תיקון במסגרת אחריות אך לאחר שנת אחריות ראשונה

usafun

New member
תיקון במסגרת אחריות אך לאחר שנת אחריות ראשונה

ספק אביזרי חשמל נותן 4 שנות אחריות לרכיבי חשמל שהתקין (גופי תאורה מסוגים שונים) אך רק שנה ראשונה מחייבת אותו להגיע לבית הלקוח ולקחת את הטעון תיקון.
לאחר שנה הוא מבקש שיביאו לו את הרכיב, או שיסירו את הרכיב התקול מהמקום בו הוא מותקן והוא יתקן אות וישיב אותו לצרכן שיתקין אותו בחזרה. האם תקין?



3 שאלות:

1. לגבי אופן פריסת האחריות - ברגע שהוא נתן 4 שנות אחריות, האם מותר לו "לשחק" עם האחריות באופן שהוא עושה (שנה אחת אחריות מלאה, ו-3 שנים נוספות רק לתיקון ושהלקוח יפרק וירכיב)?

2. האם לאחר שנה אין חובתו גם להתקין את המוצר לאחר שתוקן?

3. מה תקופת הזמן שבה נדרש הספק, עפ"י החוק, לתקן את הטעון תיקון לאחר שנת האחריות הראשונה (במשך 3 שנות האחריות הבאות)?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הוא חייב לתת שנה אחריות (בהתאם למחיר המוצר)

במידה ונותן יותר - מותר לו לעשות החרגות על התקופה הנוספת שנותן ביזמתו - כלומר התשובה לשתי שאלותייך הראשונות היא "כן" (בתנאי שזה נכתב בתעודת האחריות
תקופת הזמן לתיקון היא בדיוק כתקופת הזמן בה הוא מחויב לפי החוק בשנת האחריות הראשונה (אלא אם נכתב אחרת בתעודת האחריות)
 
לרוב לאחר שנת האחריות הובלת המוצר לחברה והחזרתו היא על

חשבון הקונה.ניתן לתאם עם החברה כי נציג מטעמה יקח ויחזיר המוצר הדורש תיקון כמובן בתוספת עלות ההובלה.
 

usafun

New member
לגבי 3 -

השאלה היא פחות עניין ההתקנה, אלא משך זמן התיקון שהוא מחוייב בו (להזכיר - זה עדיין בתקופת אחריות - מוארכת).
 

usafun

New member
דרך אגב,

תוך עיון בהצעות המחיר ובחשבוניות של הספק הזה, כתוב כי האחריות שלו היא
ל - 4 שנים. אין סייג לגבי שנה ראשונה + 3.
כמו כן, הוא מבהיר במסמכים הללו כי תיקונים יבוצאו על ידו בלבד.
האם על סמך זה אני יכול לדרוש אחריות מלאה ל - 4 שנים?
 
השאלה מה כתוב בתעודת האחריות

אבל עושה רושם מדבריך כי מדובר בארבע שנות אחריות אבל הובלת המוצר לתיקון, על חשבון הספק ,היא לשנה הראשונה בלבד.
איך אומר השיר "זה יתכן ,זה אפשרי" ,הכי טוב אם תוכל לבדוק את ת. האחריות גם אם לא נמצאת אצלך יתכן שמופיעה באתר החברה.
 

usafun

New member
אין תעודת אחריות

יש רק הצעת מחיר שבה כתוב כי האחריות היא 4 שנים (ללא כל סייג), יש אתר החברה שבו כתוב כי האחריות היא 4 שנים (ללא כל סייג) ויש חשבונית שבה כתוב כי יש לתקן המוצר במפעל של הספק.
מדובר על התקנה של גופיתאורה רבים בבניין, התקנה שהתארכה לפעילות של כשבועיים ועלותה עשרות אלפי ש"ח.
ועתה הספק טוען לשנה אחריות "מלאה" בלבד + 3 שנים של תיקון במפעלו אבל הסרת הגופים והתקנתם היא ע"י הלקוח.
 
נראה כי תצטרך

לפנות לגופים כמו אמון הציבור ,המועצה לצרכנות וכדומה ולהתייעץ איתם.
אם אינך מוצא סעיף אשר קובע על חשבון מי ההובלה אז יתכן כי המוכר בכוונת תחילה בחר לא לרשום זאת ואתם לא זכרתם לעגן זאת שההובלה על חשבונו של המוכר.
אינני בקיא עד כדי כך בחוק אבל יתכן כי החוק שותק במקרה זה ואז משתמע כי אתם תאלצו לשאת במחיר ההובלה.
עם זאת שווה לפנות ולברר הנושא באחד הגופים שציינתי .אולי משם תקבל בשורות טובות.
 
למעלה