חשדו בי סתם בגניבה

dory141

New member
חשדו בי סתם בגניבה

אתמול הייתי בסניף של סופרפארם בת"א ורציתי לקחת מגבות שנשטפות באסלה. בטעות, מבלי ששמתי לב, קרעתי את הסרט שמחבר את השלישייה. עובדת של הסניף ראתה שזה קרה ושאלה אותי אם אני מנסה לפלח סחורה. השבתי בשלילה והסברתי לה, שמעולם לא חשדו בי בגניבה (תיקון טעות, בשנת 2006 יצאתי בטעות מספרייה של אוניברסיטה בה למדתי, כשהספר לא הושאל כחוק). היא לא קיבלה את טענותיי, והסבירה לי שיש מצלמות במעגל סגור ורואים הכל. בשלב זה איבדתי את קור הרוח, ועקב יום לא פשוט שעברתי, הסברתי לה בטונים גבוהים מאוד שאני לא מתכוון לבצע את הקנייה. זרקתי את המגבונים לאיזשהו מדף ויצאתי כועס משם. בהמשך התקשרתי, התלוננתי בפני נציג שירות לקוחות מהסניף על המקרה ודרשתי שהמנהל יצלצל אליי ויתנצל על התנהגותה המחפירה של העובדת. הבהרתי שאם לא, זו פעם אחרונה שאני קונה אצלם. עד עכשיו לא חזרו אליי. חוץ מלהחרים את הסניף, יש משהו שכדאי לעשות?
 

SicTransit

Active member
הנה, עשית

פרסמת ברבים את התקרית.

אני חייב לציין שלא ברור מהתאור שלך על מה הכעס. אם התנהגת בצורה שנראתה חשודה תוך כדי גרימת נזק מסויים לסחורה, ואם "עקב יום לא פשוט שעברתי, הסברתי לה בטונים גבוהים מאוד..." אני חושב שמי שצריך להתנצל היא את. לא כלפי החברה אלא כלפי העובדת שבסך הכל ביצעה את תפקידה (וייתכן מאד שבעקבות התקרית איתך גם היא עברה יום "לא פשוט"). אם את לא אוהבת את הכללים של סופרפארם בהחלט סביר מצידך להחליף רשת, אבל את חייבת להבין שהעובדה שאת אדם ישר שמעולם לא נחשד בגניבה אינה כתובה על המצח שלך.
 

dory141

New member
דבר ראשון, אני זכר

דבר שני, היא שכנעה אותי שאני מה שאני לא, גנב. השיפוט המהיר וחוסר היכולת שלה לפתור את המשבר בדרך יותר בונה, הרגיזו אותי מאוד. אם נניח הייתי לוקח את הסחורה לתיק, למשל, הייתה לה הצדקה. הסחורה הייתה בעגלה ובגלל סידור פגום בחנות, יצא שפתחתי את המארז. תאר לעצמך, שהיו רואים אותך מסתכל בנוסטלגיה לתוך גן שלמדת בו ולוקחים אותך לחקירת משטרה, בחשד שאתה פדופיל. גם אז היית מדבר ככה?
 

קרייטיב

New member
קראתי את המשפט האחרון שלך, ואמרתי לעצמי

שלא מן הנמנע שזה אכן יקרה במדינה שלנו, שזה מצחיק

מה שכתבת על הגן והמשטרה
 

dory141

New member
אני עובד בהוצאת ספרים

והוצאנו פעם מותחן, שמשם לקוחה הסיטואציה. כך, שמה שקורה בדמיון יכול גם לקרות במציאות.
 

