זוכרים את תלונתי על אתר שפרסם בזאפ מחיר זול ושינה את המחיר

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בוקר טוב לכם! אז הנה, טרחתם ועניתם לעיני כל. ברכותיי
.
האמת, שלאחר שפניתי אליכם בכתב, חיכיתי למענה מכם (רשום או בע"פ), מעל ל-24 שעות וזה לא קרה!
רק לאחר שנקף הזמן, יצרתי קשר טלפוני עמכם והנה, אינכם מתכחשים לתוכן השיחה שהתנהלה בינינו.
והאמת גם (כפי שאכן נוכחתם): איני שה תמים. אני גיליתי עניין במכשיר זה ממש מהיום בו הופיע בארץ.
אני מכיר את ביצועיו ואודה על האמת: חיכיתי למבצעי יום שישי השחור, כדי שאוכל (אולי) למצוא את המבצע
הטוב ביותר שניתן, כדי שאוכל לרוכשו.

באמת באמת, שהגיע הזמן שאתחדש עם מסך איכותי בביתי, וזה שלא ביצעתי את העסקה עמכם, זה ברור!
גם אתם וגם אני יודעים, ש-9,490 ש"ח לא היה המחיר הזול ביותר עבור אותו מוצר, וגם 9,000, לא נראה
"ממש אטרקציה".

ולגופו של עניין:
סביר מאד להניח, שאילו הייתם טורחים וחוזרים אלי ביזמתכם לאחר פנייתי אליכם, ואילו באמת הייתם רוצים
להשתיק את העניין (לאחר שאמרתי מפורשות לנציג ששוחח עמי, שלא בקלות אוותר על זכותי לקבל את
המחיר שפורסם בזאפ), הייתי "משתכנע" שנעשתה כאן טעות בתום לב, והיינו מצליחים להתפשר על עסקה
שהייתה נראית לי הוגנת, גם אילולא הייתם מתפשרים עמי על המחיר השערורייתי והשגוי של 3,490 ש"ח.

עד כאן, שיתפתי אתכם בתכניותיי.

יתרה מזו: לאחר שנוכחתי ש"אין עם מי לדבר" בבית העסק שלכם, פניתי לבית עסק אחר, וביצעתי רכישה.
לאור זאת, לא תוכלו לומר, שסתם נטפלתי אליכם, כשבעצם לא הייתה לי כל כוונה לרכוש מסך.
ומכאן הכל ברור: את האמיתה הזו אוכל להוכיח בקלות רבה.

ולא. באמת שלא התכוונתי 'ללכלך עליכם' כפי שהתבטאתם, וגם לא הייתה לי כוונה
לפגוע בדירוג שלכם.
גם אני, כמוכם, חושב שיש ערך לדירוג, ובמקרה בו הדברים היו מתגלגלים מעט אחרת, הייתי דואג לשבח
אתכם מקרב לב.

