חיוב יתר בגולן

delikat

New member
חיוב יתר בגולן

שלום,
חיפשתי קצת ולא מצאתי שאלה דומה. אולי תוכלו לעזור לי.
יש לי שני קווים בגולן, ולפני כמה חודשים המחיר שלהם קפץ, שזה אכן מה שחתמנו עליו (מצבע לתקופה מוגבלת), אבל זה קרה ללא שום פנייה אלינו. בגולן טוענים שאם נכנסים לאתר שלהם אפשר למצא חשבוניות ושם יש הודעה איפשהו, אבל החשבוניות האלו לא מגיעות אלי (כשאמרתי לנציגה שאני לא מקבלת חשבוניות היא העבירה אלי את האשמה וצעקה "אז למה לא ביקשת?!").
שמתי לב לקפיצה במחיר רק בחשבון כרטיס האשראי, ובינתיים הם הספיקו להחליק לכיסם כ500 שקלים גביית יתר. הם מסרבים להחזיר את הכסף.
האם הם באמת יכולים לטעון שהם פועלים בצורה חוקית כשהם לא עשו אף ניסיון לפנות אלי לפני סיום המבצע? אני מבינה שלפי החוק הם כן אמורים לפנות ללקוח לפני סיום הטבה\התחייבות.
 

רוני1955

Active member
לדעתי אין מה לעשות.

כשחתמתם, ידעתם שזה רק לשנה. מכיוון שעברו כבר כמה חודשים, אז עדיין לא היו צריכים לשלוח הודעה על סיום מסלול. אני לא בטוח שהיום כן חייבים כבר, כי שמעתי על זה רק לאחרונה דיבורים על הודעות כאלו.
לפעם הבאה, תזכורת בטלפון או ביומן.
 

G Gabi

Member
היה דיון דומה בפורום לא מזמן

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/66/180339569
&nbsp
הייתי מוסיף על הדברים שכתבתי בדיון ההוא (ממליץ קודם לקרוא את הדברים שכתבתי שם ורק אז את הדברים בתגובה זו).
&nbsp
סעיף 13 (לא זוכר איזה תת סעיף. אבל, מהזכור לי, זה בתחילת 13) מגדיר שבעסקה לתקופה קצובה שיש להודיע לצרכן בחשבוניות החל מ-90 ימים מתום העסקה על סיומה של העסקה.
במקרה זה, גם מחיר מוזל ל-X זמן ולאחר מכן מחיר מחירון מוגדר כעסקה לתקופה קצובה.
&nbsp
בתת סעיף אחר בסעיף 13, כתוב שאם מדובר בעסקה בה העוסק מחייב את הצרכן בתשלומים לפי הרשאה לחיוב חשבון / כרטיס אשראי, על העוסק לשלוח חשבוניות למענו של הצרכן כפי שמופיע אצל העוסק (אולי יש הסתייגות במקרים בהם המחיר קבוע והוא לא תלוי בדברים משתנים. לא זוכר בע"פ).
רק אם הצרכן הסכים שהעוסק ישלח את החשבוניות למקום אחר, הרי שמותר לעוסק לשלוח את החשבוניות כפי שהסכים הצרכן (במייל או אמצעים אחרים).
&nbsp
אצל גולן טלקום, המקרה הוא הפוך.
ע"מ שהחשבוניות תשלחנה בדואר, יש צורך לבקש זאת באופן מפורש. ברירת המחדל היא אחרת. וזה (לכאורה) נוגד את החוק.
גם אם נכנסים ל"אזור האישי" באתר האינטרנט, צריך לסמן תיבה עם הניסוח שאומר שהלקוח מעוניין בחשבוניות מודפסות למרות הנזק שזה גורם לסביבה (או ניסוח אחר).
&nbsp
החברה הזו, מפרה (לכאורה) את החוק ואת הרישיון במקומות אלו ואחרים. וזה מקומם.
נראה לי שעבור המקרה הזה אין פיצוי לדוגמה, וחבל. לא בדקתי את הדברים כעת.
&nbsp
לו והדבר היה קורה לי, הייתי בוחן את האפשרות לתבוע את החברה.
במקרה שלך, לענ"ד, בהחלט יש מקום לשקול לתבוע ולדרוש את השבת הסכום היחסי ולהתבסס על פסק הדין המוזכר בתגובה מהדיון שיש הפניה אליו בראש תגובה זו.
&nbsp
רוצה להדגיש -
עדיין עולה השאלה מדוע לא ביקשת חשבוניות. יש לתת את הדעת על נקודה זו.
 
למעלה