שאלה על הודעת חוב למד"א

  • פותח הנושא cobeh
  • פורסם בתאריך

trilliane

Well-known member
מנהל
חשוב

 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אסביר לך למה הוא צריך מיון

שיכור שוכב על הכביש, לשוטר אין שום אפשרות לדעת אם הוא לא נפגע ממשהו וכמו כן אסור להשאירו שם כי סביר שידרס.
ולכן יש לעשות לו בדיקות רפואיות מידיות - תארי לעצמך שאזרח שהודיע למשטרה שאדם מוטל על הכביש יבוא כעבור חצי שעה ויראה שהוא מת - איך המערכת תתנהג ?
ואולי מחוץ לשכרות יש לו בעיה נוספת? - אינך יכולה לתאר לעצמך כמה אנשים מצאתי בכבישים שאיבדו קשר עם העולם ואפילו לא יודעים מה שמם או מהיכן ולאן הם - ולא כולם בגלל שכרות, מוצאים כך גם אנשים שהוכרזו כנעדרים או שנעלמו מבתי חולים.
או למשל זאת שאומרת לי - עצרתי קצת לנוח, תיכף יבוא הבן שלי לקחת אותי - ואחרי 3 ימים היא מתקשרת ומודה לי על שהיצלתח את חייה - מסתבר שפחות משעה לאחר שמצאתיה עשו לה צינטור ואושפזה יומיים בטיפול נמרץ והבן בכלל ירד מהארץ לפני שנים רבות
כל אדם שנמצא "מנותק" ברשות הרבים - חייב בדיקה רפואית מיידית והדרך היחידה להבטיח זאת היא לקחתו למיון
תתפלאי - אבל רק חלק קטן מזמנם של שוטרי התנועה מוקדש למתן דו"חות, הרוב מוקדש לשלומם ובטחונם של משתמשי הדרך.
 

3תיתי

New member
זה נכון שהגעה לבית חולים

עשויה להציל חיים. ובתכלעס, אני יודעת על פעילות המשטרה יותר ממה שאתה מדמיין. אבל הרבה פעמים מדובר בכסת"ח. ולכסת"ח הזה יש מחיר מאד מאד גבוה! כי כששיכור סתם מגיע למיון, אתה לא יודע כמה ימותו או ישארו נכים, כתוצאה מהעומס. כלומר, על כל אחת שבנס הובאה בעטיך לבית החולים וצונטרה, יש כל כך הרבה, שסתם היו צריכים כוס מים ואיזה תה עם הרבה סוכר, וברור בקופת החולים, וכמה נפגעו קשה בינתיים בדרך?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה נכון אך זו מדיניות הממשלה

לתקצב את חדרי המיון בחסר כדי שאנשים שנוטים להיפגע ימותו ולא יהוו נטל על מערכת הבריאות.
וכן - אם לרופא במיון יש דילמה להחליט מי יחיה ומי ימות - השוטר (או האזרח שמוצא ברחוב אדם בבעיה) שהם חסרי השכלה רפואית לחלוטין, לא יכולים להרשות לעצמם ל "לשחק אלוהים" והם חייבים לדאוג למי שלדעתם במצוקה, לשם כך אפילו הכנסת חוקקה את חוק "לא תעמוד על דם רעך" ומי שלא מסייע עובר עליו (לכאורה).
והכתובת למחדלי חדרי המיון היא (לפי הסדר) שר הבריאות בנימין נתניהו, ממשלת ישראל, הכנסת.
 

3תיתי

New member
גם לזה, לא לגמרי מסכימה

אני מבינה את פעולת המשטרה, ככסת"ח. כנ"ל מד"א. אף אחד לא מעוניין שיתבעו אותו. אלה שממתינים בחדר המיון שמוצף באופן מיותר, לא יכולים לתבוע. לפתות שיכור בכחש, ללכת לבית חולים, זה אולי פעולה לפי ההוראות, ןבהחלט כסת"ח. אבל הנזק לכולם, גדול. גם אם תקצוב חדרי המיון יגדל מאד, הצפתו במי שלא ממש צריך להיות שם, אף פעם לא תועיל, ויגרם מוות. וכן! תמיד יהיה המקרה האיזוטרי, בו עלית על מישהי עם שבץ מוחי, שתנצל פתאום. וכמה כאלה עם שבץ מוחי אולי הרגת באותה שיטה? מה שאני אומרת, שיש להפעיל שיקול דעת זהיר. הגעה לבית חולים, אינה תמיד לטובת האדם שהתעלף, גם אם זה מכסת"ח יפה את מישהו. בבתי חולים אפשר לתפוס מיני זיהומים, להיות חשופיםלטעויות מאד חמורות. לפעמים, דוקא מידת הזהירות, היא בפניה לרופא המשפחה. (ולא הזכרתי את טר"ם ודומיו, שם משולה ההגעה לרולטה רוסית. אתה יכול לפול מעולה על רופא מנוסה ודגול, או על חובש, אם לא למטה מזה. ככה כמעט איבדה בתי עין, סבתא נשלחה לאשפוז דחוף (עם כל הסכנות) בשל מכשיר מעבדה תקול. אללה יוסתור. )
 

SicTransit

Active member
מד"א

תמשיך לנדנד למד"א. חייב להיות להם תעוד, והמידע הזה יכול להיות בעל חשיבות רפואית עבור אימך. אם הם לא ישתפו פעולה, מכתב למבקר המדינה עם עותק למד"א עשוי להביא תוצאות.



