ויזה כאל גרמו לי נזק

ויזה כאל גרמו לי נזק

לפני שנה בדיוק גילתי שהכרטיס אשראי שלי מחויב כבר כמה חודשים על סכום של 10 דולר פלוס מינוס מאיזה מקור לא ברור בארה"ב.
אחרי כמה וכמה טלפונים הובטח לי שהנושא טופל ואני לא יראה יותר שום חיוב מהם.

לצערי באמת לא ראיתי את זה עד אתמול, ובדיקה שלי (מאוחרת מידי) גילתה שאפילו חודש אחד הם לא ביטלו לי או החזירו לי כסף כמו שהם אמרו שנה שעברה.

דיברתי איתם היום הנציגה אומרת לי כן אני רואה שמישהו היה אמור לטפל בזה אבל לא רואה לאן זה התקדם.... תוך חמישה ימים מישהו ייצור איתך קשר וינתק את זה ויחזירו לך כסף כמה חודשים אחרוה בלה בלה בלה....

יש לי אפשרות לדרוש מינימום את כל הסכום של השנה האחרונה?
 
מה זה חיוב ממקור לא ברור?

אם זה חיוב ממקור לא ברור, שאתה לא יודע מי הוא, שלא הזמנת, שלא ביקשת, זה אומר שהכרטיס נפרץ (אלא אם כן התבלבלת ושכחת שחייבת משהו).
כשכרטיס נפרץ מודיעים למחלקת ביטחון והם במקום מבטלים את הכרטיס ואתה צריך להחליף אותו. כמובן שאם החיוב נוצר כתוצאה מכרטיס פרוץ חברת האשראי מחויבת לכסף שנגבה ממך.
אלא אם כן אתה אומר לי עכשיו שפשוט ביקשת לבטל איזה תשלום שעשית וזה מצב אחר.
מהניסיון שלי (פרצו לי את הכרטיס כמה פעמים) הם מטפלים בזה ברצינות ובמהירות. התגובה שלך ושל חברת האשראי לא ברורה לי.
 
זה חיוב מחול שלא ביצעתי

מה שאומר כהגדרתך נפרץ.
שנה שעברה לא סגרו לי את הכרטיס ואף אחד לא התקשר אלי ממחלקת ביטחון אלא פשוט אמרו לי שהם יחסמו את החיוב הזה ולא אראה אותו יותר.
שהתקשתי עכשיו אמרו שמחלקת ביטחון יתקשרו אלי תוך חמישה ימים. בנתיים מחכה
 
לא שמעתי בחיים דבר כזה

תתקשר אתה למחלקת ביטחון. תבקש שיבטלו את הכרטיס. אין סיבה לשבת ולחכות שהם יתקשרו אליך.
אם למישהו 1 יש את המספר כרטיס שלך והוא מבצע חיובים, אז גם לשאר העולם יכול להיות ואתה לא רוצה שעכשיו מישהו יצא למסע קניות מטורף על חשבונך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא אומר בהכרח שהכרטיס "נפרץ" ולא בהכרח חוסמים ומחליפים

השאלה אם מדובר בחיוב לא מאושר או שיש גנבה/שכפול של פרטי הכרטיס (כלומר אדם מסוים "חוגג" עליו באופן כללי) או שמדובר בחיוב ממקור מסוים אחד ויחיד (כלומר עסק מסוים מחייב אותו נקודתית). במקרה הראשון אכן חוסמים את הכרטיס ומחליפים מספר; אבל כשיש חיוב לא מאושר ממקור מסוים אחד בלבד מה שעושים הוא לחסום את המקור הזה (ולזכות) וזה פותר את הבעיה.
&nbsp
בארה"ב קורה לא מעט ש"צצים" להם חיובים לא מאושרים, זה ידוע שצריך לבדוק אותם בעסקאות מרחוק, "משחילים" כל מיני חיובים... אפילו ביל מאהר התלונן על כך מתישהו בשנה האחרונה. קרה לנו פעמיים אחרי שחזרנו מארה"ב. במקרה שלנו ממקורות ידועים שפשוט חייבו ללא אישור בנוסף; אבל גם אם הוא כלקוח לא מזהה את המקור אין פירוש הדבר שהוא לא קשור אליו, ייתכן שהוא פשוט לא זוכר או לא מקשר במה מדובר.
 
