YNET: אושר בטרומית: 1,500 ש' קנס על הצמדת פרסומות לשמשת הרכב

trilliane

Well-known member
מנהל
YNET: אושר בטרומית: 1,500 ש' קנס על הצמדת פרסומות לשמשת הרכב

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4906070,00.html
יששששששששש. מסכימה עם ההצעה מכל הנימוקים שהובאו בה.

השלב הבא: איסור תליית פרסומות על ידית הדלת. נמאס לי שבכל פעם שאני לוחצת עליה בפנים אני מוצאת את עצמי מבוססת בניירת בחוץ שנופלת מצדה השני ומטנפת לי את מפתן הבית.
 

נומלה

New member
ואיך בדיוק זה יאכף?

חוק פופוליסטי שאינו בר אכיפה. (ולשם הגילוי הנאות: אני שונאת את הפרסומות האלה)
 

prizman

New member
זה בר אכיפה כי יש מספר טלפון,

אבל אני מסכים שאף אחד לא יעשה עם זה כלום.
 

SicTransit

Active member
למה לא?

עכשיו, כשהמשטרה מיגרה את רוכבי האופניים החשמליים על המדרכות, כשעבירות התנועה ותאונות הדרכים הם בשפל של כל הזמנים הודות לאכיפה היעילה, כשפריצות לבתים ועברות רכוש דומות נפתרות בד"כ תוך ימים ספורים באותם מקרים נדירים בהם הן עדיין מתרחשות ובכלל, כאשר בתי המשפט ריקים ונטושים מחוסר לקוחות, זה בהחלט הזמן הנכון לחקיקת עוד כמה חוקים ותקנות.
&nbsp
למעשה החוק היחיד שיש טעם לחקוק באמת בימים אלה הוא חוק שיאסור על המשטרה לבטל חקירות בתואנה של "חוסר עניין ציבורי". כל חקיקה אחרת טובה רק לדבר אחד: לתת למציע החוק את 15 דקות התהילה שלו, אחרת אפשר היה להתחיל מאכיפה של חוקים שכבר קיימים. רק דוגמא קטנה שקשורה לחוק החדש: לתבוע את מדביקי הפרסומות על רכוש ציבורי, כולל תמרורים (משום מה דווקא "צבע ביתך" מככב בין אלה).
___________
שיר השבוע: בארץ הקטקטים.
 

SicTransit

Active member
אחכה ואראה

אבל אני גבר (או לפחות כך אני רשום במשרד הפנים).
___________
שיר השבוע: בארץ הקטקטים
 

לחיים1

New member
המשטרה לא אכפה כלום!! כל פתח תקווה מלאה ברוכבי אופניים חשמלי

חשמליות על המדרכות. ולא רק בפתח תקווה. המשטרה לא אוכפת כלום!!!
 

לחיים1

New member
ושאף גנרל לא יספר שזו בעיית תקציב. צריך שוטר אחד בלבד בכל

עיר ללא ניידת!!! ללא מזגן!!! ללא הגה!! וילך בשעה 0730 בבוקר וב 1300 בצהריים ויראה את כולם. מי חושב שם במשטרה, מי ?????????????????
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בדיוק כפי שחוק הספאם נאכף, ולמעשה בקלות רבה יותר

כי שיחות / מסרונים או דיוור שמגיעים ישירות אלייך לא זמינים לציבור, אבל ניירת שהשאירו על מכוניות רבות ברחוב / במגרש החנייה בולטת למרחוק לכל פקח או שוטר בלי שום בעיה. אם תרצו – אין זו אגדה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
המשטרה לא תאכוף

אין לה תקציב וכוח אדם לאכוף זאת
מצרף סיפור מהחיים כדי להמחיש את הסיבה השלישית (שדי קשורה לכרטיסי הביקור שמוצמדים לרכב
שוחחתי לפני מספר שנים עם מפקד מחלקת החקירות המשטרתית באחת הערים הגדולות, שאלתיו מדוע המשטרה שיודעת על בתי בושת בעירו המופעלים תוך שימוש באזרחיות זרות לא "סוגרת את הבסטה"
הוא השיב לי שכשעושים פשיטה על "מכון" כזה הבעלים מצהיר שכולן אמרו לו שהן ישראליות ואפילו הראו לו תעודות זהות
"המשכתי: "הרי אינן יודעות עברית ואתה, שמדבר בשפתן יכול לדובב אותן"
והוא השיב - כשניסו פעם לפעול כך הודיע הבעלים שהוא יתלונן שמישהו קיבל שוחד מהמתחרה ולכן פשט על המכון שלו
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא צריך תקציב וכוח אדם, כאמור, זה משהו שאפשר לעשות על הדרך

