מנסה ומתנסה
New member
המשביר לצרכן... רותחת
הנה הויה דלרוזה שעברתי:
1. אתמול בצהריים אני רוכשת מחטבים מהמשביר לצרכן אותם
הציעה לי המוכרנית (אמרה שנותר זוג אחרון, ולכן גם לא אוכל להינות מ- 50% הנחה על זוג שני. וויתרתי על ההנחה).
2. היום בבוקר אני נוכחת שהמידה המצויינת על הקופסא שונה
מזו המצויינת על המחטבים עצמם ולא מתאימה.
3. אני מגיעה למקום מצויידת בחשבונית והמוצר באריזתו המקורית.
4. הנה זה מתחיל:
- מגיעה לקופות הסניף בו רכשתי את המוצר. נאלצת לחכות ואז לבקש לעקוף תור גדול כדי לשמוע מהקופאית שעלי לגשת למחלקה לקבל אישור החזרה.
- מגיעה למחלקה והמוכרנית שם מודיעה שהיא מטפלת בלקוח
נוסף. מחכה כדי לשמוע שעלי לגשת למוכרנית מס' 2.
- מחכה למוכרנית מס' 2 שאומרת שהיא מטפלת בלקוח קודם.
- מוכרנית מס' 2 מתחילה לתחקר אותי לגבי ההחזרה וחוסר
ההתאמה בין המוצר והקופסא. שואלת מי המוכרת שמכרה לי את
המוצר, באיזו שעה ועוד.
- מוכרנית מס' 2 הולכת לברר במשך כ- 15 דקות כיצד לטפל במצב.
- המוכרנית חוזרת ומודיעה כי אושר לי להחזיר את המוצר בקופות
- אני חוזרת לקופות (מעגל ובו יושבות כ-5 קופאיות) בהן נאמר לי להמתין בתור המתמשך.
- אני ממתינה למוכרנית שהולכת לארוז אחרי שהלקוחה שילמה.
- אני ממתינה למוכרנית שמבצעת רישום איטי ומתמשך ללקוח למועדון (פרייאר טרי).
- ממתינה ...
- מקימה קול צעקה.
- נענית שאני צריכה לגשת למחלקה לצורך אישור החזרה (קפקא זה כאן). מסבירה שוב שהחלק הראשון של מסע האלונקות כבר מאחורי ואני מחכה לחלקו השני.
- מתפנה קופאית המתחילה בהליך תחקור ארוך ומתמשך.
- אני מבקשת החזר כספי במזומן והקופאית מתחילה כמובן להנפיק זיכוי.
- אני מבקשת החזר כספי והקופאית שוב מבקשת שורה של פרטים.
- הקופאית נותנת לי למלא טופס ארוך עם פרטים רבים.
- אני מקימה שוב קול צעקה.
- קופאית 1 פונה לקופאית 2 לעזרה.
- קופאית 2 מציינת שאני צריכה אישור מהמחלקה על ההחזרה. כן, יש אישור מהמחלקה.
- קופאית 2 טוענת בפני קופאית 1 שעשתה טעות וצריך להתחיל את תהליך ההקלדה מהתחלה.
- קופאית 2 מבקשת ממני פרטים נוספים.
- בשלב זה אני משאירה את המוצר בחנות ונמלטת מהמקום.
100 ש"ח.
4. אם שרדתם עד עכשיו את המצב (בניגוד אלי) אז ככה:
- לדעתי ומנסיוני עם סניף נוסף של המשביר שבו רציתי להחזיר מתנה שניתנה לי בעבר, אני בדעה שההתנהלות שתיארתי הינה שיטה!! השאלה - האם יש חוק שמגן על הצרכן משיטה זו?
5. מה עושים??? האם עלי לוותר על הכסף, או שיש סיכוי שאוכל בדרך כלשהי להגיע לכך שלמשל יפנו אותי לסניף קרוב מבלי שאצטרך לעבור עוד פרק במסע? למי פונים ??
