"אחריות על אחריות"

Rina12310

New member
"אחריות על אחריות"

שלום
משקפים שנרכשו באופטיקנה עם אחריות של שנתים. שנה אחרי הרכישה נסדקו עדשות - באופטיקנה קיבלו טענה שבעיה שלהם והחליפו (אפילו לא תיקנו - החליפו) עדשות על חשבונם במסגרת האחריות.
בדיוק שנה לאחר החלפת העדשות חזרה אותה הבעיה.
סירבו לתקן אותה בתענה שאין אחריות על אחריות.
האם זה תקין?
האם החלפת עדשות באחריות שונה מהחלפת עדשות בתשלום ורק על החלפה בתלום חלה אחריות? האם בכל החלפת העדשות לעדשות חדשות יכולה לא להיות אחריות?
תודה רבה
 

3תיתי

New member
להבנתי, האחריות לשנתיים מיום הקניה

לא מיום ההחלפה בעדשות אחרות.
 
האחריות נגמרת במועד המקורי

גם אם הם תוקנו או הוחלפו לפני כן.
&nbsp
אם הם רוצים להגדיל ראש ולהחליף בחינם או לתת הנחה זה אפשרי אבל הם ממש לא חייבים
 

Rina12310

New member
אחריות

כלומר אם החליפו לי בתשלום - אז יש אחריות. (ככה נאמר לי על זוג משקפים השני שהוחלפו עדשות בתשלום)
ועל עדשות החדשות שחליפו במסגרת אחריות החברה לא אחראית - הבנתי נכון?
תודות!!
 

ספוקי

New member
שנתיים אחריות מיום הרכישה, גם אם הוחלף בעבר.

אם כאמור האחריות היא לשנתיים, זה מיום הרכישה.
כלומר אם החליפו לך את העדשות אחרי זמן מה, ואז בתוך התקופה של השנתיים מיום הרכישה יש שוב נזק, אז הם עדיין נכללים בתוך האחריות.
אבל אם יום לפני תום תקופת האחריות הם מחליפים את העדשות, ואז אחרי שבוע קורה להן משהו, זה כבר לא במסגרת האחריות (במקרה כזה אפשר אולי להוכיח שהמוצר היה פגום מלכתחילה, אבל זו סתם היתה דוגמא להבהיר את עניין האחריות).
 
לא

זה לא תקין. תני להם בחירה: או שיתקנו או תגידי להם שאת יכולה לתבוע אותם לקבלת פיצוי לדוגמא עד 10000 שקל על הפרת סעיף 31 א' בחוק הגנת הצרכן. בחירה שלהם.
 

G Gabi

Member
איך מפירים סעיף שהוא תרופה?

סעיף 31א כלל לא מתייחס לעוולות, אלא פיצוי בגין מצבים מסוימים.
איזה סעיף הופר המהווה עילה לפיצוי ללא הוכחת נזק?
 

G Gabi

Member
בטוחני שתוכלי לאתר את החוק ולבדוק איזה סעיף *לטענתך* הופר

 
זה מיותר.

(8) ביקש צרכן מיצרן טובין או מעוסק, שיתקן קלקול שנתגלה בטובין שנמכרו לו או שיספק חלקי חילוף לשם תיקון הטובין, כפי שנדרש לפי סעיף 18א(1) – והיצרן או העוסק, לפי העניין, לא תיקן כל קלקול כאמור במהלך תקופת האחריות בלא תמורה או לא סיפק חלקי חילוף כאמור עד תום תקופת האחריות, בתוך התקופה שנקבעה לכך לפי אותו סעיף.
 

G Gabi

Member
אחלה. והיכן בדיוק סעיף 13א(א)(8)* או 18א(1) הופר?

כדי להקל עלייך, ציטוט של 18א(1)-
18א. (א) השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשאי בתקנות, לחייב יצרן, יבואן, סיטונאי או קמעונאי של טובין או שירותים, לתת שירות לצרכן לאחר מכירה, וכן רשאי הוא לקבוע הוראות לענין זה לרבות באלה –
(1) תיקון ליקויים ופגמים והחלפת טובין, בשלמותם או בחלקם, בלי תשלום, במשך תקופה שיקבע;
&nbsp
ע"מ לתבוע לפי סעיף 31א, יש להפר את אחת מהעילות המוזכרות בו.
את המלצת לתבוע פיצויים לדוגמה על בסיס סעיף 31א והפנת לעילה (8), כלומר, סעיף 18א(1).
אודה להסבר כיצד בדיוק מתקיימת עילה - לדברייך - להפעיל את סעיף 31א.
&nbsp
*(לענ"ד לא ניתן להפר את סעיף 31א, אבל זו סתם סמנטיקה [כתבת "על הפרת סעיף 31 א'"])
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לעניות דעתי

עם הקניה ניתנה אחריות לשנתיים וכל תקלה שבאשמת היצרן (ובמידה ולטענתו אינה אשמתו חובת ההוכחה עליו) הוא צריך לתקן, הוא לא חייב בשנתיים אחריות נוספת לאחר כל תיקון.
מעבר לכך על תיקון עצמו צריכה להיות אחריות מסויימת, בד"כ היא 3 - 6 חדשים, במקרה שלך זה לא תופס כי נותרה לך עוד כשנה אחריות, זה בהחלט תופס אם התיקון בוצע תקופה קצרה לפני תום האחריות,
 
למעלה