יחס גרוע, מזלזל ומביש של דואר ישראל

אכן, זאת בדיוק הבעיה


אין להם תחרות ולכן הם מרשים לעצמם לזלזל.
&nbsp
 

G Gabi

Member
שילחי דוא"ל למנכ"ל דואר ישראל (דניאל / דני גולדשטיין)

לא אחת ולא פעמיים שמעתי / קראתי שפניות אליו קיבלו יחס נפלא וקשוב מאוד.
למשל, מחיפוש אקראי בגוגל:
http://rotter.net/forum/scoops1/325362.shtml

כמובן שמדובר במצב לא תקין שפניה באפיקים הרגילים אינה מקבלת יחס ראוי, אבל, אולי פניה למנכ"ל תעזור נקודתית (ואף אולי מערכתית...)
 

SicTransit

Active member
לפני הפניה למנכ"ל

הייתי מציע לך לפנות לנציב פניות הציבור בדואר ולספר את כל השתלשלות העניינים, כולל מחיקת הפוסט בפייסבוק (אם כי אני משער שפנייה למנכ"ל תוביל את המכתב שלך לאותה כתובת).
 

G Gabi

Member
תגובת הנציב תהיה בתוך יומיים-שלושה לפני שהחבילה תוחזר לשולח?

 

SicTransit

Active member
לא יודע

אבל למה אתה מניח שהמנכ"ל יגיב מהר יותר? מכל מקום, אני הבנתי שנטע כבר השלימה עם כך שהחבילה הזאת תוחזר לשולח (אם לא, היא יכולה לפחות לטלפן לסניף, להסביר את המצב ולבקש שיחזיקו את החבילה אצלם עוד כמה ימים).
 

G Gabi

Member
ההנחה היא על בסיס הדברים ששמעתי / קראתי על פניות למנכ"ל

התגובות היו אוהדות ובכלל זה מהירות הטיפול.
יצא לי לפנות בעבר לנציב הפניות של הדואר. לא תמיד ענו, במידה וענו, זה היה לפחות חודש ימים.
 

pokemon81

New member
מניסיון שלי... פנייה למנכל טופלה באותו היום

פנייה לתלונות הציבור לא ענו לי בכלל.

המנכ"ל ענה אישית, ותוך שעה וחצי חזרו אלי, והעניין טופל.

ממליץ לפמות למנכ"ל במקרים שאין ברירה.
 

SicTransit

Active member
לא טוב!

המחשבה הראשונה שקופצת לראש היא "אה, איזה יופי, סוף סוף מנכ"ל שבאמת איכפת לו מהציבור...".
&nbsp
המחשבה השניה שמחליפה אותו היא שאם העניינים מתנהלים כך מדובר במנכ"ל גרוע. אני רואה שתי אפשרויות: האחת היא שבאמת המנכ"ל הוא זה שמטפל בפניות כאלה, והשניה היא שמישהו בלישכתו מטפל בהן בשמו.
&nbsp
האפשרות הראשונה פירושה שהמנכ"ל לא מתעסק בבעיות האמיתיות שצריכות להעסיק אותו שהן בעיות מערכתיות ולא מקרה נקודתי זה או אחר (אלא במקרים יוצאי דופן ממש, ועם כל האמפתיה שלי לנטע לא זה המצב כאן). כלומר, אני מצפה שהמנכ"ל יקבל את הדיווחים על תלונות הציבור מהגוף שממונה על הטיפול בהן ויפעל כדי להפחית את מספרן ככל האפשר.
&nbsp
האפשרות השניה היא שמשום מה המנכ"ל מחזיק שתי פונקציות שונות שבעצם אמורות לבצע אותו תפקיד, וככל הנראה אחת מהן (זאת שבלשכתו) עושה את זה טוב יותר. מבחינת תורת הארגון זה מצב לא בריא, שכן לא רק שהוא לא יעיל אלא הוא גם גורם לכך שהלקוחות שלו מקבלים שרות שונה בהתאם לשאלה לאיזו מהפונקציות הם פנו. בכלל, אם גוף אחד פועל טוב יותר מהשני, למה מחזיקים את הגוף השני על משרדיו ומשכורותיו?
&nbsp
מאחר ומר גולדשטיין יודע את כל זה הרבה יותר טוב ממני, הדבר היחיד שעולה בדעתי שיכול להסביר את המצב הוא שהמבנה הארגוני הוא שריד מתקופות קודמות, ורק בגלל אילוצים שונים (הסתדרות, ועד עובדים) הוא לא משתנה.
&nbsp
מכל מקום, למדתי שבמקרה של בעיות עם הדואר מוטב לפנות ללשכת המנכ"ל, ואני רק מקווה שלא יהיה לי צורך להשתמש במידע הזה.
 
כבר שלחתי מכתב למנכ"ל

והוא חזר אליי וביקש את הפרטים של החבילה ושלחתי לו אותם. (לא נתתי אותם מלכתחילה כי רציתי רק להתלונן על השירות וחשבתי שהחבילה כבר אבודה).
מקווה שהוא באמת יספיק לטפל בזה לפני שהחבילה חוזרת לשולחים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
וזה בעיקר הזוי לנוכח תנאי השירות שקובעים 12 יום ולא 8...

