קופת חולים מכבי

3תיתי

New member
כשמצליח, הכל בסדר.

לי קרה אצל אופטומטריסט, שעשה בדיקה. הכין משקפיים, שכאמור, לא הצלחתי להתרגל אליהן. ללא ריצות, נסיונות הוכחה ובלבולי מח, החליף לי עדשות על חשבונו והכל בסדר.
יש לי נסיון עם הבת. לא בר אילן, מכללת הדסה. נתנו הפניה לרופא עיניים כי יש לה XXX. על זה חתום סטודנט ומרצה. נסיונותי לגלות ברשת, מהו אותו מושג XXX (כבר לא זוכרת מה זה היה), עלו בתוהו. לבסוף לקחתי ליום בדוקות ארוך, מתיש ולא נעים במרפאת עיניים, כולל הרחבת אישונים. ולבסוף, כשהרופאה תמהה, מדוע בכלל הבאתי את הילדה, הראיתי את הטופס, והיא אמרה, שגם לה אין מושג מהו אותו XXX. וגם פסקה, שנראה שלבת שלי, אין את זה...
 

d70

Well-known member
לא הבנתי מה הבעייה
הרי גם את אומרת שלא הייתה בעייה במרשם.מה שהם עשו הם חשדו במשהו ושלחו לבדיקה של רופא עיניים.
גם לי מצאו משהו (אמיתי).שלחו לרופא הרופא אישר מה שראו.שלחו לבדיקות שונות ובסוף רק צריך להיות במעקב.
תפקיד האופטומטריסט לתת מרשמים למשקפיים.האם בהדסה עשו טעות בענין?
 

3תיתי

New member
לא. לא היה צורך במשקפיים. "רק" המציאו מושג

ושלחו לבדיקות לא נעימות שהיו בזבוז זמן, ואי נעימות מיותרת. כלומר גם כשיש סטודנט ומרצה, יש סיכוי לטעויות, רק שאם מזמינים משקפיים לפי הטעות, מי צריך לשאת באחריות? וכמה ריצות יש, כדי לממש את האחריות? לדעתי, אופטומטריסט שמכין משקפיים לפי מרשם, שלא הוא קבע, צריך להחתים את הלקוח, שאינו אחראי על טעות. למה שלקוח יכניס את עצמו לברוך כזה?
 

קרייטיב

New member
אני מחזק פה את תיתי

אין ספק שזה מבורך מה שעושים בבר אילן.
למרות שלא לשכוח שזה win win.
כי אם סטודנטים לא יתנסו אז הם לא יצברו ניסיון מעשי.
לכן יש להם גם אינטרס, אבל זה לא קשור, אני רק מזכיר את זה על הדרך
שאנשים לא יחשבו שזו איזו הטבת חסד מוגבלת בזמן שצריך לרוץ לקבל אותה.
מה שתיתי אומרת ואני מצדיק או ככה הבנתי אותה, שזה שזה נעשה באוניברסיטה
תחת פיקוח מרצה או פרופסור זה עדיין לא אומר שלא יהיו טעויות.
אני אפילו אוסיף, שאם סטודנט אמור לעשות 10-20 בדיקות כאלה בכדי לצבור
את הניסיון המעשי שלו ולסמן ווי אז מי אמר לכם שזה יהיה ממש ממש מקצועי ומדויק?
לא אכנה זאת פס יצור, אבל עדיין, לא ברמה של מישהו שהגעת לאופטיקה האישית
שלו וחשוב לו לשמור על שמו הטוב.
לכן לא לנסות להעצים את זה כאילו מי שרוצה בדיקת עיניים טובה ומקצועית ללכת
לבר אילן כי רק שם תקבלו את הבדיקה הכי טובה והכי מקצועית שיש.
הינה עובדה לי אפילו עולה מחשבה של לך תדע איזו בדיקה תקבל מסטודנט?
אז סבבה יש לו את כל המכשירים והוא עושה לך בדיקה במקום חצי שעה 4 שעות
אבל א' יש לו אינטרס ב' מה אכפת לו זה חלק מהלימודים שלו ג' זה לא עולה לו כסף.
זה שבסוף מגיע פרופסור ובודק אם הכל בסדר זה לא אומר שהפרסופסור
יעשה איתך את כל כל הבדיקה שארכה 4 שעות עכשיו מחדש.
בדרך כלל במקומות כאלה הפרופסורים מגיעים מראים נוכחות עושים בדיקונת קצרה
תוך כדי מפקחים מדי פעם וזהו.
כי הסטודנטים שעושים את הבדיקה הם כבר סטודנטים בשנתם האחרונה תכף יוצאים לעולם החופשי.
&nbsp
בקיצור לסיכום אני חושב שאין כמו לעשות באופטיקה טובה ומקצועית כמובן פרטית.
אבל פה זה עליה וקוץ פה
אין לי שמץ של מושג איך מגיעים לאחת כזאת ואיך יודעים אם היא אכן טובה ומקצועית
המלצות?
מניין לי לדעת שההמלצות אמינות?
קיצר עד שלא תתנסה לא תדע כנראה. קצת מבאס אבל זה החיים מה נעשה
&nbsp
 

