פס"ד נגד הוט מובייל - אין גבול לחוצפה

מה נסגר?

מופיע רק כתב התביעה.\
לא תוצאות המשפט.
אם תרצי לשתף.

(לא שאני נכנסת לאיזושהי עסקה עם חברות
שודדות כמו הוט, אבל מעניין)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
דווקא כתוב. נראה שהיה הסכם פשרה.
לאחר פניות רבות נוספות לנתבעת ולמשרד התקשורת – פניות שתתוארנה בהרחבה
בהמשך – נאותה הנתבעת לזכות את התובעת בהפרש שבין העלות שנגבתה ממנה
בפועל עבור השיחות והמסרונים מגיאורגיה לישראל לבין העלות שהיא היתה אמורה
לשלם על פי "חבילת חו"ל משתלם". עם זאת, הנתבעת מיאנה לפצות את התובעת על
עגמת הנפש וההוצאות שנגרמו לה עד לזיכויה בהפרש העלויות.
 
קראתי, תודה, אבל...

התובעת נאותה לזכות, מיאנה לפצות.
אמור להיות המשך (באתר, בתשלום) ובו נראה מה
נעשה עם המיאון שלה, ומה פסק הדין.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש שתי אפשרויות... או שהיה הסכם פשרה ללא פיצוי, או שצריך
לשלם כדי לקרוא את פסק הדין המלא. כך או כך, הוט יצאו רע.
 

Msnho

New member
רק עו"ד יכול. או לשלם

למרות שתמיד יש מישהו שמכיר דרך
אני לא
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בלי נדר, אנסה למצוא עו"ד שיעזור לי...
אבל היות שמדובר כאן בבית משפט לתביעות קטנות, קיים סיכוי שהפשרה שתוארה
בסיכום שקראנו נותרה על כנה. נדיר שבית משפט לתביעות קטנות דואג לפצות תובע
על עגמת נפש, מפח רוח ותקוות שנגוזו.
 

dani666

New member
שים לב שלא מדובר שם על שום פשרה במובן המשפטי.

הוט הסכימה מראש ובלי קשר למשפט להחזיר לתובעת את ההפרש בין ההסכם המקורי למה שנגבה ממנה.
&nbsp
התובעת רצתה כנראה (לפי המשפט האחרון בקישור המקורי) פיצוי על עגמת נפש והוצאות מעבר לעצם ההחזר של ההפרש ומכאן התביעה שאת תוצאותיה איננו יודעים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מצטער דני. אתה צודק ושגיתי. כלומר, הוט ניסתה שלא להחזיר, אבל
לאחר פניות מורטות עצבים, היא ניאותה להשיב את מה שגזלה, ללא נכונות לפצות.
בתביעתה, דרשה הגברת לקבל מעבר לכך.
ככל שידוע לי, בבית המשפט לתביעות קטנות, המגמה היא שלא לקבוע פיצויים
מעבר למגיע לתובע עקב מחדליו של הנתבע, אבל כאן התביעה עוסקת אך ורק
בנושא זה.
מאד יתכן, כי לאחר שהוט הפסידה כבר מיליוני שקלים עקב התנהלותה הקלוקות
מול ציבור לקוחותיה, בית המשפט לקח זאת כתקדים וכן קבע פיצוי. זה באמת
מסקרן, ולכן אנסה לבדוק זאת בעזרת "חבר".
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
והנה סיפור שהיה לאשתי עם חב' תקשורת אחרת.
בעבר, הייתה חברת תקשורת אחת, שהייתה מספקת בנמל התעופה מכשיר נייד
מיוחד, שרק באמצעותו ניתן היה לנהל שיחות מחו"ל לארץ, כי המכשיר הישראלי
לא יכל לבצע את הפעולה. הנוסע היה מקבל מכשיר, ומחזיר אותו עם שובו לארץ.
החיוב עבור השיחות מחו"ל היה נפרד, ולא נגבה באמצעות הוראת הקבע הקבועה.
נסענו קבוצתית, ולא נטלנו מכשיר שכזה. ויתרנו.

