חיישני הלחות במייבש שלי, אכן עובדים

3תיתי

New member
חיישני הלחות במייבש שלי, אכן עובדים

והמייבש מפסיק לעבוד כשהכביסה יבשה. אין לי מושג לגבי מחירים, כי שלי כבר עובד מס' שנים. יש חיישני לחות ויש חיישני לא יודעת מה, שמנסיוני, לא שוים. צריך לבדוק שבמפורש מדובר בחיישני לחות.
 

prizman

New member
אפשר לשאול אותך משהו?

קניתי מברשת שיניים חשמלית. משהו די זול. של אוראל בי.
עושה רושם שהיא עושה את העבודה הרבה יותר טוב ממה שאני עשיתי ידנית.
הייתכן?
די זילזלתי במברשות שיניים חשמליות עד עכשיו אבל פתאום זה נראה לי מכשיר מוצלח.
 

bogib

New member
אפשר לדעת

באיזה דגם מדובר, כי גם אני חשבתי לקנות חשמלית, משהו זול וטוב
תודה
 

prizman

New member
אני קניתי בגרמניה

אבל מסתבר שזה עובד כמו עם מדפסות.
המחיר הראשוני של המכשיר זניח, לקנות ראשים לכל המשפחה זה מייקר את העניין.
לא באמת תשים 4 מברשות כאלה בחדר הרחצה וכולם התאהבו בזה.
על הדגם תחליט לבד. יש להם המון. יש גם לחברות אחרות כמובן.
אני קניתי את מה שהתאים לי אבל הוא לא בהכרח יתאים לך, תצטרך לבדוק.
 

3תיתי

New member
בהחלט יתכן. אתה יכול לבדוק את העניין בפשטות

להשתמש בטבליות או נוזל דיסקלוזינג אחרי הצחצוח. הפלאק נצבע באדום (או צהוב, או סגול) וקל להתרשם. אפשר גם לבקש חוות דעת של השיננית או הרופא המטפל.
 

1Shir

New member
אז אפשר
גם לשאול אותך משהו?...


זאת אולי שאלה דבילית, אבל יש לי משחת שיניים סנסודיין DUAL CARE שכנראה שכבה קצת בארון והיא פג תוקף לפני כמה חודשים.
להשתמש או לזרוק?
כשמדובר באוכל אני לא ממש מתייחסת לפג תוקף, אבל לגבי משחת שיניים, חשוב לי שהיא לא תהיה פחות אפקטיבית ממה שהיא אמורה להיות, כי יש לי חניכיים רגישות.

ו-
על השאלה
 

3תיתי

New member
בואי נגיד ככה, יכול להיות, שהאפקטיביות של המשחה

קצת ירדה. גם לא הייתי משתמשת בה במרפאה (כללים של משרד הבריאות). אבל בבית, אישית, אני לא הייתי זורקת ובהחלט משתמשת. העיקר בצחצוח אינה המשחה, אלא הפעולה הפיסית של הסרת הפלאק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"פג תוקף" זה לא שם עצם... המילה שחיפשת היא "תאריך תפוגה"


(ליתר דיוק צירוף מילים) ובד"כ הוא שם לכסת"ח, בעיקר במוצרים קוסמטיים וכיו"ב. בהם אני מתעלמת ממנו עוד יותר משאני מתעלמת במוצרי מזון... (למעט ביצים ובשר). כל עוד התכשיר שמור היטב, מריח טוב, אין משהו מחשיד – משתמשת. ספק רק אם יש בו משהו שמאבד מיעילותו עם הזמן...
 

1Shir

New member
תיתי
טריליאן את צודקת אבל...