d70

Well-known member
מהניסיון של דווקא האופטומטריסטים חיפפו
בדיקה של 5-10 דקות ובסוף המשקפיים לא מתאימים
.

הסטודנט יכול לזרוק אבל לא כדאי לו כי הוא יודע שאם לבדוק את העבודה שלו.
ולא מדובר ב"פיקוח"
האחראי בודק מחדש ובסוף המספרים אמורים לצאת אותו דבר בול.

ניסיתי אני (וחברים) ובינתיים הכל עובד ומזמינים מחו"ל במחיר מגוכך לעומת
חנויות האופטיקה.

אז למי שנוח לעבוד בשיטה היקרה,זה בסדר.
אבל יש אלטרנטיבות זולות בהרבה שעובדות נהדר.
 
אז הבאתי פה דרך, מנסיוני...

אופטומטריסטים בלתי תלויים, שלא עובדים
עם ועבור חנות, כשלאחרונים יש את האינטרס האמיתי !
כמו אותו אופטומטריסט שהפנה אותי לבצוע משקפי
מולטיפוקל, בשעה שאלו אינם משרתים אותי, אלא
את כיסו של האופטיקאי=בעל החנות ושותפו העובד בצמוד אליו...

למי שאין אינטרס, הם כאמור האופטומטריסטים הבלתי תלויים
שמבצעים את תפקידם במסגרת קופת חולים, או באופן פרטי
שזה מקצועם, ואותו הם עושים...
בדיוק כפי שהיינו מצפים מכל רופא או בעל תפקיד רפואי אחר !
 

d70

Well-known member
למה ללכת לאופטומטריסט אחר בשביל לייצר משקפיים?
כל הפואנטה מלכתחילה היא להוזיל את המחיר המופקע של *קניית משקפיים* (ולא בדיקת עיניים רפואית שזה לא תפקידם)
מהרגע שיש לך את המספרים את מזינה את המרשם החינמי בחו"ל ומקבלת בדואר משקפיים.

הסברתי שבבדיקה שעשיתי בודקים את המספרים פעמיים ע"י בן אנוש ,והבדיקה האחרונה נעשית ע"י מכונה שקוראת את המרשם מהמשקפיים הקיימים שאת כבר רואה בהם טוב.
שמקבלים את המשקפיים אז אם לא רואים טוב ניתן לבדוק ע"י מכונה את הנתונים ולראות אם המשקפיים יוצרו ע"י המרשם שקיבלת וללכת לבקש החזר או שהיצרן יעשה שוב את המשקפיים (זה בדיוק מה שהאופטומטריסט עושה)

זה כמו כל מוצר אחר שמזמינים באיטרנט.הזמנת משהו והגיע משהוא אחר - מקבלים החזר.

תביני שמחירים המופקעים בארץ את יוכלה לקנות 4 זוגות ככה שאפילו אם אני אשלם פעמיים - לא הפסדתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז למה הרופאה התייחסה למושג "מומצא" אם אין לו שום בסיס?