אני כשלעצמי, משוכנע לגמרי, שפעלתי בשקיפות מירבית.
א. פניתי אליכם אם בכתב ואם בע"פ בהמשך.
ב. שוחחתי עם נציגכם ובעקבות תשובותיו, פניתי לזאפ. גם הם וגם אתם
"זכיתם" לקבל ממני
צילומי מסך, והוכחות לכך, שאמת דיברתי.
ג. הצעתכם לא נראתה לי, והדגשתי זאת במפורש.
ד. למרות הכל, לא חזרתם אלי בהצעה טובה יותר, ואז התלוננתי.
אז אם בעקבות כך נפגע הדירוג שלכם, צר לי. הכדור בהחלט היה מונח במגרשכם.
ה. ומה לגבי המצב כעת? כבר כתבתי. את העסקה שלי ביצעתי ולצערינו (כן! גם שלכם וגם שלי),
לא בבית העסק שלכם.
ו. מכיוון שתשובתכם העניינית ניתנה כעת, ונראה כי נכתבה בכנות ובלב דואב, נראה ש"ארד כעת" מהעץ.
ז. צר לי, על שלא מצאנו את שביל הזהב, וכתוצאה מכך, אני כמובן שילמתי יותר, ואתם איבדתם מחצית כוכב
מכוכבי הדירוג. בשורה התחתונה, שנינו "נענשנו" ויאללה. הבה ונדפדף.
משה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אשיב לך כך:
1. ערכתי בירור עם עורך דין מנוסה. דעתו לא הייתה כדעתך, והוא דווקא הציע, שאביא את הסיפור
לבית המשפט לת. קטנות.
לדעתו, במקרה הטוב, היינו מגיעים שם לפשרה ובמקרה הרע, הייתי מאבד את דמי האגרה ואולי משלם לנתבע
הוצאות משפט. סיכון מחושב שכזה...
2. הנציג ששוחח עמי, לא היה מוכן להתפשר על יותר ממה שהציע, ולא הפכתי עולמות, כדי לברר, האם
קיימת סמכות בכירה ממנו או שלא. זו הרי לא חברה גדולה, שניתן לפנות בה למחלקת שימור לקוחות...
לא רצה? לא צריך. תודה.
3. אילו הוצעה הצעה "מפתה יותר", סביר להניח, שבכלל לא הייתי פותח בתגובות שליליות נגד בית העסק. להפך.
4. אין לי כל נקיפות מצפון... נעשתה טעות? זיהיתי את קיומה בעוד מועד? והלוא ברור לכל עולל,
שלא התכוונתי לגרום נזק לבית העסק. גם אם הנציג של העסק טוען, שלא גליתי נכונות לרכוש,
ולכן כוונותיי היו אחרות, כאן הוא פשוט טעה והטעה. עובדה שרכשתי מסך. נקודה.
מה בדיוק רכשתי והיכן? זה כבר לא עניינו. לא יהיה לעניין, שכן או לא אספר מה רכשתי ובאיזה מחיר.
רק סביר, שכאדם שמתעניין, הישגתי מחיר לגמרי לא רע.
5. ולכן, הסיפא של דברייך אינו מדויק.
כי... לדברייך:
"אולי היה עוזר להרגשתך אילו היו פונים אליך אישית על גבי הפורום או טלפונית מוקדם יותר". (נכון)
אבל בסופו של דבר נשמע שעשית עסקה פחות טובה מזו שהציעו לך. (מניין לך לדעת? כי לא העליתי פוסט
נוסף, המעיד שעוד בית עסק 'פגע בי'? אז לא. זה לא קרה. הישגתי עסקה מצוינת
).
חבל. ובוודאי חבל אם נפגע שמה הטוב של חברה שניסתה לבוא לקראת(ך)ה.
(נכון. גם לי חבל. הכדור היה בידם והם לא ביצעו הנחתה. צר לי).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מספר תובנות?
לצערינו, יש בארץ חנויות רבות. סוחרים לא מעטים מטים מחירים, בעיקר בסופי שבוע
או בערבי חגים.
אלה ימים, שבהם בתי העסק סגורים, והיבואנים מבלים את זמנם מחוץ לבית העסק.
ואז, אפשר להוריד מחיר ולקדם מכירות של שבת או של חג...
נכון. לא מדובר בהוזלות ענק, אבל בסכום שכזה, אפשר למצוא מדי פעם, הפרש של כמה מאות שקלים יפות.
איני מצפה להזדהות כאן בפורום. אנשים שרואים בדבריי עיסוק בחפרנות, שיבושם להם.
במקרים רבים, בתי עסק מציעים בנוסף למחיר שהם מפרסמים, גם מחיר נמוך יותר,
כדי להזמין לקוחות "למלא מכרז". בחלק מהמקרים הזכיה במכרז היא כדאית, ובמקרים אחרים,
הזכייה במכרז קרובה מאד למחיר היעד.
לכן, עצתי היא, (למי שמוכן להיכנס למכרז), שיציב לעצמו מחיר, שממנו הוא לא עולה עוד.
זכה? נהדר! הרוויח. לא זכה במחיר "סביר"? שיחפש מכרז אחר! אולי שם הפער יהיה גדול יותר.
פעם, סוחר כלשהו, הציע לי עסקה ב-5,500 ש"ח. השבתי לו, שבית עסק אחר, מקיים מכרז
ונקודת הפתיחה שם היא 2,700 ש"ח. לכן, אמרתי שאלך למכרז, ואם אזכה ב-3,000, אהיה מאושר....
כי ממילא, אין לי שום כוונה לשלם את המחיר שהוא ביקש. זה היה מעל ומעבר
ליכולותיי ולציפיותיי.
הוא השיב, שהמכרזים הללו תפורים, ואם לא אציע מחיר שנקבע מראש כמינימום, אבזבז רק את זמני.
נכנסתי. עליתי בהדרגה מספר פעמים, וב-3,200 זכיתי.
אז עדיין, 3,200 זה לא בדיוק 3,000, אבל יחסית ל-5,500? זה לגמרי לא רע.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
טעות! אין לי דבר וחצי דבר נגד זאפ. הם פרסמו מחיר שליקטו
והם מודיעים מראש בתקנון האתר שלהם, שהם אינם אחראים לכל פרסום שהוא.
מה שיקרה בהמשך, תלוי בצרכן ובקשריו עם המוכר. בזה חלקם תם.
כן פניתי לזאפ, כדי שיפרסמו את תגובתי והודיתי להם מראש במידה שישתפו פעולה.
זה כתוב שם והם לא שינו.

