חוק הגנת הצרכן מכר ברוכלות/בטלפון - החזרת מחשב

srami

New member
חוק הגנת הצרכן מכר ברוכלות/בטלפון - החזרת מחשב

תיקון 47 לחוק הגנת הצרכן (שנכנס לתוקף לא מזמן) מאפשר לאזרחים "ותיקים" החזר מוצרים שנרכשו בטלפון או בעסקת רוכלות תוך 4 חודשים, גם אם נעשה בהם שימוש (האם נכון עד כאן?). כל ההקדמה הזאת כדי לשאול האם מחשב (לא נייד) נכלל בהגדרה זאת (אחרי שסופק ללקוח ונכנס לשימוש). מדובר באדם מבוגר ששכנעו אותו לקנות מחשב שאין לו צורך בו. אפנה גם לפורום משפטי, אבל אולי מישהו פה בקי בחוק. תודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא בקיאה בחוק, אבל אפשר לקרוא אותו ולבדוק

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif117
&nbsp
לפי מה שאני מבינה אין בסעיף הזה תוספת עקרונית מבחינת ביטול עסקת מכר מרחוק למעט תוספת הזמן. כלומר כל מה שכלול בביטול מכר מרחוק (ולא רואה סיבה שמחשב לא ייחשב) נכלל גם כאן, פשוט עם תוספת זמן.
 

srami

New member
תודה. פניתי גם למועצה לצרכנות

ונראה שהם בדעתך וניתן לבטל עסקה כזאת, אבל אני יודע שתוכנות הן בהחרגה (אי אפשר להחזיר תוכנות) אז איך להתייחס למחשב שהותקנו עליו תוכנות ע"י המוכר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
השאלה מה אומר החוק באופן כללי, זה כבר לא קשור לאזרח ותיק

(ד) הוראות סעיף קטן (ג) וסעיף 14ג1(ג) לא יחולו על עסקת מכר מרחוק של –
(1) טובין פסידים;
(2) שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן;
(3) מידע כהגדרתו בחוק המחשבים, תשנ"ה-1995;
(4) טובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן בעקבות העסקה;
(5) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית.
 

srami

New member
זה מחזיר אותי לשאלה:

האם מחשב שהותקן והיה בשימוש נכנס להחרגות? בהנחה שמה שיוחזר זה החומרה ("ברזלים"). בדיוק כמו להחזיר מערכת קול. רשיונות לתוכנה שעליהם שולם או תוכנות שנקנו על גבי מדיה ישארו ברשות הקונה ובתשלום מלא. מדובר אגב במחשב שהוא יחידה סגורה (ALL IN ONE) ולא הורכב במיוחד עבור הקונה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
על פניו לא רואה סיבה שיוחרג, אבל אני לא מומחית לנושא.

עדיף שתמתין לתשובת המועצה לצרכנות. בשאלות משפטיות כדאי לנסות גם את פורום חוק ומשפט.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תוכל לפרט יותר בעניין "שכנעו אותו" ?

איך והיכן שכנעו ? (כדי להבין יותר אם זה נכלל ברוכלות או מכר מרחוק)
 

srami

New member
הוא מנוי על שרותי תמיכה במחשב

התמיכה זה סיפור בפני עצמו (מנוי שנופח לעלויות של אלפי שקלים - נושא ביטול העסקה המתמשכת בטיפול ישירות כנגד החברה כרגע) ופנו אליו טלפונית בטענה שיש "בעיות" במחשב שלו (כל מיני סיפורים על האקרים שפלשו... מאיפה ידעו?) וכדאי לו להחליף לחדש. הוא הסכים. למרות שהמחשב הישן פעל ללא דופי. שלחו אליו נציג לקחת את המחשב הישן להעברת מידע. מדובר באדם - אבא שלי -בן 92. אחרי יום סיפר לי על זה והבין שטעה וביקש טלפונית לבטל את העסקה אבל לא הסכימו כי המחשב כבר ב"הכנה" (אז גם גילינו את החיובים המנופחים על שרות). אגב אותה חברה כבר מככבת בתביעות דומות.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
עכשיו ברור יותר

לדעתי החוק חל, הוא ביקש לבטל בטרם קיבל, אין עניין של התקנה מיוחדת בשבילו כי מדובר בדברים סטנדרטיים ואפילו אין לו את הידע לבקש משהו מיוחד.
והעניין העיקרי הו הטעיה
רק לפי מה שנראה לי החברה לא תבטל ותמשיך לטרטר אתכם וכנראה רק תביעה משפטית תעזור.
 

srami

New member
הכל נעשה טלפונית

אין לי הוכחה שהוא ביקש לבטל. זה לא מוקלט. אבל נראה לי שהזכות לבטל קיימת בכל מקרה. במידה ואשתכנע סופית שהחוק/תקנות לצדנו, בכוונתי לתבוע ישירות בתביעות קטנות או דרך המועצה לצרכנות. בכל אופן, אני מחכה לתגובת החברה. אנחנו בקשר איתם. שבת שלום...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נשמח אם תעדכן אותנו


 
למעלה