או למה לא יצרה קשר עם מי שכתב את ההפניה לבדוק למה הוא התכוון? (אולי השתמש במונח שונה או הייתה טעות בהקלדה / אי פענוח נכון של הכתב). אפשר היה לבדוק בצורה בסיסית או לברר ורק אז להמשיך לבדיקות מורכבות. אם הרופאה לא מכירה ולא יודעת ולא טרחה לנסות לפענח למה התכוונו ובכל זאת בחרה להמשיך לבדיקות מורכבות, זו בחירה שלה, אי אפשר להפיל את הכול על מי שהפנה ואינו רופא.
&nbsp
כבר היינו בדיון הזה... וכאמור, לי היה מקרה אחר שבו האופטומטריסט חשד בבעיה, הפנה אותי לרופאת עיניים שדווקא לא ראתה זאת (הכירה את הבעיה) אבל ליתר ביטחון הפנתה אותי למחלקת עיניים בבי"ח לבדיקה. שם בדקו ואכן המצב שלי היה גבולי (מה שמסביר למה הוא חשד אבל היא לא ראתה, זה היה לכאן או לכאן, אבל בעיניי תמיד עדיף לבדוק ליתר ביטחון) ואחרי תקופת מעקב של שנה-שנתיים התברר שאין החמרה ואני בצד הנכון של הגבול ובכך נסגר העניין. גם לו היה טועה ולא היו מוצאים דבר, עדיין לא הייתי זוקפת זאת נגדו; הוא עשה את הטוב ביותר שמצא לנכון.
&nbsp
לסיכום: אופטומטריסטים אינם רופאים ורופאים אינם אופטומטריסטים. אופטומטריסט שחושד בבעיה ראוי שיציף אותה לרופא, אבל הרופא הוא ורק הוא הסמכות המקצועית, ומה הוא רואה, במה הוא חושד ומה הוא בוחר לבדוק זו אחריות מקצועית שלו ורק שלו. אי אפשר להפיל אותה על אופטומטריסט שאינו רופא ובסה"כ ניסה לעשות מעשה טוב וצריך לקחת את החשד/המלצה שלו בעירבון מוגבל. בכל מקרה גם אם הוא טעה וחשד לחינם, הרי שמטעות אחת נקודתית לא ניתן להסיק דבר וודאי שלא לפסול את כל השיטה ולשפוך את המים עם התינוק. זו דוגמה אנקדוטלית והיא לא מעידה על כך שכולם טועים / שאין טעם להיעזר בשירות סטודנטים וכו'. גם אופטומטריסט מוסמך יכול לטעות וגם רופאים טועים.
 

3תיתי

New member
אני לא הראיתי לרופאה את הטופס עד הסוף.

לא לקחתי בחשבון, שההפניה היתה הזויה. הפנו לרופא, רופאי אינטרנט לא הכירו את המושג, חשבתי שהם מוזרים. לא תארתי לעצמי, שהפנו סתם ככה בגלל מושג שאף אחד, ממש אף אחד לא מכיר.
אני לא אמרתי שאסור להעזר בסטודנטים. אמרתי שגם כשיש בדיקה של סטודנטים ומוריהם, בהחלט אין 100% הצלחה, וכשמזמינים משקפיים בארץ, הגיוני שמי שמכין אותם, יבדוק, כדי לא לפול בין הכסאות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קיבלת הפניה לרופא ולא הראית לו אותה? למי את באה בטענות?


