ספירת מלאי בתשע בערב- מה זה אומר?

dory141

New member
ספירת מלאי בתשע בערב- מה זה אומר?

הערב נתקלתי בשלט ליד סניף AMPM בדיזנגוף בת"א, בו כתוב כי הסניף ייסגר הערב בשעה 21:00 בערב, בשל ספירת מלאי. ככל שידוע לי, בתחילת חודש עסקים לא מבצעים ספירת מלאי. האם נראה לכם שהכוונה היא לסגור את הסניף, למכור אותו או משהו אחר? תודה.
 

GoldenEyes

Well-known member
לא בהכרח

יש כאלו שעושים ספירות מלאי תקופתיות לצורך בקרה.
 

dory141

New member
אולי ועדיין,

לא זכור לי אי-פעם שרשתות מהסוג הזה נסגרו, למעט יום כיפור או יום השואה ויום הזיכרון, ימים בהם חל איסור על "הפעלת בתי עינוגים".
 
מאוד פשוט

כניראה גילו העלמה של סחורה או כסף . או גנבה
ורוצים לאמת את המלאי בספרי החשבונות . למלאי במקררים
במחשב כול מכירה יורד פריט . ורוצים לדעת המלאי בפועל זהה למלאי שיינו במחשב

ספירת מלאי עושים רק ב31/12/16 . לצורך דו:ח שנתי
 

urilei

New member
אכן, לקנות אקונומיקה ב-AMPM ב-2 בלילה זה מאוד מענג

לא, אף פעם לא הבנתי למה סוגרים לי את הסופרמרקט ואת ה-YELLOW בערב יום הזיכרון. עם כל הכבוד, ויש כבוד לשני הימים האלה, זה מוגזם וגם חסר ערך לדעתי.
זה פאקינג סופרמרקט, תשתית די בסיסית של העיר המודרנית. לא מבין למה להשבית אותה ולא מבין איך פעילותה פוגעת ב"אבל הלאומי". מסעדות או כל פעילות פנאי אחרת - סבבה. זה לא ברור לי.
בכל מקרה לשאלתך המקורית, התעורר צורך פנימי של הרשת, אולי קשור למיסוי ואולי בכלל לא, לבצע ספירת מלאי בסניף מסוים. קורה... לא ממש חשוב למה. נשמע לי די סביר והגיוני ולא נראה לי שצריך להפריז בספקולציות בעניין.
 
כנ"ל

כאילו שלקנות חלב זו פעילות שיש בה עונג כלשהו. אני גם לא הבנתי למה הם לא מוכרים חמץ בפסח. כאילו הרבנות תאהב אותם יותר אם הם לא ימכרו חמץ בפסח אבל כן ימכרו בשבת וחג.
 

liran164

New member
זה שגרתי. ספירות מלאי מתבצעות במשך כל השנה כמעט.

בעוונותיי עבדתי בחברה שמבצעת את ספירות המלאי בסניפי AM:pM (אייסיקס רג'יס). עקרונית ספירות המלאי יכולות להתבצע במשך כל אחד מימות השנה, אך בתי עסק מעדיפים להמנע מביצוע ספירת מלאי בתקופות החגים, מטעמים כלכליים.
כל חנות נספרת פעם או פעמיים בשנה. בחברות ציבוריות (כמו AM:pM, שבבעלות חב' אלון רבוע כחול), בדר"כ פעמיים בשנה.

מעבר לכך שתקנות מס ההכנסה מחייבות ביצוע ספירת מלאי, דרך חישוב עלות סך כל המלאי ניתן לדעת את עלות המכר ולחשב את הרווח הגולמי.
 
למעלה