שאלת מעמ

החוק אומר שהלקוח הוא זה שצריך לשלם מע"מ?

אולי אני גם אוציא חשבונית מס על התחתונים שאני קונה?
 

prizman

New member
הלקוח משלם

והחנות היא צינור להעביר את התשלום הזה למדינה.
אין שום קשר לזה שתוציאי חשבונית מס.
 
אני אחפש ואמצא את זה יחד עם Bigfoot

אתה יודע, זו לא בושה להגיד שאתה טועה במקום לשלוח אותי לחפש משהו שלא קיים.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה לא מה שאומר החוק

החוק קובע שהחנות חייבת בתשלום המע"מ אבל היא רשאית לגבות אותו מהלקוח.
ולכן גם כשיש מבצעי מכירה בסגנון "ללא מע,מ - החנות בכל זאת משלמת אותו. (למעשה קצת פחות, אם נדקדק על קוצו של יוד)
 

prizman

New member
החוק קובע שעל מרבית הרכישות

או קבלת שרות צריך לשלם מע"מ, מכאן שמדובר בלקוח.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא בטוח - מצרף את הסעיף הרלוונטי בחוק

"גביית המס מהקונה
6. הוטל מס על עסקה או הועלה שיעור המס עליה לאחר שהוסכם על העסקה רשאי העוסק לדרוש מהקונה שישלם לו את סכום המס או את סכום המס הנוסף שנתחייב בו העוסק, זולת אם נקבע אחרת בהסכם או בכל דין הדן בפיקוח על המחירים."

שים לב למילים "רשאי העוסק לדרוש מהקונה" - כלומר העוסק חייב בתשלום והוא רשאי להטילו על הקונה

רשות לשלם מס במקום החייב בו
20. מי שאינו חייב בתשלום המס רשאי, בהסכמת המנהל ובתנאים שקבע, לקבל על עצמו את התשלום, ומיום ההסכמה דינו כדין החייב בתשלומו.
 

prizman

New member
בוא ניקח דוגמא.

רכשתי דרך הרשת מקדחה מבריטניה.
מע"מ אני כן צריך לשלם.
מי רשאי לדרוש אותו ממני, החנות בבריטניה, הצחקת אותם.
רשויות המס בישראל יגבו אותו ממני ישירות .
גם בתאילנד אגב רק שכאן המע"מ הוא 7% בלבד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מבחינה חוקית הם כנראה צודקים (כפי שכתבו כאן) אם כי הם יכולים

כנראה לבוא לקראתך ופשוט לבצע החלפה לא דרך הקופה אלא דרך המדף וחסל (לקחת ממך את המכנסיים במידה שקנית, לתת לך מכנסיים במידה הרצויה ושלום על ישראל). אולי יש להם ניהול מלאי קפדני או שסתם לא בא להם לבוא לקראתך...
 

ספוקי

New member
תנסי לחזור לחנות עם מוכרת אחרת או ללכת לסניף אחר של הרשת

בהרבה חנויות באילת שהן חלק מרשת יש שלט שאומר שהחלפה או החזרה של מוצר שנקנה באילת אפשרית רק באילת.
אחרי שכתבתי את זה,בתור אילתי עד לפני חודש, אינספור פעמים רכשתי מוצר באילת והחלפתי אותו במרכז בצבע אחר ולעיתים גם במידה אחרת. כל עוד זה החלפה של פריט תמורת פריט לא זכור לי שהיתה רשת שעשתה לי בעיות.
מצד שני זכור לי מקרה שרציתי להחליף מוצר שנקנה במרכז בסניף אילתי, ואז היה לי מקרה הפוך שאם המוצר עלה, לצורך הדוגמה 100 ש"ח, אז הסכימו לתת לי זיכוי של 84 ש"ח בלבד. הייתי צריך להגיע להנהלת הרשת עד שהסכימו לתת לי את מלוא הזיכוי. אח"כ למדתי שבמקרים דומים פשוט קיבלתי זיכוי על מלוא הסכום במרכז ועם הזיכוי הזה רכשתי מוצרים באילת.
 
לבסוף

אחרי שאיימתי לפרסם פוסט בעניין
מה שהיה גורם לירידה של בחצי של המכירות
של אותה רשת באילת
הסכימו להחליף
סיטואציה הזויה ממש
 

ספוקי

New member
אני לא מעודד איומים כאלו

קודם כל, הם ריקים מתוכן. עם כל הכבוד לך, גם אם היו לך את כמות העוקבים של משפחת קרדשיאן בפייסבוק אני לא מאמין שזה היה גורם לירידה של 50% במכירות.
דבר שני, לא בטוח בכלל שהם עשו משהו לא-חוקי. זה אולי היה לא-שירותי בעליל אבל אני לא מכיר חובה שלהם להחליף מוצר שנקנה באילת מחוצה לה.
כמו שכתבתי לך, אני הייתי מנסה אולי לפנות לסניף אחר או לחזור לאותו סניף בשעות אחרות עם מוכרת אחרת. מקסימום הייתי פונה לשירות לקוחות. אבל לא הייתי מאיים בשיימינג לרשת. זו התנהגות צרחנית ולא צרכנית.
 
בשכבת הגיל שלי

וברשתות החברתיות שאני מסתובבת בהן
זה היה היה באז עצבני
דברים פחות קטנים עושים
 
למעלה