"ניתן להזמין את הפריט אך ורק במקרים בהם מספר הימים ממשלוח ההודעה הראשונה ועד לפניה הטלפונית של הלקוח אינו עולה על 12 יום, זאת על מנת לעמוד בתנאי מסירת דברי דואר כהגדרתם במדריך הדואר."
http://www.israelpost.co.il/content.nsf/pages/Doarba_terms_of_service?opendocument

באופן אישי הייתי מפרסמת בפייסבוק ומתייגת את "יהיה בסדר" בגל"צ או פונה אליהם ישירות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, שאלה: מדוע לא הזמנת מראש שירות שליחים?

רוב החברות בישראל מאפשרות לבחור את צורת המשלוח ורובן מאפשרות גם שליח עד הדלת. אם ידעת מראש שזו חבילה גדולה וכבדה שלא תוכלי לקחת בעצמך מסניף הדואר, מדוע להזמין אותה לשם מלכתחילה? הרי לא ידעת שהדואר יוכל להביא אותה אלייך, זה שירות שגיליתי לך על אודותיו כששאלת לפני כמה ימים בפורום "שאלה קטנה", אחרי שהחבילה כבר הגיעה לסניף שלך. אילו לא היה כזה שירות בדואר ישראל (הוא די חדש, רק מהשנה האחרונה) מה היית עושה?
 
אמרתי להם את זה מראש

למעשה החבילה הזאת היא מעין צ'ופר על תרומה לעמותה כלשהי שאני תומכת בה. נרשמתי לתרומה הזאת שנותנת לי עוד הטבות חוץ מהחבילה במקום פיזי, יכולתי לקחת את החבילה באותו מעמד אבל מאותה סיבה שלא יכולתי לקחת אותה מהדואר, לא יכולתי לקחת אותה משם. התרעתי בפניהם מראש שעלולה להיות בעיה אבל נוצרה אי הבנה והם בכל זאת שלחו את זה בדואר רגיל. אולי אצלם אין בכלל את האפשרות הזאת, אין לי מושג.
בכל אופן כבר יצרתי קשר גם עם השולחים ואמרתי להם שהחבילה צפויה לחזור אליהם מכל הסיבות שהזכרתי. יכול להיות שישלחו לי אותה פעם נוספת עם שליח ויכול להיות שאיאלץ לוותר עליה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי. מצטרפת להצעה של "אבא של הגוזל" להיעזר בשכן/מכר

(בלי קשר לטיפול מול הדואר, גם אני הייתי מתלוננת במקומך).
 
כמו שכתבתי, אם היה לי במי להיעזר הייתי נעזרת

ואגב, גם זה היה יכול להיות בעייתי כי למעשה אין לי גם את ההודעה על משלוח הדואר, זה כבר סיפור אחר בפני עצמו שדברי דואר לא מגיעים אליי ואני יודעת על הפרטים של החבילה רק מזה שיצרתי קשר עם מישהו מהעמותה ששלחה אותה.
כך שגם אם הייתי שולחת מישהו מטעמי אני לא יודעת אם הוא היה יכול לקחת אותה בלי ההודעה הרשמית או תעודת זהות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מצטערת, לא ראיתי שכתבת... לגבי הודעה רשמית אין בעיה

מספיק לתת את מספר המעקב ו/או את מספר המדף (בודקים במעקב המשלוחים באתר הדואר) וכך ניתן לקבל את החבילה. כשמיופה כוח לוקח בשמך צריך לתת לו ייפוי כוח מודפס חתום (יש טופס באתר הדואר) או לכתוב משהו דומה בכתב יד (כולל חתימה ותאריך) כדי שהוא יוכל להציג אותו בסניף נוסף על תעודה מזהה (מקורית) שלך ותעודה מזהה שלו.
 

prizman

New member
דווקא אחרי כמה פעמים שהתלוננתי בשנתיים האחרונות

אני רוצה דווקא לציין הדואר הפעם לטובה.
מישהו שלח לי חבילה מישראל לתאילנד. כרגיל. אני במשלוחים האלו כל הזמן.
שאלו אותי אם קיבלתי את החבילה ועניתי שאין סיכוי, הייתה גם שבת בזמן הזה.
ביקשו ממני לבדוק, לא נראה לי שחבילה תגיע תוך 5 ימים.
הם קיבלו סמס שהחבילה הגיעה לנמען.
ירדתי למשרד הקבלה של הבניין, החבילה ממש הייתה שם.
אז נראה שיש שיפור משמעותי בדואר.
 

גליגלי6

New member
לצערי לא שולחים לי חבילות מחו"ל אבל אני יכולה לשלוף כ-10

תלונות שונות על הדואר רק בשנה האחרונה..כבר באתר שלהם יש סירבול שלא לדבר על חוסר התייחסות..
 
זה יותר כל הכבוד לדואר של תיאלנד לא?

כל עוד הדואר בישראל לא צריך אשכרה ממש לחלק דברים, חבילות, מכתבים וכו', הוא עובד מצוין.
אה, וגם כל עוד הוא לא צריך לקבל קהל. אבל חוץ מזה, הוא באמת אחלה.
 
למעלה