מספר חודשים לאחר אותו טיול, קיבלה אשתי מכתב רשום מחברת התקשורת, בו
התבשרה כי עליה לסלק חוב של X שקלים בעבור שימוש במכשיר חו"ל, שאם לא
כן, יינקטו נגדה צעדים משפטיים.

אשתי, כאדם שבחייו לא נתקל בעו"ד (מלבד לשיחות חולין ו/או רישום בית בטבו),
נלחצה מאד. אני התקשרתי בכעס לנציג שירות הלקוחות בחברה, והתנפלתי עליו
בצעקות. המסכנ(ה) יצרה קשר עם נציג חו"ל בחברה, ובצעה שיחת וועידה בינינו.

הנציגה טענה, שאשתי לקחה טלפון חו"ל בנמל התעופה, ואני קטעתי את דבריה,
וטענתי, שלא היה רגע בו נפרדתי מאשתי בשטח הנמל, למעט ברגעים שסרה
לשירותים. אז במידה שבשירותי הנשים קיימת עמדה בה מחלקים מכשירי חו"ל,
יתכן שלא ראיתי שלקחה כזה. אבל בכל שאר הזמן בו לא בילתה שם, היינו יחד,
ולא ראיתי שביקרה בעמדת החלוקה שלהם. הנציגה התעקשה, שאשתי לקחה
מכשיר, ולא סתם לקחה. היא לקחה ומסרה אותו לגברת כלשהי שאת שמה
הזכירה.

אני שאלתי בתדהמה, "ממתי נשמע, שתימניה תיקח דבר מה עבור מרוקאית?!"
הנציגה הבטיחה לי שתחזור אלי תוך 48 שעות עם תשובה ברורה יותר.
לאחר יום וחצי, הנציגה שבה אלי, והתנצלה. היא סיפרה לי, שלגברת שאשתי לקחה
כביכול מכשיר עבורה, יש מספר זהה לזה של אשתי, למעט 2 ספרות מסוכלות. לכן,
היא תבטל את רישום החוב ותפצה אותנו בשעת "זמן אוויר" בחינם (אז זה היה די
הרבה כסף). אבל בזה זה לא נגמר... בחודש שלאחר מכן, אשתי קיבלה דרישה
נוספת לפריעת החוב... שוב התקשרתי. שוב צעקתי עוד יותר, והפעם נעניתי,
שמישהו "פספס" והחוב לא נמחק, למרות שקיים רישום שיש להסירו. שוב הציעו לי
שעת "זמן אוויר", אבל הדבר לא קרה, כי ממש באמצעו של החודש השני, הוחלף ספק הטלפונים שבו בחרה החברה ואני לא הספקתי לנצל את ה"הטבה"....
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן עולה או לא עולה. הישגתי את פסק הדין המלא והנה הוא...
פסק הדין הוא ארוך אבל מעניין מאד.
לעיונם של הסקרנים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
קודם כל, התובעת קבעה מראש מחיר של 5,000 ש"ח. שנית......
השופט קבע שהיה נותן לה יותר, אילולא הייתה התנצלות מצד החברה.
אבל היות שנציג החברה התנצל במהלך הדיון, הוא הסיר חלק מה"קנס".
אני חושב שנעשתה כאן טעות מכיוון אחר לגמרי.
אילו אני הייתי הצד הנפגע, הייתי שוקל הגשת תביעה ייצוגית.
אין לי שום ספק, שהגברת התובעת אינה בת יחידה בקטע וזה מה שהופך את
העניין לחמור הרבה יותר.
הנתבע נוקט בשיטת מצליח, וגם כאן, העיר השופט, שהוא בטוח כי אדם אחר היה
מתייאש מלהמשיך ולהתדיין עם נתבע שכזה. אז התובעת עשתה והצליחה, אבל
מה עם כל השאר?
הגיע הזמן, שלחברה כזו יקצצו את הכנפיים והם יחדלו סוף סוף להתעלל בקהל לקוחותיהם.
לא די בכך, שהם החברה הגדולה בתחומה בארץ, הם גם עושקים על ימין ועל שמאל...
ראי את השרשור שאני פתחתי בנוגע לאותה חברה...
החבר שלי אינו מצליח לסגור עמם שום קצה, ועורך הדין שלהם עושה ממנו צחוק.
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/66/182187461/אנשים_וחברה/צרכנות
הם מסרבים לשלוח לו פירוט חשבון והם שלחו לי דרישות תשלום שונות זו מזו. היתכן?
 

