האם מקובל שרופא משפחה מציין ביקור על הארכת מירשם ?

Ron W

New member
האם מקובל שרופא משפחה מציין ביקור על הארכת מירשם ?

מכיוון שאין לי עדיין נסיון בתרופות לטווח ארוך כמו ססטינים,
ביקשתי לקבל מירשם ל3חוד' ואכן קיבלתי מהמזכירה אך נדרשתי
להציג את הכרטיס לרופא באמצעותה ונוכחתי שנוסף לי ביקור
אצל הרופא באתר הקופה, ללא שראה אותי כלל.
 

raya

Well-known member
מוזר.... אני מחדשת מירשם כל 3 חודשים
באתר של קופ"ח כללית, ואף פעם לא נרשם ביקור אצל הרופא.
השאלה - האם זו הבקשה הראשונה שלך? אם כן - אז אולי הרופא רצה לראות את הכרטיס שלך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה הבעיה בהוספת הביקור? אתה לא משלם על רופא משפחה

ולמיטב ידיעתי לא ניתן להפיק מרשם ללא כרטיס חבר, הרי הרופא צריך להיכנס לתיק הרפואי לשם כך. ברגע שהוא מעביר כרטיס (כדי להיכנס לתיק במחשב) זה נרשם כביקור בקופת החולים. נשמע לי די סביר. בד"כ רופא לא צריך "לראות" אותך להארכת מרשם, גם אם הוא "רואה" זה במובן המילולי הבסיסי של הפועל, לרוב גם ככה לא מבצעים בדיקות להארכת מרשם שאפשר לעשות כך או כך, אז לא משנה אם באמת חיממת את הכיסא במשרד מולו למשך שתי הדקות האלה או לא.
 
לא יודעת באיזו קופה אתה

לפחות במכבי אפילו אם אני מזמינה מהרופא משהו דרך האינטרנט באופן רשמי זה נחשב ביקור ואם זה "ביקור" ראשון באותו רבעון אז יש גם תשלום רבעוני.
מה שכן מוזר הוא שהיית צריך להציג את הכרטיס לרופא לצורך כך. במכבי כאמור את רוב הפעולות אני עושה דרך האינטרנט אבל גם אם מגיעה למזכירות של המרפאה, המזכירה יכולה להוציא לי בעצמה מרשמים וכו' לפחות אם מדובר בתרופה קבועה. כבר יצא לי לעשות את זה אפילו בזמן שהרופא לא היה במרפאה בכלל.
 

Ron W

New member
במאוחדת אין הזמנה באינטרנט

המוזר שאכן הזמנתי מהמזכירות בבקר על פתק שהכנתי ובסוף היום
כשעברתי והמרשם היה מוכן, המזכירה ביקשה שאגש לרופא
להעביר את הכרטיס.. מכיוון שהיה תור ולא נעים היא ניגשה במקומי
ואז כנראה נרשם לי ביקור. לגבי חיוב לא נראה לי שאחויב מנסיון העבר.
הרופא לעומת זאת כמעט בטוח כן מתוגמל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בד"כ מבקשים להשאיר כרטיס מגנטי במצבים כאלה

מכיוון שלא השארת כנראה ביקשו ממך כשהגעת. אני מניחה שהרופא אכן מתוגמל וזה נראה לי סביר והגיוני. לגבי חיוב, בוודאות לא תחויב, לא צריך ניסיון; ביקור אצל רופא משפחה (וגם רופא כללי / רופא ילדים) הוא ללא חיוב.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
נראה לי שזה חלק מהישראבלוף של הרופאים וקופות החולים

שבא להצדיק את העומס הגדול על הרופאים, את הצורך בתקנים נוספים, "להוכיח" טענות על שעות העבודה הארוכות של הרופאים ובאופן מעשי לאפשר לרופאים לעבוד באופן מעשי שעות מועטות ובכל זאת לקבל תשלום על עבודה נוספת ושעוד ישאר להם זמן לעסוק ברפואה פרטית בתשלום גבוה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לי חברה טובה שעובדת כרופאת משפחה בקופת חולים