איני יודע מי הסמכויות. הנציג ששוחח עמי היה קשוח ולא הציע שאשוחח עם נציג אחר/בכיר ממנו.
הוא כינה את עצמו "פופאיי" ולא נתן לי שם מוגדר. לטענתו, זה אכן הכינוי שלו. אבל
זה ממש לא שייך לעיניינינו. נכון?
וסגרנו עניין. מבחינתי הסיפור מאחוריי וכך גם כתבתי בתגובתי האחרונה לסנסנטר.
כן הבעתי צער, על שלא סגרנו בינינו עסקה שהייתה מועילה לשנינו, אבל זהו. עבר.
וכן. אני מרוצה מאד מהמצב. רכשתי מוצר מתחרה, ונראה לי שהשיקולים נכונים.
אולי דווקא בשל העובדה, שהייתה לי הזדמנות לשנות את דעתי, הרווחתי הכי הרבה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אגיד לך עוד דבר מה (או שניים)...
1. בתי עסק רבים משלמים סכומי עתק על פרסום. נכון שסכומים אלה מוכרים בשלטונות המס,
אבל בכל מקרה, מדובר בהוצאות ניכרות.
אז ברור, שגם מקרה כזה, יכול היה לעלות לבית העסק, אבל בתמורה לכך, הוא היה זוכה לתגובה מפרגנת
מהקונה המאושר, וכאן, לא הוא היה הגוף שפרסם את עצמו, אלא לקוח מרוצה היה עושה זאת עבורו. ועל כך ייאמר:
"יהללך זר ולא פיך" כי.. בפרסום מטעם עצמו, הוא היה משבח את גדולתו, וכאן, הלקוח היה עושה
זאת למענו. והלקוח היה כותב במפורש: "גם אם נפלה כאן טעות, והמחיר שפורסם בזאפ היה שגוי בעליל,
התחשב בית העסק בלקוח ולא בכיסו. מעשה כזה אינו מובן מאליו, וראוי להערכה רבה". שווה או לא שווה?

ב. בתי עסק שונים, יוצרים מעין מועדון לקוחות, ומדי פעם מצ'פרים את חברי המועדון. ולא כי החבר
ראוי לתגמול, אלא כי ברור לבית העסק, שהחבר הזה יעשה עוד נפשות למועדון ולעסק, ומשתמע מכך,
שבמקום שבית העסק ישקיע סכומי עתק בפרסום, הוא יתגמל קונים נאמנים, ואלה כבר ידעו כיצד
לגמול לו במקביל.
אבל מה לעשות?. אנו נמצאים בארץ ישראל, הארץ בה נאמר, שלא יהיה כלום כי לא היה כלום. אז הטעות הזו,
נחשבת בעיני בעל העסק לכלום, ולכן, גם הקונה לא יזכה לקבל כלום. נחמד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תסתכלי...
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=947757
והלוא יום שישי השחור חלף עבר לו, אך נראה כי המבצעים טרם פגו.
ואם זה כך, האם לא נראה לך הולם, שחנות מכובדת תגיד לי: "שמע. טעינו. אבל הנה, יש לך הזדמנות! בוא ותיכנס ל'קבוצת החברים שלנו'. נוריד לך אלפיה ממחיר העלות שלנו,
וברור לך, שנפסיד בעסקה הזו. אבל היות ששגינו, אתה מוזמן ליהנות מהמשגה,
ומהר מאד, תגלה שזה יהיה כדאי לך. כי בתור לקוח מתמיד, נדאג לפנק אותך גם
בעתיד. גוד פור יו? גוד פור אס. אבל אנא ממך... אם תרצה לפרסם את הסיפור על טוב ליבנו,
אנא, עשה זאת בעוד מספר שבועות, לאחר שאנשים ישכחו שגם הם יכלו לקבל את
ההטבה שקיבלת, כי אין לנו כוונה לתת זאת לכל "דורש".

