חוק הטכנאים

free1234

New member
חוק הטכנאים

אני יודעת שזה מוזר אבל אשאל בכל זאת-
טכנאי שהיה אמור להגיע לארון מחוץ לבית (בזק) (כמובן שלא נאמר לנו שהוא מגיע לארון, אלא רק שיגיע טכנאי עד יום שלישי) ולא הגיע. עכשיו אומרים שיגיע רק ביום חמישי. בינתיים, כמובן, אנחנו בלי אינטרנט בבית כבר 5 ימים. האם יש מקום לפיצוי לפי החוק או שנפתור את זה בתביעה?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
איני חושב שזה שייך לחוק הטכנאים

חוק הטכנאים מטפל בזמן המתנה לטכנאי וקובע פיצוי על המתנה מעבר לזמן מסוים.
במקרה שלך לא נדרש להמתין.
הבעיה שלך היא שהקו לא תוקן במועד שהובטח.
איני מכיר לעומק את החוק בדבר תיקוני קו של בזק אבל באופן כללי הוא מדבר על תיקון תוך יומיים ואם אינם מצליחים עליהם להודיע תוך יום ביזמתם כמה זמן יארך התיקון.
 

free1234

New member
תודה רבה רבה!!!

אחלה חומר להוסיף לתביעה :)
לנו הובטח תיקון תוך 3 ימי עסקים (מיום שבת) על ידיד פרטנר (טכנאי של בזק), אבל אנחנו בכלל מתגוררים באיזור שאין שירות כל יום, ולא חשבו לעדכן אותנו בזה עד יום שלישי ב4 בצהרים שתהקשרתי לצעוק.
 

free1234

New member
שאלת המשך

האם יש חוק כלשהו על הובלה/התקנה?
הזמנתי מכונת כביסה חדשה, המובילים יגיעו "בין 9 ל17". בשבוע הבא גם יגיעו המתקינים, בערך באותו חלון זמן.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עדיין לא

וועדת הכלכלה של הכנסת ערכה הצעה ברוח זו בחודש זה כדי להביאה לקריאה שניה ושלישית בכנסת.
למיטב ידיעתי החוק המוצע מדבר על התקנה ולא על הובלה - יקח זמן עד שהכנסת תאשר (אם תאשר) ולאחר האישור עוברים כמה חדשים עד שנכנס לתוקף - כך שבמקרה שלך זה לא רלוונטי.
-
וסתם הערה - בד"כ המתקינים מנסים למכור לך דברים שלא בטוח שאת צריכה (למרות שיפחידו אותך) - חמרי ניקוי למכונה, מענט נגד אבנית, עגלה, "מגן ברקים" ואולי דברים נוספים - לדעתי אינך צריכה דבר מאלה - אבל אם ישכנעוך שאת "חייבת" אל תקני אצלם - ומשתי סיבות - תוכלי לקנות מוצרים אלה במקום אחר במחיר נמוך בהרבה ושנית - אולי עד שתקני השכנוע יעבור לך
 

free1234

New member
תודה!!!

כן, כבר הוזהרתי שיהיה לי ביטוח רק אם ארכוש מגן ברקים מהמתקין (בטח ירצו איזה 200 שקל על זה), אחרת אין ביטוח על "שריפה" של הלוח. אני מניחה שלא נרכוש (ממנו, לפחות).

ההובלה הגיעה (אפילו בזמן, כנגד כל הסיכוי) והתקנה על ידי החברה נקבעה ליום שלישי הבא בין 12-16 (האם חוקי 4 שעות טווח?). מתקין נחשב בחוק הטכנאים?


עיניין מעניין שהבנתי.
על פי החוק המוביל אמור לאסוף את המכונה הישנה (על פי כל מיני כללים, כמובן), אממה? המתקין מגיע רק עוד שבוע, כך שלמעשה המוביל לא יכול לקחת את המכונה הישנה (כי אני עוד צריכה לכבס), והמתקין כמובן שלא יקח (הוא הרי רק טכנאי שבא ברכב פרטי). לא מבינה את היגיון התקנה בהקשר הזה. הרי בהמון מוצרים ההתקנה אינה עם ההובלה.
 

