אני סקרן.

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן יש בעיה עם ההסכמים הישנים נושנים של העולם עם סין

הסיבה האמיתית לכך שהחבילה מסין עולה פחות מדולר
https://www.themarker.com/blogs/dorontsur/BLOG-1.6471854
דורון צור 15.09.2018
&nbsp
ממליצה לקרוא את הכתבה המלאה, אבל למי שמתעצל, להלן כמה פסקאות חשובות:
&nbsp
"לארגון [הדואר] העולמי יש ארבע קטגוריות של מדינות. החל מהעשירות ביותר, קבוצה מספר אחת, ועד לעניות ביותר, קבוצה ארבע. כשנשלח משלוח ממדינה ענייה לעשירה, משלם הדואר של המדינה הענייה לדואר של המדינה העשירה, עבור החלק שלו בטיפול במשלוח סכום קטן, המייצג את עלות המשלוח הפנימי במדינה הענייה. לעומת זאת, כשנשלח דואר ממדינה עשירה למדינה ענייה, קורה ההיפך. הדואר העשיר משלם לדואר העני את המחיר של משלוח אצלו בבית. שורשי ההסדר הזה הם בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כשמאו דזה דונג היה עדיין שליט סין, ואף אחד אפילו לא חלם על עלי אקספרס. מטרתו היתה לעודד את משלוח הדואר בין מדינות, ולהקל על מדינות עניות."
&nbsp
"סין מוגדרת בקריטריונים של איגוד הדואר העולמי כמדינה מקבוצה שלוש, יחד עם מעצמות יצוא כמו קובה וגאבון. כתוצאה, עבור חלק המשלוח בתוך ארה"ב, שעולה לאמריקאי 6.3 דולרים, משלם הסיני 1.4 דולרים בלבד. אם לא די בכך, יש סימנים גם לכך שלמעשה הדואר הסיני מסבסד את היצרנים והיצואנים. בחלק מהמקרים נראה שאין להם עלויות משלוח כלל.
&nbsp
רשות הדואר האמריקאית, הגובה סכום נמוך מדי מהיצואן הסיני, מפסידה למעשה על המשלוחים הללו, שנוספים על ההפסדים האחרים שנגרמים לה - והיא נאלצה לבקש עזרה פיננסית מהממשל."
&nbsp
"קשה להניח שמדינות המערב המפותחות יהיו מוכנות להמשיך ולסבסד את היבוא ממעצמת ייצור וסחר אונליין כמו סין. זה אולי לא תופס כמו כותרות כמו הטלת מכסים ומלחמות סחר, אבל לגביית עלויות משלוח אמיתיות - המבוססת על מחירים ונתונים נוכחיים ואמיתיים, ולא על הסכמים היסטוריים ארכאיים - יכולה להיות השפעה משמעותית."
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היום לא שולחים הרבה מכתבים אבל שולחים הממממממון חבילות

אולי לא אתה ואני (אם כי יצא לי פה ושם לשלוח חבילות עם מוצרים שהחזרתי לחנות – מעט לישראל וקצת יותר לחו"ל) אבל למוכרים באיביי, לדוגמה, הממממון. כך גם לחנויות בישראל ששולחות חלקן בדואר רגיל (חבילות/רשום) או בדואר שליחים, גם הוא שייך לדואר. ושליחי הדואר מביאים חבילות שנשלחו מחו"ל ב-EMS, חלק מהחבילות שנשלחות מאמזון, כל החבילות (בפעם האחרונה שבדקתי) שנשלחות דרך USHOP (לשעבר BUY2USA) ומן הסתם עוד לא מעט חברות וגופים שאין לי מושג מהם.
&nbsp
כמו כן אנשים (וגם גופים רשמיים) עדיין שולחים לא מעט מכתבים, בעיקר רשומים. אנשים עדיין מקבלים חשבונות בדואר, זימונים לבימ"ש, דוחות, קנסות, צווים... רק "דברים טובים"...

&nbsp
מלבד זאת הדואר מספק שירותים שאתה ודאי מכיר – בנק הדואר, המרת מט"ח, העברת בעלות, תשלומי חשבונות...
&nbsp
ואחרון חביב, כפי שכתבו לך, בכל שליחת דבר דואר בין מדינות יש עלות "קישורית" (כפי שיש בשיחות בין מפעילי תקשורת שונים). לקוח הקצה לא מכיר את ההסדרים מאחורי הקלעים, אבל חלק מהסכום שמשולם עובר גם לדואר במדינת היעד ולא רק לדואר במדינת המוצא.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
רוני, יש לי הפתעה בשבילך... גם משלוחי ה"חינם" עולים כסף!
הוכחה? הנה.. בשישי השחור רכשתי מוצר במחיר "הכי רצפתי" שיכולתי לקבל.
המוכר אמר לי: "ועוד 100 ש"ח עבור המשלוח". שאלתי "הכיצד"?, והוא השיב:
"אילו סגרנו על מחיר הרצפה שתמצא ב-ZAP, אתה תשלם 250 ש"ח יותר, ואז המשלוחה
יגיע בחינם. כי בהפרש הזה כלול גם המשלוחה. אבל אתה הורדת אותנו עוד יותר, ולכן,
אין מתנות חינם. יחד עם הנחת ה'אקסטרא', 'גילחת' את המשלוחה, שתמורתו נכללה קודם".

אבל נכון. במקרה זה, המשלוחה לא בא באמצעות הדואר. ציינתי זאת רק כי אינו בא 'בחינם'.
טוב. זה מה יש. והדואר אגב מוכר סוללות, כרטיסי סים לחו"ל, פה ושם פלאפונים,
כרטיסי אשראי נטענים ועוד מיני מסחר זעיר, שאיכשהו מפרנסים מדי פעם את
המוסד הזה, בעזרת לבלרי השירות היגעים [אלה שעוד נותרה בהם טיפה אסרטיביות],
שיושבים מול הלקוחות.
 
למעלה