שאלה בקשר לביטוח צנרת בדירה

yairnatty

New member
שאלה בקשר לביטוח צנרת בדירה

עוד חודש מסתיים לי הביטוח שיש לי במסגרת החוק על האינסטלציה שקיבלתי בדירה שקניתי מקבלן.
מאז שנכנסתי לדירה לפני כמעט 4 שנים יש רטיבות בקיר בגלל צנרת מתחת לרצפה כל פעם שהיתלוננתי הקבלן שלח פועל שיקלף את הצבע מהקיר והפועל צבע את הקיר.
בגלל שהביטוח עומד להסתיים התקשרתי לקבלן ואמרתי לו שיבוא להחליף צנרת והגיע הזמן לעשות טיפול שורש ולהרים בלטות , אמרתי לו שלא אסכים לקוסמטיקה ורק החלפת צנרת באה בחשבון ,
הוא מצידו לא מסכים לשלוח אליי פועל או אינסטלטור הביתה וטוען שקודם כל אשלח לו צילומים של הקיר לי זה נשמע בקשה הזויה מה דעתכם ? על סמך תמונה ניתן לאבחן נזילה ?
 

urilei

New member
כדאי שיהיה לך איך להוכיח את העובדה שהבעיה קיימת כבר 4 שנים

חוששני שאתה צריך להתארגן לקראת תביעה...
ספציפית לשאלתך, אם הוא רוצה תמונה שלח לו תמונה. זה ממש לא משנה אם אפשר או אי אפשר לאבחן כך נזילה. הוא לא ביקש מפה תרמית, רק תמונה. צלם עם השח הנבון ושלח לו...
 

yairnatty

New member
אין קשר -האחריות היא עד 4 שנים ממש לא משנה ממתי הנזילה/ תקלה

נשאר לי חודש לסיום האחריות.
 

urilei

New member
עקרונית אתה צודק

אחריות היא לתקופה מוגדרת, והיא לא מתארכת בעקבות תקלה או תיקון. אבל אם המצב היה בלתי תקין בערך מהרגע הראשון, והספק (קבלן במקרה זה, ממש לא עקרוני), רק מחפש איך להעלים את הבעיה למינימום זמן, אז הוא מראש לא עמד בחובתו לתקן את התקלה, ואם תוכיח שבמהלך 4 שנים פנית לקבלן שוב ושוב ושוב בדרישה לסדר את אותה תקלה חוזרת, יהיה לך בסיס לגיטימי לדרוש תיקון גם אחרי ש-4 השנים הסתיימו.
 
לא...

כלומר כן, זה נשמע הזוי. אבל תגיד לו שזה מצוין שהוא מבקש תמונה של הקיר זה ישמש אותך נהדר כהוכחה בבית משפט אחרי זה שתתבע אותו
 

yairnatty

New member
ברור שאני אשלח אבל הכתיבה והשיתוף יכולים לתת לי כווני חשיבה

חדשים , קבלנים זה עם חרא וההתנהלות מולם צריכה להיות חכמה זהירה ושקולה , אין לי כוונה או מחשבה ישר לרוץ ולתבוע זה עלול לשחק לידיים של הקבלן קודם צריך למצות את ערוצי התקשורת המקובלים , מבחינתי כאשר אני מקבל הנחיה לצלם נזילה זה נשמע לי כמו פתח למלכודת , מה אפשר לראות בתמונה ? זה ממש נשמע כמו דרך למרוח ולמשוך זמן , לא זכור לי שבעבר הוא ביקש דברים כאלו.
 
אל תשכח לעשות סלפי ליד הקיר הרטוב


כדאי שתשלח לקבלן מכתב בדאר רשום בצרוף הצילום שביקש (כמובן שמור אצלך את הקבלה של המכתב הרשום) ציין לפניו כי הבעיה קיימת בדירה מאז שהחזקה בה עברה לידיך וחרף תלונותיך ונסיון הקבלן לתקן הבעיה , הנזילה לא נפתרה ועל כן אתה מבקש תיקון יסודי היורד לשורש הבעיה,ואי היענות מצד הקבלן תביא אותך לחפש מזור בתחום המשפטי.
רצוי לרשום בכותרת המכתב :"מבלי לפגוע בזכויות" שפירושו שאתה לא מוותר בכתיבת המכתב ששלחת על שום זכות חוקית העומדת בפניך לפעול ולתבוע.
בנוסף בהתאחדות הקבלנים שנקראת היום בוני הארץ,יש מוסד בוררות אליו אתה יכול לפנות בתלונה על הקבלן ואם מדובר בקבלן רשום אז התערבות שלהם עשויה לעזור לפיתרון מהיר
יותר ואילו תביעה משפטית ובירורה עשויה להימשך זמן רב.
&nbsp
 
למעלה