אתר רמאי של חו"ל שלח לי נעל שגויה ונעלם, ונעקצתי

לגבי שירותי הבלדרות...

אתה מתייחס למוצרים ששווים מעל 75 דולר ויותר -
כללי המיסוי מצרפים מע"מ במילא, אבל תודה על האזהרה.
 
נכון

אבל ממילא שירותי בלדרות יקרים מדואר רגיל, כך שלא בטוח בהזמנות קטנות להזמין דרכם.

חוץ מזה עד כמה שידוע לי אם חבילה נשלחת בבלדרות ונופלת בבדיקה פרטנית, עדיין יהיו עלויות שייגבו.
 
אין למי להתלונן. גם לא לפייפאל

בפעם המאתיים, אם לא מתאים לכם למסור מספר כרטיס אשראי לאתר כלשהו (דווקא האתרים בארץ יותר נוטים לגנוב מספרי אשראי) - אז תשתמשו בפייפאל.
אם אתם קונים באיביי- תשתמשו בפייפאל.
אם סתם לא בא לכם שלא יקחו מכם כסף עם סחורה פגומה - תקנו באתר אמין. לא פייפאל, לא חברת אשראי, לא אלוהים, לא מלאכי שרת יעזרו במקרה כזה.
 

danakama10

New member
הבעיה שלך זה עם חברת האשראי

אני גרה בארה"ב, אז אולי זה קצת שונה, אבל שווה לברר.
פה יש משהו שקוראים לזה charge back ויחזירו לך את כסף גם אם המוכר שלח לך מוצר לא נכון או פגום. הקוד לסיבה הזו הוא 53 בחברת ויזה, וזה כולל את כל הסיבות הללו:
The merchant sent the wrong item.
The item was damaged during shipping.
The merchant inaccurately described the products or services.
The merchant didn't perform the services as described.
The merchant did not accept a product return (or accepted it and failed to credit the account).
The merchant sold counterfeit products.
The quality of goods or services wasn't adequate.

תשלחי מכתב רישמי מהר לחברת האשראי שלך, תודיעי שמדובר ברמאות, ואל תקבלי לא כתשובה.
 
הלואי אצלנו
ובקרוב !

כרגע חברות האשראי דואגות לנמק באדיקות,
מדוע הכסף לא יוחזר לך .
 
מצד שני

לאמריקאים אין כמעט חוקים צרכניים שמגינים עליהם. כל פעולה לטבות הצרכן היא מכוח הרצון והאינטרס של חברות אשראי והחנויות עצמן. למזלם, בעלי העסקים אצלם הגיעו למסקנה שבכדי שהם ירוויחו הם צריכים לתת לצרכן מידה של ביטחון בקניה.
לנו בישראל יש יותר מידי חוקים צרכניים והכל נשאר תלוי בחוק ובבתי המשפט לתביעות קטנות במקום בהיגיון הכלכלי, שבמקרה הזה הוא טוב. אפשר לחשוב שאנחנו במלחמה או משהו. נו, טוב, בטח בקיץ הבא.
 

prizman

New member
אני לא מכיר את חוק הגנת הצרכן אבל כאן מקובל

שתזכה למענה קולי ברגע שהתקשרתעם בן אדם, לא עם תקליט, שעל כל מה שקנית יהיו מצויינים כל הרכיבים במוצר,
שמלצר לא יעמוד לך על הראש במסעדה כדי שתיתן לו טיפ,
שכן תקבל את כל הנתונים הטכניים לגבי כל מה שאתה רוכש.
אלו נשמעות דרישות מוגזמות?
זה מה שקורה במדינת ה"עולם השלישי" בה אני חי ולא קורה במדינת העולם הראשון
לדעתך שנקראת ישראל.
כדאי שיתחילו להפנים את מה שקורה במדינות ה OCED ושפורטוגל לא תהיה הדוגמה.
 
