שאלה על החוק של הקלטת שיחות

ladybug6

New member
שאלה על החוק של הקלטת שיחות

הבנתי שנותני שירות טלפוני מחויבים להקליט שיחות עם לקוחות לתיעוד.
מישהו יודע כמה זמן הם מחויבים לשמור את ההקלטות האלו?
והאם מותר להם למחוק אותן על דעת עצמם?
והאם הם מחויבים להשמיע הקלטה של שיחה ללקוח שמבקש לשמוע בגלל שהוא טוען משהו שמנוגד לטענת הנציג/חברה?

תודה
 

jen711

New member
לא בטוחה לגבי השאלות שלך אבל

הכי פשוט להתקין אפליקציית הקלטת שיחות בסלולרי ככה את לא תלויה בהקלטה של החברה.
 
המצב כרגע

ככל שידוע לי, הוא שההצעה הקודמת נפלה ב- 2014 נדמה לי, והגישו הצעה חוזרת, ב- 2016, שטרם דנו בה בכלל. כלומר אין עדיין חוק.
מה שקיים נכון להיום הוא חוק הגנת הפרטיות שאומר בגדול שאדם רשאי לבקש גילוי של כל מידע שקיים לגביו במאגרי מידע, והיות והשיחות המוקלטות שנשמרות אצל החברות נחשבות מאגר מידע, אפשר לבקש גילוי שלהן. הבעיה עם חוק הגנת הפרטיות היא שאם החברה מסרבת למסור את ההקלטות, הדרך היחידה להכריח אותן למסור אותן לידי הצרכן היא ע"י תביעה בבית משפט, ואין הרבה אנשים שיפנו לבית משפט כדי לקבל הקלטת שיחה של עיסקה של כמה עשרות או מאות שקלים.
וזה מה שהצעת החוק רוצה בעצם לתקן. היא רוצה לחייב את החברות לשמור את השיחות למשך שנתיים ולמסור אותן לצרכן על פי בקשתו תוך פרק זמן מוגבל. אבל כאמור, זה עדיין לא קיים עד כמה שידוע לי.
 

ladybug6

New member
הבנתי אותך...

זה מסביר כמה דברים.
מבאס ביותר שזה המצב.
תודה על התשובה המפורטת
 
אנחנו יכולים "להודות"

לחברי הכנסת הנכבדים של "יש עתיד" "ישראל ביתנו" ו"הבית היהודי" שהפילו את הצעת החוק הקודמת.
אנחנו צריכים להודות, באמת, לחבר הכנסת נחמן שי ממפלגת העבודה שהעלה את ההצעה שוב.
 

ladybug6

New member
למה אני לא מופתעת לקרוא את זה


 
למעלה