זיכוי דמי משלוח במקרה של איחור?

רוני ד

New member
זיכוי דמי משלוח במקרה של איחור?

שלום רב,

רכשתי מוצר מאתר אינטרנט ישראלי והובטח לי שיגיע תוך 21 יום.
שילמתי את מחיר המוצר + מחיר דמי המשלוח.

המוצר לא הגיע תוך 21 יום - אלא הגיע יותר משבועיים נוספים (מעל 21 היום) שהתחייבה החברה.

עד שהמוצר הגיע, רכשתי אותו במקום אחר מכיוון שהייתי צריך אותו לאירוע חשוב וכאשר הגיע המוצר מהאתר החזרתי אותו לחנות חזרה דרך משלוח.

לאחר המתנה לזיכוי, אכן הזיכוי הגיע אך ללא דמי המשלוח (הלוך - ושוב) והחברה אומרת שהיא לא צריכה להחזיר את דמי המשלוח למרות שהאיחור נבע מהם - איחור של למעלה מ 21 יום.

האם יש חוק הגנת הצרכן שמטפל בסוגיה שכזו?

מודגש כי אם הייתי סתם מחזיר את המוצר אז לא הייתה כל בעיה, אך כאן החברה לא עמדה בהתחייבות לספק את המוצר תוך הזמן שקבעה בעצמה, ולא ביומיים.
בדקתי במדיניות האתר והם לא מציינים מה קורה כאשר הם חורגים בזמן המשלוח למעלה מ 21 יום.

תודה מראש
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כמה שאלות

1. האם הספק הוביל בעצמו את המוצר או שלח אותו דרך חברת הובלות?
2. האם מחיר המוצר כלל את דמי המשלוח או שאלו היו שני סעיפים נפרדים?
3. האם ניתן היה לקבל את המוצר ללא משלוח?
4. האם כשרכשת במקום אחר הודעת לספק שקנית במקום אחר ואתה מבקש לבטל את הקניה אצלו ?
 

רוני ד

New member
תשובות

1. הוביל דרך דואר ישראל - אך הוא הזמין (כך הסתבר) את המוצר מחו"ל קודם. האיחור לא היה מדואר ישראל.
2. המחיר היה בסעיפים נפרדים - מחיר המוצר ותוספת דמי משלוח בנפרד.
3. לא היה ניתן. זו חנות אינטרנטית בלבד. גם להחזיר היה אפשר רק דרך משלוח.
4. כאשר עברו 21 ימי המשלוח שהובטחו התקשרתי ושאלתי "מה קורה" והבנתי שזה הולך להתעכב עוד. לא אמרתי להם שאני ארכוש במקום אחר (טרם ידעתי זאת האמת), זו הייתה החלטה ספונטנית לקנות כבר את המוצר ולקבלו במיידית (כמובן שאחרי שהבנתי שהם לא עומדים במילתם וזה יקח עוד זמן לא ידוע - לפי הגדרתם)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כדאי להדגיש...
1. 21 ימים זה 21 ימי עסקים. לא כולל ימי שישי, שבתות וחגים. אם זה היה באזור הפסח, יתכן גם שזה לא כלל את ימי חול המועד.
2. ישנם אתרים, שגם אם לא כתוב בתקנון מה קורה במקרה של איחור, הם נוטים לפצות בדרך כלשהי.
לי האריכו פעם את תקופת האחריות בשל עיכוב במשלוח, במהלך שיחה שהתנהלה בע"פ. אבל כשזה בא לידי ביטוי, הם התכחשו... לבסוף הם כן כיבדו את האחריות המוארכת, אבל לא בזכות האיחור, אלא משום שטענו, כי במועד שרכשתי, הם ממילא האריכו את תקופת האחריות במסגרת מבצע "ניקוי מדפים" . טיעון שלאחר בדיקה שערכתי, גיליתי שאכן כך היה.
3. למר ברזילי... גם כשכתוב שהמשלוח "בחינם", דמי המשלוח גלומים במחיר.
4. האם נסית לפנות לאתר התמיכה במכירות (במידה שהרכישה בוצעה באמצעות זאפ, פי 1000 או דומיהם)? לעתים הם מנסים לעזור.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
רק בקשר ל 3.

ברור שהקונה משלם הרי הספק צריך לכסות את כל הוצאותיו + רווח.
אבל
לפי החוק צריך לציין את העלות של כל תשלומי החובה - אך יש מקרים שהקונה רשאי לקנות בלי רכיב ההובלה ולאסוף את המוצר בעצמו, כלומר ההובלה אינה חלק ממחיר המוצר ולעיתים אף נעשיית ע"י מוביל שזה עיסקו והתשלום הולך אליו ולא לספק, במקרים כאלה עלול להיווצר מצב שהתשלום למוביל בכלל לא עובר דרך המוכר.
 

רוני ד

New member
תשובות

1. ברור! אני מדבר על 21 ימים שעברו מבלי חגים, שישי, שבת וכדומה. ימי עסקים נטו.
2. אותה חברה לא רצתה לפצות. לא מדובר מצד אחד בסכומים גבוהים אומנם, 50 שקל בהלוך ושוב, אך מצד שני - זו קצת חוצפה לאחר בצורה כזאת במוצר ולא לפצות למרות שהלקוח נפגע.
4. מדובר על חברה פחות מוכרת לדעתי לא מהאתרים הגדולים.
 
למעלה