והיא ממש לא עובדת באופן מעשי "שעות מועטות". למעשה אחרי שמסתיימות שעות הקבלה היא יושבת במשרד ומתעדת לקוחות, מסדרת תיקים, מטפלת בבקשות למרשמים ועוד. היא בקושי מספיקה לעשות את כל העבודה בזמן שמוקצה לכך, כי יש הרבה עבודה (ולקופת החולים לא מתחשק לשלם לה שעות נוספות).
&nbsp
לעסוק ברפואה פרטית בתשלום גבוה? פחחח! זה לרופאים מומחים ברמה של מנהלי מחלקות, שמות גדולים, כאלה שצברו מוניטין אחרי שנות ניסיון רבות מאוד. אנשים שוכחים בקלות כמה שנות לימוד, התמחות והשתלמות נדרשות כדי להגיע למעמד הזה. עד שרופאים בכירים מגיעים לשם הם כבר בגיל די מבוגר, אחרי שטחנו משמרות כסטג'זרים, כמתמחים (שהם כבר רופאים לכל דבר, כן?) ועוד.
&nbsp
בימים שבהם רופאת המשפחה שלי (לא החברה) לא מקבלת אחר הצהריים בסניף הקבוע שאני הולכת אליו, גיליתי שהיא פשוט מקבלת בסניף אחר...
&nbsp
בשורה התחתונה, רוב אם לא כל רופאי (למעשה בעיקר רופאות) המשפחה שרואים בקופות לא דופקים קופה ולא עוסקים ב"רפואה פרטית בתשלום גבוה". הבחור התייחס למרשם מרופא משפחה בקופה. אתה נובח על העץ הלא נכון.
 

Ron W

New member
מה ההשוואה של חברה מול פציינט שלא ימהר להתלונן על הרופא?

מצידי שיתגמלו רופא עבור הכנת מרשם או טופס בדיקה שהוא מכין
עם ההפניה המנומקת שדורשת השקעה
יש הבדל בין דיאגנוזה ושיחה רפואית עם הלקוח שהיא מיוזמתו.
לציין שזה ממש לא המקרה הראשון שניתקלתי בו..
אולי אפתיע אותך שלפני שנים רבות הלנתי אפילו על בת משפחתי -
רופאה שעשתה עלי ביקור בשיחת טלפון כי אז די היה להכניס מס ת"ז
היא גם סיפרה לי על הנוהג של קולגה לגרוף ביקורי חולים שלא היו שלו
יתכן שמאז הם נדרשים להעביר כרטיס. בזמנו לא נפגעתי מרישום כוזב
(שתרויח למה לא) אלא מההתנערות שהתלוותה אליו במקרה הפרטי.
חוזר ומדגיש שהמרשם היה מוכן אצלי ביד ובכ"ז הרופא ביקש לעצמו ביקור
יכולתי להתנדף משם בקלות אבל אני תלוי בחסדי הרופא. האם רות?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הא? החברה הייתה בתגובה לדברים שכתב ברזילי, לא אליך

לא הבנתי מי המטופל ש"לא ימהר להתלונן על הרופא" ולמה.
&nbsp
לי אישית מוזר שהמרשם כבר היה מוכן כי אצלי בסניף תמיד ביקשו להשאיר כרטיס מראש (אפילו כדי להזמין לי חיסון בתשלום מהסניף הראשי לסניף ללא בית מרקחת, ולא עשיתי זאת כי לא רציתי להסתובב כמה ימים בלי כרטיס עליי, למקרה הצורך) אבל נגיד שזה אפשרי והרופא מבקש את הכרטיס לצורכי פרוצדורה / רישום / התקזזות מול הקופה / ווטאבר; אז? אני עדיין לא מצליחה להבין מה מפריע לך, צר לי.
 

Ron W

New member
המטופל זה אני. האם היית יוצאת משם בלי להענות לבקשת המזכירה?

אין שום דבר מוזר. בעבר הגשתי מרשמים עבור אחרים על טופס בכללית
וקיבלתי אותם ללא שנרשם להם ביקור ובוודאי שלא כרטיס מגנטי
מוזרה התגובה שלך כי בבוקר המזכירה ראתה את הפתק וביקשה
רק לכתוב גם שנת לידה מעבר למס ת.ז.שרשמתי. לא היתה דרישה לכרטיס
זו היתה סתם גחמה מאוחרת של הרופא
היית צריכה לראות איך התנפל עלי שלא ביקרתי אצלו בערך 6 שנים
כאילו גזלתי את פת לחמו וכנקמה אף הפחיד אותי בכולסטרול חמור עלאק
בהתחשב בדא והא. בדיחה כי אותם ערכים היו לי כבר לפני 10שנים.
קיצור רופאים תחמנים כמו כל בעל מקצוע אבל הנזק חוח לא פותרים בכסף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מבינה שהמטופל זה אתה (אבל לא למה התחלת לכתוב בגוף שלישי)