אני מסכימה איתך לגבי אוכל (אולי באמת למעט מוצרי בשר חלב וביצים)
וגם לגבי מוצרים קוסמטיים כגון קרמים
אבל משחת שיניים מבחינתי דינה כדין תרופה
מבחינתי היא אמורה לעזור לי למנוע התדרדרות של מצב החניכיים שאצלי מועדות לפורענות למרות שאני מצחצחת פעמיים ביום ומעבירה חוט דנטלי בסוף כל יום
לכן אני משתמשת בסנסודיין DUAL CARE לחניכיים רגישות (יופי, עכשיו אני נשמעת כמו פרסומת) כי זה מה שרופאת השיניים שמכירה את מצבי המליצה לי
אז קצת יפספס את המטרה אם מה שאמור לעבוד במשחת השיניים הזאת לא יעבוד כאשר תאריך התפוגה שלה (הפנמתי!) כבר עבר
בינתיים אני משתמשת בה, אולי אזרוק אותה לפני שתגיע לסוף
לצורך העניין את אותה שאלה אני יכולה לשאול למשל לגבי כדורי ויטמין D או B12 - האם כאשר תאריך התפוגה עבר לפני כמה חודשים, הם עדיין אפקטיביים? הרי זה לא כמו אוכל שאוכלים כי טעים, או קרם שמורחים כי נעים, זה משהו שאמור להשפיע על מצב רפואי, ואין דרך לדעת מיידית האם הכדור הספציפי אפקטיבי או לא...

בכל אופן
לשתיכן שעניתן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז זהו, שגם בתרופות אני לא ממהרת להתרגש מהתאריך...


כמו במוצרי קוסמטיקה, במקרים רבים מדובר בסוג של כסת"ח משולב במניעים כלכליים. מבחינת החוק חייבים לציין תאריך תפוגה, אז מציינים... אין פירוש הדבר שהיעילות באמת מתפוגגת או שמשהו קורה לתרופה. שמעתי פעם (לא בדקתי, מודה) שתרופות שפג תוקפן מועברות למדינות מתפתחות... וברור לכולם שהמוצר לא מאבד מתוקפו בדיוק לפי התאריך שמוטבע עליו ויש מרווח ביטחון (לא קטן) שלא לדבר על מוצרים רבים שאין שום סיבה מיוחדת שיאבדו מתוקפם כי באמת אין ממש משהו שיתקלקל בהם.

בכדורים רגילים (למשל משככי כאבים/מורידי חום פשוטים, לכסניות למציצה לכאב גרון וכיו"ב) השתמשתי אין ספור פעמים אחרי שהתאריך עבר, הם עבדו מצוין. יש לי לדוגמה משחה נגד כוויות שהתאריך עליה עבר לפני שנים רבות ושום דבר לא קרה לה, עדיין עושה את העבודה.

יש תרופות (כמו טיפות עיניים) שאסור להשתמש בהן יותר מפרק זמן מסוים מהפתיחה מחשש לזיהום, אבל גם אז אם מקפידים מאוד (שוטפים ידיים לפני השימוש; מקפידים שקצה הבקבוקון לא ייגע בשום דבר, לא באצבע וודאי שלא בעין; שומרים במקרר ועוד) אפשר להשתמש יותר, וזו עצה שכבר שמעתי מיותר מרופא אחד.

במקרה של חומרים רגישים, יש התוויות מיוחדות על התרופה, איך לאחסן ועוד. נטלתי פעם תרופה (אולי אנטיביוטיקה, אבל אני לא בטוחה) שבאמת הייתה רגישה והזמן היה קריטי, והיו אין ספור אזהרות והדגשות בנושא, וכל קפלייה הייתה ארוזה בנפרד בצורה מיוחדת בתוך מתכת וכו', שאי אפשר היה לפספס את הנקודה. כך נראית תרופה שאסור לצרוך אחרי התאריך או הפתיחה וכו'.

כך שלגבי משחת השיניים שלך, מה כבר יכול להתקלקל בה? ומה יקרה בדיוק ביום שהתאריך עבר? (שום דבר...). אני לא אומרת שתשתמשי בה אחרי שנה, אבל בהנחה שאת קונה כשהתאריך די זמן מראש, ומצחצחת לפחות בוקר וערב, את אמורה לסיים את השפופרת הרבה לפני התאריך, אלא אם מכרו לך סחורה ישנה או נשאר לך סטוק או לא יודעת מה.
 

1Shir

New member
אני לא חוששת שיזיק, אלא שיהיה פחות יעיל


לגבי המשפט האחרון שלך, מעבר לעובדה שבד"כ קונים כשיש מבצע של שלישיה, כאן פשוט עשיתי פשלה ושכחתי משלישיה ישנה והשתמשתי קודם בשלישיה חדשה - כך שמדובר בכחצי שנה פלוס מינוס. מקווה שלא תהיה לזה השפעה על מצב השיניים... אם כן אז בטח זה יתברר בתור הקרוב אצל השיננית
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי ועניתי בהתאם. אופתע מאוד אם תחושי בהבדל...