 

cobeh

New member
תודה רבה. יש להם תיעוד

התקשרתי מספר פעמים וביקשתי שישלחו, ולא שלחו (או ששלחו ולא הגיע). ביקשתי לדבר עם מישהו שיאמר לי בע"פ מה קרה שם, אמרו שיחזרו אלי ולקחו מס' טלפון, ולא חזרו. זה סיפור שחזר על עצמו כבר כמה פעמים. מלבד זאת, יש להם שלוחה של פניות ציבור שלא עונים בה אף פעם, ושלוחה לבירורים בנושאי גבייה שהתחלתי להתקשר אליה ביומיים האחרונים, וטרם ענו. יש גם שירות הודעות, וטרם חזרו.
 

SicTransit

Active member
באמת מעצבן מאד

יש למד"א ביקורת פנים, אבל אני לא יודע איך מגיעים אליה. אולי פניה למבקר המדינה עם עותק למד"א בכל זאת יזיזו משהו שם. אתה יכול גם לנסות לעניין את "יהיה בסדר" של גל"צ או איזו תוכנית צרכנית אחרת.
 

3תיתי

New member
יש לי ניחוש.

אני מציעה לנסות להתקשר למדא ולשאול כמה עולה לקיחת מדדים, אם אמבולנס מגיע. אני מנחשת, ש 190 שקלים. ולכן החיוב הנ"ל. אנשים לא מודעים לכך, שאם מגיע אמבולנס ומציעים להם, אפילו אם אינם מעוניינים בפינוי, רק לבדוק אם הכל בסדר (וחלילה, לא מתוך זלזול במד"א. הכוונה טובה). שעל כך משלמים סכום גבוה, שלא מוחזר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אינך יכול לברר זאת

אם אמך לא זוכרת - כל שיש לנו הוא היומן של האמבולנס שבו תועדו הדברים, ההנחה הבסיסית שהתעוד אמיתי ואין סיבה שהצוות ישקר, מד"א החליט לגבות על סמך תעוד זה, אפשר לעשות שריר וללכת להישפט אך לי זה לא נראה - אמך בכל זאת קיבלה טיפול שכנראה סייע לה מאד ואולי אף הציל את חייה - ומד"א צריכה להתקיים ממשהו - ובארץ התקנות שהמטופל או הביטוח שלו (במקרה שלך קופת החולים) משלמים - ולא המדינה (יש מדינות שגם המשטרה מגישה חשבון לנהג שעבר תאונת דרכים על הטיפול בתאונה, ומבחינתי אין שום סיבה שהנהג שהמשטרה עבדה עבורו או חברת הביטוח שלו ישלמו בדיוק כשם שהם משלמים אם נגרם נזק לאדם פרטי או שהזמינו גרר שיטפל).
אתה כמובן רשאי לדרוש החזר מקופת החולים אך לפי ציטוט שהביא קודמי - אינך מבוטח בה למקרה כזה - אז מה שנותא הוא להתלונן בפניות הציבור של משרד הבריאות, אולי בהסכם שלהם עם קופות החולים כתוב משהו לטובתך.
ואינקדוטה בקשר לפינוי ומד"א
פעם בהיותי שוטר, הוזמנתי לארוע של אדם שוכב על הכביש, ביקשתי שיוזמן גם אמבולנס והגעתי למקום, האמבולנס הודיע לי שהלקוח מסרב להתפנות ואם ברצוני שיקחו אותו עלי לעצרו, ביקשתי שימתינו 5 דקות וניגשתי אליו, שיכור שלידו בקבוק וודקה רייק ועוד אחד חצי מלא, לקחתי את הבקבוק והלכתי לכיוון האמבולנס, הוא הלך אחרי, הנחתי את הבקבוק ליד האלונקה, הוא עלה בעקבות הבקבוק, נשכב באלונקה ונרדם, אמרתי לנהג - סע, שכנעתי אותו להתפנות.
 

cobeh

New member
רב תודות.

וזה הנוהל הרגיל שלהם, שההודעה היחידה שהם שולחים זו הודעת חוב מהממונה על הגביה, או שהיו מכתבים נוספים שלא הגיעו ליעדם ? אגב, במוקד הטלפוני אמרו שישלחו תיעוד של האירוע ולא שלחו, או שלא הגיע.
 
בכל מקרה זה תיעוד שלהם

צריך להיות קצת דביל לכתוב שהם כלל לא הציעו לה להתפנות. תיעוד אירוע זה מסמך משפטי לכל דבר. אבל לך תדע, אולי יהיה חור ברשת.
 
למעלה