מה לשון החוק לגבי מוצרי חשמל שנרכשו ברשת?

  • פותח הנושא r2m
  • פורסם בתאריך

r2m

Member
מה לשון החוק לגבי מוצרי חשמל שנרכשו ברשת?

רכשתי מייבש כביסה וכשפתחתי אותו גיליתי שהוא פשוט מעוך בחזית, אמרו לי חכה שבוע יבוא טכנאי ירשום דוח.

מה מדיניות ההחזר במקרה כזה (לא חובר לחשמל, נפתח ונמצא פגם פיזי)?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה מעוניין בלשון החוק?

לא יכול לתת ציטוט מדויק, אבל בכללי החוק אומר שצריך לספק לך מוצר תקין.
אם ברצונך ביעוץ מה לעשות - חכה לטכנאי ושוחח איתו ובמידה ותגובתו לא תספק אותך חזור לכאן.
 

r2m

Member
לכן אני כותב בפורום

טכנאי ישלחו עוד שבוע, אז הוא ירשום דוח ויחזרו אלי, בינתיים אני תקוע עם פיל לבן בסלון ולא מזיז אותו ולא מחבר לחשמל, לא מעוניין.

רוצה להחזיר להם אותו או שיביאו טכנאי מיידית שיחליף אותו באותו יום או למחרת.
לא אמתין להם שבוע, או מוצר חדש עכשיו, או ביטול עיסקה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה יכול להילחם, אתה יכול לתבוע במשפט

ואתה גם יכול לנסות לזרז תהליכים
נכון - נדפקת - עכשיו אתה צריך לנסות למזער נזקים - קיבלת מוצר שנמעך מלפנים, החברה לא יודעת איך נמעך, מתי נמעך וכמה נמעך, היא צריכה לבדוק
לא בטוח שהיא חייבת להחליף (כן, אני יודע שזה לא נעים לשמוע) יתכן וניתן לתקן, ולכן כדאי ללכת ברוח טובה
החוק מתייחס לשני דברים - הראשון חרטה, ולא חשוב מאיזו סיבה, ואינך חייב לנמק - במסגרת הזאת אתה רשאי להחזיר את המוצר ולשלם קנס בגובה 5% ממחירו עד תקרה של 100 ש"ח, והשני - תיקון, שחובה עליהם לבצעו תוך שבוע מיום הקריאה, מצרף קישור לחוק הזה
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/999_591.htm
ושוב, אתה יכול לריב, אתה יכול למחות רק כדאי לחשוב מה יצא לך מזה - לא תמתין להם שבוע? - מה תעשה? תחזיר להם? תוציא לרחוב? תתבע לדין? - קודם נסה בטוב - ובכל מקרה, חוק הגנת הצרכן (שיש אליו קישור בפורום זה) נותן לך שבועיים זמן לחשוב
 

r2m

Member
לפי דבריך, 60 שקלים יעלה לי ביטול.

שווה לי.
טעיתי ורכשתי מהם במקום בחנות מתחת לבית ממנה אני תמיד קונה.

בשיטוט קצר באינטרנט אני מוצא אנשים שיש להם דפיקות באותו מוצר בדיוק של אותה חברה שנקנה ממקום אחר, כנראה רגישות ספציפית.

אגב, מי נושא בעלות המשלוח?
 

r2m

Member
עכשיו אמרו לי, ולצערי אם אתה כותב את זה אז כנראה שזה חוקי

אפשר להחזיר לבד?
הם יכולים לתקוע איזה סכום שירצו להובלה.
 

r2m

Member
סליחה שאני "מעבה" את השרשור, אבל זה ישרת גם אחרים..

נאמר לי, שאם יש פגם במוצר, גם הוא פיזי, אין עלות ביטול וגם לא עלות איסוף.
עליהם לשאת בהוצאות.
&nbsp
רק נשאר עכשיו לחכות שיגיע איש שירות ויכתוב דוח, ועוד ינסה להאשים אותי במכה.
בהצלחה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לחכות לטכנאי זה מה שיועץ לך בהתחלה

אם יש פגם במוצר זכותם לתקן - אינם חייבים לבטל
אם אתה מתעקש על ביטול - כבר קיבלת תשובה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם יש פגם במוצר זכותו לבטל, הם חייבים לקבל. שים לב שרכש ברשת

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה צודק, כי זו עסקת מכר מרחוק. ענו לך כאן על עסקה רגילה.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לשון החוק בעסקת מכר מרחוק:

(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה –
(1) בנכס – מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס, או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם;

[...]

תוצאות ביטול עסקה (תיקון מס' 7) תשנ"ח-1998 (תיקון מס' 26) תש"ע-2010 (תיקון מס' 47) תשע"ו-2016
14ה. (א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג), 14ג(ג) או 14ג1(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב), עקב אי-אספקת הנכס או השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל כל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק –
(תיקון מס' 26) תש"ע-2010
(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/089_001.htm#Seif8

כפי שכתוב, במקרה של פגם, אינך צריך לשלם דמי ביטול. דמי ביטול של 5% או עד 100 ש"ח זה במקרה שביטלת מסיבות אחרות (למשל כי התחרטת) או אם קנית בחנות (ואז מדובר בתקנות ביטול עסקה). לעסקת מכר מרחוק תנאים אחרים, מאחר שהלקוח לא היה בחנות ולא בחן את המוצר באופן בלתי אמצעי עד שקיבל אותו.

כמו כן תקנות "אחריות ושירות לאחר מכירה" רלוונטיות רק אם אתה רוצה לתקן את המוצר. אם אתה רוצה לבטל את העסקה לחלוטין, אתה רשאי. לכל היותר תשלם 100 ש"ח עבור התקנה, אם הייתה (אם הבנתי נכון מדבריך, לא הייתה).
 

r2m

Member
הסאגה ממשיכה!

היה טכנאי בשני, ראה, צילם והמליץ על החלפה.
יומיים לאחר מכן התקשרתי לשירות של החברה וגם לאתר ממנו קניתי, בשניהם נתקלתי באנשי שירות נחמדים שנראה שממש מנסים לעזור, אבל לא עזרו...
בשירות אמרו שהם המליצו על החלפה ויש לחכות שיתקשרו לתאם, לא מתקשרים ואף אחד לא פותר לי את הבעיה.
הסברתי שאני יכול לקבל את המוצר רק יום ביום שישי (יש משלוחים בשישי) אחרת שוב לא אהיה בבית, אלא מישהו אחר, ולא אוכל לבדוק את המוצר במקום, כיוון שמחר זה כבר לא אהיה, אינני מוכן לחכות עוד שבוע (היה להם מיום שני לתאם, שבוע שעבר כשקניתי תאמו משני לרביעי בלי בעיה) אז ביקשתי ביטול עיסקה עקב מוצר פגום.

עכשיו אף אחד לא חוזר אלי ואני תקוע פה עם מייבש כביסה באמצע הסלון כבר שבוע וחצי.
הבנתי שהחזר אני אקבל רק אחרי האיסוף, רק לא הבנתי כמה עוד הם יכולים לדחות את האיסוף?...
 
למעלה