כאמור, בקופת החולים שלי זה מלכתחילה אחרת מבחינת מרשמים (ולפי הדיווחים כאן זה כנראה משתנה מקופה לקופה ואולי גם בין סניפים/רופאים), אבל לשאלתך – לא, לא הייתי יוצאת מהסניף. מה אכפת לי להיענות לבקשה? בין אם זה נוהל או בקשה של הרופא, אני לא משלמת על כך. מכיר את האמרה "זה נהנה וזה אינו חסר"?
&nbsp
אני באמת לא מבינה על מה ולמה כל הטרוניה. אם יש לך השגות לגבי מקצועיות הרופא, תחליף אותו; אבל נשמע לי הגיוני שרופא משפחה יראה מטופל בתדירות של יותר מאחת לשש שנים, זה באמת הרבה מאוד, לא מומלץ.
&nbsp
לא הבנתי את "אותם ערכים היו לי לפני עשר שנים". איך יודעים אם לא בודקים? אם הערכים ממשיכים להיות טובים – מצוין; אם הערכים לא טובים, כדאי לעשות עם זה משהו, קל וחומר אם הם לא טובים כבר הרבה שנים... אני באמת לא מצליחה להבין מהיכן הזלזול הזה במעקב רפואי בפרט או ברופאים בכלל, אבל בשלב הזה נראה לי שאין לנו בסיס משותף לדיון והנקודה הראשונית כבר מיצתה את עצמה (לפחות מבחינתי).
 

SicTransit

Active member
מהיכן הזלזול הזה?

האשכול הזה כולו עונה בדיוק על השאלה ששאלת, והתשובה שהוא נותן לה מתאימה גם על השאלה "על מה ולמה כל הטרוניה".

כאשר הרופא מתנהג בצורה שמעלה את החשד שמניעיו כלכליים גרידא, כמו במקרה שלפנינו, זה פוגע באמון שהלקוח רוחש לו. רון מדגים בדיוק מה ההשלכות של אותה התנהגות: בעקבותיה גם העיצה הרפואית שניתנה אח"כ התפרשה כנובעת ממניעים כלכליים ולא למען טובת החולה. אם רון יחטוף בעתיד התקף לב או ארוע מוחי (הוסיפו כאן את הלחש החביב עליכם נגד עין הרע) האשם העיקרי יהיה אמנם הוא עצמו, אבל גם להתנהגות הרופא יש בזה חלק.

עניין קטן נוסף: זה נהנה וזה אינו חסר? כידוע, תקציב הבריאות מוגבל כך שכל שקל שמגיע לרופא בתואנות שווא נגרע מהזקנה ההיא במסדרון, ומה שגרוע יותר: ממני.

רון: עשה לעצמך טובה ותחליף רופא למישהו שאתה מוכן להאמין להמלצות שלו ולפעול לפיהן. מה שחשוב, בסופו של דבר, הוא הבריאות שלך.
___________
איזה כיף, בפורום הזה את לא יכולה למחוק הודעות שאינן תואמות את דעתך.
 

Ron W

New member
ממש לא זלזלתי בעיצה הרפואית רק נפגעתי מהאיטונציה

בשום מצב לא רצוי להפחיד פציינט .. אגב הקטע המשעשע
שהקרדיולוגית שרשמה עלי ביקור כשעשיתי ארגומטריה
גם לא ממש שוחחה איתי, מעבר להפנות לבדיקות והפחדות משלה-
ועל מסקנותיה רופא המשפחה דוקא קרץ לי שהיא הגזימה
שלא חייבים וכאן לבסוף נסמכתי על התרשמותו ובדקתי מה שהתחשק לי.
בשורה תחתונה רופאים נדרשים להתרשם לא רק מהמספרים היבשים
אלא להקשיב להכיר ולראות את התמונה המלאה.
תודה לעצמי, היום מרגיש מצוין ירדתי במשקל (בהמלצה שלי נטו) עושה
יותר פעילות ותודה לתשומת הלב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה "כלכליים גרדא" פה? המטופל ביקש מרשם, קיבל אותו.

לרופא אסור לקבל על כך שכר? זו העבודה שלו. הוא ביקש להעביר את כרטיס המטופל, אני יכולה לומר לך שבקופת החולים שלי זה נעשה כך תמיד, זו לא בקשה בלתי סבירה. גם אם זה רק לשם התקזזות מול הקופה, צר לי, עדיין לא רואה מה הבעיה.

לפי התיאור של רון לא ניתנה לו שם עצה רפואית אח"כ, הוא ציין שהוא כלל לא פגש את הרופא אלא נתן את הכרטיס למזכירה (והיא זו שנכנסה לרופא) ולאחר מכן הלך הביתה. כפי שכבר כתבתי, אם אינו מרוצה מהרופא (מכל סיבה שהיא) הוא יכול להחליף אותו.

