זכות לביטול עסקה בגין כיריים גז פגומות

riky7

New member
זכות לביטול עסקה בגין כיריים גז פגומות

שלום, אני מבקשת לדעת אם יש לי זכות לבטל עסקה ולקבל החזר מלא בגין כיריים גז פגומות. ואלה העובדות: 1. קניתי לפני שבוע כיריים גז שולחניות (מונחות על השיש, ללא צורך בהתקנה. צריך רק לחבר צינור גומי בין התקן של הכיריים לבין ברז הביטחון המותקן במטבח.) 2. רק היום פתחתי את האריזה וגיליתי כמה פגמים: מכסה הכיריים אינו ניתן לכוונון אחורנית, כדי שיישען על הקיר מאחוריו, אלא עומד נטוי מעט קדימה, כאילו הוא עומד ליפול קדימה. משטח האמייל ליד אחד מחריצי המכסה מקולף (ורואים את החומר השחור מתחתיו) וסרט הגומי מסביב למכסה מתפרק במגע יד קל, כמו כן המבערים אינם מתיישבים באופן יציב בתוך התושבות, וזה מעלה חשש לתזוזה אם תודלק אש או יוסט כלי בישול מעליהם. 3. מובן שלא נעשה בכיריים שום שימוש. אבל הן הוצאו מהאריזה המקורית, שאליה ניתן להחזירן. 4. הודעתי היום טלפונית לבית העסק על התקלות, ונאמר לי שאני יכולה להחליף את הכיריים האלה לכיריים אחרות מאותו דגם. אין בחנות כיריים גז מסוג אחר. 5. איבדתי אמון ביצרן/יבואן כיריים אלה ואני חוששת שמדובר במוצר מאיכות ירודה שיגרום לי צרות צרורות מיד או במהרה. אני מעוניינת לבטל את העסקה ולקנות כיריים מחברה אחרת. המוכר מוכן לתת לי זיכוי כספי אך לא החזר. השאלה היא אם עומדת לי הזכות לביטול עסקה זאת בגין טענה למוצר פגום ולקבלת החזר כספי מלא, או שאני חייבת להסכים לקבל כיריים חלופיות (אין לי עניין בזיכוי. אני צריכה כרגע כיריים גז בלבד, ומדובר בסכום של כ-350 שקל). 6. אם אאלץ להסכים לקבל כיריים דומות חלופיות ושוב יתגלו בהם פגמים, כאלה או אחרים, מה אז? האם תעמוד לי אז הזכות לביטול עסקה ולהחזר כספי? ומה יקרה אם לאחר שימוש בכיריים יתגלו תקלות כאלה ואחרות? האם אהיה משועבדת לשירות תיקונים? 7. במקרה של החלפת הכיריים, האם הזמן לביטול עסקה מתחיל מחדש מרגע קבלת הכיריים האחרונות או מתייחס למועד קניית הראשונות?
מקווה לקבל תשובות מלאות בהקדם. אני חייבת כיריים גז לשימוש דחוף.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אז ככה

אם זה פגום ואינו יכול לתקן, או להחליף באחד תקין - את רשאית לבטל ולקבל כספך חזרה , אם זה סתם לא מוצא חן בעינייך עקב איכות נמוכה את רשאית להחזיר תוך שבועיים, גם אם הוצאת מהאריזה אבל לא עשית בזה שימוש (חיבור לגז נחשב כשימוש) ולקבל כספך, למעט 5% בחזרה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
ובנוסף

במידה ואין בחנות מודעה בולטת בעניין מדיניות ההחזרה - אתה רשאי להחזיר את הכיריים ללא שום הסבר ולקבל את כל כספך בחזרה.
 

riky7

New member
תודה, ושאלות הבהרה

1. אין מודעה. אבל הסוחר מסרב להחזיר כסף ומוכן רק להחליף או לתת זיכוי. איך אפשר לחייב אותו להחזיר את הכסף? והאם במקרה של ביטול בגין פגם במוצר שלא שומש אני חייבת לשלם דמי ביטול, או שהפגם פוטר מזה?
2. מה אם אני מחליפה את המוצר ושוב אתקל בפגמים או אתרשם מאיכות ירודה, האם הוא חייב הפעם להחזיר את הכסף? במלואו?
3. ומה יהיה אם אשתמש במוצר המוחלף ואגלה פגמים לאחר השימוש? האם היה זכאית להחזר כספי או שאאלץ להסכים לתיקון המוצר? אני חוששת שהדגם דפוק וכך או כך יתגלו במהרה פגמים, וממש לא מעוניינת להיות שבויה של המוצר או של החנות.
בתודה,
ריקי
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תשובות

1. אם אין מודעה והוא מסרב לבטל עיסקה ולהחזיר כסף ניתן לחייבו בתביעות קטנות, יש להודיע לו קודם בכתב. בביטול עקב פגם אינך חייבת לשלם דמי ביטול אבל יש לאפשר לו לתקן לפני הביטול.
2. איכות ירודה זה לא דבר אובייקטיבי, כדאי שתבדקי בחנות אם המוצר החלופי פגום ואם פגום לא לקחת - עקב איכות ירודה ניתן להחזיר בתשלום קנס 5% או משום שאין מודעה - ופירוש דבר כזה שהוא לא מתנה החזרה בכלום, ללא קנס.
3. להסכים לתיקון במסגרת האחריות
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בהמשך לדבריו של מנהל הפורום, מקשרת לתקנות ביטול עסקה:

2. צרכן רשאי לבטל הסכם בהתאם לפסקאות (1) עד (7) ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם –
(1) לרכישת טובין או סוגי טובין כאמור בפרטים 1 עד 6 ו-23 לתוספת – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; לגבי פרטים 1 עד 3, 6 ו-23 לתוספת, פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;
https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_377.htm
&nbsp
כלומר (כפי שנאמר) אין בעיה להחזיר באריזה המקורית כי לא חיברת לגז ולכן זה נחשב לאי-שימוש. אני מצטטת את הסעיף הרלוונטי בחוק כדי שתדעי לבוא לחנות בצורה מסודרת ולהבהיר שאת רצינית, את יודעת על מה את מדברת ואת לא מתכוונת לוותר על זכויותייך. בד"כ זה בפני עצמו כבר גורם להם להתקפל, אבל אם לא, לנסות לפנות לרשות לסחר הוגן (הרגולטור) ולגופים כמו המועצה לצרכנות / אמון הציבור וכו'. הם לא רגולטורים ואין להם שיניים, אבל גם הם מעידים על רצינות ויוכלו גם לעזור לך להגיש תביעה במידת הצורך. אפשר לפנות גם למדורי צרכנות בתקשורת ולתכניות כמו "יהיה בסדר" בגלי צה"ל.
 
למעלה