השכרת דירה בבעלות ושכירת דירה כנגדה

השכרת דירה בבעלות ושכירת דירה כנגדה

הי,
התלבטות: רוצים להשכיר דירה בבעלות באיזור די מבוקש בת"א ולשכור עם דמי השכירות דירה באיזור אחר. מה סדר הפעולות (ונימוק בבקשה) - מה קודם למה? אין היכן להתגורר אחרי מסירת הדירה לשוכרים ואין איך לממן החזקת דירה שכורה ריקה. תודה
 

ספוקי

New member
מציאת דירה > מציאת שוכר

הכל תלוי בתאריכי פינוי. אם זה אזור מבוקש בת"א, אזי רוב הסיכויים שהדירה תיחטף מעכשיו לעכשיו. אם מדובר על דירה למשפחה אז רוב מעברי הדירה הם בתקופת הקיץ (יולי-אוגוסט) בגלל המסגרות של הילדים.
ככל שתפרסם דירה מוקדם יותר, כך יגדלו הסיכויים שלך למצוא דירה ולמצוא שוכר כך שתקופת המעבר הזו תהיה מינימלית. אולם מניסיון כאשר מפרסמים דירות אתה לרוב תמצא דירות לטווח מיידי ועד חודשיים. נדיר שמישהו מפרסם היום דירה שמתפנה בעוד חצי שנה.
בכל מקרה תמיד תהיה לך תקופה קצרה בה תחזיק דירה בשכירות בעוד הדירה בבעלותך עדיין לא תכניס כסף. בהתחשב בעובדה שכאשר תעזוב את הדירה אתה תצטרך לכל הפחות לסייד ולצבוע את הדירה.
בנוסף לכך, גם אם עכשיו תמצא שוכר באופן מיידי יכול להיות שבעוד שנה או שנתיים הוא יעזוב ואז תיתקע מצד אחד עם תשלום שכירות ומצד שני עם דירה ריקה (שמעבר לעובדה שהיא לא מכניסה לך כסף, היא גם גורמת לך להוצאות כמו ארנונה וחשבונות שוטפים שצריך לשלם). כאמור, אם באמת מדובר על אזור מבוקש בת"א אז הסיכוי לכך הוא נמוך (ר"ע כל הקבוצות בפייסבוק של דירות להשכרה מפה לאוזן בת"א). אבל עדיין זה סיכון שצריך לקחת עד כמה אפסי שהוא לא יהיה.
 
תודה. עשית לי קצת סדר בראש. ביחוד הפיסקה המתחילה "בכל מררה"

עשית לי קצת סדר בראש. ביחוד החלק השני המתחיל במילים "בכל מקרה".
שנה טובה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא חשוב הסדר

להחיל עם מה שיותר נוח - אפילו לפרסם יחד את שני הדברים ולקבוע תאריך לא מידי אלא בעוד זמן מה - נגיד שבועיים או חודש - כך שיהיה מספיק זמן להשלים גם את העיסקה השניה..
 
תודה

לא הבנתי למה הסדר לא חשוב. מה אתה מציע: שאתחייב לשוכר כולל מועד כניסה ואח"כ אתחיל לחפש דירה? ואם לא אמצא דירה מתאימה לצרכינו?
תודה ושנה טובה בכל מקרה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא

אני מצציע שתתחיל את שניהם יחד ותקבע עם הראשון (ולא חשוב אם זה השוכר או המשכיר - ךתחילת העיסקה בעוד כחודש - חודש זה מספיק זמן לסגור את העיסקה השניה.
 
למעלה