פיספוס טיסה בגלל תקלה ברכבת

rst929

New member
פיספוס טיסה בגלל תקלה ברכבת

ביום שני ב22 באוגוסט הייתי אמור לטוס לחו"ל. זמן המראת טיסה – 13.45. אני עליתי לרכבת מחיפה שהייתה אמורה להגיע לנתב"ג בשעה 11.49. באותו יום קתה תקלה: קבל חשמל נפל על המסילה ותנועה נעצרה. הרכבת שבה נסעתי נעצרה בנתניה וכל כמה דקות נאמר ברמקול: «הרכבת נעצרה לכמה דקות". בסופו של דבר הרכבת יצאה בחזרה לחיפה ונתנו רכבת חלופית אשר הגיעה לנתב"ג רק בשעה 13.15. כמובן שפיספסתי את הטיסה. באותו יום סוכנת נסעיות שלי סידרה לי בתשלום נוסף של 270$ נסיעה לאותו יעד, אבל בתאריכם שונים.
השאלות: מה עושים? האם אוכל לקבל פיצוי מרכבת ישראל על הפרש במחירי כרטיס? האם כדי בהתחלה לפנות למחלקת פניות של רכבת ישראל?
 

ספוקי

New member
לפי דעתי, הרכבת מכוסה במקרים כאלו

אאל"ט יש הגבלה בחוק לגבי הפיצוי והוא עומד על 2 כרטיסי נסיעה לכיוון.
אף אחד לא יחזיר לך את ה-$270 ששילמת.
בנוסף, לפי חברות התעופה זמן ההתייצבות המומלץ לפני טיסה עומד על 3 שעות ובחודשי הקיץ העמוסים אף יותר. ציטוט מאתר אל-על: "לאור האמור, ומאחר שמתבצע בידוק ביטחוני טרם ההגעה לדלפק הבידוק, מומלץ להגיע לשדה התעופה כארבע שעות לפני מועד ההמראה" (קישור לאתר אל-על). במקרה שלך, גם אם הרכבת היתה מגיעה בזמן, זמן ההתייצבות שלך הוא פחות משעתיים לפני הטיסה.
 

rst929

New member
טוב

  1. אני לא טסתי ב אל-על.
  2. האם כדי להגיש תביעה לבית משפט בתביעות קטנות?
 

ספוקי

New member
האתר של אל על היה רק דוגמא...

אבל מחיפוש קצר באינטרנט בכל האתרים כתוב לפחות 3 שעות: ארקיע, אל-על, ישראייר, הדקה ה-90 ועוד....

ואם לא היה ברור, אני לא ממליץ לתבוע. אתה עלול לחטוף הוצאות משפט.
 

jen711

New member
להגיע פחות משעתיים לפני הטיסה לנמל התעופה זה מאוד מאוחר

ועוד בקייץ...
אני תמיד מגיעה 3-4 שעות לפני הטיסה.
אני לא חושבת שתוכל לקבל פיצוי יותר מכרטיס נסיעה.
 

rst929

New member
ניתקלת במקרים כאלה?

אני לא חושבת שתוכל לקבל פיצוי יותר מכרטיס נסיעה.

ניתקלת במקרים כאלה?
 

סתם מבקרת

Active member
העניין הוא שבדוגמה שהבאת התקלה היתה ברכבת ואילו

במקרה שלך התקלה בכלל לא היתה ברכבת ולא קשורה לרכבת.
במקרה שלך נפל כבל חשמל שהופל ע"י קבלן שביצע עבודות במקום ולרכבת לא היתה יד בדבר, לא היתה כל אפשרות למנוע את הדבר וגם אי אפשר לבוא בטענה שהיתה התרשלות מצידה בתחזוקה.
אם לתבוע אז את מי שביצע את העבודות שגרמו להפלת הכבל ו/או מי שהקבלן ביצע את העבודות מטעמו. חושב שתמצא אותם ותוכל לתבוע אותם? בהצלחה
מה שבטוח שאם תתבע את הרכבת יש סיכוי יותר מסביר שלא רק שלא תקבל פיצוי אלא שאף תחויב בהוצאות משפט.
 

rst929

New member
את משפטנית?

את משפטנית? מהזה משנה האם זאת אשמת קבלן או שלא? אני קיבלתי שירות מין הרכבת. ברכבת החזיקו נוסעים באי-וודאות יותר משעה וזמן אזל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי ברכבת הייתה אי ודאות... באירוע בזמן אמת לא תמיד מעריכים

כהלכה את פתרון הבעיה. לפעמים חושבים שיש בעיה קטנה ועובר זמן עד שמתברר שלא בדיוק. גם לרכבת אין כל אינטרס לעכב את הנוסעים ולשתק את התנועה וכשקורית כזאת תקלה גם מנהלי הרכבת מעוניינים להחזיר את תנועת הרכבות לסדרה בהקדם האפשרי. לא נראה לי קל להוכיח שהרכבת פעלה כאן באופן לא סביר, אבל אתה תמיד יכול לנסות לתבוע, כפי שכבר כתבו לך.
&nbsp
אבל אתה צריך לקחת בחשבון שבמשפט סביר להניח שתידרש גם להראות שהאיחור היה רק באשמת הרכבת ושעשית כל שביכולתך לא לאחר לטיסה (כלומר לצמצם נזקים). בתור התחלה, העובדה שתכננת להגיע לנמל התעופה פחות משעתיים לפני הטיסה לא עומדת לזכותך, כי כאמור, היא בניגוד להמלצות המקובלות. מעבר לכך, האם ניסית לברר את המצב מול מנהל התחנה? מול פקח/כרטיסן? להתייעץ ולהסביר שיש לך טיסה ואתה חושש שתפספס? לברר על דרכי הגעה חלופיות?
 

rst929

New member
מצב

האם ניסית לברר את המצב מול מנהל התחנה? מול פקח/כרטיסן?

