום השם הזה הוא שם גנרי למוצרים מחמרים שונים המוכנים למאכל בצורה מסויימת.
כך גם חלב הפך לשם גנרי לאוסף מוצרים נוזלים בצבע לבן ויש לנו חלב שמפיקות נקבות ממערכת היונקים, יש חלב שקדים וחלב סויה, חלב קוקוס וכיום יש אף מוצרי ניקוי בשם חלב פנים.
לא נראה לי שיש בעיה שבנוסף לשם הגנרי מצרפים מילה שתבהיר את מהות המוצר - למשל שניצל תירס או שניצל עוף, חלב קוקוב או חלב סויה
מה שמפריע הוא שכותבים על המוצר ,דג קפוא" במקום לכתוב "דג בתוספת מים קפוא" או ,בשר מעובד" במקום לכתוב "בשר בתוספת חמרים כימיים ומים מעובד"
כשמציינים את המקור או התוספת באותו כיתוב שמציינים את המילה חלב או בשר אין בזה הטעיה, כשמנסים לטשטש את המקור או המרכיבים - יש בזה הטעיה
 

רוב הזמן נח

Well-known member
או שלחלב יש לובי חזק יותר והצליח לכפות את החוק

שמגדיר אותו ומונע מהמתחרים לרשום את השם שלו.
 
הסבירו כאן, אתה כנראה מסרב להבין

הסיבה לחוק הזה היא כדי להשאיר את הפער במחירים בין חלב צמחי לבין חלב בעלי חיים. מה לא ברור בזה שמי שבוחר לשתות חלב צמחי ירצה שהמחיר של החלב הצמחי ישתווה למחיר של החלב מהחי ולא ירצה לשלם מחיר גבוה באופן משמעותי?
 
אין עם מי לדבר

אדם אטום שלא מוכן בכלל לקרוא הסברים אחרים ועוד מתלהם.
יכולתי להמשיך את הדיון אבל זה חסר טעם.
לא אני זאת שאמרתי שאתה מטומטם. אתה אמרת ובעצם גם הוכחת את זה.
לגמרי זומבי חסר מוח.
 
וגם אין פה מה "להסכים"

כתבתי כאן עובדה. לא המצאתי שום דבר. אם במקום להתלהם היית קצת חוקר ובודק היית מבין שגם אם משהו לא נראה לך זה לא אומר שהוא לא נכון. העיקר לקרוא למי שלא מוכן לשתות מוגלה מעטינים מודלקים של בעלי חיים "רפי שכל".
כשהטמטום שובר שיאים חדשים..
 

SicTransit

Active member
לפני שנים

היתה תמצית לאפיה שנקראה בשם הגאוני "רום אימיטציון".
 


"אני לא אדרדר את עצמי לרמה שלך"
הבעיה שכבר אין לך עוד לאן להידרדר.
עד התגובה הקודמת שלך דיברתי הכי בנימוס, עכשיו כשאתה תוקף ומתלהם אז אני הצרחנית? וואו כבר נתקלתי ברמות שונות של טמטום אבל חייבת לציין שכבר שברת את כל השיאים.
 

צביקה101

New member
העסק מאד פשוט: יש תקן לחלב שמגדיר בדיוק למה מותר לקרוא חלב

בדיוק כפי שיש תקן ליין, לדבש, לקפה ולשמן.
הבעיה היא כפולה: אין אכיפה של הנושא וכל התעשיינים מצפצפים על החוק והתקן.
והתקן הזה הוא רשמי כלומר מחייב (חוק)
 

עומר TT

New member
אם אתה כבר הולך למקורות

אז ''שניצל'' זה נתח הבשר, ''שניצל וינאי'' הוא הנתח המוכן לאכילה באופן המסויים הזה, וניתן למצוא בוינה מנות נוספות ''בנוסח וינאי'' ללא המילה ''שניצל'' כדי לתאר מוצרים אחרים המוכנים לאכילה באותו האופן.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן.. וזה לפני שמוכרים לך 'שניצל מוכן' שבו כמות הבשר פחותה
מחצי...
 

רוני1955

Active member
חלב זה חלב.

לא כל נוזל לבן הוא חלב, ואין סיבה לקרוא "חלב" למה שהוא לא חלב. חלב זה דבר מאד מוגדר וברור. לא, נושא הכשרות לא מעניין אותי, ולא בגלל זה אני מצדיק את ההחלטה הזו.
 

SicTransit

Active member
גברת נכבדה,

את לא כתבת עובדה אלא הצטרפת להשערה שהועלתה בדבר הסיבה לכך שהשם "חלב" מותר לשימוש רק עבור חלב ממש ולא עבור תחליפים של פחמימות ומים שמתיימרים להיות בריאים יותר. אם היית מקדישה עוד חצי דקה להבנת הנקרא לפני שהשבת, היית מבינה שהמונח "רפי שכל" נארמ בשלון סגי נהור. יחיאל טען בדיוק את ההיפך: מאחר ורוכשי התחליפים אינם "רפי שכל" הטיעון שלך לא מחזיק מים לדעתו. הנה מה שהוא כתב: "אולי אני לא מסכים להסבר שלך שצרכני משקה סויה או משקה השקדים או משקה אורז הם כל כך טיפשים..."

אני לא יודע אם הטמטום שובר שיאים כטענתך, אבל ההתלהמות שלך שנובעת כנראה מרצונך להגן על בהמות בהחלט שברה כמה שיאים של תרבות הדיבור, לפחות בפורום הזה. אלא שאני חייב להודות שקשה להתווכח עם ההגיון בצורת הויכוח שבחרת: אם את מנסה להראות שפרות ראויות לחמלה בגלל קירבתן לבני אדם את מצליחה בזה לא רע - לפחות כשמדובר בבני אדם מסויימים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי זה "הסבירו"? את הסברת, וההסבר שלך שגוי...

לגמרי ברור שמי שרוצה לקנות כל מוצר באשר הוא ירצה שהמחיר שלו יהיה נמוך ככל האפשר. אבל אין לזה שום קשר לשאר הדברים שכתבת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא צריך לובי ולא צריך "מתחרים", יש הגדרה ברורה מהו "חלב"

וזה נוזל שמופק מבלוטות החלב של נקבות יונקים. כל משקה אחר שהוא תחליף חלב הוא בדיוק זה: תחליף חלב, ואין סיבה לקרוא לו "חלב" אם הוא לא. למה לא לקרוא לילד בשמו?
&nbsp
אגב, גם תחליפי חלב אם לא נקראים כך רשמית אלא תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) וגם "ממרח שוקולד השחר" (כפי שהוזכר כאן ממש לפני כמה ימים בדיון אחר) הוא למעשה "השחר העולה – קרם מובחר למריחה" כי הוא לא עונה להגדרה של "שוקולד" (שהיא קביעה מלאכותית של אחוז מוצקי הקקאו במוצר) וגם בתחום המיצים יש הגדרות למה מותר לקרוא נקטר, מהו מיץ פירות, מהו משקה קל בטעם וכו'.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה אין? יש אכיפה של הנושא ולא מצפצפים על החוק בכלל

לא תמצא במרכולים בישראל משקאות בשם "חלב" שאינם חלב.
כמובן, אלה השמות הרשמיים; בפועל אנשים קוראים למוצרים כפי שהם רגילים.
 

תומר

Member
חלב צמחי שופרסל

המחיר מתחיל מ11 שקל בניגוד לעבר שהיה ב7 שקל יצרן אחר כמובן
 
למעלה