SicTransit

Active member
דבר ראשון: סליחה

דבר שני, אני מבין שאתה פגוע אבל מאחר שלא הייתי שם אין לי דרך לדעת מה באמת התרחש שם מלבד התאור שלך עצמך. אתה היית זה שסיפר על כך שבגלל מצב הרוח שלך היתה התדרדרות בסיטואציה, ויצא לי להתקל בכמה מקרים בהם עובדים זוטרים זכו ליחס משפיל מצד הלקוחות (לא בהכרח המקרה שלך, אבל זה היה הרושם שקיבלתי).
&nbsp
לעניין הסיפא: לא זכור לי שלקחו אותך למשטרה כך שהאנלוגיה לא ממש מוצלחת, אבל אם היו חושדים בי בפדופיליה בנסיבות שתיארת הייתי מחייך ומודה לגננת על תשומת הלב הברוכה שהיא מקדישה לזרים חשודים.
&nbsp
קרה לי פעם שמוכרת שכחה להוריד את הסימון ממוצר שקניתי כך שפעמוני האזעקה לא רק שהבהילו אותי אלא גם שלחו אלי את הקב"ט. זה היה לא נעים למשך שתי דקות, אבל לא היה עולה בדעתי להתלונן על המוכרת שבגלל טעות שעשתה בתום לב היתה עלולה להיענש.
&nbsp
אני מצטער שתגובתי הרגיזה אותך. אני יודע שהרבה פעמים כאשר מישהו מרגיש שנעשה לו עוול, נסיונות להגיד לו שאולי ההרגשה אינה מוצדקת רק מרגיזים אותו יותר וגורמים לו להתבצר בעמדתו, אבל היה חשוב לי להזכיר שלפעמים אנחנו שוכחים שגם נותני השרות הם בני אדם, וגם להם יש רגשות. נסה לשוחח פעם עם מישהו שעובד בשרות לקוחות, אני בטוח שתקבל פרספקטיבה טיפה שונה.
 

קרייטיב

New member
קצת קשה שלקרוא את תגובתך, ולא להגיד לעצמך

שהוא סתם כותב את זה, כי בפורום תמיד קל לנסות ולצייר את עצמך כאדם טוב יותר ממה שאתה באמת.
&nbsp
כי גם אני יכול להשתמש בכך שעצם זה שהמוכרת שמה לב, כל הכבוד לה, כי פעם הבאה היא אולי תמנע גניבה אמיתית על ידי גנב אמיתי ולא סתם כמו שקרה הפעם, מישהו שסתם נחשד.
&nbsp
אבל בינינו?
בישראל? עם היחס הלא נעים וההישראלי האופיני
אני די בטוח שזה לא היה נעים.
בכל העולם יש זמזמים על מוצרים, בכל העולם יש חשדות לגניבה
ברור לי שלא מעלימים עין בעולם, ורק פה בישראל מעירים
&nbsp
אבל פה בישראל, גם בלי להיות נוכח בסיטואציה
איך שהוא ברור לי שהעובד או העובדת כבר לא זכור לי מי זה היה
עשו את זה בצורה לא הכי נעימה, כי פה כל עובד תמיד מנסה להרשים את חבריו למשמרת
הינה תפסתי גנב, שימו לב מה הצלחתי לעשות במשמרת שלי
&nbsp
יש מצב וסתם אני טועה וזה ממש לא היה ככה
אבל לדעתי קל לי יותר להאמין למה שאני כתבתי
לעומת לנסות לחשוב שהעירו לו בשקט, בלי שום אי נעימות מצד האחרים בחנות
קצת קשה לי להאמין
ובינינו, מה הבעיה לגשת בשקט לאדון, סלח לי
שמתי לב שהפרדת אריזה אחת מתוך שלושה, למה עשית את זה?
&nbsp
במקום
&nbsp
סליחה, אתה גנב? אפילו הוא כתב שעובדת ישר שאלה אותו אם הוא מנסה לגנוב.
&nbsp
למה ככה?
&nbsp
מה הבעיה לבוא, סליחה, למה אתה מפריד? זה נמכר באריזות של שלושה.
&nbsp
זה הכל.
&nbsp
כי אנחנו שוב חוזרים למה שכתבתי.
עובדים מנסים להראות פה שהם עשו משהו מרשים, וואו, תסתכלו מה הצלחתי לעשות.
האשמתי אדם שלא באמת אשם, תפסתי גנב, כל החנות וכל העובדים לאותם רגעים חושבים שהוא באמת גנב
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בלי להיכנס לפרשנות ברישא, מסכימה עם הסיפא: יכלה להעיר אחרת

במקום להניח, לקפוץ למסקנות שגויות ולמהר להאשים סתם, פשוט לשאול. בפרט שהמוצר הזה נמכר גם ביחידות ולא רק בשלישיות, אז למה למי שגונב לפרק שלישייה דווקא...? הרבה יותר עבודה... ובד"כ כשאנשים מפרקים מארזים הם רוצים לקנות יחידה (או יחידות) בכמות קטנה יותר משיש במארז; זה אמנם לא תקין (לפרק לחנות מארזים) אבל ממש לא מעיד על גנבה פוטנציאלית (קל וחומר כשהלקוח מעיד ששלוש היחידות היו אצלו בסלסלה, כלומר הוא לא פירק את המארז, לקח אחת והשאיר את חברותיה על המדף). בקיצור, לפחות ע"ס התיאור שלו זה נשמע די תמוה (אנחנו כמובן לא באמת יודעים מה היה שם).
 