בטח שניסיתי ורוב הזמן בקרון לא היו פקחים אחר-כך כאשר פתחו את הדלתות ואיפשרו לצאת (בסביבות 11.50) פקחים רוב הזמן אמרו: אנחנו לא יודעים מה יהיה ועבר זמן יקר ואני פחדתי להזמין מונית כי הייתי יכול להתקע בפקקיים וגם מונית הייתה יכולה להגיע אחרי זמן-מה.

אני מניח שזה לא פעם הראשונה שקבל נופל על הפסים וברכבת אמורים לדעת שתיקון יכול לקחת זמן ארוך ומיידית לידע את הנוסים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מצטערת, אבל התיאור שלך לא נשמע לי כזה שירשים שופט

"רוב הזמן בקרון לא היו פקחים" – אז הולכים ברכבת לקרון אחר ומחפשים אותם.
&nbsp
"פקחים רוב הזמן אמרו: אנחנו לא יודעים מה יהיה" – אכן, לפעמים גם הפקחים לא יודעים, מה לעשות? ככה זה כשלא יודעים: לא יודעים... ופעמים רבות באמת חושבים שכל רגע התקלה נפתרת והיא עדיין לא. לא קרו לך מצבים כאלה?
&nbsp
ככה זה כשצריך לקבל החלטה בתנאי אי ודאות. אבל בתור התחלה, הייתי מסבירה לפקח את המצב, אומרת לו בדיוק מתי הטיסה שלי ומתייעצת אם כדאי להמתין או לקחת מונית.
&nbsp
"פחדתי להזמין מונית כי הייתי יכול להתקע בפקקיים וגם מונית הייתה יכולה להגיע אחרי זמן-מה" – זו בדיוק הסיבה שבמקרים קריטיים שאסור ואי אפשר לאחר לוקחים מקדם ביטחון גדול במיוחד. גם בלי שום תקלה מיוחדת קורה שרכבות מאחרות או שיש בעיות לא צפויות אחרות. זה ההבדל בין תכנון הגעה לשדה התעופה פחות משעתיים לפני הטיסה לבין תכנון הגעה 3–4 שעות לפני. עכשיו קח את כל הסיטואציה שלך למצב שבו הייתה נתקע אבל הייתה לך עוד שעה "ספייר"... היית עולה לטיסה.
&nbsp
אני לא יודעת כמה נפוצה נפילה של כבל על הפסים ועד כמה הם יודעים ויכולים להעריך נכונה את זמן תיקון. גם אתה לא. האם תצליח לשכנע שופט שהרכבת התרשלה / פעלה באופן בלתי סביר והיא האחראית הבלעדית למלוא הנזק הכספי שנגרם לך? אני בספק; אבל כאמור, יש (גם בתפוז) פורומים משפטיים שבהם תוכל להיוועץ במשפטנים (זה לא אחד מהם) ואתה תמיד יכול לנסות את מזלך בבית המשפט ולקוות לטוב.
 

rst929

New member
מספר דקות

אז הולכים ברכבת לקרון אחר ומחפשים אותם.

ובאותו זמן ברםקול נאמר: "הרכבת תעצר לתוך מסםר דקות בגגלל התקלה". מספר דקות זה 10-20 דקות לכל היותר.

לפעמים גם הפקחים לא יודעים, מה לעשות?
אבל הם תמיד היו בקשר עם מרכז פיקוח.

אבל הייתה לך עוד שעה "ספייר"... היית עולה לטיסה

ואילו הרכבת הייתה מידעת את הנוסעים בשעה -11.40 -11.30 שרכבת יכולה להתעקב יותר משעה, גם אז הייתי עולה לטיסה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, זו חכמת הבדיעבד. בזמן אמת דיווחו בהתאם למה שידעו

באופן כללי רכבת יכולה להתעכב גם יותר משעה, אבל מן הסתם לא ידווחו שזה המצב כשלא יודעים שזה המצב (אלא אם אתה יכול להוכיח שהם ידעו ושיקרו, ואז יש לך קייס לא רע). אתה צריך לדרוג לאינטרסים שלך ולקחת מקדם ביטחון הולם. כאמור, ההמלצה היא להגיע לשדה לפחות 3 שעות לפני הטיסה, וזה נכון גם להגעה ברכב פרטי. כשמשתמשים בתחבורה ציבורית, קל וחומר. אתה ממשיך להדוף את האחריות ממך לרכבת חרף כל מה שכותבים לך כאן. אני באמת לא רואה מה עוד יש להוסיף שלא נאמר כבר. אם אתה כ"כ משוכנע שהצדק איתך, תבע את הרכבת ושיהיה
.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כאמור, אם אתה יכול להוכיח שברכבת שיקרו / התרשלו, בהצלחה

אני לא יודעת אם המקרה הזה דומה למקרה שקרה לך, עד כמה זה נפוץ ומי אשם. אני (ואחרים) עונים לך לפי מיטב הבנתנו, לא כמשפטנים ולא כמהנדסי רכבות. אני מודה שלא כ"כ ברור לי למה בעצם אתה מתייעץ כאן אם נראה שאתה יודע לחפש בעצמך את התשובות ודוחה את התשובות שאתה מקבל מהגולשים כאן...
 

rst929

New member
אני מחפש אנשים שקרה להם משהוא דומה

[URL]http://news.walla.co.il/item/2990404[/URL]
רכבת ישראל הזמינה אוטובוסים עבור נוסעיה שיצאו מתחנת תל אביב מרכז, תל אביב האוניברסיטה, הרצליה, בית יהושע ונתניה.
 
למעלה