ובינינו... מה נראה לך? שכל עם ישראל ראה את ההודעה השגויה הזו?
או שנראה לך, שכולם העתיקו מסך?
יתכן שהיו כמה שראו.
ויתכן שהיו גם כמה שבקשו לממש, ממש כמוני.
אבל למה את מצפה? שאמלא את טופס הרכישה בסך של 9,450, ורק לאחר מכן אומר להם,
שמכיוון שגיליתי רצינות, כעת תורם לפנק אותי? ומה נראה לם שהם היו אומרים לי? הם יגידו לי, ש"יופי. התחייבת? שלם"! שהרי מילוי הטופס מחייב.
אז נכון. אפשר לבטל את העסקה, ואז ללכת למקום אחר. אבל למה זה טוב?

ויתכן גם.... שכך או כך, יכולתי ללכת עם צילום ההודעה לסוחר עמית, ולהציג לו את
ההודעה.
ובמידה שהוא מספיק חכם וממולח, הוא בעצמו יכול היה לומר לי:
"חחח. הם שגו. אבל אתה יודע מה? בוא נמנף את זה. הנה הפיתיון שלי עבורך: אני אהיה זה שאתגמל
אותך, ואני אוריד לך אלפייה. הם הציעו לך ב-9,000? קח אותה ב-8,000
. אני מרשה לעצמי להניח, שאתה תזכור זאת גם ברכישה הבאה שלך. מה דעתך"?

ואז, הוא היה אומר לעצמו: "נו. חרא של עסקה עשיתי היום. אבל את המוישה הזה,
קניתי לעוד
עיסקאות עתידיות והוא גם יתגמל אותי, מבלי שאתחייב בפניו בדבר! הרי לא ביצעתי כאן שום
טעות, וחוץ ממשה, איש לא יוכל לבקש ממני צ'ופר שכזה. אבל משה היה וייוותר מאושר. מה רע"?

אז ההנחה של סנסנטר, ש"עובדה שלא ביצעתי רכישה" הייתה שגויה. כי כן התכוונתי
לבצע רכישה, ועובדה שביצעתי. אבל זכותי לומר, כי במחיר בו הם "ניסו לפתות אותי", לא ראיתי כל פיתוי.
הבנת זאת, נחמה?

אז במקרה שלי, הסוחר העמית לא הציע לי 'הנחת אלפייה', אבל במקום זאת, הוא הסב
את תשומת לבי למוצר אחר, שאותו יכל לתמחר בצורה בה העסקה השתלמה לי,
כאשר הוא עצמו גם לא נפגע מכך.
אז בשורה התחתונה, אני יצאתי מרוצה, ונראה לי, שגם הוא יכל לומר לעצמו, שהוא רק הרוויח.
הוא הרוויח את נאמנותי אליו, והוא גם יודע, שבעתיד אשלח לו עוד לקוחות.
אולי לא רבים, אבל כל אחד שאשלח, יהיה טוב עבורו מאף אחד. לא?

אבל מכיוון שאנו דנים במקרה ספציפי, לא יהיה נאה ומכובד, שאפתח כאן במת פרסום
לבית עסק אחר, או שאפתח ואספר מה הוצע לי אצלו.
איני רוצה שברזילי יאמר לי, שאני מנצל את הפורום שהוא מנהל כבימה לפרסומות,
כשם שאיני אוהב שמישהו עושה כך בפורום שאני מנהל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מבחינת משה הם לא שירותיים כי נתנו לו הנחה "רק" של מאות ₪
מבחינתו הם עשו טעות, אז שישלמו! נכון שהיא כבר תוקנה עד שהוא נכנס לחנות, אבל נשארה עוד עדות שהוא הספיק לתעד ולתפוס אותם על חם, ולכן אם הם לא יבואו לקראתו ויפסידו עליו הוא לא יצא מרוצה...

