מוצר פג תוקף

בקבע

New member
מוצר פג תוקף

שלום,

רכשתי מוצר (שאינו מוצר מזון) בלי לדעת את תוקפו (כי אינו מצויין על האריזה ועל המוצר עצמו).
כשהשתמשתי במוצר, הבנתי שהוא אינו רגיל ויצרתי קשר עם שירות הלקוחות.
שם התבקשתי למסור להם מספר שמודפס על המוצר עצמו, ודורש לפתוח אותו, והחברה טענה שהמוצר פג תוקף ושלחו אותי חזרה לרשת בה נרכש לטיפול מולם.

מה קורה פה?
מה עליי לעשות בשביל לא לטרטר עצמי בין השירות לרשת בה נרכש המוצר?
שירות הלקוחות לא מחוייב לזכות אותי?
המוצר לא זול.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
במקרה הכי גרוע, מחזירים את המוצר לחנות שנקנה ממנו ומקבלים

זיכוי ואז קונים איתו משהו אחר.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
טרם נתקלתי במוצר שתוקפו פג מבלי שיהיה לו תוקף...


ייתכן שמוצר יתקלקל, כמובן, ללא שום קשר לתוקף (למשל מוצר חשמלי) אבל הסיפור שלך
כ"כ כללי וחסר פרטים שהוא פשוט לא ברור. אם תסביר לכל הפחות באיזה מוצר מדובר ותפיג מעט את העמימות יהיה אפשר להתייחס באופן רלוונטי.
 

ladybug4NLP

Active member
בעבר (ולפעמים גם היום) פג תוקף של מוצרי קוסמטיקה לא מסומן

ולעיתים האינדיקציה היחידה היא ריח לא אפייני

היה לי מקרה כזה עם מוצר של לוראל שנקנה בסופרסל ובחנות סרבו
להחליף. פניתי לחברה והם אלו שהכריו את הסניף להחליף את המוצר

דווקא במוצרי קוסמטיקה המכילים שמנים, תאריך פג תוקף הוא חשוב
כי שומן מתחמצן

חבל שאניכם כותבים מהו המוצר.
לעיתים פג תוקף זה לא בדיוק ואפשר להמשיך להשתמש במוצר עוד חצי שנה לפחות אם לא יותר (תרופות) במידה והוחזק בתנאים מתאימים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"פג תוקף" זה לא שם עצם, התכוונת לתאריך תפוגה, ובד"כ אין כזה

כי על מוצרי קוסמטיקה לא מסמנים תאריך אלא חודשים/שנים מרגע פתיחתם (למשל 12M = שנה). באופן אישי אני לא מתייחסת לזה בכלל כי זה סתם שיקול מסחרי באיצטלת כסת"ח שנועד לגרום לאנשים לזרוק מוצרים טובים לשימוש ולקנות חדשים. אכן משתמשת באף, כי הריח הלא אופייני הוא האינדיקציה הטובה ביותר (וכמובן גם שינויי צבע, מרקם וכו').

בהחלט ייתכן שמוצרים יתקלקלו על המדף בשל אחסנה לקויה וכיו"ב, זה לא קשור בהכרח לתאריך תפוגה (גם מוצרי מזון שמאוחסנים לא כיאות יכולים להתקלקל, אף לפני תאריך התפוגה). עצוב שחנות לא לוקחת אחריות על מוצרים לא תקינים שמכרה ללקוח, ולא משנה באיזה סוג מוצר מדובר.
 

בקבע

New member
מדובר בדיאודורנט

ויש לו תוקף מסתבר.
&nbsp
כשהמוצר פג תוקף, מרקמו הופך לקשה, עם מרקם מגורען ואינו ראוי לשימוש - וכך קיבלתי את המוצר.
&nbsp
בשירות הלקוחות הפנו אותי להדפס שנמצא על המוצר עצמו שבאמצעותו הם אמרו שהתוקף פג
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הגיוני שמוצר כזה לא יחזיק "לנצח", אבל התוקף לא משנה כאן

ולכן הוא גם לא מוצג ללקוחות, זה לא מוצר בעל תוקף קצר ובמצב תקין הוא לא אמור להישאר על המדף זמן כה רב. בכל מקרה כפי שכבר כתבתי באחת התגובות הקודמות, מוצר יכול להתקלקל/להיפגם גם בלי שום קשר לתוקף, למשל מוצר חשמלי (וגם אם למוצר יש תאריך תפוגה הוא עלול להתקלקל לפניו, זה קורה במזון ובמוצרים נוספים, בעיקר אם האחסנה או השינוע לוקים בחסר) ולכן זה לא משנה; משנה רק שכלקוח קיבלת מוצר שאינו תקין, ועל כך החנות ו/או היצרן צריכים לקחת אחריות. זה הכול.
 

בקבע

New member
וזאת היתה שאלתי

מי אמור לקחת אחריות?
החנות?
המשווק?
&nbsp
מה עושים אם שניהם לא לוקחים אחריות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם נמכר לך מוצר ישן מדי או שאוחסן לא נכון, זו אשמת החנות

(אם כי יש בהחלט גם יצרנים שהיו לוקחים אחריות כדי שהלקוח יצא מרוצה).
בהודעתך לא כתבת שפנית אליה, למה להניח שהיא לא תיקח אחריות?
&nbsp
כתבת שהמוצר "לא זול"; אין לי מושג כמה שילמת (גם הדאודורנטים המיוחדים ביותר לא עולים יותר מ-50 ש"ח) אבל אני מניחה שלא סכום שתלך לתבוע עליו בבימ"ש. אתה יכול לפנות לגופים צרכניים כמו המועצה לצרכנות, אמון הציבור, תוכניות ומדורי צרכנות בתקשורת וכו' או פשוט לעשות מה שרוב הלקוחות עושים בימינו – פרסום ברשתות החברתיות (בעמוד הרשת / היצרן או בזה שלך).
&nbsp
אבל ראשית הייתי מתחילה מפנייה לחנות/רשת, בפרט שאליה הפנו אותך. לא כתבת היכן קנית, אבל אם זה היה בסופרפארם או בשופרסל, מניסיוני לשתיהן יש שירות לקוחות מצוין והם יקחו אחריות.
 

בקבע

New member
אנסה, תודה

לגבי ה"יקר", אז יקר ביחס למוצרים מהקטגוריה.
אני לא אפשוט רגל מהסיפור...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מי שאחראי כלפייך

אתה ואולי גם החנות לא יודעים מתי פג תוקף המוצר.
אבל החנות אחראית למכור לך מוצר תקין, במידה והמוצר לא תקין החנות אחראית כלפייך כי היא קיבלה את כספך, והיא רשאית לדרוש מהיצרן שישפה אותה.
 

Ron W

New member
במקרים כאלו מקובל שהיצרן/יבואן יפצה אותך מטעמו

כשאין תאריך פג תוקף גם החנות לא אשמה
מנסיון אישי עם חב' קוסמופארם התלוננתי על קצף גילוח שנזל..
קיבלתי חבילה עם 3 מוצרים 2 ארוסולים + קרמה שמפו במארז קטן
גם הם הרויחו כי בהמשך רכשתי עוד מוצר שלהם..
אותו כנ"ל קרה לי בתחום המזון עם שטראוס וסלטי משני
סלטים שהיו בתוקף אבל מקולקלים - קיבלתי חבילה עם מס מוצרים
כמובן בלי להחזיר או להציג כל עדות מעבר למספר על האריזה.
 
למעלה