SicTransit

Active member
שאלות טובות

הנקודה היא שבדרך כלל עובדות בסופרפארם (או בכל חנות גדולה אחרת) אינן קופצות כך סתם ומאשימות לקוחות בנסיון גניבה, ולכן לדעתי התאור שלך מפספס משהו שהתרחש שם. האם זה היה עצם פירוק החבילה? כנראה שלא, מהסיבות שאת עצמך הבאת ("כשאנשים מפרקים מארזים הם רוצים לקנות יחידה" העובדים יודעים את זה טוב לפחות כמונו כי זה גורם בעיות בקופה). גם ההנחה שלך שכל שלוש היחידות היו אצלו בסלסלה אינה נראית לי ברורה מאליה. הוא כותב "הסחורה היתה בעגלה" אבל לא ברור לי כלל שהכוונה שלו היא ליותר מאשר חבילה אחת, אותה חבילה שהוא הפריד מהמארז ואשר רק אותה הוא רצה לקנות. נראה לך שאם שלוש החבילות היו בעגלתו מישהו בכלל היה מתעניין בשאלה אם הן מופרדות או לא? הרי לא פעם אפילו פותחים אריזה ומשתמשים בחלק מהמוצר (בעיקר כשמדובר במוצרים אכילים
) לפני שמגיעים לקופה, ואף אחד מהעובדים לא מניד עפעף.

האם ייתכן, למשל, שהמארז כולו היה מוגן באותו שבב שמצפצף ביציאה והחבילה המופרדת לא? למען האמת לא נראה לי סביר במיוחד להגן על מגבונים עם שבב, אלא אם כן יש במקרה מכת גניבות של אותם מגבונים (אולי לכן הם נקראים מגבונים "מתכלים"
) שגם יכולה לשפוך קצת אור על כל התקרית... בקיצור: לא היינו שם ואנחנו לא באמת יודעים מה קרה, אבל הסצנריו לפיו העובדת התנפלה עליו בהאשמה רק בגלל הפרדת החבילה ולא קיבלה מייד את ההסבר שלו נראה גם לי תמוה כדברייך. שמא זה היה מקרה פשוט בו שני אנשים שלא היו במיטבם באותו יום הצליחו להוציא את הרע ביותר אחד אצל השני? נשמע לך מוכר?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שאין לנו דרך לענות עליהן ולכן זה לא משנה לנקודה שלי:

אני מסכימה עם קרייטיב שהעובדת הייתה צריכה לנהוג אחרת. עבדתי בשירות לקוחות שנים, גם כיום אני עובדת מול לקוחות, ולא משנה איזה יום עובר עליי ברמה האישית, אין מצב שאני אוציא את זה על לקוח. האשמה בגנבה היא האשמה חמורה שעובדים לא צריכים לקחת אותה על עצמם. אם חושדים בבעיה, הולכים לדבר עם הקב"ט/מנהל, לא מתעמתים עם לקוח. בלאו הכי אפשר להאשים לקוח בגנבה רק כשהוא יוצא מהחנות (עם סחורה שלא שולמה) ולא לפני. בשורה התחתונה, עובדת הוציאה לקוח כעוס ועצבני מהחנות בלי לקנות, כך שיש כאן חוסר מקצועיות מצדה.
 