&nbsp
ובסוף מתברר שהוא בכלל כבר קנה במקום אחר (מוצר במחיר שהוציא אותו מרוצה) אבל המשיך להתעקש מול בית העסק בניסיון להוציא מהם עוד כספי "פיצוי" על כך שהספיק לראות בזאפ את המחיר השגוי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אחרי שהתלוננת ש-₪9,000 לא מחיר אטרקטיבי מספיק, קנית ביותר?!
ואתה עוד אומר לחנות ששניכם "נענשתם"?
אתה ניסית להעניש אותם ובסוף הענשת את עצמך...

&nbsp
מילא שהמשכת לתבוע מהם את המחיר השגוי אחרי שגם ככה כבר רכשת את המוצר, אבל בסוף על ה"פרנציפ" שילמת יותר... ואללה, לגמרי "הראית להם".
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא מדויק. הם עשו טעות ואני התלוננתי. הם השיבו, ואני הודעתי
כאן בכתב, שאין לי כוונה להמשיך ולתבוע "את זכויותיי". מבחינתי הסיפור נגמר ואפילו
בטוב. זה שאתן המשכתן והגבתן, הביאני לכך, שהסברתי מה הביאני למצב בו פעלתי.
מאד יתכן, שהיו גם מספר ברי מזל, שכן ראו את המודעה בזמן, והם כן יכלו לאלץ את בית
העסק למכור להם ממש במחיר הפסד. לזה לא זכיתי וזה מה יש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זוכרים את תלונתי על אתר שפרסם בזאפ מחיר זול ושינה את המחיר
בדף המכירה שלו?
ובכן, התלוננתי על האתר בזאפ, והאתר הגיב.
זאפ פרסמו הן את תלונתי והן את תגובת האתר.

ברצוני להגיב כאן על תגובת האתר
להלן תלונתי:

תיאור חווית הקנייה:
יום שישי השחור, שעשה לי שחור בלב.
שימו לב שימו לב... ביום 22.11.17, פרסם בית העסק סנסנטר מודעת מכירה בזאפ. הודעה זו פורסמה בראש דף המוצר: טלוויזיה LG דגם 55C7Y, במחיר של 3,499 ש"ח.

אלא שבדף המכירה, נרשם מחיר של 9,499 ש"ח. באופן זה, זכה בית העסק להיות
הראשון ברשימת בתי העסק שמוכרים את המוצר, בו בזמן שהוא לא היה הזול
ביותר בשום מקרה
.

פניתי לאתר ב"צור קשר", וכתבתי שאני מעוניין לרכוש את המכשיר במחיר הזול מהשניים. הם לא השיבו. למחרת, יצרתי קשר טלפוני עם בית העסק, ונעניתי
שנפלה טעות שכבר תוקנה.

כפיצוי, הוצע לי, שאקבל את המסך במחיר של 9,000 ש"ח במקום ב-9,490, (באתרים הזולים ניתן להשיגו כעת במחיר של 9,224 ש"ח, כך שהפיצוי כאן הוא ממש מגוחך.

הבהרתי לנציג, שההצעה שלו אינה מקובלת עלי, מכיוון שהחוק קובע שהלקוח יקבל
את המחיר הזול מבין השניים. טענתי לא הועילה וסיימנו את השיחה, כשהזהרתי
את הנציג שלא אוותר על זכותי.

אדגיש, כי במקביל לפנייתי לסנסנטר, פניתי גם להנהלת זאפ ושלחתי להם את צילומי הדפים הרלוונטיים.

אודה להנהלת זאפ אם תואיל ותפרסם מידע זה, שכן נפגעתי מאד מיחס זה של בית העסק. בברכה, משה 53.

תגובת החנות:
משה לקוח שלום,

האתר עשה המון שינויים לקראת הבלאק פריידי כדי לעשות מצבעים שווים ללקוחות שיבואו לקנות.
באחד השינויים הייתה טעות והמחיר של הטלוויזיה לא היה נכון.
ברגע הידיעה המחיר של המוצר התעדכן מיידית בשעות וזה היה לאחר שעות בודדות.

