שאלה ליוסיזיו

  • פותח הנושא byyyb
  • פורסם בתאריך

byyyb

New member
שאלה ליוסיזיו

שלום,

אני מתנצל מראש שהשאלה שלי בוודאי דומה לשאלות אחרות, עשיתי חיפוש בפורום, אבל מכיוון שכל בית הוא מעט שונה החלטתי בכל זאת לשאול...
יש לי חלל מרכזי בגודל 100 מ"ר עם חלון גדול לכיוון מערב (יש וילונות ו-law E). על קיר אחד יש לי מזגן מיצובישי נסתר של 30000 btu שלא מצליח לקרר את החלל. איזה מזגן היית מציע להוסיף? אני מעדיף משהו פחות יקר מהמיצובישי.

תודה
 

יוסיזיו

New member
עוד מזגן בהספק מינימום זהה למזגן

שהותקן . למה מינימום ,כי הנתונים שנתת הם בחוסר, אין מספיק מידע על עומסי חום אז עם אין עומסי חום חריגים זה המינימום הנדרש. ואיזה מזגן תלוי מה אתה רוצה עילי או ניסתר,אם ניסתר שטוח או גבוה?
 

byyyb

New member
תודה רבה על המענה המהיר, לגבי עומסי חום

אני גר באיזור הכנרת. טמפרטורות גבוהות מאד יחסית.
יש לי נישה שמתאימה לנסתר שוכב אבל אני עדיין מתלבט אם לפתוח את הגבס ולעשות נסתר או פשוט להתקין עילי.
איזה מזגן היית מציע כעילי ואיזה כנסתר?
 

יוסיזיו

New member
מה גובה הגבס שיש לך,? מבחינת ההספק לאזור הכינרת מזגן גדול

יותר,ובעיליים אין הרבה מבחר.
לגבי המרכזי יש כמה.
עבור עם התשובה למסר פרטי.
 

יוסיזיו

New member
לפני שאני עונה לך בפרטי ,קצת הסבר לכולם.

לשטח של 100 מ"ר כלל האצבע של מקדם 600 BTU למ"ר מבלי להכנס לתוספות של עומסי חום שונים מביא אותנו ל 60000 BTU הספק קרור נדרש.
ברגע שנמסר שהמיקום ליד הכינרת הכל משתנה וזאת למה??.
הספקי המזגנים לפי נתוני היצרנים וגם לפי הנתונים שמאומתים במכון התקלים הם לעבודה ב 32 מעלות חוץ,מעבר לכך המזגן יכול להמשיך עבודתו גם בטמפרטורות חוץ גבוהות יותר אבל הספק הקרור שלו יורד ובקצב מהיר כלומר מזגן המיצובישי של השואל שהספקו 30000 BTU יתן הרבה פחות בטמפרטורות חוץ גבוהות.
לכן לפני כל תכנון מזגן נשאלות הרבה שאלות ואז מצד אחד מחשבים את הספק הקרור הנדרש לפי עומסי החום בחדר ובמקרים של עומסים קטנים ובידוד טוב אפילו יורדים ממקדם ה 600 או שעולים מהמקדם הזה לפי אותו עומס בחדר כמו גג חשוף לשמש מעל המקום,מצד שני ניגשים לנתוני יצרן של המזגן ולגרף הפעולה ובודקים מה הספקו באותם תנאי חוץ של המקום אחרת התקנת מזגן ויש לך גוף שמוציא אויר קר לוקח הרבה חשמל ולא ממזג.
ליצרנים גדולים ובמיוחד למערכות גדולות יש סידרה מיוחדת לתנאי חוץ קשים כאלו ובדרך כלל מכנים אותה בשמות הקשורים למדבר והיא מתאפיינת בסוללת מעבה גדולה יותר ומפוח שכמות האויר שלו גדולה יותר.
 
למעלה