שרי 55510

New member
תשובה על טעותך - SicTransit

כנראה שיש במקומות של הפארמים בעייה של גניבות אשר נעשות שם מדי פעם,
ולכן,יש להם מצלמות למעקב במעגל סגור,המשמש לתפיסת הגנבים,
ומכיוון שסף הרגישות בנושא גבוהה,לעיתים נתפסים גם אנשים שלא אשמים בכלל,
בגלל תזוזה כולשהי או חשד שווא.
לפני כחודש ימים, בעודי מחכה בקופה בכדי לשלם, עמדתי בתור הארוך,
ולפתע ראיתי 2 עובדות של הפארם ,שהגיעו בריצה למחלקת הטיפוח,
והאשימו בגניבה את 2 הנשים שנפגשו שם ממש ממולי, ושוחחו ביניהם,
הם עמדו ממש מול הקופות,הם לא לקחו דבר רק נפגשו ודיברו.
2 האחראיות הביאו אליהם קצין -ביטחון ,ועשו להם בלאגן שלם,אילצו אותם לרוקן את התיקים במתחם הקופות,וערכו בדיקה יסודית על גופם ,ובסוף התברר שלא מצאו דבר, זה היה רק חשד שווא.
הם כמובן הרגישו מושפלות,וכעסו שזה לא הוגן להתנהג אליהם ככה, ללא סיבה מוצדקת.
לבסוף אחת הבודקות אמרה:"זו הייתה בדיקה תקנית על פי הנהלים,ואתם יכולות להמשיך בקניות,כאילו לא קרה דבר".
כול האנשים שעמדו בתור לקופה ,היו המומים מהמתרחש,ובצדק, כי מחר זה יכול לקרות לכול אחד מהאנשים שיעמוד בפינת -התמרוקים,ויהיה עלול להיחשב בעיני הבודקות
לחשוד ,וזאת על לא עוול בכפו.
וזה לא רק קורה ברשת הפארם,,כשהייתי סטודנטית ,החלטתי לאחר הלימודים לפגוש את חברתי, ליד חנות -בגדים מפורסמת,ולרכוש שם משהו.ועמדתי ליד החנות בגדים,
כ- 5 דקות להמתין לחברתי,לפתע הופיעו אנשי-ביטחון וגררו מישהי מחנות הבגדים,
והיא נבהלה מאוד ,ועמדה בעקשנות בפתח -החנות ,וצעקה: "לא אבוא איתכם ,
לא לקחתי כלום ,החולצה שמדדתי נשארה בתא המדידה,וזו שאני לובשת היא שלי ,
ואותה אני קניתי כאן,בחנות הזאת ,לפני שבועיים,ואפילו יש לי חשבונית בארנק ,על הקנייה הזו".
הם נכנסו פנימה לחנות,אני וחברתי שבינתיים הגיעה ,נכנסנו גם אנחנו לחנות ,
האישה "החשודה" הוכיחה להם לפי חשבונית ששמרה בארנק ,כי היא רכשה בחנות זו את החולצה שהיא לובשת, והמוכרת שעמדה לידה הרגישה לא נוח מהעניין ואמרה לה :
"בואי לא נעשה מזה עניין, תשכחי מזה, ותנסי להיכנס לרגע לנעליים שלי,אז תביני,שלא התכוונתי לפגוע בך,אלא במקרה זיהיתי את החולצה שאת לובשת ,ששייכת לחנות זו,
ורק לא היה זכור לי שאת הקונה שלנו,אבל עכשיו שאני מכירה אותך ,אשמח לתת לך את השרות הטוב ביותר בכול פעם שתגיעי".
והלקוחה השיבה: לעולם לא אגיע למקום כזה עם יחס משפיל כזה,והסתלקה לה בזעם ובצדק מהמקום, כשהמוכרת אפילו לא הביעה את צערה על המקרה המביך,
לא התנצלה בפני הקונה,ולא כלום.
&nbsp
לכן ,תדע לך שכן קורים מקרים כאלה,שסתם נטפלים לאנשים מכול מיני סיבות של חשד ,
ושלא תמיד הוא מוצדק.
זה קורה לא פעם ,שישנם טעויות כאלה, בזיהוי מוטעה של חשודים, המקרה קורה,
אבל מעבר לזה ,הבעייה היא ,שכיום כבר אין כבוד ללקוח,אין התנצלות בפני-האדם שהושפל, ואפילו אין פיצוי לכול העוול ולהשפלה שנגרמת לו .
אין כול הצדקה למצב כזה, וחבל שזה כך,
בעלי העסקים חייבים למצוא דרך לתקן את זה, וכמישהו נחשד בטעות על לא עוול בידו,
מיד לפצות אותו על כך, ולתת לו את הכבוד המגיע לו כאדם.
מצד שני כול אדם שהושפל ונפגע על לא עוול בכפו,שלא יוותר,
ויפנה ללשכה תלונות- הציבור" .
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