לאחר הפניה של הלקוח החנות יצרה עם הלקוח קשר התנצלה ונתנה לו פיצוי -
הורדת מחיר למוצר גם על אף שהלקוח לא עשה הזמנה והיה מודע לתקנון האתר
שיש תדירות גבוהה של שינויי מחיר ושהטעות נעשה בתום לב חוק ט.ל.ח

החנות נקטה בכל הצעדים כדי שהלקוח יצא מרוצה וכל צעד נראה ללקוח מגוכך, גם
אם זה 490 ש"ח בשירות ואחריות ח.י היבואן הרשמי.

לקוח יקר לעסק הזה יש מוניטין וכמות גדולה של לקוחות נאמנים כבר 32 שנים ושירות ואמינות.
חבל שאתה פשוט מנסה ללכלך על ולפגוע בעסק למרות קיבלת שירות הוגן וטוב.

העסקה לא בוצעה מלכתחילה כי הלקוח רק התעניין במוצר ולא מעבר לכך
הלקוח תמיד מוזמן לפנות אלינו וננסה לתת ללקוח הצעה יותר אטרקטיבית כדי שהלקוח יצא מרוצה

נשמח לעמוד לשירותך

בברכה,

צוות סנסנטר
מוצר: לא בוצעה עסקה כי הולכתי שולל

והרי תגובתי לבית העסק:
לצוות סנסנטר שלום וברכה!

בתגובה לפרסום תגובתכם לתלונתי בזאפ, הרי תגובתי אליכם כלהלן:

1. אני כן רציתי לרכוש את המוצר, ורציתי לרוכשו במחיר הנמוך מבין השניים.
אני רואה באתר זאפ מעין 'שלט שנמצא בחנות', שכן, שלט זה, מביא את הלקוח
להתעניין דווקא ברכישת המוצר מבית העסק שבנדון, בפרט כאשר בית העסק
נמצא בראש דף המוצר.
כידוע, החוק דורש, כי כל בית עסק יכבד כל מחיר ש"הודבק" על מדבקה
שהוצמדה למוצר, ו/או למחיר שנרשם על שלט בכניסה לבית העסק.
היות שאתר זאפ מכניס אותנו אל כל בתי העסק שהוא מפרסם, הרי שמדובר
בשלט שנמצא בכניסה לאותו בית עסק, ועל בית העסק מוטלת החובה לכבד את
המחיר שרשום שם, במידה שהלקוח חפץ בכך
.

2. מאד התאכזבתי לגלות, שלא זו בלבד לא הייתם האתר הזול ביותר שמכר את המוצר,
אתם נהניתם מספר שעות מהפרסום של בית העסק בצורה בולטת ולעיני כל, על אף שהמחיר
כלל לא תאם את המחיר שדרשתם לקבל
. חשוב מאד להדגיש, כי המוצר שבנדון,
הוא אחד המוצרים ה"חמים" (אם לא החם ביותר), בתחום מכשירי הטלוויזיה כיום,
וברור, שהבחירה דווקא במוצר ספציפי זה, שידרה מחד גיסא פיתוי עצום ללקוח התמים,
ומאידך גיסא, חוסר אמינות מוחלטת מצדכם
.

3. במחיר שפרסמתם, לא הייתה לי כל כוונה לרכוש את המוצר, מה גם שהמחיר
הזול ביותר שפורסם באתרי מכירה ריאליים היה זול יותר.

4. לעומת זאת, כן פניתי אליכם בכתב, ובקשתי שתיישרו קן עם המחיר שפורסם
בדף הכניסה לאתרכם בזאפ. וזו לא הייתה סתם בקשה: הייתה זו דרישה מצידי
לעמוד על זכותי החוקית.

5. מאחר שלא השבתם לפנייתי, בניגוד לטענתכם, שכן חזרתם אלי, יצרתי אני קשר עמכם. הנציג טען על ט.ל.ח., והציע לי לקרוא את תקנון האתר. במקביל, הוא הציע לי
עסקה, בה אקבל את המוצר במחיר "מיוחד" ועגול של 9,000 ש"ח. מחיר, שבעיניי לא
עלה בקנה אחד, הן עם הפרסום המכשיל והמפתה, והן בשל היותו מחיר מגוחך,
ביחס למחיר הנמוך ביותר שהתפרסם באותו יום בזאפ.
הַסְכַּמָתִּי לקבל את הצעת הנציג, הייתה מבטלת את יכולתי להלין עליו ובזאת לא חפצתי.