אשר לדרוש מרגע פנייה אליהם. זה אחריותך לבדוק חיובים. כל עוד

ךא פנו אליהם הם לא אמורים לדעת
 
זה לא נכון

היות שכל חיוב שהוא בעצם גניבה, חברת אשראי אמורים לגבות ולהחזיר, אז זה בהחלט אחריות שלהם. ומחלקת ביטחון יכולה לעלות על חיוב שלא את ביצעת עוד הרבה לפניך. הם יודעים בדיוק מה דפוס ההזמנות שלך, ואם משהו נראה להם מוזר או חורג, הם מתקשרים.
 
ובכל זאת הם לא התקשרו

ולא רק.
זה מרגיז אותי ששנה שעברה הם הבטיחו שיבטלו ויחסמו את החיוב הזה ולא עשו.
בקשר למה שכתבת למעלה אני אתקשר מחר שוב.
תודה
 

prizman

New member
כל חיוב הוא עסקה, אלא אם יוכח שהוא גניבה זו ההגדרה הנכונה.

סתם דוגמא. בכרטיסים הישראלים שלי אני משתמש רק לקניות ברשת
או בחו"ל שאז אני מבצע בעיקר משיכות ואולי אם אני נתקע בלי בגדים
כי הטיול התארך אז לרכישה של כמה.
פעם האחרונה שקניתי פיזית מכשיר חשמל בחו"ל הייתה לפני 30 שנה בערך.
בגרמניה בשנה שעברה זו הפעם הראשונה בחיי שהייתי.
תסכימי איתי שרכישת מכיר אספרסו בגרמניה ב 900 יורו לא תואמת את דפוס ההתנהגות שלי.
הם היו אמורים להתקשר אלי במידה והיו יודעים איך?
ממש לא. הם אמורים לשבת בחיבוק ידים ולחכות לראות אם אתלונן.
לעומת זאת כשהתלוננתי על משהו שכן תואם את דפוס ההתנהגות שלי,
טיסה בקו ישראל תאילנד, הייתה בעיה עם חברת תעופה מכובדת, טופלתי ביעילות
וכספי הוחזר לי במהירות.
הנוהל של חברות האשראי אומר שצריך לבקש מהם שיחסמו את הכרטיס וצריך
להודיע להם מיידית כשנודע על בעיה כזו או אובדן/גניבה.
איבדתי לא מזמן כרטיס, הודעתי להם והכרטיס נחסם מיידית. הבעיה התחילה
כשמישהו מצא את הכרטיס והביא לי אותו.
הסתבר שלא ניתן לשחרר חסימה אלא חייבים להוציא כרטיס חדש.
ביקשתי להוציא, אבל שלחו אותו לסניף הבנק הלא נכון ולא הצליחו לאתר אותו.
אז ביקשתי לבטל גם את זה והזמנתי עוד אחד שהפעם כן הגיע. לקח שבועיים.
למזלי אני טייל מנוסה ולא יוצא מהבית בלי שני כרטיסים כך שזה לא ממש הפריע
לי מלבד כל הטלפונים ונסיעה מיותרת לסניף, אבל לא שווה להתעצבן מזה.
 
פעם ראשונה

שמילאתי דלק בקנדה (אני בדרך כלל לא ממלאת דלק בקנדה) גיליתי שהכרטיס נחסם. כי חברת האשראי חשבה שמישהו עושה אביוז לכרטיס. פעם אחרת התקשרו אליי ( אני בארה"ב וחברות האשראי בארץ ) ושאלו אותי אם קניתי באמאזון ב 4 דולר. לא קניתי. אני דווקא כן קונה באמאזון אבל לא את הדבר הספציפי שהגנב קנה בכרטיס שלי. כך שכן, הם שמים לב לדפוסים ואם הם במקרה לא, אז צריך להעיר את תשומת ליבם.
 

prizman

New member
לא צריך להטריד את הראש בזה בכלל.

יש ביטוח לכרטיס ואם מתלוננים על פעולה לא חוקית שבוצעה בו מקבלים החזר מחברת האשראי, לאחר בדיקה שלהם כמובן.
כשאני חושב על זה היה להם קל מאוד לדעת שאני אכן בגרמניה כי את הקניה לא ביצעתי מיד לאחר הנחיתה
אלא אחרי כמה פעולות קודמות בכרטיס.
וכנראה הם כבר הבינו שאין לי דפוס קבוע.
דווקא גוגל מאוד רגישים לנושא.
מדי פעם כשאני מדינה זו או אחרת הם שולחים לי מייל עם אני באמת שם וכשאני עונה בחיוב הם שואלים
כמה שאלות אבטחה כדי לוודא את זה.
 
