דירה מקבלן אחרי 4 שנים כל הצינורת חלודה

דירה מקבלן אחרי 4 שנים כל הצינורת חלודה

רכשנו דירה מקבלן שנמסרה לפני 4 שנים.

מאז ראינו שהצנרת בדירה ובצנרת של הקומה חלודה עד היסוד.

פנינו לנציגות של הקבלן אבל מתעלמים מאתנו באלגנטיות
יש למי לפנות עוד?

יש לנו ועד בית אבל הוא לא מוכן להרים את הכפפה.

האגודה לתרבות הדיור תעזור במשהו אם אנחנו לא חברים משלמים בה?
האגודה למען הצרכן?

גוף כלשהו?
 
יש לפנות באופן דחוף לעו"ד בתחום הנדל"ן לשליחת

מכתב רשום לקבלן תוך ציון הפגמים בצנרת הדירתית וצנרת הבניין ולדרוש החלפת הצנרת כולה. כל שיהוי מצידכם עלול לגרום כי תפספסו את תקופת האחריות שחלה על הקבלן לפי החוק לתיקון הנזקים.
העניין לא בתחום האחריות של האגודה לתרבות הדיור אלא בתחום המשפטי.
בנוסף יש להזמין שמאי אשר יבדוק את הצנרת הדירתית והצנרת בבניין ויש לשלוח לקבלן במכתב רשום את מימצאיו.
כמו כן יש לשלוח מכתב רשום מטעם העו"ד אל התאחדות בוני הארץ (מה שנקרא פעם התאחדות הקבלנים) ולהתלונן על הקבלן ועל איכות בנייתו ואיכות הצנרת שהטמין .
ברור כי כל הפעולות הללו יעלו כסף אבל אם תזניחו את העניין יעלה לכם הרבה יותר.
החלפת צנרת דירתית ובבניין שכרוכה בהרמת -החלפת בלטות ואריחים כולל העבודה עולה המון.יש לפעול מיידית כך שהעלות הזו תוטל על הקבלן במסגרת תקופת אחריותו לפי חוק המכר.
יש לצלם הצנרת החלודה לצורך הוכחות חיוניות החלפתה.
כל המהלך יקח מן הסתם זמן רב מאוד אבל יש לבצע את הצעד הראשון של שליחת המכתב לקבלן כמה שיותר מהר.
בהצלחה.
&nbsp
 
תוטל על הקבלן במסגרת תקופת אחריותו לפי חוק המכר.

מהי תקופת האחריות לפי חוק המכר?

זה לא רק שנת בדק אחרי קבלת דירה?
 

SicTransit

Active member
ממש גבולי

לפי סעיף 6 שם למטה האחריות לצנרת היא 4 שנים. אולי זאת הסיבה שהקבלן מנסה למשוך זמן.
 
ראה לינק בהמשך השירשור.תקופת הבדק אכן גבולית אך

ישנה תקופת אחריות המשתרעת על 3 שנים נוספות .אך בתקופה זו חובת ההוכחה של הנזק מוטלת על הקונה.
 
מצ"ב לינק

http://www.kolzchut.org.il/he/אחריות_קבלן_לליקויים_בדירה_חדשה
מעבר לתקופת הבדק יש 3 שנים נוספות של תקופת אחריות של הקבלן.היות וצנרת סמויה מהעין, נזק בה מתגלה לעיתים מאוחר יותר .גם אם אינכם עומדים בקטגוריה של תקופת הבדק אתם עומדים בקטגוריה של תקופת האחריות ובאמצעות מהנדס חומרי בניין או שמאי אתם יכולים להוכיח את טענתכם ולדרוש תיקון מלא.
 

izhakizhaki

New member
איכות הבנייה והשרות

בתחום הבנייה ישנם הרבה מנוולים ומתחזים ישנם גם אחראיים.
כדי לטפל בצורה מקצועית ויעילה יש ראשית לשלוח מכתב רשום עם אישור מסירה ולהתלונן על הליקויים.
כאשר רואים אחרי כמה שבועות שאין הענות לתקן הליקויים צריך לפעול בצורה מקצועית ורצינית.
יש צורך לקבל דוח טכני מקצועי על יד מהנדס בודק מטעם המתלונן.
לאחר קריאת הדוח והבנת גודל ההוצאה הכספית לתיקונים יש צורך לפנות לעורך דין המתמחה בליקויי בנייה עם דוח המהנדס לקבל הצעה לטיפול.
בהתחלה עורך הדין יפנה לקבלן בכתב ויתריע על הליקויים במידה והקבלן יתחיל לשחק אתכם מגישים תביעה משפטית עם הדרישה לקבל פיצוי על תיקון הליקויים.
אין חובה לתת לקבלן לתקן הליקויים במידה והוא לא נענה לדרישת התיקונים.
על פי הדרכה של עורך הדין ניתן לבקש 3 הצעות מחיר לתיקון ולבחור מתוכן את ההצעה הזולה. ההוצעות למהנדס ועורך הדין הם הוצאות שדורשים בתביעה.
עברתי תהליך כזה וגם זכיתי במשפט ואני יכול להמליץ על בעלי המקצוע בפרטי.
 
למעלה