בעקבות התוכנית מאתמול על גזל מהבנקים...

לא

בגלל שיש לך הרבה כסף יש לך יכולת מיקוח קצת יותר טובה מול הבנק.
אה, אפשר גם להיפגש עם המנהל סניף. ובניגוד לכל מקום אחר, את גם יכולה לדבר עם בנאדם ולקבל את מספר הטלפון של הבנקאי הפרטי.
זה ההבדל. למה? כי הבנק אוהב כסף.
אם את עובדת מדינה, הבנק היחיד בינתיים שלא מספר לך כל מיני סיפורים אלא פשוט נותן פטורים מעמלות ועוד כל מיני זה בנק יהב.
 

SicTransit

Active member
המלצתי פעמיים

על חברה בשם feezback שמנתחת עבורך את הדו"ח ההוא שנקרא ת"ז בנקאית ומשווה את העמלות שאת משלמת לאלה שמשולמות ע"י לקוחות אחרים באותו בנק ובמצב דומה לשלך. בדו"ח שהם שולחים את רואה גם כמה יכול כל סעיף לחסוך לך - זה כמובן תלוי בפעילות הספציפית שלך בבנק (למשל, אין טעם להילחם על עמלת פקיד אם את משתמשת בזה לעיתים רחוקות, ולעומת זאת כל שבריר אחוז בדמי ניהול חשבון בשוק ההון עשוי להיות משמעותי מאד).

הדו"ח שהם מנפיקים הוא כלי מיקוח חזק מול הבנק - בפרט אם את לא מתביישת לאיים בעזיבה - והשרות ניתן חינם.

גילוי נאות: אני מכיר אישית חלק מהעובדים בחברה, אבל אין לי שום קשר עיסקי איתם ואינני מקבל עמלה או כל הטבה אחרת מהם.
 

SicTransit

Active member
המודל העיסקי

יחד עם ניתוח הדו"ח את מקבלת מהם גם הצעה לקבל שרות בעמלות נמוכה מחברת ברוקרים (בהתאם לחשבון שלך) ואם את עוברת לשם הם מקבלים עמלה מאותה חברה. אין לך, כמובן, שום התחייבות והם לא מנדנדים - אם כי עד שתבקשי להסיר את הכתובת שלך הם ימשיכו להזכיר לך פעם בשנה שקיבלת ת"ז בנקאית חדשה ומומלץ לך לחזור על התהליך, ואולי עוד מכתב או שניים בשנה.

אם את מוטרדת מכך ששמך ופרטי החשבון שלך מועברים לגוף זר (הם הרי מופיעים באותה ת"ז בנקאית) אין להם התנגדות שתמחקי את כל הפרטים המזהים לפני שאת שולחת להם את הדו"ח, ואת יכולה, כמובן גם לפתוח כתובת דואל ייעודית לצורך זה כך שכל קשר בינך לבין הדו"ח ידוע רק לך. הקוץ שבאליה הוא שמחיקת הפרטים המזהים מחייבת הדפסה, מחיקה וסריקה כך שהיא קצת מטרידה. הסיבה היא שהדו"ח הבנקאי מופיע כקובץ pdf ואת אלה אי אפשר לערוך עריכה (אמיתית(*)) ישירות במחשב.

אני אשמח לענות על עוד שאלות כאן או בפרטי, אבל כדי שלא אחשד בפרסום אני מציע לך להפנות את השאלות ישירות אליהם - יש להם תיבת "צרו קשר".
--------
(*) יש תוכנות שכביכול מאפשרות עריכה, אבל זה רק למראית עין: הפרטים המקוריים שלכאורה נמחקו נשארים חבויים בקובץ כך שמי שבאמת רוצה לגלות אותם יכול. את כל המידע הזה הם עצמם מוסרים - או לפחות נהגו למסור - למי שהתעניין.
 
יש היום בנקאות דיגיטילית שהיא בחינם כנעט בהכל

אני נמצא שם ונהנה עד הגג...הכל דרך האפליקציה .
 
למעלה