רכבת ישראל ויחסה לציבור,

mykal

New member
רכבת ישראל ויחסה לציבור,

נסעתי מתחנת בת גלים למודיעין.
קניתי כרטיס באמצעות כרטיס אשראי (שני כרטיסים הלוך ושוב)
כשקיבלתי את הדו"ח של האשראי גיליתי ששילמתי כאזרח רגיל ולא
כאזרח ותיק. (לא זוכרת אם אמרתי לקופאית אם לא, ולא חשוב אינני נראית בת 20)
התקשרתי לשירות לקוחות--סיפרתי--המענה שקיבלתי --אם אין בידי את הכרטיסים לא אוכל לקבל החזר, אין להם עסק עם כרטיס האשראי.
כשניסיתי לברר יותר--נטרק הטלפון.

ניגשתי למנהל תחנת הרכבת בבת גלים, הראיתי את תעודת הזהות, את כרטיס אזרח ותיק, את העתק פירוט הוצאות כרטיס האשראי.
לקח ממני פרטים--כמובן לא חזר, כשאני חזרתי אליו--טען שהם לא ענו.

החלטתי לצלם את כל ה"נירת" ביקשתי את שם אחראי שירות לקוחות--אסור להם לתת את שמו.
הידעתם רכבת ישראל זה אנשי שב"כ עלומי שם.

מדובר ב--36 ש"ח. למה הרכבת מתיחסת כך לקהל נוסעיה?
מכוער. היחס לפעמים יותר מהכסף--למרות שזו בעצם עוד נסיעה כזו.
 
לטעמי את באה בטענות סרק

כולנו ברכבת ובאבטובוס מציינים בפני הנהג / כרטיסן שאנחנו ותיקים ודואגים על המקום לראות שהמחיר ששילמנו הוא הנכון.
אל תבואי בטענות ותלונות על מה שלא עשית
לפעם הבאה לימדי לקח.
 

mykal

New member
תודה, לא ידעתי

שלעולם אסור לטעות, ואם טעיתי לא ניתן לתקן,
אהי מבינה שאצלך מעולם לא היתה טעות.
אז אי טעיתי--טענת סרק, כשמנסים לתקן, והתגובות טריקת טלפון,
תודה על תגובך בהחלט לא נעים לשמע אבל למדתי עוד גישה.
 

SicTransit

Active member
מובן שמותר לטעות

אבל לפעמים לטעות יש מחיר. מי צריך, לדעתך, לשלם על הטעות שלך (וכדאי לא לשכוח שגם זמן הטיפול בפניה שלך עולה כסף)?
&nbsp
טריקת טלפון היא, כמובן, מעשה שלא ייעשה, אם כי לפעמים אין למוקדנים ברירה אחרת. בזאת אינני אומר שזה היה המקרה איתך, אבל עפ"י נוסח ההודעות שלך לא קשה לדמיין את האפשרות הזאת. בנוסף, מדי פעם הטלפון מתנתק מעצמו - לי קורה לעתים די מזומנות בסלולרי שלי.
&nbsp
מצטער שאת לא מקבלת ממני רוח גבית, אבל לפחות יהיה לך עוד מישהו לכעוס עליו, וגם זה משהו.

&nbsp
&nbsp
 

Ani15

New member
ממליצה לך להוציא רב קו

זה חינם וזה מאפשר להם לראות במערכת הממוחשבת בדיוק איזה כרטיסים קנית ומתי. כשהיתה לי טעות הם עשו זאת וטיפלו בהחזר כרטיס באופן יעיל מעל ומעבר. את ההנחה תקבלי אוטומטית בהטענת הרב קו.
 
יש עוד יתרון לרב קו במקרה הזה

אזרח ותיק שיש לו רב קו, לא יתאפשר לו לקנות כרטיסים בתעריף שאינו של אזרח ותיק - הדבר נכון לכל מי שזכאי להנחה בתחבורה הציבורית, ככה שהטענה של הרב קו למעשה מונעת מראש תקלות שכאלו.
 

mykal

New member
עונה לך וגם לאני,

נכון שהפתרון הכי פשוט וקל הוא הרב קו,
לא עשיתי אותו כי קצת לפני הכרטיסים האלה שיצאו,
רוקנתי מהארנק את כל הכרטיסים, כבד ,מעיק, מיותר.
פתאום הרגשתי שאני סבל--ונמאס לי ולא רציתי לחזור לזה.
אני לא נוסעת ברכבת יום יום, בשביל הפעם ב... מצאתי לנכון לרכוש כרטיס
ולהשליך.
יכול להיות שאצטרך "לחשב מסלול מחדש".
הטענה שלי גם אם נעשתה טעות--לא יתכן 1)שלא ניתן לתקן.
2)שאין כתובת לפנות אליה.שם ל אחראי, שאולי יש לו עוד שיקול דעת מעבר
למה שכמה טלפניות עצלניות עושות.
 

MightyKnight

New member
מרגיש שממש למדתי נימוסין ממלכת אנגליה

וגם דרך ארץ.
עכשיו שהויכוח הפך להיות חכם במיוחד, אחזור לנהוג בקטר שלי במחיר כפול.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
יש הבדל בין ישראל למדינות אחרות בעולם

בישראל כדי לקבל הנחת אזרח וותיק יש להציג תעודת אזרח וותיק.
יש מדינות שמספיק לומר בקופה, הם מאמינים.
במדינות אחרות מספק להציג תעודת גימלאי של איזה ארגון שכתוב עליה "סניור סיטיזן" (גם במידה שזו פנסיה מטקדמת וגם שזה אזרח זר.
ויש מדינות המכבדות רק אזרחים ותיקים שלהם ותיירים, לא חשוב באיזה גיל, משלמים תמיד מחיר מלא (ולפעמים בתוספת בקשיש).
אם לא הראיית לקופאי תעודת אזרח ותיק אינו חייב במתן הנחה, גם אם המשלם לא נראה כבן 20 (גם בן 61 לא זכאי להנחה).
בנוסף (איני מרבה לנסוע ברכבת לאחרונה) - האם על הכרטיס לא כתוב מחיר ?
 
