אחריות על טלוויזיה - מה אפשרי לעשות?

Dorian Cohen

New member
אחריות על טלוויזיה - מה אפשרי לעשות?

שלום לכולם , אני לא יודעת אם זה הפורום המתאים אבל אני מנסה את מזלי .
לפני כשנתיים רכשתי טלוויזיה לבנה של הייסנס מערוץ הקניות .
לפני כחודש וחצי הופיע פס מוזר במסך שלא נעלם .
האחריות במסגרת של 3 שנים אז נשארה לי עוד שנה אחריות .
פניתי לערוץ הקניות שהפנו אותי אל היבואן
שלחתי את הטלויזיה אליהם והם אמרו שיחזרו אליי .
עברו ימים ושבועות , אני מתקשרת כל פעם עונים לי ״ זה בטיפול , מחכים לאיזה חלק ״
עד שכבר התייאשתי והתקשרתי ואמרתי להם שעכשיו אני רוצה תשובה מה הולך עם הטלויזיה שלי ! עבר כבר חודש וחצי
הם פתאום נזכרים להגיד לי שאין אפשרות לתקן אותה .
הם מוכנים להחליף אותה תמורה ל 400 ש״ח והם יביאו לי טלוויזיה שחורה כי כבר לא קיים לבנה .
זה פשוט בזיון , הפכתי עולמות עד למצוא טלוויזיה לבנה , ראיתי בערוץ הקניות ובלי לחשוב פעמיים רכשתי .
אני שילמתי על הטלויזיה 2500 שקל .
הם רוצים לתת לי טלוויזיה שחורה שעולה 1300 שקל ועוד שאני אוסיף להם עוד 400 שקל .

מה אני אמורה לעשות ?
מה אני אשמה שכבר לא קיים הדגם הזה ?
שאני הולכת לרכוש פלאפון בצבע מסויים במסגרת אחריות , אני מצפה שיחליפו לי אותו לאותו דגם ובאותו השווי .
יצרתי קשר עם ערוץ הקניות , הם כל פעם עם אותה מנגינה ״ נחזור אלייך ״ .
זה פשוט בזיון .
מה אתם אומרים ?
 

G Gabi

Member
לשלוח פניה בכתב ולדרוש מוצר תקין בתוך 3 ימים

טלויזיה שגודלה עולה על 20 אינטש, חובה לתקן אותה במסגרת זמן של 3 ימים וזאת במעונו של הצרכן (אגב, חלקי חילוף אמורים להיות זמינים 7 שנים ממועד הרכישה).
במידה ושילמת על "ושלחתי את הטלויזיה", תדרשי את התשלום בחזרה.

קראי את התקנות - http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/999_591.htm
(לא ארוך במיוחד).
שימי לב לסעיפים 6 ו-7.

לענ"ד, מעתה ההתנהלות בכתב בלבד. תארי את השתלשלות האירועים בפניה. אם את זוכרת תאריכים, שמות וכד', כדאי להוסיף. בסוף הפניה לכתוב באופן חד משמעי שאת מצפה בתוך 3 ימים מענה לשביעות רצונך בהתאם לדרישות התקנות. במידה ולא יתרחש, תגישי תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.
את הפניה לשלוח בדוא"ל / פקס עם אישור משלוח (אפשר www.freefax.co.il ) / דואר רשום.

במידה ובתוך 3 ימים [ימי עבודה? לא זוכר את הלשון המדויקת) לאחר משלוח הפניה בכתב (דואר רשום - מיום קבלת המכתב) אין בידך את אחת החלופות המוצעות בסעיף 6 לעיל, הייתי מגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות על-סך 10,000 ללא הוכחת נזק ועל סכום זה להוסיף סכומים שניתן להוכיח (כמו, עלות המכשיר התקול, הובלה, זמן וכד').
עייני בסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן (כמדומני שעניין האחריות מופיע בסעיף 18, לא בדקתי כעת).
 

Dorian Cohen

New member
תודה רבה על העזרה , ברשותך עוד שאלה קטנה

הטלויזיה 40 אינץ נשלחה אליהם , אבל לא שילמתי על זה עלות .
&nbsp
הם טוענים שהחלקים לא זמינים יותר , הטלויזיה לא קיימת , אבל רשמת שחלקים של מוצר צריכים להיות זמינים עד 7 שנים .
כתוב גם שבמידה ואין אפשרות לתקן הם יכולים להחליף את המוצר בשווי זהה.
הם רוצים להחליף לי את הטלויזיה בצבע אחר ממה שרכשתי , שעולה פחות
ועוד אני צריכה להוסיף 400 ש״ ח .
&nbsp
לא הבנתי ההתנהלות בכתב עכשיו , התנהלות כלפיי מי ?
&nbsp
אני באמת יכולה לתבוע אותם ?
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לעניות דעתי

1. לא מבין מה זה טלביזיה שעולה פחות, פחות ממה? הרי לטענתם אין טלביזיה כזאת לבנה יותר
2. איני בטוח שלעניין טלביזיה הצבע יהווה לדעת בית המשפט משהו הכרחי.
3. ברור שטלביזיה זהה היום זולה יותר ממחירה לפני שנתיים.
4. לא הבנתי מדוע הם דורשים תשלום עבור הטלביזיה החדשה - אם יש אחריות ואין ביכולתם לתקן עליהם להחליף ללא תוספת מחיר. אם גם לזה לא יסכימו הגישי נגדם תביעה.
 

