בי"הס לנהיגה אציקי אברהם.

shovaly23

New member
אני כרגע כבר עובד על מייל ברשימת תפוצה מכובדת.

כולל צילומי מסך מעמוד הפייסבוק שלהם,כולל הסיפור שלי.
בלי להיכנס לתאוריות קונספירציה לך תדע אם זה לא קשור לזה (ולפני יומיים בעיתון חשד נוסף על אותו נושא בדיוק):
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000924514
 

shovaly23

New member
וזה כתבה שפורסמה היום בעיתון ממון של ידיעות:



 
נסה לפנות לגוף שנקרא "אמון הציבור" ו-או חפש גופים שעוזרים

בנושאים שכאלה ופנה אליהם כמו המועצה לצרכנות,הגנת הצרכן וכדומה.
אם אתה מפרסם פוסט נגדם היזהר לנסח אותו בצורה שלא תהיה להם אפשרות לתבוע אותך על הוצאת לשון הרע.
סייג בפוסט באמצעות המילה לכאורה את כל אשר אתה מאשים אותם כדי שתהיה מוגן חוקית.
ב-אמון הציבור יוכלו לייעץ לך כיצד לנהוג.כדאי להמתין עם הפוסט נגדם עד שתתיעץ איתם.
כמו כן יש בפייסבוק קבוצה בשם :תשאל עו"ד.ניתן להתייעץ שם כיצד לפעול.העצות בחינם ורק אם אתה מחליט על פניה לעו"ד מהקבוצה אז ורק אז יש תשלום.
בכל מקרה בהצלחה .אל תוותר להם אם אתה סבור כי הצדק איתך.
 

ספוקי

New member
אבל אתה כן תלוי בהם לטסט

אתה צריך את החתימות שלהם על כל השיעורים שעברת.
אתה מקבל תאריך לטסט לפי הזמינות שבית הספר מקבל ממשרד התחבורה.
אתה עושה את הטסט על הרכב של מורה הנהיגה.

אתה עוד עלול למצוא את עצמך מקבל תאריך לטסט בשנת 2020 ועובר אותו עם סוס ועגלה.

כפי שכתבו לך, אני הייתי מתעד את הכל (כולל צילומים של המחירון כביכול), מקליט שיחות ובסופו של דבר משלם את מה שהם מבקשים.
אחר כך. בסוף. כשיש לך רישיון ביד - קח אותם לבית משפט לתביעות קטנות.

במילא לגשת לבית משפט כרגע זה פחות רלוונטי: תביעות קטנות לא יכול להוציא "צו עשה" ולחייב אותם לתת לך את ה-10 שיעורים הללו. בית משפט לתביעות קטנות יכול רק להחזיר כסף בגין עוולה. כדי להוציא "צו עשה" צריך לגשת לבימ"ש השלום - מה שמצריך אגרות הרבה יותר גבוהות, עורכי דין וכד'.
 

shovaly23

New member
חתימות שלהם על כל השיעורים שעברתי הם חייבים לתת.

בלי קשר ל"וויכוח" שלי מולם,את הטופס הירוק הם מחוייבים לתת עם חתימות.
אבל זה כן "מחורבן" לעבור מורה בשלב כזה ולהתרגל לאוטו אחר ולגשת איתו לטסט.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, יש: המועצה לצרכנות / אמון הציבור / "יהיה בסדר" וכיו"ב

(כלומר מדורי צרכנות בתקשורת; "יהיה בסדר" היא תכנית מצוינת בגל"צ, חפש בְּגוגל/פייסבוק).
&nbsp
מכיוון שמדובר בלימודי נהיגה אולי אפשר לפנות למשרד התחבורה גם כן? (לא בטוחה אם הם רגולטור שלהם או לא).
&nbsp
הייתי מנסה גם להתלונן לגרופון, שידעו איך מתנהג אליך עסק שהגעת אליו דרכם ואולי ישקלו את המשך הפעילות מולם בעתיד.
&nbsp
בקיצור, מכיוון שאין לך כסף וזמן (ותביעה קנה גוזלת לכל הפחות זמן יקר) הייתי מנסה כרגע לערב כל גורם שיכול להיות רלוונטי ולעשות הרבה רעש כך שלא ישתלם להם להתעמר בך. לא נראה לי שיש לך מה להפסיד. (אם זה לא ילך תישאר באותו המצב ועדיין תוכל לתבוע).
 

shovaly23

New member
כבר פניתי לאמון הציבור והם החלו תהליך מולם.

שלחתי גם מייל מאוד יפה ל "יהיה בסדר" מחכה לתשובה מהם.
לגרופון לא פניתי,אבל בהחלט אופציה נהדרת לעדכן אותם,מדובר בגרופון שנמכר בכמויות ולפי פרסומים בדף הפייסבוק של איציק אברהם הם לא ממש מכבדים הסכמים.
 