ההבדל הוא גם באוכלוסיה

לא יודעת לגבי אזרחים ותיקים, אבל אני יודעת על לא מעט אנשים שלפני עידן הרב קו נהגו לרכוש כרטיסיות נוער או חופשי חודשי לנוער למרות שעברו את הגיל, ובתור אחת שנהגים הציעו לה כרטיסיות נוער גם בגיל 27, הבנתי למה קל להתפתות לזה - למרות שלא עשיתי את זה אף פעם בעצמי. הישראלים אלופים בתחמנות, וזה משהו שהרב קו פותר.
 

סתם מבקרת

Active member
לא קרה לי שביקשתי כרטיס רכבת לאזרח ותיק וביקשו לראות תעודה.

גם באוטובוס לא מבקשים תעודה ולא, אין לי רב קו.
ואומנם על הכרטיס יש מחיר ומהיכן להיכן הנסיעה כך שאפשר לדעת איזה כרטיס קיבלת.
ללא רב קו אין אפשרות לנסיעת המשך בתוך 90 דקות, אין אפשרות לרכוש כרטיס הלוך ושוב בהנחה, ברכבת (לא יודעת אם יש כזה לאזרח ותיק) ואי אפשר לרכוש במכונה, בתחנת הרכבת, כרטיס אזרח ותיק.
אגב, אזרח בן 61 אומנם לא זכאי להנחה אבל אזרחית בת 61 דווקא כן זכאית להנחה. כל אזרח/ית זכאי/ת להנחת אזרח ותיק החל משנתיים לפני הגיעו/ה לגיל פרישה.
 

3תיתי

New member
אני חושבת שכדאי לנסות לפנות לממונה על התחבורה הציבורית במשרד

התחבורה, או לתכנית "יהיה בסדר" בגל"ץ. זה בסך הכל לשלוח מייל. אם לא יועיל, לא יזיק.
 

mykal

New member
תודה, לא חשבתי ללכת כ"כ רחוק

גם בסופו של דבר לא מדובר בסכומי עתק,
אבל זה היחס המזלזל בפניה, בלי הקשבה,
אם היו לי הכרטיסים, וואלה, את חושבת שלא ניתן להשיג כרטיסים?
מי שרמאי בקלות יכול לרמות.
אבל לא זו היתה הכונה--זו הזכות שניתנה לנו--טעיתי--
אז מה? אין אדם שניתן לפנות אליו, אין סבלנות לחפש פתרון.
והחלטתי לכתוב--כדי שאנשים לא יותרו--
איך בעלי אמר--עזבי?! ואני לא מבינה למה?.
למדנו לותר כצרכנים--וחבל!
 

3תיתי

New member
כשיש בעיות עם חברות הסלולר, פונים

למשרד התקשורת, והם עוזרים! ואפילו ביעילות. לא "רחוק" לפנות למשרד התחבורה במייל. מגיע לך יחס טוב ומגיע לך גם החזר כספי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
פרסמי בפורום תחבורה ציבורית, הם המומחים לנושא

 

MightyKnight

New member
לא נראה לי הגיוני שיחזירו לך את הכסף ואסביר למה:

קנית כרטיס, עלית על הרכבת, ירדת וזרקת את הכרטיס. גם אם לא הית זורקת, הית יכולה לקחת כרטיס של מישהו אחר שנסע ואז לטעון שלא נתנו לך הנחה.
כמו כן, הית יכולה לקנות באשראי שלך כרטיס למישהו אחר, ואחרי זה להגיד שאת נסעת ולמה לא קבלת הנחה.
לא הגיוני שברכבת יאשרו בקשה כמו שלך, כי זה פתח להונאה.
אמרת שעשית טעות - קבלת הנחה של 20% במקום 50%. קבלי את זה כמחמאה, תוותרי על ה-20 שקלים האלה וכמו שאמרו לך - תשתמשי ברב קו, שם טעויות מסוג הזה לא קורות (כן קורות טעיוית אחרות).
 

mykal

New member
כמה דברים לתגובה שלך.

1)ראשית לדיק --מדובר ב--36 ש"ח. ולא ב--20.
2)לצאת מתוך הנחה שכל מי שטעה הוא בעיקרון רמאי,
זו חשיבה עקומה ולא ראויה.
וכנראה מי שמרמה חושב שכולם מרמים--הייתי יכולה לקחת כרטיסים,
הייתי יכולה לקנות למישהו ולומר שזה לי--באמת? אין לי ראש קרימינלי כזה
זה שלך.
3)אם גם ברב קו יכולות ליפול טעיות--אז לא ניתן לכסות הכל--והרכבת מספיק
גוף גדול ועוצמתי שלא צריך לנצל חולשה של פנסיור שטעה.

האמת--אני מתביישת ביכולת שלך להגיב כך,
ואני בהחלט מודעת לכך שאולי כספי לא יוחזר, קניתי את הזכות הזו של הנחה,
בהרבה מאמץ של עבודה קשה כל חיי--נעלבתי שיש ראשים קרימינלים שמלבישים
זאת על מי שמתלונן בתום לב ובעלבון.
 

blzvi

Active member
חבל על המילים

רב קו ורק רב קו.
טעות שלך ,תלמדי לקח.
 
למעלה