קבלת מס' עוסק מורשה של הספק

גם שקנים מאי ביי

אי ביי . זה רק מתווך . בין היצרן לביין הלקוח . כול אחד בישראל יכול להיות מתווך בין המיפעל בסין. לביין הלקוח בישראל. אני קניתי אצל מתווך אחר מבאר שבע . המוצר מעט איחר להגיעה . אז חפרתי . ביקשתי חשבונית לא קבלתי . החיוב ירד בישראל . ולא מהחברה בסין. בסוף היגיע המוצר מה שהיזמתי . אז החשבונית לא עניינה אותי
אגב באתר של מס הכנסה ניתן להקיש את שם החברה ולעלות על מס' העוסק


אבל מה הבעייה . מה התלונה שלך?
 

Pלמוני

New member
קניתי מחסן כתר..

+התקנה (תשלום נוסף)+מדפים (תשלום נוסף).
ביטלתי את כל הקניה (לפני המשלוח).
זיכו אותי על המחסן+התקנה.
לא זיכו אותי על המדפים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך יש כאן כשל תמורה; ביטלת עסקה ולא הושב מלוא הסכום

(למעט מה שמותר אולי לקזז מתוכו, בהתאם לחוק הגנת הצרכן; בד"כ זה 5% או 100 ש"ח, הנמוך מבין השניים, ותלוי באופן ביצוע העסקה). פנית לחברת האשראי?
 

Pלמוני

New member
פניתי לחברת האשראי

אמרו שרק עד 90 יום אפשר לבטל.
אולי אנסה לפנות אליהם עוד פעם,בגלל שזה חלק מעסקה אחת?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למיטב ידיעתי אין קשר. ראה חוק כרטיסי חיוב:

הפסקת תשלום בשל אי-הספקה (תיקון מס' 1) תשנ"ד-1994 (תיקון מס' 4) תשס"ח-2008
10. (א) הודיע לקוח למנפיק, בכתב, לגבי עסקה שנעשתה בינו לבין ספק באמצעות כרטיס אשראי, כי מתקיימים שניים אלה, יפסיק המנפיק לחייב את הלקוח בשל אותה עסקה, במועד קבלת ההודעה:
(1) הנכס שנרכש בעסקה לא סופק אף שחלף מועד ההספקה שעליו הוסכם בין הלקוח לבין הספק, ואם מועד ההספקה כאמור טרם חלף – הספק הפסיק, דרך קבע, לספק נכסים מסוגו של הנכס שנרכש בעסקה;
(2) הלקוח ביטל את העסקה.
(א1) המנפיק לא יהיה אחראי לנזק אם פעל בתום לב ובלא התרשלות על פי הודעת הלקוח כאמור בסעיף קטן (א).
(א2) לעניין סעיף זה אין נפקא מינה מי נתן את האשראי ללקוח לצורך ביצוע העסקה; ואולם הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על עסקה בתשלום אחד, שהספק קיבל את מלוא תמורתה טרם הודעת הלקוח כאמור באותו סעיף קטן, ומי שנתן לספק אשראי בשל אותה עסקה אינו יכול להיפרע מהספק בדרך של קיזוז.
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/191_001.htm#Seif12

במילים אחרות, החברה חייבת להשיב לך את כספך כי העסקה בוטלה. היא יכולה לתחמק מאחריות זו רק אם שילמת בתשלום אחד (שכבר ירד) ואין לה דרך להתקזז מול הספק בעסקאות עתידיות (כלומר אף אחד מלקוחות חברת האשראי לא קונה מהספק הזה).
 

Pלמוני

New member
כל 3 התשלומים ירדו כבר..

לפני כשנה וחצי (כולל התשלום שלא בוטל).
לכן אולי חברת האשראי לא יכולה לבטל?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, זה בפני עצמו לא משנה, כל עוד החברה יכולה להתקזז עם הספק

אבל שנה וחצי? זה באמת הרבה זמן, חשבתי שמדובר בעניין טרי יחסית. מה קרה עד עכשיו?
 

Pלמוני

New member
בחודשים הראשונים..

היה לי את הרושם שהם כן זיכו אותי.
לאחר שהתברר לי, שנשאר עוד סכום קטן יחסית (כ10%), פניתי למועצה לצרכנות, ואצלם זה נתקע להרבה זמן.
עכשיו הם נזכרו שאני בעצמי צריך למצוא להם את מס' העוסק מורשה.
אולי מישהו מהפורום יכול למצוא את המס' עוסק לפי הקישור של הספק?
http://www.nimkar123.co.il/
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה פנית למועצה לצרכנות ולא אליהם? אם פנית, מה הם אמרו?

ומה זה "כ-10%"? מה הסכום המדויק? כפי שכבר כתבתי, ברוב המקרים (תלוי באופן ביצוע העסקה והביטול) הספק יכול לקזז מתוך ההחזר עד 5% (עד 100 ש"ח לכל היותר). אם העסקה כללה גם רכיב שאין עליו החזר (בהתאם לחוק) הוא בכל מקרה מחוץ לחישוב.

לכן צריך לבדוק אם הם אכן עומדים בתנאי החוק, כמה החזירו, כמה קיזזו, על מה, מה הסיבה... לתחושתי רב הנסתר על הגלוי, והתחלת את ההסבר מהסוף במקום להסביר את המצב באופן מסודר מההתחלה. לפי מה שאתה מתאר לא ברור לי בכלל מדוע אתה מתנהל מול המועצה לצרכנות... כשזה נושא די פשוט שהיה צריך ויכול להיסגר מזמן ובערוצים אחרים ויעילים יותר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
פנה לשי"ל שיעזרו לך לנסח תביעה קטנה נגד החנות שבה קנית

גם אם זאת חנות אינטרנטית
 

G Gabi

Member
מהם פרטי הספק שברשותך? מהו המספר שנמסר לך בטלפון?

כפי שהטכנאי קרמר כתב, אם יש בידך קבלה / חשבונית - הסתכל עליה.
 
למעלה