עומר TT

New member
פשוט יש גבול למה שאפשר לדרוש מהספק

הפתרון למצב שלך דורש שיגיע מוביל, אח"כ מתקין, ואח"כ שוב מוביל בשביל לקחת את הישן. זה אומר מבחינתך להיות בבית 3 פעמים ומבחינת החברה לשלוח שוב את המוביל והגיעו למסקנה שזה כבר מוגזם.
מתי זה כן עובד? כשמחליפים מכונה מקולקלת או כשמדובר במוצר שלא דורש התקנה ע"י נציג החברה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא מסכים איתך

ואתחיל מהקל - חברות המשקאות התחייבו לאסוף את האריזות הריקות, הקימו לצורך זה תאגיד והצרכנים מחזירים חלק מהאריזות בתשלום וחלק מביאים למרכזי מחזור - סידור זה הקטין מאד את נפח האשפה והרשויות אוספות פחות פעמים אשפה למרות שיש יותר יצרני אשפה,
באותה צורה ניתן למחזר את מכשירי החשמל הגדולים (המקולקלים או אלה שאין להם דורש) - פעם בשבוע רכב של הספקים יעבור ויפנה מהמדרכות ציוד חשמלי ואפילו ריהוט למחזור.
ועד אז - אם המכונה עובדת יתכן שיש לה ביקוש, יש כאלה שידם אינה משגת לקנות חדש, ישנם אתרי אינטרנט המקשרים בין בעלי ציוד ישן ובין הנזקקים לו - (למשל פרויקט אגורה או פשפשוק בפייסבוק - ועוד הרבה) מפרסמים שם ושני הצדדים מסופקים - זה קיבל ציוד שיוכל להשתמש בו ולזה פינו את הציוד שאינו חפץ בו)
 

עומר TT

New member
ואתה תוריד לרחוב מקרר 4 קומות בלי מעלית?

נתחיל כמו שהמלצת בקל - בשביל לתרום או אפילו למכור מוצרים משומשים לא צריך לערב את ספקי המוצרים החדשים.
לגבי האיסוף מהרחוב - ראשית, העיריות אוספות גרוטאות מהרחוב כבר היום. שנית - לא כל אחד יכול לפנות את הגרוטאות מהבית.
אני למשל יכול להעיף מהבית מכונת כביסה או תנור אם אני מביא עגלה מהעבודה וחבר שיעזור, אבל עם מקרר אני לא יכול לעשות כלום, ויש אנשים שמתקשים לפנות אפילו מייבש. בשביל לעזור למי שלא יכול לדאוג לפינוי אפילו עד לפינת הרחוב בעצמם החוק מחייב את הספק לדאוג לפינוי, אבל לדרוש שהמוביל יגיע שוב פעם לכל לקוח אחרי תום ההתקנה כדי לטפל בפינוי זו דרישה מוגזמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
במצב כזה עלייך להסתדר במצב הקיים

או שתתן אותו במתנה למי שגם יפנה אותו
או שתסתדר יום יומיים ללא מקרר ותתן למוביל המקרר החדש לפנות את הישן.
או שתנסה למצוא פתרון עם מי שאתה קונה אצלו.
 

עומר TT

New member
אני לא זה שיש לו בעיה עם המצב הקיים

אלא פ'ה. אני חושב שהמצב הקיים הגיוני לחלוטין.
במקרה של מקרר בכלל אין בעיה כי הוא גם לא דורש טכנאי להתקנה, זאת באמת יותר בעיה של מכונות כביסה (ועוד כמה מוצרים, אבל ברוב המקרים באמת לא בעיה גדולה להסתדר בלי המכשירים האלה כמה ימים).
 

free1234

New member
הלוואי וזה היה רק כמה ימים

במקרה הזה לא הסכימו לתאם לנו התקנה לפני שהמכונה מגיעה, כך שאפילו לא יכולנו לדעת כמה ימים נצטרך להסתדר בלעדיה (ולמזלנו, שמרנו אותי. ההתקנה תיקח שבוע).
 

free1234

New member
אנחנו גרים באיזור מרוחק, לצערי אתרי יד 2 ואגורה לא באמת

ימצאו בית חם למכונת כביסה מאוד ישנה שלא סוחטת :\
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא סוחטת - מקולקלת

איני חושב שצריכה להיות בעיה אם שניים שלושה ימים לא מכבסים ונותנים למוביל המכונה החדשה לפנות את הישנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני הייתי מכבסת לפני כל מה שאפשר ומוותרת על כביסות לשבוע

אם צריך משהו דחוף מכבסת ביד, אם ממש הרבה ואין ברירה, נעזרת בשכנים/משפחה/חברים מהאזור או משלמת חד פעמית למכבסה. נראה לי הרבה יותר פשוט למצוא פתרון נקודתי מלפנות עצמאית מכונת כביסה (אבל כל אחד ומה שקל/קשה לו).
 

SicTransit

Active member
את יכולה לדחות את המוביל

הזמיני אותו ליום-יומיים לפני המועד בו הטכנאי מגיע.
 

puptits

New member
לא מאפשרים לתאם טכנאי לפני הגעת המוצר

ואז שמגיע ומתאמים, מבקשים מס' סידורי שמודבק עליו מכל הכיוונים ואז מתואם טכנאי.
קצת עקום אבל ככה זה עובד.
 
למעלה