נ.ב.
בניגוד להאשמתך, מעולם לא מחקתי לגולש הודעה כי היא לא תאמה את דעתי. מעבר לכך לא ייערך כאן דיון בי או בניהול של פורומים אחרים. פורומים בתפוז לא נועדו לסגירת חשבונות או להשגות שיש לך על ניהול בפורום אחר, על מנהלים או על גולשים אחרים. אם יש לך השגות על גולש/מנהל שאינך מצליח ללבן מולו הכתובת היא הנהלת הפורומים (הנהלת תפוז).
 

SicTransit

Active member
מה מה?

1. מי מדבר על שכר הרופאים? מדובר על כך שהרופא חייב את הקופה עבור ביקור שלא התקיים. ישראבלוף קטן וכביכול לא מזיק, כי הרי "זה נהנה והשני אינו חסר" לטעמך.

2. רון: "היית צריכה לראות איך התנפל עלי שלא ביקרתי אצלו בערך 6 שנים כאילו גזלתי את פת לחמו וכנקמה אף הפחיד אותי..."(ההדגשה שלי) - הרי לך לקוח שבגלל אותה התנהגות נטה להתעלם מעצות הרופא שלו כי הוא ייחס אותן למניעים כלכליים. די ברור שזה המקור ל"זלזול הזה במעקב רפואי" ואני מקווה שעכשיו את כבר כן מבינה (למען האמת אני די בטוח שהבנת את זה עוד קודם אבל "לא ייערך כאן דיון בי" כך שלא נדון בזה).

3. כן, רון יכול להחליף רופא אבל השאלה על הפרק היא לא מה האופציות שעומדות בפני רון אלא האם יש פגם בהתנהלות הרופא.


נ.ב. הצחקתיני (אם כי אני בטוח שאת "לא רואה" למה). חן חן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה "גרדא"? המטופל לא קיבל את מה שהיה צריך? בקשתו נענתה

הוא קיבל את השירות, כלומר זה לא שהיה כאן עניין כלכלי תוך הזנחת הטיפול בו. כן, לקבל שכר עבור עבודה זה כלכלי גרדא, אבל זה נכון לכולנו, גם לרופאים.

1. שוב, מה אכפת לי? אני לא יודעת מה הנהלים בסניף או מה נוהלי הקופה. אין לי כוונה להתערב ביחסים שבין הרופא לקופה, וחרף העובדה שאתה מתעקש על "ישראבלוף" אני ממש לא משוכנעת שזה הדבר או שהרופא פעל בניגוד לנהלים (גם אם כן, זו בעיה של הבוסים שלו).

המטופל ביקר בסניף לקחת מרשם. זה טיפול של הרופא, גם אם קטן. כשאני מבקשת מרשם בקופה שלי מבקשים ממני להשאיר כרטיס אם אני לא רוצה לחכות, אבל אני מעדיפה לקבוע תור ולקבל את המרשם ישירות מהרופאה. זה ביקור ש"מתקיים" אבל למעשה היא לא עושה שום דבר מלבד להעביר כרטיס ולהדפיס לי מרשם (בדיוק מה שקרה גם כאן, רק שהוא לא ראה את הרופא פנים מול פנים).

2. כן, קראתי את דבריו של רון גם לפני כן; אבל שים לב לציטוט שהבאת ושים לב למה שכתבת "בעקבותיה גם העיצה הרפואית שניתנה אח"כ התפרשה כנובעת ממניעים כלכליים". אתה יצאת מנקודת הנחה שהביקור אצל הרופא קרה אחרי קבלת המרשם, אבל רון לא כתב זאת כך, ואני הבנתי אחרת – אחרי המרשם הוא הלך הביתה ולא ראה את הרופא (זאת הוא כתב מפורשות, המזכירה נכנסה עם הכרטיס) ואת ה"התנפלות" של הרופא הוא חווה בביקור קודם כלשהו (אולי בזה שניתן המרשם המקורי, לפני החידוש?) ולכן הוא (כנראה) לא מחבב את הרופא עוד מלפני כן (ולא בעקבות עניין המרשם).