6. מה דעתכם ?
הנה הויה דלרוזה שעברתי:
1. אתמול בצהריים אני רוכשת מחטבים מהמשביר לצרכן אותם
הציעה לי המוכרנית (אמרה שנותר זוג אחרון, ולכן גם לא אוכל להינות מ- 50% הנחה על זוג שני. וויתרתי על ההנחה).
2. היום בבוקר אני נוכחת שהמידה המצויינת על הקופסא שונה
מזו המצויינת על המחטבים עצמם ולא מתאימה.
3. אני מגיעה למקום מצויידת בחשבונית והמוצר באריזתו המקורית.
4. הנה זה מתחיל:
- מגיעה לקופות הסניף בו רכשתי את המוצר. נאלצת לחכות ואז לבקש לעקוף תור גדול כדי לשמוע מהקופאית שעלי לגשת למחלקה לקבל אישור החזרה.
- מגיעה למחלקה והמוכרנית שם מודיעה שהיא מטפלת בלקוח
נוסף. מחכה כדי לשמוע שעלי לגשת למוכרנית מס' 2.
- מחכה למוכרנית מס' 2 שאומרת שהיא מטפלת בלקוח קודם.
- מוכרנית מס' 2 מתחילה לתחקר אותי לגבי ההחזרה וחוסר
ההתאמה בין המוצר והקופסא. שואלת מי המוכרת שמכרה לי את
המוצר, באיזו שעה ועוד.
- מוכרנית מס' 2 הולכת לברר במשך כ- 15 דקות כיצד לטפל במצב.
- המוכרנית חוזרת ומודיעה כי אושר לי להחזיר את המוצר בקופות
- אני חוזרת לקופות (מעגל ובו יושבות כ-5 קופאיות) בהן נאמר לי להמתין בתור המתמשך.
- אני ממתינה למוכרנית שהולכת לארוז אחרי שהלקוחה שילמה.
- אני ממתינה למוכרנית שמבצעת רישום איטי ומתמשך ללקוח למועדון (פרייאר טרי).
- ממתינה ...
- מקימה קול צעקה.
- נענית שאני צריכה לגשת למחלקה לצורך אישור החזרה (קפקא זה כאן). מסבירה שוב שהחלק הראשון של מסע האלונקות כבר מאחורי ואני מחכה לחלקו השני.
- מתפנה קופאית המתחילה בהליך תחקור ארוך ומתמשך.
- אני מבקשת החזר כספי במזומן והקופאית מתחילה כמובן להנפיק זיכוי.
- אני מבקשת החזר כספי והקופאית שוב מבקשת שורה של פרטים.
- הקופאית נותנת לי למלא טופס ארוך עם פרטים רבים.
- אני מקימה שוב קול צעקה.
- קופאית 1 פונה לקופאית 2 לעזרה.
- קופאית 2 מציינת שאני צריכה אישור מהמחלקה על ההחזרה. כן, יש אישור מהמחלקה.
- קופאית 2 טוענת בפני קופאית 1 שעשתה טעות וצריך להתחיל את תהליך ההקלדה מהתחלה.
- קופאית 2 מבקשת ממני פרטים נוספים.
- בשלב זה אני משאירה את המוצר בחנות ונמלטת מהמקום.
100 ש"ח.
4. אם שרדתם עד עכשיו את המצב (בניגוד אלי) אז ככה:
- לדעתי ומנסיוני עם סניף נוסף של המשביר שבו רציתי להחזיר מתנה שניתנה לי בעבר, אני בדעה שההתנהלות שתיארתי הינה שיטה!! השאלה - האם יש חוק שמגן על הצרכן משיטה זו?
5. מה עושים??? האם עלי לוותר על הכסף, או שיש סיכוי שאוכל בדרך כלשהי להגיע לכך שלמשל יפנו אותי לסניף קרוב מבלי שאצטרך לעבור עוד פרק במסע? למי פונים ??
6. מה דעתכם ?