6. לא הייתה לי כל כוונה "ללכלך על בית העסק". נהפוך הוא! אילו קיים בית העסק
את חובתו כלפיי, הייתי מהלל ומשבח אותו לעילא ולעילא.


7. ככל שהצלחתי לעיין בתקנון האתר, לא מצאתי התייחסות לט.ל.ח., אולי בשל ליקוי בראייתי.
כן היה רשום שם ש... "המחירים באתר מתעדכנים באופן שוטף, שינויים אלו
מתבצעים בצורה ידנית. היה ונפלה טעות אנוש כגון השמטת ספרה, סנסנטר מצהירה שטעויות מסוג זה יכולות להיעשות אך ורק בתום לב, ויש לראות בהן טעויות אנוש
"
"השמטת ספרה". זה מה שכתוב שם. "כגון"? מה זה "כגון"? האם ניתנה התייחסות
להחלפת ספרה? לא!!! אין התייחסות שכזו
.


8. רציתי, ועדיין יש ברצוני לרכוש את המוצר, במחיר שפורם בשלט החוצות = בדף
ההפנייה למוצר ע"י זאפ. נקודה.


9. נכון שהעסקה לא בוצעה עד כה, וזאת אך ורק בשל התעקשות נציג האתר. אילו
כיבד אותו נציג את המודעה בזאפ, הייתי ממהר ומבצע את הרכישה "על המקום", כפי
שהצהרתי בפנייתי הכתובה לאתר.
בברכה,
משה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
שילמתי יותר? מאיפה הקרצת את זה?
נענשתי? ממש לא@ כי שילמתי רק פחות.
אבל זה באמת לא חשוב. לא קניתי שם וזהו.
מעבר לזה, סביר שרק "הרווחתי". בסופו של יום, שיניתי את דעתי, רכשתי מוצר מחברה מתחרה,
וכאמור, שילמתי פחות.
ואגב, בסנסנטר, אין את הדגם שרכשתי. הם לא מופיעים כעסק שמוכר את המוצר שבנדון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
סעיף ז בסוף: "וכתוצאה מכך, אני כמובן שילמתי יותר"
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
או שלא התנסחתי נכון או שלא הבנת נכון...
את המומחית לשפה העברית מבין שנינו, ואני רק חובב. אז... בכל זאת אסביר.
שילמתי יותר, כי קיוויתי שבית העסק סנסנטר ילך לקראתי יותר משהלך.
אבל באבסולוטי, שילמתי פחות, כי שילמתי פחות מ-9,000
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מהניסוח שלך השתמע ששילמת יותר ממה שהוצע לך ע"י בית העסק
לא יכולתי לנחש שהתכוונת ששילמת יותר ממה שרצית... בפרט שזה תמיד נכון, לא?
(אני תמיד משלמת יותר מכפי שאני רוצה כי אני תמיד רוצה לשלם פחות! והכי טוב – לא לשלם בכלל...
).

גם לא היה ברור שקנית בעצם מוצר מתחרה ולא בדיוק את אותו המוצר, כך שגם השוואת המחיר כבר פחות רלוונטית.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
רלוונטית ומסיבה אחת... בואי ונבחן את נקודת המוצא:
לכל מוצר יש מחיר "מינימום", שממנו כמעט כל הסוחרים אינם מוכנים לרדת.
אז בקטע הזה, המוצר שבחרתי הוא יקר יותר.
וגם כעת, בשישי השחור, נותר הפרש, שהפך את בחירתי האחרונה ליקרה יותר.
אלא מאי? בכל זאת, הצלחתי לעקוף זאת, ושילמתי פחות.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איני מתכוון "לשחק אותה"! כל רצוני הוא לעמוד על זכויותיי,
לאחר שבזבזתי כמה וכמה שעות מזמני היקר, על חיפוש ה"עסקה" הטובה ביותר
עבור מסך ספציפי זה,
שנחשב באמת לאחד המוצרים המבוקשים ביותר בתחומו, עבור מי שמוכן להשקיע.

