דמי מעבר וביטול עסקת שרות

k-don

Well-known member
דמי מעבר וביטול עסקת שרות

אם עברתי מתכנית א לתכנית ב ושילמתי דמי מעבר של 99 ש"ח בחברת תקשורת.
האם ניתן להתחרט תוך 14 יום ומהם דמי הביטול שצריכים לשלם?
 

k-don

Well-known member
לדעתי התשובה היא 5 ש"ח דמי ביטול (כלומר אקבל 95 ש"ח בחזרה

מדמי המעבר).
בנוסף כמובן צריך לשלם את דמי השימוש השבועיים באותו שבוע לפי התכנית החדשה.
וכמובן שאפשר לבטל את העסקה בתנאים האלו ולא צריך טובות של בית העסק.
אשמח לשמוע דעות אחרות
 

k-don

Well-known member
לטענת המוקדן לא ניתן לבטל את העסקה ללא ויתור על דמי המעבר.

נציב פניות הציבור הסכים לבטל את העסקה (אם אני רוצה)
בנוסף הוא הסכים להקטין את דמי המעבר ב 50 ש"ח ל 49 ש"ח (כמו דמי התקנה)
 

prizman

New member
תסלח לי אם זה מצחיק אותי?

אני לא ממש מצליח להבין מדוע אתה אמור לשלם דמי מעבר.
כנראה שמשהו דפוק אצלי אבל עברתי שלוש חברות אינטרנט וסלולריות ואף אחת לא חשבה שמגיעה לה אגורה.
מוזר, נכון?
 

davesh

New member
הוא כתב מעבר בין תוכניות באותה חברה

אם לא היו גובים דמי מעבר, אז בכל פעם שהם היו יוצאים בתוכנית חדשה כדי לפתות לקוחות חדשים, רוב הלקוחות הקיימים היו מבקשים לעבור לתוכנית היותר אטרקטיבית.
 

k-don

Well-known member
ולמרות זאת, יש חברות שדורשות דמי מעבר של 0 ש"ח (הוט)

5-20 ש"ח ( 012MOBILE) ו 49-99 ש"ח (גולן טלקום) .

כמו שיש חברות שדורשות דמי חיבור או דמי התקנה
בחינם - הוט ויס, בזק במחיר 49 (במבצעים שקיימים היום), 30 בגולן
 

prizman

New member
נו, ואז?

אני יודע שאני חי במדינה מוזרה אבל איכשהו כשיש תוכנית יותר אטרקטיבית לא דורשים ממני דמי ניוד.
סתם שולחים לי מייל, מספרים לי שיש להם הצעה שיותר כדאית לי ומזמינים אותי לגשת למשרד
לחתום על ההצעה העדכנית. לא חושבים לרגע לגבות על זה תשלום.
מדינה מוזרה כבר אמרתי?
כשלפני שנתיים רציתי לעבור חברה אבל להישאר עם אותו מספר טלפון אמרו לי לגשת לחברה ולהחתים אותם על טופס. זה לקח פחות זמן ממה שלוקח לי להקליד את זה.
עברו שתי דקות והחלטתי להישאר בחברה הקודמת.
שוב חלפה דקה, חתמתי שוב על טופס ונשארתי שוב באותה חברה.
כמובן שהמעברים האלו לא עלו כלום.
ואין שום סיכוי שאצליח להשתמש בשיחות הטלפון או באינטרנט שהחבילה מאפשרת לי.
 

davesh

New member
לגשת למשרד? באיזה שנה אתה חי?

ביימינו (ובמדינתנו) עושים הכל באינטרנט. לא צריך להחתים אף אחד וחס וחלילה לא להגיע למשרדי החברה.
כנראה שבמדינה שלך הצורך בלגשת למשרדי החברה מהווה גורם מרתיע מספיק כדי שרוב האנשים לא יעברו בין חברות. בארץ, מכיוון שהמעבר כ"כ קל (2 דקק על המחשב בבית) אז צריכים שיהיה גורם כלשהו שימנע מאנשים לעבור כל שני וחמישי.
 

prizman

New member
באלפיים וקצת כמדומני.

למרבה הפלא כאן במשרדים יודעים לתת שרות, מה שאצלכם שכחו.
ראיתי כבר מה קורה עם האינטרנט בישראל.
כולי תקווה שאתה חי עם זה בסדר.
 

puptits

New member
תגיד, זה לא מרגיש לך פאתטי?

