כמה נהוג לשלם למתווך על רכישת דירה?

כמה נהוג לשלם למתווך על רכישת דירה?

כולם מבקשים 2% ומע"מ (שזה, עם המחירים של היום, המון!) ומישהי אמרה לי שאף אחד לא באמת משלם 2% ולהוריד אותם לחצי אחוז.
זה נכון?
אשמח ממש לעזרה!
 
חותמים על הסכם .

ומה שכתוב בהסכם משלמים . המתווך יכול לבקש 10% משלמים מה שסוכם בכתב
 

סתם מבקרת

Active member
מנהלים משא ומתן על גובה התשלום ולא מסכימים מראש לקביעה של 2%

את צודקת שזה המון, בהתחשב במחירי הדירות. הבעיה היא שחלק גדול מרוכשי הדירות חושב ש"מה זה כבר הסכום הזה יחסית למחיר הדירה" ומשלם, מה שלא עוזר לעלויות הגבוהות ממילא של דירות.
לאחרונה נתקלנו במקרה שהמוכרים שילמו 2% למתווך (כנראה כי זה מה שחתמו איתו ולא ברור למה בכלל) והקונה, מראש, הציב כתנאי תשלום נמוך מה2%.
גם שמענו על מתווך שלא המשיך תהליך מכירת דירה לקונה פוטנציאלי בגלל שביקש הפחתה בתשלום למתווך.
מנהלים משא ומתן על התשלום לעו"ד וגם על אחוזי הריבית של המשכנתא, בדיוק כמו שמנהלים משא ומתן על מחיר הדירה.
כל סכום שחוסכים הוא סכום שנשאר לכם, גם אם לכאורה נראה שהוא זעום יחסית למחיר הדירה.
 
אבל

כשאני באה לראות דירה, המתווך ישר דוחף לידיים שלי הסכם לחתימה, ובד"כ כתוב שם שדמי התיווך הם 2%. איך אוכל להתמקח לפני שראיתי משהו? יש בכלל אפשרות לא לחתום?
 
כאשר מגיעים למתווך

חותמים חוזה ליני הכול .
חותמים שאים אחת מהדירות שהוא יציג לך ותיקני אותה
תשלמי לו X ש"ח

אחרי החתימה הולכים ליראות דירות
 

סתם מבקרת

Active member
ראי, בעיקרון המתווך מחתים אותך כדי שלא תוכלי אח"כ לרכוש את

הדירה שהוא הראה לך תוך כדי שאת עוקפת אותו.
הרי את לא חותמת לו שאת מתחייבת לקנות את הדירה, את לא מתחייבת שתשלמי עבורה כמה שדורשים (תנהלי משא ומתן על המחיר) ואת לא מתחייבת באמת לשלם את ה2%.
הכל נתון למשא ומתן ולנתונים שעומדים בפניך: כמה את רוצה את הדירה, כמה היא שווה לך, כמה כסף יש לך וכמה את מוכנה להוציא על כל ה"מסביב" וכמובן את צריכה לקחת בחשבון שלפעמים "תפסידי" דירה שאולי מאד רצית אבל לא עמדה בתקציב שלך או שמישהו הציע יותר משאת הצעת.
את גם צריכה להבין שמתווך לא בהכרח מספר לך הכל לגבי מעוניינים אחרים, אם יש כאלו בכלל וכמה הם מציעים. הוא יכול להציג את הדברים לפי האינטרסים שלו ולא בהכרח יציג לך את כל הנתונים לגבי הדירה, הבניין, הדיירים האחרים..
את, בשורה התחתונה, צריכה לדאוג לאינטרסים שלך. לא יזיק אם תקחי לצידך קרוב שמנוסה בניהול משא ומתן ויודע לבדוק את כל מה שצריך לבדוק.
מישהו אמר לי לא מזמן שהוא תוהה למה אין דיון על נושא התיווך, שמעלה באופן משמעותי את מחירי הדירות, כשכולם מתלוננים שקשה לרכוש דירה בימינו. למה בכלל צריך להיעזר בתיווך? לדעתי הוא צודק.
 

Ani15

New member
תסלחי לי, את מטעה

אם היא חותמת על החוזה, היא בהחלט מתחייבת לשלם 2% (או מה שכתוב בחוזה, ואפשר לשנות את זה רק לפני החתימה) אם תחליט לרכוש את הדירה, ולכל מה שכתוב בחוזה. כדאי מאוד לקרוא את החוזה ולבדוק על מה חותמים.
 