קרייטיב

New member
אם תקראי את הודעתי השניה כאן בשרשור, בדיוק לזה התכוונתי

חיזקת עם דוגמאות שממחישות בדיוק את ההתנהגות המגעילה שיש פה בישראל.
לא יודע איך מתנהגים כלפי חשודים בגניבה בשוויץ, בגרמניה, או במקומות אחרים.
אבל בטוח, במיליון אחוז אפילו בלי לדעת שרק בישראל מתנהגים בכזאת גסות רוח, השפלה כזאת, ולבזות אותך מול כולם כאילו הרגע תפסו את הגנב הכי גדול שנתפס אי פעם במדינה.
&nbsp
בכל המקרים שסיפרת, שאין לי ספק שהם אמיתים, היה אפשר לגשת בצורה יפה
"סליחה, החולצה שלך, זו בדיוק חולצה שנמכרת כרגע בחנות. ראיתי שיצאת מתא מדידה - אולי שכחת להוריד אותה?"
מה הבעיה בזה בדיוק?
בצורה אנושית. תרבותית. מנומסת. יפה. כמו שצריך.
אבל במקום זה לרוץ עם קבט, אחראית ביטחון, ימ"מ (תוספת שלי...)
ועל מה? כשבסוף מתברר שהלקוחה רכשה את החולצה לפני כמה ימים, ואפילו חזרה לחנות לרכוש עוד כמה פריטים.
&nbsp
אני עדיין מאמין במה שכתבתי אז, בתגובה למעלה, שרק פה בישראל מנסים לעשות רושם.
הינה, תפסתי. תראו.
כל החברים למשמרת, כל הבנות למשמרת, כל הלקוחות
תראו איך תפסתי את הגנבת הכי גדולה שנתפסה אי פעם, ומי תפס? אני. העובדת הפשוטה שעובדת פה.
בסוף מה מתברר? סתם השפילו מישהי והרסו לה את כל היום, ופגעו בשמה הטוב מול קהל של לקוחות.
ועוד הכי הזוי שלא באמת מתנצלים מכל הלב "הכל בסדר, תשכחי ממה שהיה. זה לפי הנהלים, מותר לנו".
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
איך זה נעשה במדינות אחרות ?

נתקלתי במקרה שישראלי במדינה זרה החליף תוויות מחיר על מעיל וניגש לקופה, הוא לא ידע שהקב"ט צופה בו ומעביר מסר לקופאית - הקופאית שאלה אותו אם הוא בטוח שזה המחיר, הוא ענה שכן והיא צרפה את המעיל לחשבונו, בין קו הקופות לשער החנות יש מספר דוכנים, הוא הסתובב ביניהם כמה דקות, לאחר מכן יצא מהשער וניגש עם עגלת הקניות לרכב שלו, פתח את תא המטען והחל להעמיס לרכב, רק אז ניגש אליו שליח מהסופר וביקשו להתלוות אליו, הביאו לקב"ט שישב בקומה שניה והקב"ט שאל אותו אם הוא בטוח שזה המחיר, הוא אמר שכן, הקב"ט הזמין משטרה שלקחה אותו לחדר מעצר. למחרת בבוקר הובא לפני שופט.
 

שרי 55510

New member
בשורה התחתונה,הם מפסידים לקוחות,בגלל החשדות שוווא,,

כי פוגעים ומשפילים את הקונה - מול הלקוחות,ולא מתנצלים, לאחר שגילו את הטעות,,
והלקוחה שנפגעה ,היא בוודאי שלא תחזור לחנות הזאת,
וגם הלקוחות שהיו בחנות וראו את הבלאגן ,גם הם לא יחזרו,
זה יכול לקרות לכול קונה בחנות,עם כזה הוא היחס,וכאלה הנוהלים ,כך ,שבסופו של יום החנות עצמה מפסידה פרנסה - בדרך התנהלותה,ותוקעת לעצמה גול -עצמי .
מאוד חבל שיחס אדיב ,וכבוד לזולת,וקים בחסר כיום, בישראל.
&nbsp
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
שני המקרים שתארת

1. מהווים עברה על החוק, לשום עובד בחנות או קב"ט אין שום זכות לעכב אדם אלא אם ראה אותו גונב, ובפרט אסור לערוך עליו חיפוש, אם הוא חושד הוא רשאי להזמין משטרה.
2. מעבר לזה הפעולה שנעשתה בנוכחות אנשים נוספים ולא בצנעה במקום שאיש לא רואה מהווה לשון הרע ואם המעשה כך היה ולגברות המתוארות יש סבלנות הן יכולות להגיש תביעת לשון הרע על 50 אלף שקל ללא הוכחת נזק
 