כשקיבלתי הפניה (מכתב) מהאופטומטריסט לרופא עיניים זה הדבר הראשון שהרופאה ראתה ממני. הרי הגעתי אליה ע"ס החשד שלו, מה יותר טבעי והגיוני מלהציג לה אותו במילותיו שלו, במכתב שהוא ייעד אליה? אחרת לשם מה הגעתי? אני לא מבינה בעיניים, יודעת להסביר לה מה הוא ראה ובאיזו בעיה הוא חשד...
&nbsp
אני באמת לא מצליחה להבין אותך, ואת עוד רופאה בעצמך! זה כאילו יגיע אלייך מטופל ויגיד "השיננית הפנתה אותי כי היא חשבה שיש בעיה" ולא יספר לך מה הבעיה או ייתן לך לדבר איתה כדי שהיא תסביר במה היא חשדה, ואת לא תשאלי אותו אלא תתחילי ישר לעשות לו אין ספור בדיקות (אף שאת לא רואה שום בעיה בבדיקה הראשונית) כי אולי יש "בעיה". זו נשמעת לך התנהגות הגיונית? אני באמת לא מצליחה להבין איך הגעת לרופאה מתוך חשד לבעיה והיא לא שאלה מה הבעיה שהם חשדו בה או שאת לא הראית לה את הטופס ובמקום זה סתם התחילה להריץ סדרת בדיקות כשהיא עצמה לא שמה לב לכלום. אני מצטערת, כל ההתנהלות הזאת שלך ושלה פשוט הזויה בעיניי.
&nbsp
כך או כך, זה מקרה אנקדוטלי, ואפילו הוא לא מלמד על כך שהשירות שלשמו הגעת לא היה תקין: קיבלת מרשם! הייתה בעיה במרשם? הוא לא היה מדויק? אם הוא היה תקין, אני לא רואה שום סיבה לפסול את השירות או לחשוד בו (רק לקחת בעירבון מוגבל ייעוץ רפואי של אנשים שאינם רופאים, והלא לשם כך הלכת לרופאה, ולמה היא התחילה לבדוק לעומק בלי שהבדיקה הבסיסית הראתה משהו זה כבר נשגב מבינתי).
&nbsp
בשורה התחתונה, "בהחלט אין 100% הצלחה" נכון תמיד בכל תחום מקצועי ולא קשור לסטודנטים או למורים, לאופטומטרייה או לרפואה, לישראל או לעולם. זו המציאות, ובמציאות אין 100% הצלחה, ובני אדם הם אנושיים ולפעמים הם טועים. לפעמים אנשי מקצוע לא הכי מקצועיים, ואפילו כשהם אנשי מקצוע טובים הם עדיין טועים פה ושם. גם אם תלכי לכמה רופאים על אותה בעיה לא מן הנמנע שתקבלי חוות דעת שונות, זה נכון גם לגבי אופטומטריסטים (וקרה לי וגם לאנשים שאני מכירה, שיצאו עם מרשמים שונים מאופטומטריסטים שונים).
 

3תיתי

New member
לא זוכרת את המהלך המדוייק של העניינים.

זה היה לפני כעשר שנים. יכול להיות שנתתי לאחות שם את הטופס או משהו כזה. זו בדיקה רוטינית של ילדים בבית הספר. בכל מקרה, זוכרת שקודם בדקה אחות את הראיה, אחר כך רופאה, אחר כך שמו טיפות להרחבה, אחר כך אופטומטריסטית. משהו כזה. ובסוף, הרופאה סיכמה את המסקנות, וכשאמרה שהכל תקין, התפלאתי, זוכרת שהסבתי את תשומת ליבה אל הדיאגנוזה המשונה, שאף אחת שם לא הכירה. ולא אכנס יותר לחפרנויות המיותרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אז זו הייתה בכלל סתם בדיקה שגרתית ולא הגעת במיוחד?

כי לא יודעת לגבי "חפרנות מיותרת" אבל אני זוכרת את השרשור הקודם בנושא שבו כתבת בהרחבה שלקחת את הילדה במיוחד לבדיקת ראייה, שהילדה עברת בדיקה מאוד לא נעימה של "הרחבת אישונים" ועוד שלל בדיקות רבות אחרות רק בגלל אותו חשד... עכשיו את מתארת את זה אחרת. ניחא... כך או כך, אני לא חושבת שיש מה להסיק ממקרה אנקדוטלי (שקשור למקצועיות של רופאת עיניים) לאיכות המרשמים שניתנים בפקולטות להוראת אופטומטרייה.
 