Ani15

New member
אם לא תחתמי לא תראי את הדירה

אבל את לא חייבת להסכים לחתום על 2%. את צריכה לחתום על מה שאת מסכימה, ובהחלט מקובל להתמקח על העמלה. במקרים מסויימים אפשר באמת לרדת לחצי אחוז (למשל אם את הקונה והמוכר משלם בעצמו 2%, או אם המתווך מאוד לחוץ למכור), וכמו בכל דבר - יכולת המיקוח שלך תלויה ברמת הלחץ שלך על העסקה.
 

blzvi

Active member
מסכמים טרם קבלת השירות

לא מתאים לך מחליפים מתווך .
בדיעבד אין כמובן ויכוח משלמים כמה שדורש
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כדאי שתחפשי בגוגל את חוק המתווכים

ותקראי אותו.
בחוק כתוב באילו מקרים המתווך זכאי לדמי תיווך ובאיזה מקרים אין חובה לשלם לו.
המתווך עובד ומגיעה לו תמורה לעמלו, הוא מראה דירה ללקוחות רבים, עליו לברר פרטים שונים עליה ולהשקיע בכך זמן ובסופו של דבר רק לקוח אחד משלם שכרו, אם יראה לך דירות שלא תיקני לא תשלמי לא כלום למרות שהשקיע בך מזמנו.
2% במחירי הדירות של היום זה באמת הרבה כסף ולכן רק משרדים בודדים לא מורידים את עמלתם מזה, בדרך כלל ניתן במו"מ להורד ל 1% ואף ל 0.5% (+מע"מ כמובן)
ואין צורך לרחם עליו או לחשוש שמא את עושקת אותו כי הוא גובה (לפחות רשאי לגבות) משני הצדדים (ואל תשכחי שבנוסף כדאי גם לשכור עורך דין שגם הוא לא עובד בחינם.
 

ספוקי

New member
כמו שאמרו לך, זה נתון למשא ומתן

אני באופן אישי מעולם לא הבנתי מדוע למתווך נהוג לשלם (לפני משא ומתן) 2% בעוד שעורכי דין מבקשים 0.5% בלבד.
המתווך מראה את הדירה, ומקסימום מעביר מסרים בין הצדדים עד שמגיעים לעמק השווה. פה נגמרת העבודה שלו. מילא בעבר, שם עבודת המתווך היתה, אולי, קצת יותר קשה באיתור דירות למכירה. אבל היום הם יושבים כל היום על האינטרנט, מוצאים דירות בלוחות יד שנייה ועוד גוזרים על זה קופון. עורך הדין צריך לנסח חוזים, לרשום הערת אזהרה בטאבו, לנהל כספים בנאמנות ובאופן כללי ללוות את הצדדים חודשים ארוכים עד שעבודתו מסתיימת.
 

MightyKnight

New member
אכן מעצבן הקטע עם המתווכים

מזל שעוד כמה שנים והמקצוע הנבזי הזה יעלם מן העולם.

מקרה שלי - ראינו דירה שמאד אהבנו, אבל המתווכת החתימה אותנו על חוזה של 3%. בשלב המו"מ אמרנו לה - אנחנו מוכנים לשלם סכום X שכולל מחיר + עלמת תיווך + מע"מ. ופלא - המתווכת עבדה סופר קשה כדי להוריד את המחיר של המוכרים כדי שנגיע ל X.
מי נדפק - אנחנו ששילמנו עמלה גבוה מאד, והמוכרים שהתפשרו על מחיר נמוך משמעותית ממה שיכול לקבל.
מי הרוויח? משרד התיווך.
העצה להתומקח היא עצה טובה, אבל באיזורים טובים ששם היצע נמוך, המתווכים יודעים מה יש להם ביד ויעדיפו לחכות ולעשות את הקופה שלהם. בסופו של דבר באמת לא שווה לפספס דירה בשביל 10000 ש"ח.
 

סתם מבקרת

Active member
אתה מבין כמה אבסורדי המשפט האחרון שלך? מתיעצים בפורומים כדי

להשיג מחיר זול יותר על אינטרנט, סלולארי, מכשירי חשמל - הכל בשביל חיסכון של עשרות שקלים בודדות, אולי. ואז - לא איכפת להשקיע עוד 10000 ש"ח לרכישת דירה.
כמה אתה עובד עבור הסכום הזה? כמה ריבית תשלם עליו אם תקח גם עבורו משכנתא מהבנק? אח"כ מתפלאים למה המחירים הם כאלו? כי אפשר, כי יש מי שלכסף אין ערך עבורו והוא ישלם מה ישבקשו כי מה זה כבר משנה.
 

MightyKnight

New member
אני מבין שלא הית בשוק הדיוק לאחרונה

תמיד אפשר להתעקש שעל 10000 ש"ח מפילים את העיסקה. לגיטימי. שבוע הבא את הולכת לראות דירה חדשה ומה מסתבר? גם שם צריך להוסיף 10000 ש"ח. אחרי חודשיים את מגלה שה 10000 ש"ח הפכו להיות 20000, כי המחירים עלו.
והריביית על ה10000? תוך שבועיים איחור את כבר משלמת 20000 יותר ריבית על המשכנתא, כי הבנק מעלה ריביות.
אבסורדי - בהחלט. אבל גם מציאות.
 

puptits

New member
לגמרי כך

 
למעלה