אשמח לדעת איך אתם הייתם נוהגים במצב הבא

Areon6

New member
אשמח לדעת איך אתם הייתם נוהגים במצב הבא

אני אולי תמים מדי, או סתם בחור טוב.
או שלא זה ולא זה, לכן החלטתי להתייעץ אתכם.
אולי אני אפילו אגלה כמה דברים על עצמי.

אתם יוצרים קשר עם בעל מקצוע. או אפילו חנות מסוימת.
אחרי שקיבלתם המלצות, ואתם מתרשמים שמדובר בחנות מקצועית ואמינה
או בעל מקצוע אמין ומקצועי, ואתם מחליטים ליצור קשר ולרכוש את שירותיו או את שירותי החנות.

אתם משלמים את התמורה. בין אם זה מוצר, או שירות על ידי איש מקצוע.
ממתינים כפי שנהוג בצורה מנומסת, לדעתי נהוג להמתין לפחות שבועיים.
14 ימי עסקים, לפני יצירת קשר או נדנוד כל שהוא.

אבל הזמן עובר וכבר תכף עובר לו חודש, 30 ימים מרגע שיצרתם קשר
עם בעל המקצוע או החנות, והעברתם את התשלום ביום הראשון בו נפגשתם.
התשלום הראשון גם ירד, ותכף יירד לו גם התשלום השני מחשבון הבנק שלכם.

זה לא נעים. לפחות לא לצד שיוצא בסדר בתמונה.
הצד שסמך על החנות או על בעל המקצוע, ושילם כמו שצריך בפגישה הראשונה,
בתמימות ובאמינות.
תכף עובר לו חודש, התשלום השני יורד, ומצד בעל המקצוע או החנות נראה שאין לחץ.
הלחץ היחידי הוא שלכם, ושאתם מרגישים לא נעים בכל פעם לנדנד.

איך הייתם פועלים במצב כזה?
לנדנד בצורה תכופה יותר זה לא נעים, ולא יפה.
מצד שני יש תחושת אכזבה קלה.
כי גם כשאתה הולך עם הלב, ובוחר בבעל מקצוע או בחנות שחשבת
שמצאת אמינות ומקצועיות, אתה מגלה שכנראה בסופו של דבר
אולי אם תהיה אדם טוב מדי, מנומס מדי ופשוט טוב מדי, כנראה שהטבע יעשה את שלו ויתייחסו אליך כפי שתיארתי.

אני מרגיש ממש לא נעים שכבר כמעט חודש אני צריך לרדוף
אחרי עסק או בעל מקצוע מסוים, ופשוט להרגיש שאם אני לא אנדנד, עלולים לשכוח אותי.

אולי פשוט הגישה שלי לא מתאימה לעולם העסקים, או לישראל.
כי אני אומר לעצמי שאם אני הייתי בעל העסק, החנות, או בעל המקצוע
אני לא הייתי נותן ללקוח להישאר באוויר כפי שאומרים, בלי לדעת היכן הוא עומד.
או לכל הפחות הייתי קצת מרגיש לא נעים אחרי שהייתי רואה שמנדנדים לי
יותר מפעם פעמיים, אולי הלקוח באמת קצת לחוץ, במיוחד אחרי שהוא שילם לי.
 

jen711

New member
אני לא מתביישת להיות קרציה

עד כמה שלא נעים לי לעשות את זה, אבל למדתי שבישראל אם לא תרדוף ותדרוש אז לא תקבל כלום.
קבעתם תאריך אספקה?
מה הוא אומר כשאתה מנדנד לו?
בסוף גם אפשר לעבור לטונים יותר בוטים ואיומים.
נזכרתי בכשהזמנתי מיטת נוער מחנות מסויימת והסיוט שהיה איתה עד שסוף סוף קיבלתי את מה שהיה צריך.
 

Areon6

New member
אני כן מתבייש, בגלל זה לא נעים לי.

מה שכתבת על המיטת נוער, זה קצת מזכיר לי את מה שתיארתי.
זה עדיין לא הגיע למצב של המון זמן, אבל עוד ממש קצת ויעבור לו חודש.
גם לא סוכם תאריך אספקה, הגעה, או כל דבר כזה או אחר.
כי אני פשוט שיערתי לעצמי כמו שהתחלתי את דבריי, ש 14 ימים יספיקו.
אני גם לא מחשיב את ימי שישי ושבת ב 14 ימים, בכדי לצאת הוגן. כי אלה לא ימי עבודה.
פשוט קצת מתחיל להטריד אותי, ולהיות ממש לא נעים הקטע שאנחנו תכף מתקרבים
כמעט ל 30 יום מאז הפגישה הראשונה ומסירת התשלום, וזה אומר שלא רק שיעבור חודש
אלא גם ירד התשלום השני, וזה מרגיש לי קצת כאילו אני יצאתי ממש בסדר, אבל הצד השני לוקח ברוגע את זה שהימים עוברים ועוברים להם.

