בתהליך שיפוץ דירה- האם צריך קו טלפון ליד טלויזיה

יעל גגג

New member
בתהליך שיפוץ דירה- האם צריך קו טלפון ליד טלויזיה

לצורך התקנת yes אח״כ?
הקבלן אומר שצריך שקע טלפון ליד כל מכשיר טלויזיה כדי להקל על ההתקנה של yes, אני חושבת שצריך שקע של רשת (כבל מהראוטר), לצורך התקנת ממיר yes.
מישהו יודע?
 
לא זה ולא זה

קו טלפון במידה ואת רוצה להזמין סרטים בניפרד . או VOD רק ליס . להוט א צריך כלום . מילבד קו רגיל של אנטנה
 

יעל גגג

New member
לגבי yes. בדירה, לפני ששופצה, היתה לנו בעיה עם vod בחדרים

והטכנאים אמרו שאם היתה נקודת רשת עם חיבור קוי לראוטר, לא היתה בעיה והם היו יכולים לחבר את ה-vod. אף אחד מהם לא דיבר על קו טלפון...
אם אני מבינה אותך נכון, אם נרצה בכל מכשיר טלויזיה ממיר של yes, ואופציה ל-vod, צריך שתהיה נקודה של קו טלפון ליד הטלויזיה. האם יש צורך גם בנקודה של רשת (חיבור לראוטר)?
 
תיתחברי להוט

בהוט לא צריך שום תוספת . הוט זה שידור הלוך וחזור באותו הכבל. קליטה יציבה
ביס . החזור כניראה עובר באמצעות האינטרנט . אז צריך קו רשת . מהרטר .

שזה בילבול מוח . בהוא חוט אחד נותן הכול . כולל קו טלפון רגיל . הכול באותו כבל שמושחל בקיר . יש יש בעיות קליטה כאשר יורד גשם חזק
 

יעל גגג

New member
אתה מתפרץ לדלת פתוחה :) , לצערי, בעלי לא מוכן לשמוע על הוט

אני דווקא ממש רוצה.
אז השאלות שלי לגבי yes תקפות עדיין, אם מישהו יודע.
 
ליס . צריך קו רשת

מהראטר מאוד פשוט . תיקשרי ליס תקבלי מידע ממקור ראשון . למה לך ללקט פרורי מידעה . לא מבין אותך
 

ספוקי

New member
נכון חלקית

אומנם לממירים של 'יס' אין ערוץ חוזר, אבל מעולם הממיר שלי לא היה מחובר לטלפון. גם בתקופה לפני ה-VOD ודומיו הייתי מבצע הזמנה דרך הטלפון (מערכת אוטומטית).

זה נכון שעל מנת שיהיה VOD צריך שתהיה נקודת אינטרנט ליד אחד הממירים (בדר"כ זו תהיה נקודת טלפון שאליה מחובר ראוטר, אבל זו יכולה להיות גם נקודת רשת אם אתם עושים רשת פנימית בבית). אבל זה לא חשוב ליד איזה ממיר יש את החיבור הזה כי 'יס' מעבירים את האינטרנט על גבי הרשת שלהם.
אצלנו למשל ישנה טלויזיה בחדר עבודה ליד הנקודה של המודם (היום גם ככה אף אחד לא באמת צופה שם בטלויזיה). ל'יס' יש מעין ממיר קטן שמחובר בין הקיר לבין הממיר שלהם מצד אחד ומחובר לראוטר / אינטרנט של הבית מהצד השני. בסלון יש מכשיר דומה שמחובר רק בין הממיר לבין הנקודה בקיר. זה מאפשר לממיר בסלון להיות מחובר לאינטרנט ולצפות ב-VOD, מולטירום ושאר האפשרויות שהממיר המתקדם של 'יס' מציע באמצעות חיבור שכזה.
מה שכן חובה שיהיה בבית גם ממיר רגיל (כלומר ללא אותה קופסה) כי הצלחת מקבל מתח חשמלי דרך הממירים ואותה קופסה בעצם לא מעבירה מתח (או זה פחות או יותר מה שהבנתי מהטכנאי שהיה אצלי). כלומר אי אפשר שכל הממירים בבית יהיו ממירי HD עם חיבור VOD שכזה וצריך להיות ממיר אחד שמחובר ללא אותה קופסת אינטרנט. במחשבה שניה הוא אמר שישנה איזושהי אפשרות לעשות הזנה לצלחת בדרך מעט שונה רק שהיא הרבה פחות מומלצת ויותר מסובכת להתקנה, לכן הם מעדיפים להשאיר פשוט ממיר אחד מחובר ישירות לקיר. או שפשוט אותו טכנאי לא אוהב לעבוד קשה... בכל מקרה זה לא היה רלוונטי עבורי כי גם ככה יש לי ממיר אחד רגיל ללא VOD בבית.
 
