שאלה בעיניין כרטיסי טיסה

koby571

New member
תשובה למר חחך

אם הייתי יודע את החוק ויודע איפה לחפש לא הייתי צריך אותך.לו הייתי "היודע כל"גם לא הייתי פונה לפורום הזה.אם פניתי הרי שאני לא "היודע כל"
אני בטוח שכשאתה מזמין כרטיסי טיסה או שדרוג מושב אף אחד לא אומר לך שאם יש מקרה פטירה במשפחתך אז אתה צריך להביא מסמך חתום על ידי נוטוריון.יתרה מזאת.אני נמנע מלכתוב את שמות חברות התעופה אבל כדי לסבר את אוזנך אגיד רק לך שהזמנתי כרטיס טיסה מישראל ליעד B דרך יעד A. הטיסה הלוך חזור ליעד הראשון מתבצעת על ידי החברה שממנה קניתי את כל הכרטיסים ומיעד A ליעד B על ידי חברה אחרת.בפועל החברה שממנה קניתי את כל הכרטיסים שלחה לי כבר הוראת זיכוי לכל הסכום.בחברה השניה רק קניתי שדרוג כרטיס.
קיבלת תשובה לתגובתך?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הערה קטנה

השבת למתלונן שאם הוא התקשר לספק ולא הספק אליו - לא חלים על עיסקה כזאת כללי מכר מרחוק, ואפילו צרפת קישור כדי להוכיח דברייך.
חבל שלפני שצרפת את הקישור לא קראת אותו בצורה יסודית, כתוב בו במפורש (ואני מצטט ב"העתק הדבק"
"עסקת מכר מרחוק
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, עסקת מכר מרחוק היא עסקת מכר של נכס או שירות בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה. עסקה שנעשתה באמצעות הטלפון או באמצעות האינטרנט בעקבות פרסום ( פעולת שיווק מרחוק) היא עסקת מכר מרחוק. במקרה זה, חוק הגנת הצרכן מחייב למסור לצרכן טופס גילוי שבו יפורטו השירותים שנרכשו, מחירם, וגם תנאי הביטול במועדים הקבועים בחוק, ותנאי הביטול מעבר למועדים הנ"ל."
כלומר כתוב כאן במפורש שהפרסום על אפשרות עיסקה כזאת הוא פעולת השיווק מרחוק ולכן היא חלה על עיסקאות טלפוניות או אינטרנטיות ללא חשיבות מיהו יוזם השיחה
 

koby571

New member
שאלה בעיניין כרטיסי טיסה

בלי להזכיר שמות ויעדים.בתאריך 19.6.18 שדרגתי טלפונית מקומות בטיסה הלוך בתאריך 8.7.18 חזור בתאריך 23.7.18.בתאריך 1.7.18 הודעתי לחברה שאני מבקש לבטל את השדרוג כי אחותי נפטרה.הם ביקשו שאשלח להם תעודת פטירה מתורגמת לאנגלית וחתומה על ידי נוטוריון,למרות שטרם עברו 14 ימים מאז ההזמנה.האם ההתנהלות של החברה היא נכונה?או שהם צריכים לזכות אותי בסכום ולחייב אותי ב100 שקלים?מדובר על 220 דולר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
נשאלות כמה שאלות

1. אתה בטוח שהחברה כפופה לחוק הישראלי?
2. אולי החברה רצתה להיטיב אחיתך ולבטל את השידרוג ללא קנס.
3. לפי החוק הישראלי הם רשאים לגבות 5% עד תקרה של 100 ש"ח - וכל כרטיס נרשם כעיסקה נפרדת).
4. לעניות דעתי - אם עשית את העיסקה בעברית אינך חייב תרגום לאנגלית, אם העיסקה נעשתה באנגלית גם ביטולה צריך להיות באותה שפה וגם מסמכים נדרשים (ואגב, עניין ביטול בתשלום 100 ש"ח או 5% לא צריך להיות כלל מנומק והחוק לא מתעניין בסיבת הביטול)
 

koby571

New member
תשובות

1.החברה כפופה לחוק הישראלי לעניות דעתי.את השדרוג עשיתי בשיחת טלפון למשרד החברב בארץ.
2.נאמר לי שאחרי שאתרגם את המסמך לאנגלית והנוטוריון יאשר הם יפנו לחברה שנמצאת בחול כדי שתאשר לי לפנים משורת הדין החזר.
3.אין לי בעיה עם ה100 שקל.
4.העיסקה נעשתה בשפה העברית בשיחת טלפון.
השאלה שלי היא:האם פה תופס החוק של ביטול תוך 14 יום של עיסקה שנעשתה בטלפון?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מאחר ולחברה יש סוכנות בארץ היא כפופה לחוק הישראלי

רק מי שאוכף חוק זה הוא הצרכן ולא הרשויות - אי לכך במידה ולא יחזירו תוכל לפנות לתביעות קטנות רק לא לשכוח לציין את כתובת הסוכנות ככתבתו של הנתבע.
ולעניין ההחזר - התשלום של מאה השקלים או החמישה אחוז לא קשור לפטירה, הוא מגיע לך גם אם סתם התחרטת.
יתכן והבקשה למכתב עם אישור נוטריוני (שעל פניו נראה כטרטור מאחר והעיסקה נעשתה בעברית) היא משיקול האם להחזיר את התשלום במלואו, ללא קנס.
וכמובן - קבל השתתפותי בצערך.
 
למעלה