מה רבה הייתה אכזבתי, כשגיליתי, שאין כל התאמה בין המחיר שזאפ פירסם, בתור
"דלת הכניסה לאתר" לבין המחיר שנרשם באתר עצמו.

והלוא ברור לכל, שאילו נכנסתי לעסקה, ואילו אישרתי את התשלום שנדרשתי לשלם
בדף המכירה, היה מעיד הדבר, שאני מסכים לשלם את הסכום שבנדון, ובכך הייתי סוגר לעצמי
כל דרך לסיכוי, להשיג את המסך במחיר היעד שהצגתי לעצמי.

דבר אחד בטוח: לפני שנכנסתי לאתר, ראיתי שהוא זכה לביקורות טובות מצד לקוחותיו,
וממוצע הציון שלו נחשב ראוי = 4,5 כוכבים.

חשוב לציין, שכשאני רואה אתר שזכה לניקוד נמוך, איני נכנס אליו מראש.
לכן, קיוויתי, שאוכל לבצע את העסקה "כלשונה" וכפי שהוצגה בדף הכניסה לזירה.
אדגיש, כי לא נכנסתי לשם, במטרה להכפיש, וכשם שהאתר טוען על עצמו שהוא
פועל בתום לב, כך גם אני קיוויתי, שאזכה ליחס ראוי בהתאם.

חשוב עוד להדגיש, כי בתקנון זאפ נרשמו מספר סעיפים, שמבדלים את החברה מאחריות
כלשהי כלפי המשתמש או בית העסק. ולהלן הפרסום הרלוונטי:
6.1. החברה מציגה ועורכת השוואה באתר בין מחיריהם של מוצרים ושירותים שונים, כפי שהתקבלו מבתי העסק, נותני השירותים ו/או המפרסמים השונים וכן ממקורות שונים, לפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט של החברה ("הצגת מחירים"), כאשר בעת בחירה במוצר כלשהו, תועבר ישירות לאתר האינטרנט של בית העסק אשר הציע את המוצר הנבחר. ביצוע רכישה יבוצע ישירות באתר האינטרנט של בית העסק בו בחרת, ולפי תנאי השימוש במסגרתו, והחברה לא תהא צד, ישיר או עקיף, לעסקת רכישה כאמור.
6.2.
השימוש בשירות הצגת מחירים הינו בהתאם לתנאי השימוש ובאחריות הגולש בלבד.
6.3. החברה אינה מתחייבת לכך שהמחירים משקפים בהכרח את מחיר המוצר כפי שיימכר בפועל על ידי בית העסק ו/או נותן שירותים וייתכנו שירותים ומוצרים אשר יימכרו במחירים נמוכים או גבוהים יותר מהמחירים המוצגים באתר.
המחירים המופיעים בשירות הצגת המחירים הינם המחירים אשר נמסרו לחברה על ידי בית העסק או נותן השירות ולחברה אין כל אחריות, ישירה או עקיפה, למחירים אלו ולכל שימוש שיעשה בהם על ידך.
6.4. החברה לא תהא אחראית לפערים, לאי-דיוקים ו/או לטעויות אשר יהיו בין המחירים המופיעים בהצגת המחירים לבין המחיר אשר נגבה בפועל על ידי בית העסק ו/או נותן השירות ולא תחוב בכל נזק ו/או חסרון כיס שייגרם לך או לצד שלישי כתוצאה מהסתמכות על המוצג במחירים המומלצים.


בכל מקרה, ראוי שאדגיש, כי אין לי כל טענות כנגד זאפ, ועובדה היא, שבית העסק
"נטל על עצמו" את האחריות לטעות שנעשתה שם וכדבריו: "בתום לב"
.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בזבזת שעות על הקלקה בזאפ? חלאס נו. טעו, אתה יודע שטעו
ואתה מתעקש שהטעות לא הייתה בתום לב ולכן מגיע לך לקבל את הצג בשליש ממחירו בשוק... אני חושבת שהנחה של מאות שקלים היא הצעה יפה מאוד ולא מעליבה כלל; אתה מצפה למחיר לא ריאלי שמקורו בטעות הקלדה. מכיוון שאתה ממשיך לבזבז על כך זמן ניכר, כנראה הוא לא כ"כ יקר... אם כך תבע אותם בבימ"ש ושיהיה בהצלחה.
 
למעלה