G Gabi

Member
נותן השירות יכול לעשות מה שהוא רוצה, אך ייתכן והוא מפר חוק.

למוצרים מסוים, נותן שירות מחויב באספקת חלקי חילוף גם אם המוצר אינו בתקופת האחריות. הדבר מופיע בקישור בהודעתי הקודמת. זכור לי שזה אחד מהסעיפים הראשונים, אבל, אל תסמכי על הזכרון. פשוט תקראי.. זה לא ארוך במיוחד

&nbsp
נכון, במידה ואין אפשרות לתקן, לנותן השירות יש אפשרות לאחר משתי חלופות:
(1) אספקת מוצר חדש שאינו באיכותו ובערכו מהמוצר התקול. ללא עלות.
(2) השבת הכסף לצרכן.
&nbsp
מכשיר שעלה לפני שנתיים X ש"ח, היום, עולה פחות. כמה פחות? אין לי מושג. לכן, לגיטימי אם נותן השירות היה מציע מכשיר חדש באיכות דומה למכשיר התקול. כמובן, ללא תשלום.
ההצעה להוסיף 400 ש"ח פשוט לא רלוונטית (אא"כ את מעוניינת בזה...).
&nbsp
ההתנהלות מול נותן השירות. בין אם זה היבואן / מעבדות התיקון / ערוץ הקניות. אפשר לשלוח את הדוא"ל / פקס לכולם. אם ההתנהלות של התיקון היא מול היבואן, אז, הייתי מתנהל מול היבואן וזהו. בתקנות שקישרתי אליהן, יש סעיף שאומר שבמוצרים מיובאים, רואים את היבואן כיצרן לצורך התקנות.
&nbsp
כן, את באמת יכולה לתבוע. אין צורך בעו"ד.
יש מדריכים רבים באינטרנט, פשוט חפשי "מדריך תביעות קטנות". תגיעי לתוצאות רבות. מניח שיש גם משרדי עו"ד שמציעים שירות כתיבת כתב תביעה לתביעה קטנה, בתשלום כמובן.
אין צורך בשפה משפטית. צריך להכיר את זכויותייך (במקרה שלך, הייתי מתמקד בסעיפים שהזכרתי בתגובתי הקודמת), לכתוב כתב תביעה תמציתי, ממוקד, עובדתי [לנסות לשים את הרגש בצד] וקוהרנטי.
אפשר להגיש דרך האינטרנט, אין צורך לבזבז זמן להגיע למזכירות בית המשפט.
שימי לב, עלייך לדעת מספר הח"פ של החברה אותה את מעוניינת לתבוע.
&nbsp
&nbsp
בנוגע למה שברזילי כתב, מניח שזה תלוי עד כמה תדגישי את עניין הצבע.
לפי התיאור שלך, צבע הטלויזיה הוא פרט מהותי בחוזה העסקה עבורך. ללא נתון זה, העסקה לא הייתה מתבצעת.
אם לא תדגישי את העניין הזה (כמובן, אין להמעיט בעניין גרירת הרגליים בתיקון), כמובן שבית המשפט לא יראה בזה משהו מהותי. אבל, אם תבהירי באופן ברור שזה פרט מהותי ביותר עבורך, יש סיכוי גדול הרבה יותר שבית המשפט יראה בנתון הזה חלק מהותי מהעסקה.
כאשר את פונה אל נותן השירות בכתב, כדאי לציין שעניין הצבע מהותי לך.
 

קרייטיב

New member
האם זה באמת כ"כ קל להגיש תביעה דרך האינטרנט?