כפי שכתבה לך תיתי (ובצדק) מהות הצחצוח היא עצם הצחצוח (הפיזי) שמסיר את רובד חיידקי השן, והמשחה פחות מהותית. השיניית בכלל מסירה אבנית, וגם כאן ספק רב אם יהיה שינוי כלשהו.
&nbsp
גם אני קונה "סטוק" בכל פעם שיש מבצע, אבל לא באמת אכפת לי מתי אני משתמשת באיזו משחה. עד היום לא הייתי מודעת לכך שיש בכלל תאריך תפוגה על משחות שיניים; מעולם לא טרחתי לבדוק. הלכתי עכשיו לבדוק (קולגייט) ולא מצאתי תאריך.
 
ממליץ לקוראים היקרים להתעלם מהפוסט הזה


אין לי מושג מה ההכשרה/ההסמכה המקצועית של הכותבת ,כך שממליץ לכולם להתעלם מדבריה ולבדוק טוב את תאריכי התפוגה של התרופות לפני הנטילה .
- תרופות שפג תוקפן לא מועברות לשום מקום מעבר להשמדה ( ע"ח היצרן כמובן ) ברמת חובב .
- המקום היחיד שבו מוצרי עיניים לא יזדהמו אחרי פתיחה הוא המקום בו מייצרים אותם - חדר סטרילי .בכל סביבה אחרת כמה שלא תתאמצי ותשתדלי - הם יזדהמו
- עם כל הכבוד ( ויש הרבה כבוד ) לרופאים , כאשר מדובר בתרופות הידע שלהם מועט ומוגבל ואנשי המקצוע בתחום הם רוקחים . ברוב המכריע של המקרים בו נתקלתי הרופאים אפילו לא יודעים לזהות התנגשות בין תרופות .
* אין לי שום עניין בהמשך הדיון איתך - הפוסט הזה הוא הראשון והאחרון .
שבת שלום ובטוח לכולם .
 

puptits

New member
אתה צודק בהחלט

אבל למה להתרגש מהפוסט?
זו כולה דעתה...
&nbsp
ואם ישנו הדיוט שגם יקשיב לה אז מגיע לו שהוא מאמין לפוסטים באינטרנט ולא לרופא שלו או לרוקח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני ממליצה לכל אחד להחליט עבור עצמו.

אין לי שום הכשרה מיוחדת ולא כתבתי שיש לי כזאת, סיפרתי כיצד אני נוהגת.
&nbsp
- תרופות שפג תוקפן (בידי הצרכנים) נזרקות ע"י מרבית הצרכנים לפח הזבל. אף אחד לא מעביר אותן להשמדה מיוחדת כי הן תקועות אי שם בתוך שקיות זבל לא ממוין.
&nbsp
- ועדיין משתמשים בתרופה אף על פי שאנחנו לא חיים בחדר סטרילי. כאמור, מקפידים על הגיינה, שומרים בקירור, ורוב התרופות האלה מכילות חומר משמר. למי שנוטל תרופה יום יום ויש לו עוד כמה טיפות כדי לגמור בקבוק, אין באמת הבדל אם הבקבוק אצלו 30 יום או 35 יום. בתור מישהי שלא נוטלת תרופות כאלה יום יום מעולם לא השתמשתי בעצה הזאת, אבל שמעתי אותה יותר מפעם אחת.
&nbsp
- אז הנה מה שרוקחים אומרים, בבקשה:
http://www.nrg.co.il/online/29/ART1/502/646.html
 
אבקת אספירין 500 מ"ג פג תוקפה והצבע

הפך מלבן לצהוב. החומר הפך לרעיל. זו דוגמה לתרופה שתוקפה פג והיא מזיקה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מיותר לציין שאם תכשיר / תרופה / מזון שינה צבע/ריח וכו'

האריזה נפגמה או כל דבר חשוד אחר – זורקים ולא צורכים (גם אם הוא עדיין בתוקף).
אספירין היא אכן תרופה שמאבדת מתוקפה ועלולה להזיק (ולא רק פחות להועיל), זה מצוין בקישור שהבאתי לעיל.
 