SicTransit

Active member
התנצלות?

קשה לי להבין את ההגיון בכך ש"התנצלות" של החברה שווה משהו, לפחות כל עוד ההתנצלות הזאת אינה מלווה בפירוט הצעדים שהחברה נוקטת כדי שמקרים כאלה לא יישנו, או לכל הפחות שמנכ"ל החברה הגיע לבית המשפט כדי להתנצל אישית בפני התובעים.

לא מדובר כאן על עבירה פלילית (אם כי לדעתי גם בפלילים אותן חרטות כביכול שהנאשם מביע *לאחר* שנמצא אשם לא שוות כלום) אלא על התנהלות כושלת של גוף מסחרי, ו"התנצלות" של גוף כזה היא חסרת ערך. מה, הוט מובייל מתביישת כעת ללכת למכולת כי כולם יודעים שהיא היתה לא בסדר? מזל שהשופט לא חייב אותם לכתוב 100 פעם "לא יפה לרמות את הלקוחות".
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אתה בהחלט צודק, אבל:

א. זו קביעה שהשופט קבע, ואם יש לך השגות, תפנה אליו...
ב. הגברת לא הגישה תביעה ייצוגית, וסביר שבעזרת תביעה ייצוגית הייתה מגיעה להרבה
יותר. אבל לתביעה ייצוגית יש מחיר אחר לגמרי, וצריך עו"ד שמתמחה בתחום.
יש כאן אגב פורום שעוסק בנושא.
ג. כתב ההגנה של הוט היה מינימאלי וכנראה שגם הנציג שייצג אותם היה די זוטר.
למרות זאת, הוא הביע צער מטעם החברה והוא ילך למכולת בגאון. איש גם לא
יזהה אותו וכידוע לך, גם את פסק הדין המלא, לא כל אחד ישיג, כי לא כל אחד
ישמח להיפרד מעלות השגת המסמך הארוך והמייגע הזה.
אז הנה, אני הישגתי ופרסמתי, ואתה תסיק את המסקנות המתבקשות.
ד. לא שפסקי הדין יספקו תמיד את המזור הדרוש לתובע, אבל זה מה יש.
 

SicTransit

Active member
ברור שלא כיוונתי את הביקורת כלפיך

אלא כלפי השופט. לפחות הוא לא לחץ על התובעת להתפשר עם החברה, מה שקורה לא פעם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בזה אני בטוח. אין לי טענות. אבל אל תראה בזה דבר של מה בכך;
בית המשפט לתביעות קטנות מתעסק בעיקר בתביעות בהן נגרם נזק ישיר שאפשר
לתמחר אותו. כאן פסק השופט מעבר לכך, ובדרך זו, הוא כבר הציג את מורת רוחו מדרכי התנהלותה הקלוקלות של החברה שבנדון.
 

Mocina

New member
יכול ללמד איך השגת, יש פסקי דין שאני לפעמים גם רוצה להשיג

והאתרים רק מבקשים כסף.
אם תוכל לפרט לי?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מאד פשוט. באופן חד פעמי, פניתי למי שיש לו גישה חופשית.
אין לראות בזה שיטה או דרך חיים.
 
למעלה