אי הספקת מוצר שנקנה באינטרנט

  • פותח הנושא CAT4
  • פורסם בתאריך

CAT4

New member
אי הספקת מוצר שנקנה באינטרנט

היי לפי חודש ב 1/4 קניתי מוצר חשמלי מאתר אינטרנט גדול שבדרך כלל מספק את המוצר בעצמו. במקרה שלי המוצר מסופק דרך חברת צד שלישי. ונשלח דרך חברת משלוח של אותו ספק.

תואמו לי כבר 2 משלוחים ( דרך SMS) שלא הגיע. כל פעם שיצרתי קשר עם נותן השרות (האתר) הוא הפנה אותי לחברת המשלוח/ לספק מימנו הם קנו את המוצרים.

את הספק לא הצלחתי להסיג מעולם.
בעוד חברת המשלוח אמר לי שהמשלוח בוטל ביוזמת הספק.

והשאלות לי שהם:
למה אני הלקוח צריך לרדוף אחרי שלושה גורים כדי לקבל מוצר שקניתי?
האם הספק יכול להתחמק מאספקת המוצר באמתלה שאין לו אותו המלאי?
ומה אני יכול לעשות על מנת לגרום לזה שאני אקבל את המוצר שקניתי או מוצר חלופי בעל אותו שווי שוק או יקר יותר?
 

urilei

New member
בקצרה: בטל עסקה

באריכות:
- אתה לא צריך לרדוף אחרי 3 גורמים, אבל לפעמים זו המציאות.
- כלקוח, מותר לך להיות בגישת ראש קטן ולהגיד "לא קיבלתי - ביטלתי עסקה" בלי לרדוף אחרי אף אחד.
- אם המוצר והמחיר מאוד רצויים לך ואי אפשר להשיג במקום אחר אולי שווה להמשיך להתאמץ. אם לא אז לא.
- האם ספק יכול לפרסם מוצר שלא נמצא אצלו במלאי ואין לו אפשרות לספק? החקיקה נוטה לומר שלא (למשל, החובה לפרסם את מספר היחידות בעת פרסום מבצע וחובה להחזיק מלאי סביר של פריטים במכירה מיוחדת). לדעתי אין לזה ממש בסיס בפסיקה כי אף אחד לא יכול להגיד שנגרם לו נזק כבד מכך שהמוצר שהוזמן לא היה במלאי. גם "עוגמת נפש" פה זה לא משהו שבית משפט שקול אמור לפסוק עליו 10,000 שקל או בכלל. אז זה מרגיז, זה מעצבן, זה אפילו על גבול הלא-חוקי, אבל כלקוח אין הרבה מה לעשות נגד זה.
 

blzvi

Active member
האמת ,אני לא כל כך מאמין לך

הם רוצים למכור יותר ממה שאתה רוצה לקנות.
כנראה אתה מערים עליהם קשיים בתאום מועד ההגעה .
 

CAT4

New member
הם כבר קבוע איתי פעמיים ולא הגיעו

הם כבר תאמו איתי כבר פעמיים חלונות זמן של חצי יום.
היות ומדובר במוצר שאני יכול להכניס לאוטו תאמתי איתם למקום העבודה שלי. וגם אז אף אחד לא הגיע. ואף אחד לא טרח להתקשר להודיע שהוא לא מגיע. או למה הוא לא מגיע. אני הייתי צרייך להתחיל להתקשר לכל הגורמיים הרלוונטיים.
 

urilei

New member
"מערים קשיים", אהבתי

יש חברות שליחויות שבאמת מאמינות שאפשר לדפוק בדלת ב-2 בצהריים ומישהו בטח יהיה בבית, לא מוכנות להשאיר מוצר ליד הדלת ואפילו לא מוכנות למסור לבן משפחה או שכן.
חברות אחרות כן מתקשרות "לתאם", אבל באמת ובתמים מאמינות בלב שלם שאתה צריך לקחת יום חופש כדי לקבל בלנדר מוט...
וואלה, לא יודע מי מנהל את החברות האלה ובאיזה סרט הוא חי. כבר קרה פעם שאמרתי לאיזה שליח כזה "אז תחזירו ללקוח שלכם את המשלוח ואת הכסף שלו, ותגידו לו שאין לכם את היכולת לספק את המשלוח ללקוח".
 

jen711

New member
חברות שליחויות ממש לא החלטיות

וזה אפילו יותר גרוע אם זה דואר שליחים של דואר ישראל.
לדוגמא:
-השליח של דואר ישראל שטען שהיה ניסיון מסירה והושאר פתק.
כשהיו אנשים בבית והפתק לא נמצא עד עכשיו.
-שליח מאיזה אתר שבא ב-7 בערב.
שזה היה יכול להיות נחמד אם לא הייתי בוחרת לשלוח את החבילה לעבודה וכבר לא הייתי שם בשעה כזאת...
אבל לפחות הוא התקשר וביקשתי מעובד אחר במשרד לקבל את החבילה.
-שליח של פדקס או DHL(לא זוכרת בדיוק), שהתקשרתי לחברה מראש לקבוע איתם שלא יבואו ביום ספציפי שאני לא שם אלא למחרת והוא עדיין בא באותו היום...
ואמזון המעצבנים שמתעקשים לשלוח עם שליח(דואר שליחים) בלי לרשום את זה בצורה מפורשת וכמובן שהשליחים יכולים להגיע רק כשאין אף אחד בבית.
 

urilei

New member
דואר שליחים זה הכי זוועה...

