עומר, יש לך טעות קטנה, כי אתה אולי לא מודע לכמה "חידושים"
שהתחוללו בשוק.
א. ככל שגדלו המסכים, כך קשה יותר לשנע אותם. מסכים עד גודל 50, אתה עוד יכול לקחת ברכבך הפרטי, אבל מסכים מ-55 ומעלה, זה כבר סיפור. לכן, החנויות כבר לא מחזיקות מלאים של מסכים ועיסקאות ה"שלם וקח" הולכות ופוחתות.
ב. אולי אינך יודע, אבל בשנתיים האחרונות, באה חברה אחת והשתלטה כמעט על כל שוק השירות בארץ. חברה זו (אלקטרוניקס פרו), שהיא חברת בת של ניופאן, פנתה לכל היבואנים והציעה להם עסקה נוצצת: "נשחרר אתכם ממערך השירות! הכל ייפול עלינו. אנו נתקין את הטלוויזיות בבתי הלקוחות. אנו נטפל בהן במהלך תקופת האחריות ואנו נעשה זאת בחינם עבורכם". וליבואנים זה קרץ מאד. אז היכן הקאץ'? א. המתקין בא לבית הלקוח ומציע לו לתלות את המסך על מתקן תלייה שהוא מביא איתו. התליה הזו היא בתשלום והם גוזרים קופון. וכן. יש מתקן בעל תנועה מוגבלת ויש מתקן שיכול להחזיק חלק מהמסכים (עד 55) עם יכולת תנועה של עד 90 מעלות במחיר "מוגבר". ב. המתקין מציע לרכוש עסקת "הגדלת תקופת אחריות" 'במחיר סמלי'. והנה עוד קופון לכיס החברה. אה ו-ג. "אם כבר רכשת מסך כזה יקר, לא תיקח מגן ברקים ונחשולי מתח"? וסמוך עליו! הוא כבר ימכור לך מגן במחיר מפולפל.
ואיך השירות שלהם? נו. אתה מוזמן לרשום במרשתת 'אלקטרוניקס פרו', ו/או להיכנס לפורום הכחול ולבצע חיפוש. אתה תמצא בעצמך את מזמורי התהילה של הלקוחות בנדון. ואגב... החברה הזו הטביעה מונח חדש בתחום ההתקנות: אסור ללקוח לפתוח את אריזת המכשיר מרגע שהגיע לביתו. רק טכנאי של החברה רשאי לבדוק שהמסך הגיע שלם ותקין. במידה שפתחת ויתגלה פגם, אתה תאבד מיד את האחריות ואיש לא יעמוד מאחורי הפגם או התקלה, כי "אתה גרמת לכך". זהו. עד כאן פלאי התופעה שנקראת "אלקטרוניקס פרו". ועוד קטנה.. לפני מספר חודשים, הזמנתי טלוויזיה 55. המתקין המהולל הגיע, ופתח את האריזה בדרך שונה ממה שהיצרן ממליץ בסרטוני היו טיוב. הוא השכיב את הטלוויזיה על הפרופיל של האריזה העומדת, ואני רק התפללתי ממעמקי ליבי שהקרטון יקרוס והטלוויזיה תתרסק "על אחריותו". לצערי (ולשמחתי)* זה לא קרה.
ומה עושה ח.י.? ח.י. לא נכנעה ללחצים של אלקט. פרו. כי הם מייבאים טלוויזיות OLED והם רוצים להיות נותני השירות הגאים ובלעדיים למוצר (ובצדק).
אז כל מה שכרוך בהזמנת מוצר מבית היבאן ח.י., כרוך בלוגיסטיקה שהם מכתיבים. אצלם, הנהג הוא זה שפותח ומרכיב את המוצר. אצלם לא צריך לחכות שיגיע טכנאי נוסף (אם כי, יתכן שכשמדובר במסכי OLED או במסכים גדולים במיוחד הם פועלים קצת אחרת). בכל מקרה, כשאתה מזמין LG, אתה נתון בידיהם, אלא אם מדובר במסך קטן או זול יחסית, או שלקחת מוצר מתצוגה (בחנות כמו מחסני חשמל וכדו')
..
*לצערי, כי הוא לא נאלץ לספוג את הנזק. לשמחתי, כי רציתי שהטלוויזיה תעבוד לאחר שיסתלק מביתי. ואגב, הוא היה כל כך מוכשר, עד כי גם את הרגל (רציתי התקנה שולחנית) הוא לא התקין כנדרש.