G Gabi

Member
תביעה קטנה לא 'גוזלת' זמן רב

כתיבת כתב התביעה לא תארך זמן רב (שעתיים-שלש לכל היותר).
להגיש את התביעה אפשר דרך האינטרנט (עניין של 10-15 דקות).
דיון בבית המשפט, תלוי במיקום של בית המשפט. הדיון עצמו לא יארך יותר מ-30 דקות. מתוך הנחה שיתקיים דיון והעניין לא ייפתר לפני.
לפעמים יש זמן נוסף כמו הגשת כתב תשובה / הליכה לדואר לאסוף את ההזמנה לדיון.
להכונן לדיון? לא נראה שצריך במקרה הזה. הוא מוכן כבר עכשיו

&nbsp
במידה ולא יימצא פתרון בדרכים נעימות יותר, הייתי תובע את החברה רק *לאחר* שכבר אין צורך יותר בשירותיה (מעבר ללימודי הנהיגה במסגרת אחרת / קבלת רישיון נהיגה).
&nbsp
כהכנה לתביעה, בנוסף על כל המופיע פה הייתי יוזם שיחה נוספת עם שירות הלקוחות כאשר חשוב מאוד להקליט את השיחה. השיחה יכולה להיות נעימה ורגועה, לשאול שאלות ושהם יסבירו מדוע לדעתם הוא זכאי / אינו זכאי לסך כולל של 47 שיעורים. לדובב אותם בעניין הקופון שמוזן במערכת ושיסבירו שהסכום של 2900 ש"ח הוא עבור 27 שיעורים ולא 37.
&nbsp
באותה השיחה, לומר שהלקוח לא מסכים עם הטיעונים אבל הוא מעוניין להמשיך ללמוד ולכן ישלם את הסכום המדובר (מתוך הנחה שיש מהיכן לשלם...) אבל תוך הבהרה חד משמעית שהוא לא מסכים לעניין ושהוא מצפה שהדברים יסתדרו בהמשך אך הוא לא מעוניין להקפיא את שיעורי הנהיגה.
אם אפשר לשלוח גם פניה בכתב לחברה בעניין בדוא"ל / פקס מתועד זה רק יכול להוסיף.
&nbsp
לאחר שאין יותר צורך בשירותי העסק, אפשר להגיש תביעה. אולי כדאי לשלוח פניה קודם הגשת תביעה.
&nbsp
אישית, הייתי מבקש את התיעוד הדרוש ופשוט עובר ללמוד במקום אחר. אני מניח שאפשר למצוא מורה שעושה שימוש ברכב מדגם זהה. נראה לי לא בריא במיוחד ללמוד במקום בו הלקוח לא מאמין למוסד ולהתנהלותו.
במידה ויסרבו להעביר את התיעוד הרלוונטי (הוזכר טופס ירוק, חתימות על שיעורים. אולי דברים נוספים) ויתנו את מתן התיעוד רק כנגד פרעון של "החוב", הייתי משלם את החוב רק כאשר אני רואה מסמכי התיעוד מולי ולא רגע לפני. לא הייתי מסתפק בהבטחה של "תשלם ונביא לך את הניירת בתוך 14 ימים".
להקליט. להקליט. להקליט.
&nbsp
לעניין התביעה עצמה:
עלות הגשת תביעה - 50 ש"ח (מתוך הנחה שהסכום הנתבע לא עולה על 5,000 ש"ח. במידה והוא גבוה יותר, העלות היא 1% מהסכום הנתבע).
כתב תביעה אפשר לכתוב לבד. שיהיה רהוט, קוהרנטי וענייני. לצרף את הנספחים הרלוונטיים (חוזה, קופון, תמלול של ההקלטה [לוקח זמן לתמלל. אישית הייתי מתמלל לבד ולדיון מגיע על ההקלטה עצמה], פרסומים של החברה וכד').
את כתב התביעה אפשר להגיש דרך האינטרנט (אפשר לקרוא מידע נוסף בדיון הזה - http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/66/180381624 )
כמובן, בנוסף לנזק הכספי הישיר, לדרוש הוצאות משפט (זמן, אגרות, יום דיון, נסיעות וכד'). אפשר גם לבקש סכום סביר בגין "נזק שאינו ממוני" [עוגמת נפש, טרטור או כל מכבסת מילים אחרת].
&nbsp
ייתכן מאוד כי ברגע שתוגש התביעה, בית העסק ייצור קשר עם התובע ע"מ להמנע מהגעה לבית המשפט.
&nbsp
~~~~~~~~~~
&nbsp
אם דרך פעולת בית העסק אינה חד פעמית, אפשר לבדוק אם יש מקום להגיש תובענה ייצוגית ואף הגשת תלונה במשטרה על מרמה (תלונה במשטרה יכולה להיות מעניינת במקרה הזה אם מציינים בפני החוקר שמדובר בבית עסק החשוד בהעלמות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים...)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי השימוש ב"גוזלת" בלבל, אבל התכוונתי שהתהליך אורך זמן רב

ומכיוון שהוא לחוץ בכסף עכשיו וכבר הבהיר שלשלם הרבה עכשיו (ואולי לזכות בתביעה קטנה אי שם בעתיד) אינה אפשרות עבורו, גם להמתין לתור בבית המשפט יגזול ממנו זמן רב בהנחה שהוא מעוניין לקבל רישיון בעתיד הקרוב מאוד.
 

shovaly23

New member
הסאגה נפתרה - בעזרת "משפט שדה".

לאחר פנייתי למדור "משפט שדה" שמופיע בעתון ידיעות אחרונות בממון,המדור יצר קשר עם הסניף,והרגע קיבלתי טלפון מעורך הדין שמייצג את בית הספר,ותשובתו היא:
"חלה טעות של נציגת המכירות שלנו,הלקוח תמיד צודק".
 
למעלה