גוגל וגם כמה בנקים זה סיפור אחר

(בכל מה שנוגע לגישה לחשבון דרך האינטרנט, יש כתובת IP או כמה כתובות שמזוהות איתך ואם אתה משתמש בכתובת אחרת אז מוודאים שזה אתה)
בסך הכל הכרטיס שלי באמת נפרץ 3 פעמים. הפעם האחרונה הייתה דווקא יחסית לא מזמן.
בפעם האחרונה שזה קרה (כבר בארץ) היה מזל שאיכשהו חברת האשראי החליטה שהיא שולחת לי הודעה בכל פעם שמתבצעת פעולה בכרטיס- לטלפון.
קיבלתי הודעה שביצעתי פעולות בכרטיס, שלא אני ביצעתי, זה ברור. אז במקום הרמתי להם טלפון והודעתי שמישהו מבצע פעולות בכרטיס וזה לא אני. תוך כמה דקות חזרו אליי וביטלו לי את הכרטיס.
החלק הדבילי הוא שיש לכרטיס מאחור CVV. וכשמשלמים על כל מיני דברים באינטרנט או בטלפון, מבקשים את המספר הזה. אני בעצמי לא זכרתי את ה-CVV שלי ולכן בכל פעם שביקשו אותו ממני, המצאתי מספר כי המספר על הכרטיס עצמו היה מחוק ובלתי ניתן לזיהוי ולא זכרתי אותו בעל פה.
וזה תמיד עבר חלק למרות שלא זכרתי אותו, החיובים בוצעו.
אף אחד לא שם באמת קצוץ בארץ על ה-CVV שלך. זה סתם, ממש סתם. מה שאמור להיות עוד אמצעי זיהוי ואבטחה ובלה בלה בלה, הוא כלום.
 

prizman

New member
אין לי כתובת IP

ז"א שכמובן שיש לי אבל אני כמעט ולא משתמש בה.
מהבית, כולל כרגע, אני עובד עם VPN שנותן לי כתובת IP פיקטיבית. אני בתאילנד
אבל על כתובת IP ישראלית כרגע,
באותה מידה אני יכול ולפעמים עושה את זה לצרכי ובוחר כתובת אמריקאית או אירופאית כלשהי.
לפעמים גוגל שואלים אם זה אני ולפעמים לא.
מסר על כל פעולה בכרטיס זה דבר שחובה לדרוש, זה עולה כמה אגורות אני חושב.
שוב, כשאני בחו"ל זה לא ממש יעיל כי אני תמיד עובר לסים מקומי.
חידשת לי לגבי חוסר תשומת הלב ל CVV. נשמע מעניין.
איכשהו עם 4 כרטיסים לא פרצו לי מעולם לאף אחד ואני נותן את המספר הרבה ברשת. יש לך ממש מזל רע בנושא.
 

evike

Active member
מנהל
הבט נוסף לחיוב כ. אשראי ממקור לא ידוע

לפני כמה שנים, ראיתי חיוב של הכרטיס מעסק לא מוכר לי. (אז עדיין לא היתה אפשרות לבדוק באינטרנט). התקשרתי לישראכרט והבטיחו לברר.
מבירור שלהם הסתבר, שקניתי משהו בעסק שלבעליו עוד עסק בשם אחר, ואכן שם כן קניתי מוצר. העסק מחייב את לקוחותיו ע"ש אחד העסקים, לא חשוב באיזה משניהם קונים.
אני לא יודעת אם זה ראוי או לא, אבל עדיין החיוב לפחות לא שגוי ונעשה לאחר קניה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם זה קורה... ראיתי פעם חיוב תמוה של חנות בעיר אחרת

ולא הבנתי מה לי ולזה, מעולם לא ביקרתי בה, קל וחומר קניתי משהו... אחרי עבודת "בילוש" קלה הצלחתי לקשר זאת להצעת רכישה מטעם העבודה... הזמנתי מוצר בהנחה לעובדים ומתברר שהעסק שסיפק אותו ישב שם (לא היה לי מושג מה שמו או כתובתו).
 
למעלה