3. לא, השאלה על הפרק היא "האם מקובל שרופא משפחה מציין ביקור על הארכת מירשם?" (זו כותרת השרשור שפתח רון). כאמור, בסניף הקופה שאני הולכת אליו זה מקובל. בשאלה האם יש כאן טעם לפגם – לדעתי לא. זכותך המלאה לחשוב אחרת. אם רון חושב שיש כאן פגם, הוא יכול לפנות ולדווח לקופת החולים והם יפעלו כפי שהם מוצאים לנכון. כמו כן אם הוא לא מרוצה מהרופא (עם או בלי קשר למרשם), לא סומך עליו ולא מקבל את עצותיו, חבל להישאר אצלו, ובעיניי זה פגם מהותי בהרבה מנושא העברת הכרטיס.
 

SicTransit

Active member
התנצחויות

לא נראה לי שיש לי מה להוסיף בעניין זה. העמדה שלך ברורה, ואני מקווה שגם שלי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בכל כלל יש יוצא מן הכלל

ואיני מטיל ספק בישרה והגינותה של חברתך.
אבל הפונה לא (כנראה) התלונן עליה - הוא הטלונן על מקרה שרופא, כנראה בהנחיית המערכת (או לפחות לפי נוהל מקובל בה) זייף את יומן הטיפולים שלו והכניס קבלה ובדיקה של אדם שלא קיבל ולא בדק, הוא עשה זאת ברייש גלי בסיוע המזכירה שלא ראתה בזה חריג, ולכן זה בהחלט ישראבלוף שמצטרף להרבה ישראבלופים אחרים (ואני יכול למנות עשרות שאני מכיר - רק שכאן זה לא המקום) שנעשים בקופות החולים ובמערכת הבריאות - ולצורך העניין אתן לך רק דוגמא אחת שאין מבוטח במערכת שלא נתקל בה - חולה בא לרופא בתלונה שהוא חש לא בטוב, והרופא, במקום לבדוק, לשלוח לבדיקות מעבדה ואולי גם לרופא מומחה, רק שואל: "כמה ימי מחלה לרשום לך?" - וזה במסגרת רפאי המשפחה ו"החסכון" שהם עושים למערכת - ורופא שלא נוהג כך יפוטר כי הוא לא יספיק לבדוק את כל החולים בזמן הקצר המוקצב לו והוא יעמיס הוצאות על המערכת
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא לא יוצאת מן הכלל; אתם יוצאים מנקודת הנחה לא בהכרח נכונה

שהיה כאן "זיוף" או פעולה לא תקינה מבחינת המערכת. אם זה הנוהל המקובל אני לא מבינה את הבעיה. ואם רון חושב שהרופא שלו "מזייף" הוא יכול להתלונן עליו והקופה תפעל מולו בהתאם במידת הצורך.
&nbsp
חשוב לי להבהיר: הבאתי את החברה (וגם את רופאת המשפחה שלי) כדוגמה לכך שהדברים שכתבת (אתה, לא רון) על רופאי המשפחה בסניפי קופות החולים אינם נכונים (בגדול): הם לא עובדים מעט שעות, יש עליהם עומס עבודה לא קטן ואין להם פנאי לעסוק ברפואה פרטית (כי רוב שעות היום הם מקבלים בסניף זה או אחר ובין לבין גם כשהסניף סגור יש להם עבודה, כאמור). לא פעם הם מקבלים גם מטופלים דחופים ללא תור ונשארים מעבר לשעות התורים. ועוד לא הזכרנו מעקבים, התייעצויות טלפוניות, וכן – הארכת מרשמים. זו חלק מהעבודה, למה שלא יקבלו עליה שכר?
&nbsp
אין מבוטח שלא נתקל בה? היי, נעים מאוד
. עוד לא קרה לי שהשאלה הראשונה שרופא משפחה שאל אותי היא "כמה ימי מחלה לרשום לך" בלי לתשאל/לבדוק אותי, אלא אם ההרגשה הרעה הייתה אתמול והגעתי היום לרופאת המשפחה באמת רק כדי לקבל אישור מחלה. כשמדובר במחלות נגיפיות קלות נפוצות (כמו הצטננות) שבהן אין כל טיפול (למעט קצת הקלה על התסמינים) אין באמת מה לבדוק או לעשות. אני יודעת זאת, היא יודעת זאת... והסיבה לכך שבמקרים רבים מציעים ימי מחלה היא שגם המטופלים עצמם מגיעים כדי לקבל ימי מחלה ותו לא. בכל זאת אם אני מתלוננת על כאב גרון היא תסתכל לי בגרון, אם אני מתלוננת על שיעול היא תקשיב לריאות... זה אף פעם לא "קחי אישור מחלה – ביי" והיו לי כמה וכמה רופאי משפחה בחיי. לרופא מומחה מעולם לא הגעתי כדי לקבל ימי מחלה וזה גם לא משהו שהוצע לי אוטומטית.
 
למעלה