לצערי אפילו שבישראל כתבת שנהוג לנדנד, או כך צריך, קשה לי כי לא כך חונכתי.
לי אישית זה נראה כמשהו שלא יפה ולא יאה לעשות, שאני אעדיף לא לעשות ולהמתין בנימוס.
פשוט רציתי לדעת אם רק אני ככה, או שיש עוד כמה.
או להבא אולי ללמוד טיפ כל שהוא איך לחסוך את כל זה מראש אולי, לא להגיע למצבים כאלה.
כי גם הדאגה המרובה הזאת היא לא בריאה.
מצד שני יש קצת הצדקה לדאגה.
ברגע ששילמת תשלום שהוא לא קטן, והימים עוברים ואתה קצת מרגיש שאם
לא תנדנד, לא תקבל מה ששילמת עבורו, יש קצת דאגה קטנה. אפילו שאתה יודע שבסוף אתה כן תקבל מה ששילמת.
אבל כל יום שעובר עד שיגיע אותו יום.
 

jen711

New member
חינכו אותך להיות ילד קטן?

אין כזה דבר לא לשאול מתי זה יהיה מוכן.
על פי מה החלטת 14 יום?
אולי אם היית שואל הוא היה אומר לך שזה יקח חודש.
גם אותי חינכו להיות מנומסת ולא להיות "הישראלי המכוער" אבל גם חינכו אותי להתנהל בצורה מסודרת.
 

Areon6

New member
צודקת

יש סיכוי גדול מאוד אפילו שאולי יש טעות בהתנהלות שלי.
כי לו הייתי שואל, אולי הייתי נענה בתשובה, כמה זמן זה יקח פחות או יותר.
למרות שכשאני מנסה להיזכר, דווקא שאלתי. זה היה קצת לא רציני מצידי אם לא הייתי שואל.
נענתי בתשובה של שבוע - שבועיים. אפילו פחות.

על פי מה החלטתי 14 יום פשוט מתוך נימוס כמובן.
שגם אם היו אומרים לי 7 ימים, בכל זאת הייתי חושב שמן הראוי אולי לתת 14 יום לכל בלתי צפוי שלא יהיה.
אולי עומס כל שהוא, או כל דבר כזה או אחר.
כנראה שזה יותר מדי התחשבות מצידי בצד השני, ושוב יוצא שבסוף אני זה שנפגע.
 
קורע לב

1. תמימות זה נחמד, אבל מפסיק להיות אטרקטיבי אחרי גיל 10 ומתחיל להיות פתטי אחרי גיל 20.
2. תגיד לו שיש לו עד יום רביעי לבוא (בגלל שלא נעים לך ואתה נחמד וזה, אתה יכול להגיד שאני אמרתי להגיד ככה, זה בסדר ואם יש תלונות שיפנה אליי לפה), ואם לא, בצר לך תאלץ להזמין את המוצר\שירות ממקום אחר
 

Areon6

New member
רק מהכותרת שלך

אני יכול לנחש שלך אין בעיות כמו שתיארתי.
אני יודע שזה הימור גדול, כי אני לא באמת מכיר אותך, ולא יודע מי אתה.
אבל אני יכול לראות, או לפחות לשער שלא איך את הבעיות שתיארתי.
תשמח, למה תשמח, כי אני בטוח שיש לך ככה פחות דאגות על הראש, ופחות לחץ.
כי אין ספק שהנושא שעליו שאלתי, משפיע גם על הבריאות.
ברגע שאתה דואג, ולחוץ, אתה לא מיטיב עם עצמך.

מה שכתבת לי ב 2 אני לא אוכל להגיד לו דבר כזה.
כי זה לא יפה, זה כאילו אני מציב עובדה.
אני גם לא יכול לרכוש את המוצר/השירות ממקום אחר, כי כבר שולם עבורו.
כמו שפתחתי את דבריי, גם המקום שנבחר/בעל העסק הוא מומלץ מאוד
רק לא ידעתי שככה זה יהיה מבחינת הזמנים, שאני ארגיש שאני רודף ומנדנד.
התלבטתי מאוד אם לפתוח על זה דיון בכלל, כי אולי זה גם די קטנוני מצידי.
אבל ברגע שראיתי שאנחנו מגיעים לחודש ימים, 30 יום, אני מאמין שאולי אני לא סתם קטנוני.
 

puptits

New member
במה מדובר?

מה אלו, סודות הגרעין?
מוצר?שירות? לוקח זמן לייצרו?
למה לא לפשט ולהסביר?
&nbsp
 

Areon6

New member
לא רציתי לדבר על משהו ספציפי, יותר על המקרה

לשאול איך אחרים מתנהלים במצבים כאלה.
כמובן שלא מדובר במשהו שלוקח זמן לייצר אותו.
אלא הוא כבר מוכן.
כי אם היה לוקח זמן לייצר אותו או להביאו לארץ למשל, מן הראוי להמתין קצת יותר זמן
ממוצר רגיל, שכבר נמצא וקיים.