איזה סיבוך

הבנתי חלק . אז אם הממיר המרכזי במיקרה היתקלקל. או נותק המחשמל . יתר הממירים לא פועלים . בהוט אין את כול הסמתוחה הזו . קו אחד מפעיל הכול . . . אינטרנט/TV/טלפון . היום השרות הישתנה אצלהם . גם ביס יש תקלות . בשני החברות עובדים אותם הפקידים . שהםא חברים שלנו .
 

ספוקי

New member
ובהוט יש ממירים שהם גם טלויזיה, גם אינטרנט וגם טלפון

כך שאם הממיר הזה מתקלקל הלקוח תקוע בלי כלל שירותי התקשורת.
או למשל הטכנולוגיה של 'הוט' שיש לה ערוץ חוזר כך הם יכולים לדעת כאשר ממיר מחובר במיקום פיזי מרוחק מהמנוי. כאשר מנוי של 'הוט' רוצה לדוגמה לקחת את הממיר המקליט מבית הוריו כדי לצפות בתכנים שמוקלטים עליו בבית - ואז הוא מקבל איומים מ'הוט' גם אם במיקום הנוכחי שלו יש מנוי שלהם.

אגב, לענות על שאלתך, במקרה ובממיר ה"מרכזי" יש תקלה או שהוא מנותק מהחשמל - אכן ישנה הודעת שגיאה בשאר הממירים בבית (נתקלתי בזה לפני מספר חודשים, לא בגלל תקלה אלא דווקא חיבור שגוי של המתקין המקורי). במקרה כזה הפיתרון הפשוט שניתן לי ע"י 'יס' הוא לנתק את אותו ממיר אינטרנט קטן שמחובר בין אחד הממירים והקיר ואז הבעיה תיפתר. נכון שבאותה טלויזיה לא יהיו שירותי VOD / מולטירום / סטרימר וכד' אבל לפחות יהיה אפשר לצפות בשידורים עד שמגיע טכנאי לתיקון הבעיה.

כיום בתחום הטלויזיה הרב-ערוצית יש בעיקר שתי שחקניות בשוק: יס והוט.
גם אם אני אשאיר בצד את נושא השירות, לשתי החברות יש יתרונות וחסרונות בתחום הטכנולוגי של השיטה בה הם עובדים.
שלא נציין את עניין התכנים, ולפחות אני לא מוצא מה לראות ב'הוט' כאשר אני נמצא אצל קרובי משפחה שמנויים שלהם. אבל אני מניח שזה בעיקר עניין של הרגל: מי שרגיל לתכנים של 'הוט' יעדיף אותם ולהיפך.
 
אפשר לבקש מהוט דבר פשוט

כמו אצלי . מודם . לטלפון. מודם . אינטרנט. ממיר HD לTV . אין קשר בין המכשירים . והכול עובד מעולה שנים רבות . אני לא כזה מכור לסרטים. שלוקח את הממיר למישפחה ליראות . כאשר אני עם מישפחה . אני מדבר עם הנכדים . והילדים .
ליס יש בעיות . בגשם . שיבושים . שלג צרה צרורה בצפת וירושלים . השלג נידבק לצלחת . אין קליטה . עד שנמס . כול אחד יעשה את השיקול לבד מה ליקנות
 

יעל גגג

New member
הבנתי. אני מכירה את הממירים הקטנים של yes עכשיו הבנתי

ביתר דיוק את התפקיד שלהם.
תודה
 

עומר TT

New member
בלתק, שימי נקודת רשת עם כבל אל ארון התקשורת

אח''כ, במקרה הצורך תמיד אפשר להעביר קו טלפון על גבי כבל הרשת, אבל להיפך לא (אפילו לא צריך לשחק עם השקעים, כבל טלפון 'אמריקאי'' נכנס לשקע של כבל רשת).
 
למעלה