כשזה באמת חשוב - אל תתקרבו לדואר שליחים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אמזון שולחים דרך חברת בלדרות אמריקנית; היא מעבירה לדואר כאן

כלומר דואר השליחים הוא מעין קבלן משנה של קבלן משנה... ואני לא יודעת אם באמזון יודעים זאת בכלל (מבחינתם הוא יכול להחליף את הספק המקומי, אני מניחה) ולכן הם גם לא יתחייבו על כך מראש (וגם הם יכולים להחליף את הספק המקומי שם, אני מניחה). הם רק מבטיחים משלוח D2D.
&nbsp
אבל כבר למדתי להיעזר באתרים שיודעים להמיר מספר מעקב א' במספר מעקב ב' (כשיש קבלני משנה) וזה עוזר מאוד; כמו כן למדתי להתקשר לדואר השליחים לפני שהם מגיעים אליי וכך לתאם מראש גם לפני ניסיון המסירה הראשון.
 

jen711

New member
העניין שהם לא כותבים שזה D2D בזמן עשיית ההזמנה

אחרת הייתי זוכרת לתת את הכתובת של העבודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כותבים; אמזון שולחים בדואר רגיל ישיר רק מוצרי מדיה.

כל המוצרים הנוספים שהם הוסיפו מאז נשלחים בשירות AmazonGlobal (זה כתוב), ואם קוראים קצת על השירות מבינים שהוא נעשה דרך חברת בלדרות (כתוב שם carrier). כשאת עומדת בדף מוצר (שאינו מוצר מדיה – ספרים ותקליטורים) שנשלח לישראל כתוב ליד המחיר: Shipping & Import Fees Deposit to Israel Details ואז הקישור מוביל אותך לחלונית קטנה שבה כתוב Learn more והם מסבירים על כך שמשלמים את כל המסים מראש, זה לא שירות של דואר רגיל (בדואר את משלמת את המסים בסניף, אם יש דרישה). גם לאיביי יש שירות דומה, ואותו הדבר בכל חברה שנותנת שירות כזה (גם BUY2USA). השיטה אותה שיטה: משלמים מראש את המסים, הם מבצעים את השחרור ומביאים את החבילה עם שליח עד הבית.

גם במסמך הזה Shipping Rates to Israel הם מציינים ש-Standard Shipping תקף רק למוצרי מדיה (תסתכלי בפירוט) ושאר המוצרים שהם שולחים לישראל הם Expedited Shipping או Priority Courier Shipping. אז נכון, הם לא מסבירים מילולית ש-AmazonGlobal זה עם שליח עד הבית, ומנגד הם גם לא מסבירים ש-Standard Shipping זה בדואר רגיל... נדרשת כאן הבנה בסיסית בצורות משלוחים בינ"ל מקובלות, וזה משהו שאנשים שמזמינים מחו"ל יודעים, מבררים מראש (או מגלים בדיעבד...).
 

עומר TT

New member
באיביי מחשבון המיסים שלהם מזייף, לטובתם כמובן

ומאחר ששילמת הכל מראש את יכולה לדבר ללמפה. אישית, אני לא רוכש מוצרים שנמכרים ככה.
ב BUY2USA בכל מה שבדקתי החישוב יצא נכון, לא שמדובר במדגם מאד גדול, אבל זה מה שיצא אצלי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן; אני לא משתמשת בשירות שלהם (חו"ח), רק הזכרתי כי זה מקובל

בימינו (לספק שירות מלא שכולל תשלום מראש עבור שחרור ממכס + שליח לכתובת) ורציתי להבהיר שאמזון לא מיוחדים או חריגים בכך (לא להמליץ בהכרח על שירותים אחרים). למען האמת עד היום לא הזמנתי מאמזון וגם לא מ-BUY2 מוצרים שחייבים במסים (בשיטה הזאת) כך שלא בדקתי את איכות החישוב שלהם (כאמור, זו גם לא הייתה הנקודה שלי).
 

dino_din

New member
אני כמעט לא מזמין מאמזון

אבל יכול להגיד שבפעם היחידה שהזמנתי (קינדל), קיבלתי מייל חודש אחרי שהתשלום על משלוח+מיסים היה פחות ממה שהם ציפו ושאקבל החזר (ואכן, אחרי כמה ימים הופיע אצלי החזר של כמה עשרות שקלים).
 

avnet613

New member
אמזון מתחייבים שההפרש של המיסים יעבוד לטובתך

לא יודע אם הם עומדים בזה אבל הם טוענים שאם ההפרש יתא לרעתם הם יספגו אותו ואם הוא לטובתך הם יחזירו.
ראו - אמזון ישראל
 
למעלה