יש הרבה אפשרויות – דוחות, קנסות, תלונות אזרחים, פיצוי לדוגמה (כמו בחוק הספאם) – באמת לא חסרות דרכים להפוך את החוק הזה לקל לאכיפה. יש חוקים קשים פי כמה. גם לא נדרשת אכיפה מסיבית, ברגע שתתחיל התעוררות רוב העסקים (במיוחד הקטנים) יתקפלו מהר, לא יהיה להם שווה להסתכן, אין להם גב כלכלי לממן קנסות ופיצויים.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה לא כל כך פשוט

איני יודע מה נסיונך באכיפת החוק
אבל זה דורש שוטר שיצלם את הפרסום על הרכב, חיפוש המפרסם שכמובן יטען שלא הוא שם את הפרסום (ובטוח שאותה זונה שמישהו שם את כרטיס הביקור שלה על הרכב לא מבזבזת זמנה על חלוקתו), משלוח הזמנות לדין, ולכל משפט יש לפחות שתי ישיבות והוא לוקח לפחות חצי שעה, כלומר בתי המשפט יסתמו ויהיה צורך לפתוח אולמות נוספים (מבנה, שופט, קלדנית, מזכירה, סדרן, מנקה, תובע), וכמובן להביא לעדות את השוטר שרשם את הדו"ח, והבאתו לעדות במשפט אחד גוזלת ממנו כחצי יום.
וזה עוד בנוסף לבירוקרטי שצריך כדי "לשדך" מספרי טלפון, למספרי תעודת זהות (כי כנגד שלמה כהן, שיש אלפים באותו שם בארץ לא ניתן להגיש כתב אישום) ולכתובות, וכן לוודא שההזמנות לדין נמסרו כדין
וכל זה עולה המון כסף ונדרש הרבה כח אדם
ולכן תקנות בסדר גודל כזה לא נאכפות ע"י השלטונות אלא מועברות לתביעות אזרחיות (למשל כמו חוק הטכנאים, חוק הספאם וחוק הגנת הצרכן)
מנסיוני - אפילו שוטרי התנועה מונחים בתקופות מסוימות לא לרשום דו"חות כי בתי המשפט לא עומדים בעומס ואפילו מצלמות המהירות מכוונות לרמה של עשרות קמ"ש מעל המותר - מאותה סיבה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה דווקא פשוט מאוד, לא תיארת שום דבר מסובך

ודאי שלא מסובך יותר מאבטחה, תפיסת גנבים, רוצחים או אנסים...
 

prizman

New member
כן, ונראה לך שהמשטרה תגייס כח אדם נוסף לצורך הזה?

עם הרוצחים והאנסים היא לא מצליחה להתמודד אז שתתעסק עם הפרסומות האלה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, כפי שכתבתי, אלה דוחות/מידע שאפשר לאסוף בדרך

בדיוק כפי שאם שוטר עושה סיור והוא נתקל בעברה הוא לא מעלים עין (או לא אמור...). אני ממש לא מצפה שהמשטרה תקצה כוחות מיוחדים למשימה. אני כן מצפה שהמדינה תוכל לנצל כוחות קיימים כמו שוטרים מסיירים ואולי אף פקחי חניה שיוכלו להעביר את המידע הלאה. לא קשה לאסוף ניירת כזאת כשהיא תחובה תחת המגבים של עשרות מכוניות חונות (די בשתיים-שלוש דוגמאות) וגם לא קשה לצלם זאת.
 

prizman

New member
ואח"כ להעביר את זה למחלקת התביעות שדי אבודה כבר,

ואח"כ לפרקליטות שכבר שנים לא יודעת מה לעשות עם עצמה,
אח"כ לבימ"ש שממילא כורעים תחת העומס.
אנחנו מדברים על סיפור של 7 שנים בערך בין העבירה לבין העונש.
לא נראה לי שאת מכירה את המערכת, אני מכיר, או לפחות הכרתי.
המצב כיום גרוע יותר מאשר בתקופתי. את זה אני יודע בוודאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מי דיבר על תביעות? קנסות. רגולציה. זו עברה צרכנית, לא פלילית

מה הקשר לפרקליטות? אתה בכלל לא בכיוון. רשויות המדינה יכולות לפקח כרגולטור ולהטיל קנסות ועיצומים כספיים, לא כל דבר עובר דרך בית משפט. לא נראה לי שאתה מכיר את המערכת, או לפחות לא את כולה. לדוגמה, עסקים נקנסים על עברות עבודה (יש יחידה העוסקת בכך במשרד הרווחה, לשעבר בכלכלה); נקנסים על עברות אי-סימון מחירים (ע"י הרשות לסחר הוגן במשרד הכלכלה); חברות סלולריות נקנסות ע"י משרד התקשורת, הנה דוגמה טרייה מהיום (סלקום ערערה לביהמ"ש, לא עזר לה):
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4907643,00.html
 

prizman

New member
זה כן הגיע לבימ"ש.