כל פעם שאתה משווה וכותב איך זה שם בתאילנד לעומת פה?
מישהו שואל על מקרר ואתה מספר על המקרר שלך שיש לך בתאילנד
ושבכלל לא נמכר בארץ....(והוא לא נמכר בארץ, בדוק)
וכעת איך זה מעבר חבילה בתאילנד...נו באמת

והכל מתוך התנשאות על "חבורת הבבונים" שנשארה בארץ הקודש.
שחרר אותנו מתובנותיך אלא אם הן רלוונטיות לארץ, כל עוד אתה כותב על איך זה שם...מעניין לי ת%&ת
 

prizman

New member
בדוק?

אתה ממש יודע איזה מקרר יש לי?
לא זה ממש לא נראה לי פאטתי.
אם משהו נראה לי פאטתי זה מי שבחר מרצונו לחיות באופן מוגבל.
כן, חבורת הבבונים מצחיקה אותי ואין לי שום אינטרס לעניין אותך.
 

puptits

New member

k-don

Well-known member
דמי מעבר של 5-10 ש"ח בצורה ממוכנת ו 10-20 ש"ח במוקד

הם הגיוניים.
דמי מעבר של 50-100 ש"ח הם מוגזמים וכל מטרתם להציג לך עלות חודשית זולה יותר למראית עין בלבד
 

davesh

New member
אתה תקבע מה הגיוני ומה לא?

בסופו של יום, כל המבצעים של חברות הסלולר נועדו לפתות לקוחות חדשים ברגע שאתה לקוח קיים, אין להם אינטרס להמשיך ולתת לך שרות במחיר הפסד.
הם יכולים לקבוע נוהל שבו אין אפשרות בכלל לעבור בין תוכניות, ואז הדרך היחידה שלך לעבור תוכנית היא לעבור לחברה אחרת ואז לחזור. ובמקרה הזה זה יעלה לך לפחות 50 ש"ח עבור SIM.
אם תחלק את עלות המעבר בין תוכניות ב-12, אז תראה שהתוספת החודשית היא 4-5 שקלים. לא נראה לי שזו הייתה כוונת החברה כשקבעה את הסכום הנ"ל.
אחרי הרפורמה שעשו בשוק התקשורת אין לנו באמת שום בעיה לנייד את הטלפון מחברה לחברה, אז באמת שאין לנו מה להלין.
 

k-don

Well-known member
הם לא יכולים להגיד שאסור לך לעבור בין תוכניות

 

davesh

New member
למה לא?

הם יכולים להגיד לך במעמד ההצטרפות שהעלות החודשית היא X, ואחרי תקופת המבצע המחיר ישתנה ל-Y.
המחיר X הוא רק מחיר של מבצע ההצתרפות. ברגע שהסתיימה תקופת המבצע כולם מתיישרים למחיר אחיד.
הם לא מחוייבים לתת לך לעבור בין תוכניות.
אתה שכחת שעד לפני כמה שנים שברגע שהצטרפת לתוכנית בחברת הסלולר היית למעשה לקוח שבוי שלהם? כלומר למשך שנתיים-שלוש לא יכולת לעבור לחברה אחרת.
מהסיבה הזאת אני אף פעם לא הצטרפתי לתוכניות בחברות הסלולר. לא רציתי להיות שבוי שלהם.
כיום הרגולטור נותן לך את האפשרות להתנייד מתי שתרצה, וגם לקחת את המספר שלך איתך.
אבל ... צריך לדאוג גם שחברות הסלולר יוכלו להתפרנס, ושלא ייקרסו.
עשו הרבה חוקים לטובת הלקוח, אבל צריך גם לדאוג שתהיה תחרות, כלומר מבחר חברות שאליהן תוכל להתנייד.
אם כולם יעברו ללא עלות בין תוכנית זולה אחת לשניה, אז דבר אחד משניים יקרה:
או שהחברות לא יציעו תוכניות הצטרפות מפתות, או שישארו רק 2-3 חברות גדולות כי הקטנות לא יכולות להתחרות.
 

k-don

Well-known member
שכחת אבל שחברות התקשורת חייבות לתת ללקוחות קיימים את

התוכניות שהן נותנות ללקוחות חדשים?
 
למעלה