זכות לביטול עסקה בגין כיריים גז פגומות
שלום, אני מבקשת לדעת אם יש לי זכות לבטל עסקה ולקבל החזר מלא בגין כיריים גז פגומות. ואלה העובדות: 1. קניתי לפני שבוע כיריים גז שולחניות (מונחות על השיש, ללא צורך בהתקנה. צריך רק לחבר צינור גומי בין התקן של הכיריים לבין ברז הביטחון המותקן במטבח.) 2. רק היום פתחתי את האריזה וגיליתי כמה פגמים: מכסה הכיריים אינו ניתן לכוונון אחורנית, כדי שיישען על הקיר מאחוריו, אלא עומד נטוי מעט קדימה, כאילו הוא עומד ליפול קדימה. משטח האמייל ליד אחד מחריצי המכסה מקולף (ורואים את החומר השחור מתחתיו) וסרט הגומי מסביב למכסה מתפרק במגע יד קל, כמו כן המבערים אינם מתיישבים באופן יציב בתוך התושבות, וזה מעלה חשש לתזוזה אם תודלק אש או יוסט כלי בישול מעליהם. 3. מובן שלא נעשה בכיריים שום שימוש. אבל הן הוצאו מהאריזה המקורית, שאליה ניתן להחזירן. 4. הודעתי היום טלפונית לבית העסק על התקלות, ונאמר לי שאני יכולה להחליף את הכיריים האלה לכיריים אחרות מאותו דגם. אין בחנות כיריים גז מסוג אחר. 5. איבדתי אמון ביצרן/יבואן כיריים אלה ואני חוששת שמדובר במוצר מאיכות ירודה שיגרום לי צרות צרורות מיד או במהרה. אני מעוניינת לבטל את העסקה ולקנות כיריים מחברה אחרת. המוכר מוכן לתת לי זיכוי כספי אך לא החזר. השאלה היא אם עומדת לי הזכות לביטול עסקה זאת בגין טענה למוצר פגום ולקבלת החזר כספי מלא, או שאני חייבת להסכים לקבל כיריים חלופיות (אין לי עניין בזיכוי. אני צריכה כרגע כיריים גז בלבד, ומדובר בסכום של כ-350 שקל). 6. אם אאלץ להסכים לקבל כיריים דומות חלופיות ושוב יתגלו בהם פגמים, כאלה או אחרים, מה אז? האם תעמוד לי אז הזכות לביטול עסקה ולהחזר כספי? ומה יקרה אם לאחר שימוש בכיריים יתגלו תקלות כאלה ואחרות? האם אהיה משועבדת לשירות תיקונים? 7. במקרה של החלפת הכיריים, האם הזמן לביטול עסקה מתחיל מחדש מרגע קבלת הכיריים האחרונות או מתייחס למועד קניית הראשונות?
מקווה לקבל תשובות מלאות בהקדם. אני חייבת כיריים גז לשימוש דחוף.
שלום, אני מבקשת לדעת אם יש לי זכות לבטל עסקה ולקבל החזר מלא בגין כיריים גז פגומות. ואלה העובדות: 1. קניתי לפני שבוע כיריים גז שולחניות (מונחות על השיש, ללא צורך בהתקנה. צריך רק לחבר צינור גומי בין התקן של הכיריים לבין ברז הביטחון המותקן במטבח.) 2. רק היום פתחתי את האריזה וגיליתי כמה פגמים: מכסה הכיריים אינו ניתן לכוונון אחורנית, כדי שיישען על הקיר מאחוריו, אלא עומד נטוי מעט קדימה, כאילו הוא עומד ליפול קדימה. משטח האמייל ליד אחד מחריצי המכסה מקולף (ורואים את החומר השחור מתחתיו) וסרט הגומי מסביב למכסה מתפרק במגע יד קל, כמו כן המבערים אינם מתיישבים באופן יציב בתוך התושבות, וזה מעלה חשש לתזוזה אם תודלק אש או יוסט כלי בישול מעליהם. 3. מובן שלא נעשה בכיריים שום שימוש. אבל הן הוצאו מהאריזה המקורית, שאליה ניתן להחזירן. 4. הודעתי היום טלפונית לבית העסק על התקלות, ונאמר לי שאני יכולה להחליף את הכיריים האלה לכיריים אחרות מאותו דגם. אין בחנות כיריים גז מסוג אחר. 5. איבדתי אמון ביצרן/יבואן כיריים אלה ואני חוששת שמדובר במוצר מאיכות ירודה שיגרום לי צרות צרורות מיד או במהרה. אני מעוניינת לבטל את העסקה ולקנות כיריים מחברה אחרת. המוכר מוכן לתת לי זיכוי כספי אך לא החזר. השאלה היא אם עומדת לי הזכות לביטול עסקה זאת בגין טענה למוצר פגום ולקבלת החזר כספי מלא, או שאני חייבת להסכים לקבל כיריים חלופיות (אין לי עניין בזיכוי. אני צריכה כרגע כיריים גז בלבד, ומדובר בסכום של כ-350 שקל). 6. אם אאלץ להסכים לקבל כיריים דומות חלופיות ושוב יתגלו בהם פגמים, כאלה או אחרים, מה אז? האם תעמוד לי אז הזכות לביטול עסקה ולהחזר כספי? ומה יקרה אם לאחר שימוש בכיריים יתגלו תקלות כאלה ואחרות? האם אהיה משועבדת לשירות תיקונים? 7. במקרה של החלפת הכיריים, האם הזמן לביטול עסקה מתחיל מחדש מרגע קבלת הכיריים האחרונות או מתייחס למועד קניית הראשונות?
מקווה לקבל תשובות מלאות בהקדם. אני חייבת כיריים גז לשימוש דחוף.