SicTransit

Active member
מחיר הטעות

אכן, תאריכי התפוגה כוללים מרווח בטחון. אכן, מי שתרופותיו נשמרות בתנאים אופטימליים יכול, כנראה, להאריך את התאריך הזה. אכן, ברוב המקרים נחסך בכך קצת כסף וקצת מאמץ. אכן, כולנו אוהבים להרגיש לפעמים שבזכות חוכמתנו אנחנו מצליחים לדפוק את המערכת של היצרנים ועושי דברם שרוצים רק למקסם רווחים על חשבוננו.
&nbsp
אלא שחיים שלמים של חסכונות כאלה מתגמדים מול זיהום עין יחיד מאיזה חיידק עמיד. אפילו קלקול קיבה שלרוב הוא עניין בנאלי יכול להיות חוויה מאד לא נעימה ואף מסכנת חיים, במיוחד למי שמערכת החיסון שלו אינה במיטבה. על כגון אלה הומצא הביטוי (שלא מעט פעמים הוא מעצבן, אבל לא בהקשר שלנו) Better safe than sorry.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לכל היותר תרופה פחות יעילה, בתרופות שאני מתייחסת אליהן

(שאינן כוללות אספירין, למען הסר הספק). אם כאב הראש או הגרון לא יחלפו, אני כבר אדע... (עד עכשיו טרם קרה). יש אכן תרופות בעייתיות שלא רצוי להשתמש בהן אחרי התאריך (באנטיביוטיקה למשל לא הייתי משתמשת), אבל יש רבות אחרות שבהן זו לא באמת בעיה. לא רק אני אומרת:
http://www.nrg.co.il/online/29/ART1/502/646.html
http://www.lev-isha.org/sunpills/
ולגבי תרופות שפג תוקפן הניתנות ל"עולם שלישי", מתברר שבישראל נותנים (או לפחות נתנו) אותן לעובדים זרים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3149121,00.html
&nbsp
לגבי זיהומי עיניים, לפחות במקרה שלי אין קשר לחיידק עמיד כי מדובר בנגיפים, ולפיכך הטיפות שקיבלתי אינן אנטיביוטיות. אך מכיוון שלשמחתי הרבה דלקת נגיפית בעין פוקדת אותי רק אחת לכמה שנים, לא היה לי טעם לשמור את הבקבוק וזרקתי אותו אחרי חודש-חודשיים (מהמקרר) כשראיתי שהדלקת לא חוזרת. אגב, חיידקים עמידים נמצאים בעיקר בבתי חולים והבעיה הקשה היא שהמאושפזים שם לרוב עם מערכת חיסונית פחות אידאלית. אבל ביום יום יש לך על העור חיידקים כל הזמן, ואלה החיידקים שלי והם גם ככה כבר איתי... הבעיה היא עם זיהומים מבחוץ.
&nbsp
כמו כן אני משתמשת בטיפות הרטבה מדי פעם, ובדיוק כדי לפתור את עצמי מראש מבעיות אחסנה ושימוש (כי אין לי אפשרות לאחסן בקירור, אני צריכה אותן עליי לעת הצורך, ואני לא יכולה להתחייב שהבקבוק לא ייגע לי בעין) וכדי לא לזרוק בקבוקים באבם, אני קונה רק תכשירים שמגיעים בבקבוקונים חד פעמיים (משתמשים וזורקים). אבל יש גם טיפות שמגיעות בבקבוק מיוחד עם מנגנון שמונע זיהום (ואני מניחה שיש בהן גם חומר משמר) והן לשלושה חודשים, קניתי כאלה בעבר, נדמה לי שאצל האופטומטריסט (אבל הן לא היו מוצלחות בעיניי).
&nbsp
בקיצור, כל דבר לגופו. העצה הנ"ל ניתנה למישהי שאני מכירה אישית שנטלה טיפות יום יום בגלל אלרגיה או בעיה כרונית כלשהי והרופא (או אולי הרוקח, או שניהם) אמר לה שהיא יכולה להשתמש עד תום הבקבוק גם אם עבר חודש כל עוד היא שומרת היטב על הבקבוק ומקפידה על הכללים הנ"ל. חשוב להדגיש שלא מדובר בזמן ממושך (לא חודשים), אלא בימים מעבר לחודש, באמת כדי לגמור את הבקבוק. נתתי את הדוגמה הזאת מלכתחילה רק כדי לתת דוגמאות שונות למצבי תוקף של תרופות, זו כמובן לא דוגמה שרלוונטית למשחת שיניים.
 
למעלה