בכל אופן לא משהו שרלוונטי לכתוב על מה מדובר.
למען האמת יש סיכוי גם שאני לא אקבל כל כך תגובות שיעזרו לי כאן.
מבחינת איך להתנהל פעם הבאה.
כי אני קצת רואה עוקצנות, ציניות אולי גם קצת ירידה קלה
לא צפיתי את זה ודי הייתי בטוח שאקבל תגובות אחרות.
יותר בכיוון של איך התנהלו, איך להתנהל בהמשך, מקרים שאנשים למדו מהם.
כמובן שאני לא צריך מילים חמות, עידוד או כל דבר כזה או אחר.
זה לא מה שיגרום לי לקבל את המוצר/שירות מהר יותר, וזה גם לא ילמד אותי להבא.
אצטרך כנראה ללמוד לבד מהחיים, כמו בכל דבר בסופו של דבר.
 

puptits

New member
רב הנסתר על הגלוי

אתה לוט בערפל ולכן התגובות הן בהתאם
אם היית מסביר בצורה פשוטה וברורה היית זוכה לתגובות ענייניות ומעשיות
ולא כל מיני הגיגים היפוטתיים שאף אחד לא יכול לנחש ולהגיב התאם לציפיותך
(ואומרים שאם לסבתא היה ז' היא הייתה בכלל סבא)
 
בלי טיפת ציניות...

זה לא קשור לישראל, ולא קשור לשום דבר אחר...
(אפילו לא לנימוס)...
נשמע שיש לך יראת כבוד עד כדי חשש
ממוכר פשוט בחנות, שלא מכבד אותך את
זמנך ואת כספך...

מומלץ ומוערך עד כמה שיהיה, גם אתה
אדם מומלץ ומוערך שראוי ליחס בסיסי
של הגינות וכבוד....

לא נעשה הדבר - אתה צריך להביע בפניו
את כעסך - ואולי אז יועיל לראות אותך...
תתפלא לדעת שבישראל וגם מחוצה לה,
יש אנשים הרואים אחרים כשקופים, עד
שהאנשים לא מביאים את העניין למול עיניהם...

ואביא לך מקרה שקרה לי לפני שנים - מעסיק
מסויים ניצל אותי... גרם לי תקופה מסויימת
לעבוד תמורת תמורה מזערית... פשוטו כמשמעו...
במשך זמן רב לא יכולתי להאמין שהדברים כל כך
פשוטים. ניסיתי לבדוק ולברר מה הניע אותו, איך
הדבר יכול לקרות, מה הדברים שהתחוללו בראשו,
איך הרשה לעצמו? ברבות הימים הבנתי שהתשובה
היא פשוטה - כי הוא יכול !
 

Areon6

New member
תבורך ידידי

מן התגובה שלך למדתי קצת על עצמי.
אני מעריך ומכבד את האדם, קודם כל משום שהוא אדם.
קיבלתי גם הרושם טוב ממנו, ואני מאמין וסומך עליו במאה אחוז.
מהסיבה הפשוטה, שלא ניתנה לי שום סיבה לחשוב אחרת.

אולי בגלל שאני לא למוד ניסיון כל כך בחיים, לא ידעתי כל כך כיצד לנהוג.

לא הייתי מתנהג בצורה שלא מכבדת את האדם השני.
כל עוד אני יודע שמדובר באדם טוב וישר.

תודה על התגובה, נהניתי לקרוא מנסה ומתנסה
לו כל התגובות היו כאלה, אני חושב שהיה נעים יותר
 

jen711

New member
בין העוקצנות והציניות קיבלתי גם תגובות ענייניות

נאמר לך להיות תקיף ולדרוש לקבל את המוצר/שירות בזמן סביר.
אבל אתה מפחד להיות תקיף:
" אני לא אוכל להגיד לו דבר כזה.
כי זה לא יפה, זה כאילו אני מציב עובדה."
ואתה מתעקש לקבל את המוצר/שירות ממנו כי כבר שילמת והבעל עסק מומלץ.
גם אם שילמת אפשר לדרוש ממנו מוצר או כסף וללכת למקום אחר.
אני לא יודעת איזה פתרון קסם פסיבי אתה מחפש.
 
אז מה אתה רוצה?

אולי אני אתן לך הדרכה איך לכתוב לו מכתב מנומס שמתחנן לקבל את התמורה המשולמת שתחליק מתחת לדלת שלו באישון לילה באנונימיות מוחלטת. ואם זה לא יעזור, אז אותו מכתב בדיוק, רק קשור ללבנה שתזרוק לו דרך החלון. ואז אם זה לא יעזור, אז לבנת חבלה. אתה יודע, האנשים הכי מנומסים מגיעים לפעמים למעשי קיצון.
 
למעלה