עומר TT

New member
עכשיו את עושה סלט

את הבדיקה השגרתית בבית הספר עשו הסטודנטים, וכש"מצאו" משהו הפנו לבדיקות המעמיקות יותר שאליהן תיתי לקחה את הילדה במיוחד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התייחסתי בדיוק למה שהיא כתבה עכשיו, לגבי ההליך אצל הרופאה

אם היא כתבה לא ברור זו לא אשמתי. אם אתה כבר רוצה להתקטנן, בדיון ההוא הועלתה גם הנקודה שנורא קשה להחזיק ילד קטן בבדיקות אצל רופא עיניים ועכשיו מתברר שזו ילדה בגיל בי"ס, כלומר לא ילד עד כדי כך קטן.
&nbsp
התחושה שלי היא שיש כאן התנהלות תמוהה משהו ו/או כזאת שקצת חרגה מפרופורציות. כך או כך, המסקנות שכתבתי עכשיו הן בדיוק אותן מסקנות שכתבתי אז:
&nbsp
א. אין סיבה לשפוך את התינוק עם המים ולתת לאנשים המלצה להימנע/להיזהר משירות מסוג זה ע"ס חוויה אישית אנקדוטלית. קל וחומר שאפילו לא מדובר כאן באיש מקצוע מסוים שפישל אלא בשירות שניתן במקומות שונים בארץ וע"י אנשים שמתחלפים. נגיד שפעם אחת במקום מסוים סטודנט/מרצה מסוים עשה טעות; אני לא רואה איך זה מלמד אותנו משהו על שירות מסוג זה (פרט לכך שאנשים מסוגלים לטעות, ואללה, ידעתי גם קודם).
&nbsp
ב. השירות שניתן הוא בדיקת ראייה ומרשם למשקפיים (אם צריך). בהנחה שהמרשם ניתן מדויק אין סיבה לפסול את השירות ולהשתמש בו לקבלת מרשמים. כל דבר מעבר הוא בכל מקרה מחוץ לתחום המקצועיות הישירה שלהם וחשוב להתייחס אליו בהתאם.
&nbsp
ג. אופטומטריסטים יכולים לחשוד בבעיות עיניים ובמקרה כזה חשוב שיציפו את החשד ויפנו לרופא עיניים; אבל הוא הסמכות המקצועית, לא הם. לא הייתי מאשימה אותם בחוסר מקצועיות על משהו שאינו המקצוע שלהם. אם פונים לרופא עיניים בעקבות חשד לבעיה שהעלה אופט', הדבר ההגיוני הראשון הוא להסביר מהי אותה בעיה. אם היא לא ברורה, רצוי לברר מול האופט' למה הוא התכוון. כך או כך, אם הרופא יבצע בדיקה בסיסית ולא ימצא שום חשד לבעיה, איזו סיבה יש לו להמשיך הלאה לבדיקות מקיפות? הרי זה לא שהאופט' ביצע בדיקות מקיפות... הציוד של האופט' הרבה יותר בסיסי והוא לא רופא. אם הרופא השתמש בכלים ובמקצועיות שיש לו ולא מצא שום דבר, אין שום סיבה להמשיך הלאה ע"ס חשד לא ברור שהועלה ע"י אדם פחות מקצועי שביצע פחות בדיקות. אני באמת לא מצליחה להבין התנהלות מקצועית של רופא שלא מברר מה היה החשד, לא מוצא שום רמז לחשד, ובכל זאת מחליט לבצע בדיקות מקיפות לחינם. אם זו הבחירה שלו (כדי לכסת"ח את עצמו או לא יודעת מה), זו הבחירה המקצועית שלו. להאשים את האופט' בשלב הזה כבר לא רלוונטי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רופא אינו אופטומטריסט מומחה (בד"כ) ולא מתפקידו לספק מרשם