וכשיהיה מדובר בפירסום יקרה בדיוק מה שכתבתי
למרות שהנסיון שלי הוא לא בתחום הצרכני.
את אוהבת להתווכח, אבל אין לך שמץ של ידע.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באותה מידה שגם קנס על עברת תעבורה מגיע לבית משפט...

אתה כתבת "ואח"כ להעביר את זה למחלקת התביעות שדי אבודה כבר, ואח"כ לפרקליטות שכבר שנים לא יודעת מה לעשות עם עצמה, אח"כ לבימ"ש שממילא כורעים תחת העומס."

ולא, זה ממש לא התהליך שהיה כאן. כדי להטיל עיצומים וקנסות המדינה לא תובעת בבית משפט ולא מעבירה תיקים לפרקליטות. גם שוטר שנותן לך דו"ח וקנס על עברת תנועה לא מגיש שום דבר לפרקליטות ואתה לא נתבע בבית משפט.

אבל למי שמקבל את הקנס שמורה הזכות לערער וזה מה שקרה כאן. בין אם קיבלת דו"ח חנייה מפקח עירוני, דו"ח משוטר (תנועה או אחר), עיצומים כספיים ממשרד ממשלתי – שמורה לך הזכות לערער. ככה זה במדינה דמוקרטית.

אבל זה נכון באופן כללי בכל עברה. אז מה, להפסיק לתת קנסות? להפסיק אכיפה ורגולציה? רק כי ייתכן שאנשים/עסקים יערערו?

ראשית, לא כולם מערערים. לא לכולם גם יש כסף לעשות זאת. כפי שכתוב בכתבה, "סלקום אף תשלם הוצאות ושכר טרחה בסך 20 אלף שקל" (נוסף על ההוצאות שהיא עצמה השקיעה בכך, כמובן). עבור סלקום זה כסף קטן (ודאי שביחס ל-1.5 מיליון ש"ח) ושווה את הסיכון; גם יש לה בלאו הכי מחלקה משפטית שעומדת לרשותה, עורכי דין שמקבלים משכורת כך או כך. אבל עבור עסקים קטנים זה לא בהכרח דבר של מה בכך.

בוא נזכור שחברות ענק כמו סלקום לא מפרסמות את עצמן על שמשות מכוניות. העסקים שעושים זאת הם עסקים קטנים, חלקם מפוקפקים... הם גם לא בהכרח העסקים שמעוניינים לפתוח את עסקיהם מול בית המשפט ולאפשר למדינה לפשפש בענייניהם.

שנית, גם אם יערערו, אז יערערו. זכותם. אבל לא בהכרח מדובר ב"סיפור של 7 שנים בערך בין העבירה לבין העונש" כפי שכתבת. שים לב לקישור בכתבה: "משרד התקשורת הטיל עיצום כספי על חברת סלקום..." (שוב, הוא לא תבע אותה בבימ"ש, לפני כן) וזה היה ב-14.06.16:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4815647,00.html
סלקום ערערה ועתירתה נדחתה. הכתבה על כך פורסמה ב-15.01.17, כלומר אחרי שבעה חודשים, לא שבע שנים.

אז הנה, הראיתי לך שמה שכתבת לא היה מדויק (בלשון עדינה), ועכשיו נשאלת השאלה מה אקבל ממך בתגובה? תמצא איזו דרך לסובב את זה אליי ולתקוף אותי אישית, אני בטוחה
. אתה לא מאיים עליי ולא מרשים אותי, פריזמן, וכפי שאמרו חז"ל, "כל הפוסל במומו פוסל". אתה אוהב להתווכח לא פחות מאחרים, ממהר להאשים אחרים בחוסר ידע, חושב שאתה יודע יותר מכולם, אבל בעיקר לא יודע להודות בטעויות שלך.
 

עומר TT

New member
כשאת נשפטת על עבירת תנועה זה לא ערעור

הקנס הוא למעשה כתב אישום שהוגש נגדך. כשאת משלמת את הקנס את בעצם חותמת על עסקת טיעון במסגרתה את מודה בעבירה, מורשעת ע''פ הודאתך, ומקבלת עונש של קנס כספי בגובה נתון.
כשאת מודיעה שאת רוצה להשפט זה פשוט אומר שאת לא חותמת על העסקה ומנהלת את המשפט על בסיס כתב האישום המקורי. רק אח''כ את יכולה להגיש ערעור על תוצאות המשפט.
כל זה נכון גם לדו''ח על הצמדת פרסומות לרכבים.
 
למעלה