אם כן, איך מאתרים את אותו מספר ח.פ?
הייתי מצפה שבאתר בית המשפט, היכן שמגישים תביעה, יהיה לי לינק
ושם יהיה הסבר איך לאתר מספר ח.פ. איך אני אמור לאתר לבד ולדעת מה הח.פ?
&nbsp
האם להגיש תביעה זו דרך טובה יותר מלפנות למועצה לצרכנות?
כי תמיד אומרים, אין לי מושג, אבל כך אומרים שיש עומס על בתי המשפט
וזה יכול לקחת שנים על גבי שנים
מה עושים בינתיים מבחינת הטלויזיה?
ד"א אני כמובן לא שאלתי את השאלה על הטלויזיה, אבל כן מעניין אותי הנושא
ובגלל שנראה שיש לך ידע, אשמח להחכים
עד כה החכמתי מהתגובות הקודמות שלך, שאגב איך אתה זוכר את את מספרי התקנות בע"פ?
מתעסק בזה במקצועך בתביעות ובכל תחום המשפט, או פשוט זוכר?
כי אין סיכוי שהייתי קורא אפילו יותר מ 2 דקות בכל הקבצים עתירי מלל האלה
לדעתי זה בכוונה נכתב כך, בכדי לייאש מלכתחילה....
 

עומר TT

New member
על הקבלה צריך להיות מספר הח.פ.

המועצה לצרחנות לא מאד אפקטיבית, מנסיון. החברות הגדולות לא מפחדות ממנה, וברגע שהפניה הראשונית שלהם לא עוזרת הם פשוט אומרים לך להגיש תביעה ונעלמים אפילו בלי להציע עזרה בתהליך.
&nbsp
אם הם משוכנעים בצדקתם הם יכולים לרכוש טלויזיה אחרת (דגם מקביל ובמחיר סביר, לא לעוף עכשיו על ג'מבוטרון) ולהכניס את עלותה לתביעה.
 

קרייטיב

New member
אם אין, יש דרך לאתרו?

יש קבלות שאין מספר ח.פ, אם תרצה אסרוק לך אחת כזאת
איך מאתרים?
&nbsp
לרכוש טלויזיה אחרת ולהכניס את עלותה לתביעה, רעיון
די יצירתי אפילו, לא חשבתי על זה מסיבה אחת: תלוי איך זה יראה בעיניי השופט
&nbsp
 

G Gabi

Member
חשבונית ללא הח"פ, היא חשבונית שאינה תקינה.

עיין סעיף 9 ב"הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות)":
http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/255_179.htm#Seif9
&nbsp
עיין סעיף 47 ב"חוק מס ערך מוסף":
http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/271_001.htm#Seif158
&nbsp
אם מהחשבונית המדוברת לא ניתן לאתר את העוסק, זה בעייתי. מאוד. (אפילו יש מקום לפנות לפניות הציבור של רשות המיסים).
אם יש מפסיק פרטים אחרים שבאמצעותם אפשר לאתר את העוסק, זה פחות בעייתי, אבל, עדיין בעייתי.
כך או כך, אין פסול בפניה לבית העסק ולהסב את תשומת ליבו לעניין.
&nbsp
אני מניח שיש כללים כלשהם לפסול חשבוניות, אבל, את זה נשאיר לאנשי המקצוע ולנבירות בפסקי דין בעניין (אני משער שהיו כאלו).
 

G Gabi

Member
אז ככה...

כן, הגשת תביעה קטנה היא פשוטה מאוד. מנשק אתר האינטרנט יכול להיות ידידותי יותר, אבל הוא בסדר גמור.
יש להכנס לאתר "נט המשפט", להזין תעודת זהות מצד ימין, בעמוד הבא שיפתח יש בחלקו העליון, במרכז-שמאלה אפשרות ל"פתיחת תיק".
מתגלגלים משם...
להכין את כתב התביעה בקובץ בתבנית pdf (זה מה שעשיתי בעבר, אולי אפשר תבניות אחרות, לא יודע, לא ניסיתי).

איתור ח"פ:
  • בד"כ תביעות מוגשות כנגד חברה שנקשר חוזה כלשהו בין הצרכן לחברה הנתבעת. אפשר למצוא את הח"פ בחוזה עצמו, קבלה, מסמך כלשהו שהתקבל מהחברה.
  • אפשר לבצע חיפוש ברשם החברות. בארץ, אין אפשרות שיהיו שתי חברות בעלות שם זהה (יש מדינות שזה אפשרי, סין למשל). להכנס לפרטים שמוצגים בצורה חינמית ולבדוק אם המידע זהה. כמו כתובת וכד'.
  • לחפש באינטרנט מידע על החברה. פסקי דין, פרסומים וכד'.
  • לפעמים זה מצריך עבודה "בלשית" ויש מקרי קיצון שבאמת כמעט בלתי אפשרי לאתר את הח"פ ואז אולי כדאי להתייעץ עם אנשים שאולי יצליחו לאתר (מי? אין לי מושג).