SicTransit

Active member
שתי הערות

1. מאחר ואין לי צילום וידאו של המקרה ההוא בו הפעלית את האזעקה אין לי דרך לשכנע אותך באמיתותו, אבל אין לי טענות כלפי חוסר האמון שלך בי. זאת בדיוק הנקודה שלי: כשמישהו שלא מכיר אותי אישית מעלה חשד כלשהו אני לא נפגע מזה (אבל מובן שאתה לא חיב להאמין גם לאמירה הזאת, וחוזר חלילה) ובהרבה מקרים אני אפילו טורח לשבח אותו על כך - למשל כשבודק בטחוני ממשש את התיק שלי ולא מתעצל לפתוח רוכסנים בתאים סגורים אני בד"כ משבח אותו על העבודה הטובה שהוא עושה כי באמת ובתמים אני רוצה שמאבטחים יעשו עבודה טובה (אם הם כבר שם. אם צריך אותם בכלל זאת שאלה אחרת). אמנם עד כה מעולם לא נחשדתי בפדופיליה כך שאני רק משער איך הייתי מגיב לסיטואציה הדמיונית שהועלתה, אבל עפ"י התגובות שלי במקרים פחות חמורים יש סיכוי טוב שאינני טועה. מכל מקום, שאלת היושר שלי אינה נושא האשכול הזה ונכסתי אליה רק בגלל שנשאלתי. לצורך העניין אפשר להניח שאני רוצח סידרתי שמענה חתולים להנאתו בשעות הפנאי.

2. לגבי "האשמתי אדם שלא באמת אשם, תפסתי גנב, כל החנות וכל העובדים לאותם רגעים חושבים שהוא באמת גנב" - אם אתה חושב שהתקרית הזאת היתה נעימה לאותה עובדת אתה צריך לדבר עם מישהו שבאמת עושה את זה למחייתו. סכסוך עם לקוחות, בטח האשמת שווא בגניבה, הם לא משהו שהעובד מקבל עליו תשבוחות מהמנהלים. מאחר ולא הייתי עד לשקרית, אני מסתמך רק על התאור שדורי הביא - וייאמר לזכותו שהוא לקח על עצמו לפחות חלק מהאשמה באי הנעימות שהתפתחה - ועפ"י התאור הזה ההתרשמות שלי היא שהעובדת אכן חשדה בו ולא ניסתה להמציא חשד כזה (ולכן הזכירה את המצלמות. ברור שהיא האמינה שהן תראינה התנהגות לא תמימה. למה במקום הריב לא נעשה נסיון לראות באמת מה צולם? אני מניח שהסיבה היא שדורי לא היה במצב הרוח המתאים).

האם העובדת היתה יכולה להתנהג אחרת? גם בלי שהיינו שם אפשר לנחש שכן, כי מהתאור נראה שהיא לא התייחסה נכון לרגישות שדורי הפגין, אבל הרי העימות לא הסתיים אפילו בכך שהקב"ט הוזעק ודורי נלקח לעימות מול המצלמות אלא בכך שהוא "זרק את המגבונים על איזה מדף" ויצא מהחנות, כך שקשה לראות מה היה הרווח שלה מהעניין. מנסיוני שלי, עובדים אינם מחפשים עימותים עם לקוחות (בזאת אינני אומר שאין מה לשפר אצלם מבחינת נימוסים, יעילות וכד'). במאמר מוסגר אני רוצה לציין שתגובה תוקפנית כלפי האשמה היא, כמובן, התגובה הטבעית של חלק מהחפים מפשע אבל היא גם התגובה המחושבת של חלק מהגנבים, כך שהציפיה של המגיב התמים (ואני מניח שדורי אכן לא ניסה לגנוב) שבזכות התגובה ההסוערת שלו יאמינו לדבריו אינה ריאלית.

אני לא מכיר את הסדרי העבודה בסופרפארם, ואני מודע לאפשרות שמה שעומד בבסיס התקרית הוא תימרוץ יתר של ההנהלה לעובד שתופס גנב. אם מישהו מאמין שזה המצב ודאי שיש לו סיבה מוצדקת לכעוס על התאגיד ולעבור לרשת אחרת. הנקודה שלי היא שהעובדים הזוטרים הם לא התאגיד ובד"כ יחסי הכוחות הם לטובת הלקוח (ההיררכיה היא: הנהלה > לקוח > עובד זוטר). מדי פעם אני נתקל ביחס פשוט מבזה כלפי קופאיות בשופרסל, לדוגמא, ובאותם מקרים (מעטים) שזה הצריך התערבות ממונה הלקוח תמיד קיבל גיבוי.

לסיום אני רוצה לחזור: אין לי עניין בהטלת אשמה על צד זה או אחר בסיטואציה שלא הייתי נוכח בה, אבל אני מנצל את האשכול להזכיר שהעובדים הזוטרים ברשתות הגדולות הם הרבה פעמים קורבנות של התאגיד ולא שותפים שלו, כך שהכעס שמופנה כלפיהם אינו מוצדק.
 
למעלה