גם כשרופאי עיניים (לא במכבי) בדקו לי את הראייה הם מעולם לא סיפקו לי מרשם. יתרה מכך, תמיד הדגישו לי שהם בודקים רק לצורך מעקב (שאין הידרדרות בראייה, למשל) אבל לא כדי לספק מרשם שעל פיו מכינים משקפיים כי זו התמחות מקצועית של אופטומטריסטים (והיא לא כוללת רק את הראייה עצמה, יש התאמות נוספות שצריך לעשות כדי להתאים עדשות).
&nbsp
ייתכן שרופא העיניים שבדק אותך בעבר היה כזה שעבר הסמכה גם לאופטומטרייה, יש כאלה שהם גם וגם; יש אפילו רופאי עיניים שיש להם במרפאה חנות קטנה למשקפיים... אבל בעיקרון זה לא תפקידם של רופאי העיניים ולמיטב ידיעתי אין לזה קשר לקופת החולים.
&nbsp
כפי שכבר כתבו לפניי, הטוב ביותר הוא לבצע את הבדיקה אצל האופטומטריסט שמכין את המשקפיים ואז הבדיקה חינם וחשוב מכך – אם יש טעות / בעיה / אי התאמה הוא האחראי ולא נופלים בין הכיסאות.
&nbsp
לפני שנים רבות לפני טיסה לארה"ב רציתי לקנות שם משקפיים בחנות שמכינה באותו היום (בזול, יחסית לארץ) ולכן ניגשתי לאופטומריסט בארץ שיכין לי מרשם. ניגשתי למישהו שאני מכירה וסומכת עליו ושילמתי לו על הבדיקה, כמובן. בחנות בארה"ב קיבלו את המרשם אבל הבהירו לי שאם תהיה בעיה מבחינת הנתונים שסופקו הם לא אחראים לכך. לשמחתי לא הייתה בעיה, אבל בדיעבד הגעתי למסקנה שזה היה קצת מיותר ושהרבה יותר נוח לי לקבל את השירות באופן אישי בארץ ממקור אחד. בעיניי זה מסוג המקרים שבהם כן נכון ופשוט יותר "לשים את כל הביצים בסל אחד".
 

קרייטיב

New member
זו גם המסקנה אליה אני הגעתי

מה שכתבת בסיום דברייך.
רק החיסרון הקטן, או הגדול, איך שתרצו
הוא שכשאנחנו קונים בארץ, ושמים את כל הביצים בסל אחד כפי שכתבת
אנחנו משלמים יקר יותר מבחול, למשל בארץ תשלמי בוודאות יקר יותר משתשלמי בארצות הברית
אבל אין מה לעשות, זה השיקול שכל אחד ואחת בוחרים כשמחליטים לרכוש בארץ
החלטתי לרכוש בארץ? לשים את כל הביצים בסל אחד שיהיה לי לאחר מכן למי לבוא?
אז כן, נשלם יקר יותר. מה נעשה? מדובר בעיניים, בבריאות. לא באיזה אביזר אופנתי, או באיזה צעצוע אלקטרוני.
יש לך טיפים איך את מוצאת בעלי מקצוע שאת סומכת עליהם? איכותיים, מקצועיים?
בעבר הייתי נעזר באינטרנט בשביל זה, כמובן שחברים כשהם יודעים, אבל יש גם
חברים שפשוט הולכים לרשתות הגדולות בלי לעזור להן פרסומת, ואני לא הכי שש לרצוץ לרשתות הגדולות שמפרסמות כל שני וחמישי פרסומת על משקפיים בטלויזיה או בעיתון.
הניסיון שלי מהמלצות באינטרנט הוא שצריך מאוד להיזהר. פעם הייתי תמים
היום אני מבין שזה יכול להיות נגוע באינטרסים ואסור לסמוך על זה במאה אחוז.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, בארץ לא משלמים בוודאות יקר יותר מבארה"ב. תלוי.

בדיעבד גיליתי שזה לא יצא לי כזה זול ולא היה יותר נוח. לא יצאתי מופסדת והייתי מרוצה מהמשקפיים שהזמנתי שם, אבל לא הייתי חוזרת על כך שוב.
&nbsp
אין לי "טיפ"; יש המלצות אישיות ויש ניסיון אישי. שום דבר חדש.
 
למעלה