כוונתי הייתה

שלכל טרנסאקציה צרכנית מעבירים כאן תקנה או חוק. ומה שעדיין לא חוקקו או לא תקננו נשאר בלי מענה. מלבד חוק הגנת הצרכן, באים לעזרתינו גם חוק החוזים האחידים והפרת חוזה, חוק המכר, חוק לנושאי תעופה, חוק התקשורת, חוק התובענות הייצוגיות, ובל נשכח את כל התקנות: הצגת מודעה בדבר החזרת טובין, תקנות ביטול עיסקה, ביטול טכנאי, גילוי פרט מהותי בעיסקה, צו סימון טובין, עיסקה ברוכלות, פרסום מחירים, מתן שירות טלפוני, מחיר ליחידת מידה ויש עוד ועוד ועוד.
כל זה טוב ויפה, אבל צרכן שנעשה לו עוול יעמוד בפני שוקת שבורה אם לא ידע או יוכל לעמוד על זכויותיו ולנצל את החוקים והתקנות לטובתו. ולא כולם יכולים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
פני למחוקק לשינוי החוק...

ואגב, המצב לא בהכרח להיט בארה"ב. אין חוק סימון מחירים; אם יש סימון ובקופה מחיר אחר, הם לא מחויבים לתת אותו (תלוי ברצונם הטוב ובמידת האסרטיביות של הלקוח); המחיר המוצג אינו סופי (לא כולל מס קנייה שלפעמים מתווסף ולפעמים לא ומשתנה ממקום למקום); הטיפים במסעדות ממוסדים עד לזרא ונעים בין 15% ל-25%. השירות בהן לא בהכרח טוב יותר...
 

רוב הזמן נח

Well-known member
חוקים נוצרים כשיש צורך

אם בארצות הברית אין חובה לתת את המחיר הנמוך יותר למוצר,
זאת אומרת שלאזרחים שם לא איכפת מזה, או שאפילו שאין חוק, החנויות הולכות לטובת הלקוח ולכן אזרחים לא מתלוננים על זה.
&nbsp
בישראל בעבר היו בעיות בנושא שהלכו לרעת הלקוח, לכן נוצר החוק בעניין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בד"כ, אבל זה לא אומר שאם הם לא נוצרים אין בהם צורך...

ארה"ב פשוט מאוד מאוד קפיטליסטית. הגישה שונה. אין פירוש הדבר שהאזרחים מרוויחים או מרוצים מזה (או בכלל מעלים בדעתם שיש אפשרות אחרת). למעשה אולי כל זה נכון ועדיין המחוקקים לא יעבירו את החוק מסיבות פוליטיות, לוביסטיות ועוד.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה הכל תלוי בציבור

כמה זה חשוב לו.
&nbsp
למשל אומרים שבארצות הברית לא יעלו מחיר של מוצר אפילו לא בקצת כי אז הציבור אוטומטית יפסיק לקנות אותו וזה לא משתלם לחברות לעשות את זה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא הכול... זו הכללה פשטנית ונאיבית.

לכאורה לו מה שכתבת היה נכון, כל החנויות היו מוכרות באותו מחיר, לא?
אבל יש לך סניף רשת ומולו סניף של רשת אחרת ושניהם מוכרים את אותם מוצרים במחירים שונים, ועדיין לקוחות קונים גם ביוקר.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
נראה לי שמדובר בכל מיני מוצרי יסוד

שכמובן קשורים לתזונה. כמובן שלא לכל מוצר.
&nbsp
 

prizman

New member
זה לא נכון.

בארה"ב המחירים דומים בכל הרשתות
הם משתנים בין המדינות אבל לא בין פינה זו לאחרת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
משתנים בהחלט, גם בין רשתות שיווק וגם בין תחנות דלק למשל

 
לגבי הרעה החולה של טיפים....

תלוי כמובן במחיר הבסיסי.
מעולם לא הבנתי למה יש להפריד בין השכר של הטבח,
המלצר ועובד הניקיון במסעדה,
אבל אם התשלום למלצר ממוסד ומוסכם אפשר לכמת
טוב יותר את המחיר לתשלום בפועל.
 
למעלה