ביטול עסקה לפני קבלת סים - מי צודק?

  • פותח הנושא LRa
  • פורסם בתאריך

LRa

New member
ביטול עסקה לפני קבלת סים - מי צודק?

שלום,

לפני כחודש הזמנתי שני כרטיסי סים מגולן בעלות של 50 ש"ח לכרטיס, סה"כ 100 ש"ח. הכרטיסים היו אמורים להגיע תוך עשרה ימים. לאחר כ-14 יום יצרתי איתם קשר והם אמרו שישלחו שוב (זה חלק מהשירות שלהם). חיכיתי שוב 14 יום ושוב לא הגיע.

יצרתי איתם קשר היום והם מבקשים ממני לשלם 100 ש"י נוספים להנפקת כרטיסי סים חדשים.

כששאלתי אותם מה קורה במידה ואני רוצה לבטל עסקה, הם אמרו שעדיין אחוייב בתשלום למרות שלא קיבלתי את המוצר מכיוון שהמוצר הוא הקישור שהם עשו בין המספר שלי לכרטיס הסים ולא כרטיס הסים עצמו שטרם הגיע.



אודה לכם אם תוכלו להבהיר לי האם החוק לצידי או לא וכיצד עלי לפעול.

חג שמח

ליאור
 

LRa

New member
קראתי את החלקים הרלוונטיים לפני שפרסמתי פה וגם אפשר להבין

זאת מההודעה שלי.

עדיין לא ברור מהן זכויותיי, האם כרטיס סים נחשב טובין או לא והאם בכלל שילמתי על העברה של המספר ולא על הסים עצמו, ואז קבלת המוצר (סים) היא אולי לא רלוונטית.
 

LRa

New member
תודה. האם לבטל את המנוי לפני שאני פונה או רק אחרי

שאני מבטל ואכן נוכך שהם לא מחזרים את הכסף?
 

k-don

Well-known member
שלח הודעת ביטול לגולן ובמקביל תלונה למועצה

 

ladybug4NLP

Active member
לא משלמים שום דבר בגיל העברה של מספר-כן משלמים על כרטיס הסים

הפיסי שבלעדיו אפשר לנייד מספר אבל אי אפשרות להשתמש בלי הסים
 

urilei

New member
אלו הכללים של גולן, למיטב הבנתי לא עומדים בדרישות החוק

אם הם בוחרים לשלוח סחורה בדואר רגיל ולא רשום, ולא לאפשר איסוף עצמי, זאת בעיה שלהם. התשלום מוגדר בפירוש כתשלום על סים, לא כחיבור קו או משהו אחר.
הם הלקוח של הדואר והם צריכים לבוא בטענות אם יש בעיה בהתנהלותו. אם התקלה נובעת ממסירת כתובת שגויה מצדך - ייתכן שעליך לשאת בעלות.
מעבר לכך ניתן לקנות סים ברשתות שונות ולהפעיל באינטרנט, וזה בהחלט עדיף מאשר לסמוך על הדואר.
 

urilei

New member
אגב, עקרונית אתה יכול לבטל גם מול חברת האשראי

או paypal אם שילמת דרכם.
מדובר בכשל תמורה מלא אז אני לא רואה בעיה.
 

LRa

New member
אני משלם עם הוראת קבע, זה גם תקף? ואם כן, הכסף

שנגבה ממני יוחזר?
 

urilei

New member
בעיקרון אפשר להעביר "הסתייגות" לבנק

אבל מצבך בהוראת קבע נחות משמעותית לעומת כרטיס אשראי.
לא שקרה אסון, כולה 100 שקל, זה בעיקר עיקרון צרכני. לא הפסד כספי שיפיל מישהו מאיתנו מהרגליים.
 

LRa

New member
מאה שקל זה באמת לא נורא ובעיקר עיקרון. אבל תאמין או לא

גרתי עכשיו חצי שנה בחו"ל ושם קרה לי בדיוק אותו הדבר , שם זה היה לסים אחד, 29.95 יורו, ותאמין או לא, זה היה עם FREE, החברה ממנה גולן נולדה. בסוף לא החזירו לי גרוש כמובן.
 
למעלה