טובה יותר או פחות, זה עניין אישי.
אפשר גם לפנות לעיתונות או פניות הציבור / לשכת מנכ"ל של החברה. כל הכלים זמינים לצרכן. אולי יתייחסו אליו, אולי יתעלמו.
מהידוע לי, למועצה לצרכנות אין כלים אכיפתיים, לבית המשפט יש.
מעולם לא פניתי למועצה לצרכנות, אין לי מושג עד כמה הם יעילים או לא. מדברים שעלו בפורום, הם עזרו לצרכנים אלו ואחרים.
כן, יש עומס על מערכת בתי המשפט. אבל, העומס אינה בעיה שלך. האם בגלל העומס אתה תוותר על זכויותיך הצרכניות? אתה 'תוותר' לחברה רק בגלל שרמסה את זכויותיך? מטבע הדברים זה תלוי-מקרה, ברור שיש מקרים שבית המשפט יראה תביעות כקנטרניות. אבל, במידה והאזרח מעונין, בית המשפט חייב לדון בעניין, ולעיתים, זה יכול להיות לא נעים לכיסו של התובע...

בכל התביעות הקטנות שסייעתי להגיש / הגשתי בעצמי, הדיון נקבע בטווח של 5-7 חודשים מיום פתיחת התיק. באחת המקרים דיון נדחה בחודש-חודש וחצי בגלל שהרשם הבכיר שמונה לתקין קודם לתפקיד אחר.
תביעה קטנה היא לא "תיק שנמשך שנים". בד"כ יש דיון אחד בודד ופסק דין מיידי / בטווח של ימים מהדיון. אם אחד הצדדים מחליט להגיש ערעור למחוזי, אז זה מתחיל להתגלגל לתקופה ארוכה יותר עם הוצאות גדולות יותר (זכורה לי תביעה קטנה שעורערה למחוזי ולאחר מכן אף נידונה בעליון).

לא עוסק בתחום, פשוט זוכר.
לי אין סיכוי לעשות דברים אחרים שסביר להניח אתה יכול להשקיע בהם שעות על גבי שעות


בנוגע לדעתך למה זה נכתב, ברור שזו הסיבה

הרי, איזו סיבה אחרת תיתכן.......


~~~~~~~~~~

עד פה מבחינה כללית.
בנוגע לטלויזיה, זו כבר החלטה של הצרכנית. תודה שהעלית נקודה זו, שכחתי להתייחסתי אליה.

מצד אחד, יש עניין לנסות ולמזער בהוצאות ולמזער את הנזק. מצד שני, לא ייתכן שבגלל הזלזול מצד נותן השירות הן בלקוחה והן בתקנות, הלקוחה לא תוכל לעשות שימוש בטלויזיה.
במידה והמכשיר לא מתוקן בתוך 3 ימים (או ימי עבודה?), אפשר לדרוש מהחברה שתחזיר את המכשיר כפי שהוא [מבלי לוותר על זכותה למכשיר תקין / כספה בחזרה] ובמקביל להגיש תביעה. כמובן, לציין את העניין בפניה לנותן השירות וכן בכתב התביעה. כך, לפחות בתקופה עד הדיון, לצרכנית יש אפשרות להשתמש במכשיר.
לחילופין, לרכוש עצמאית מכשיר מסוג ואיכות דומים ולהוסיף את הקבלה לכתב התביעה ולבקש מבית המשפט לפסוק תשלום עבור המכשיר (כמובן, בנוסף לפיצוי לדגמא). אפשר גם לרכוש מכשיר טוב יותר, אבל, אין מקום לבקש סכום גבוה יותר מהעלות העדכנית של המכשיר התקול (כתקין כמובן).
כמובן, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בעניין הזה.
 

קרייטיב

New member
תודה!

תשובה יוצאת מהכלל.
מחכימה, וכתובה בשפה קלה להבנה.
&nbsp
עזרת לי מאוד. למדתי כמה וכמה דברים, ואני די שמח לראות שיש התקדמות בתחומים מסוימים במדינה.
להגיש תביעה מהבית, אפילו די בקלות. נחמד מאוד.
&nbsp
 

G Gabi

Member
בהחלט. אפשר גם להגיש בקשות נוספות בתיק באמצעות "נט המשפט"

למשל:
- כתב הגנה (כמובן, הצג הנתבע).
- בקשה לפסק דין בהיעדר כתב הגנה.
- כתב תשובה (להבנתי, לא כ"כ מקובל בתביעות קטנות, אבל עשיתי זאת...).
- ייפוי כח / בקשה לייצוג ע"י אחר.
- ועוד ועוד ועוד.
&nbsp
אפשר לעקוב אחר מצב הבקשות, לצפות בהחלטות וכד'.
יש גם "שירות לקוחות" בצ'ט, הם בסדר אבל כבר קרה שטענו שהייתי חייב לגשת למזכירות בית המשפט (שעות מצומצמות באמצע השבוע, במיקום לא נח וכו') כאשר היה אפשר לעשות זאת דרך אתר האינטרנט.
&nbsp
אכן נח ונגיש.
 
למעלה